Uciec od siebie

Pierwszy raz widziałam coś tak ohydnego, a smród zdawał się pełzać po rękach, wdzierał do gardła jak krzyk, że już dość, że więcej nie można... potem było milczenie.

Ciche, niby bezbolesne, jednak rozrywało.

 

Patrzyłam jak pakuje walizki, wkładał do nich kilka lat wspólnego życia. Kiedy zapytał, czy może wyjąć z ram nasze uśmiechy, wyszłam. Niech zabiera co chce, niech zdrapuje z podłogi swoje ślady, zapach wyszoruje domestosem. Kurwa, jak to jest, kochasz kogoś bardziej niż siebie, a potem w żadnym pokoju nie możesz znaleźć miejsca. Ściany napierają, powietrze dusi ciężkie od krzywdy, ta prośba w oczach i na ustach, żebym zrozumiała, i wybaczyła.

 

Jak spokojnie palą się te świece, ogień wcale nie parzy. Jest dobrze. Za każdym razem, kiedy do knota przytulam zapałkę, trzaska radośnie i wesoło podskakuje płomyczek. Taki malutki, a cieszy.

 

Znowu dzwoni telefon. Ktoś bez pytania chce wejść do mojego świata, zapalić światło, odsłonić kotary. Ktoś myśli, że jestem, że wystarczy stanąć po drugiej stronie drzwi, wsłuchać się w oddech, zapatrzeć w judasza. Nie mogę zamykać oczu, ścielą się tam trupy, leżą jeden obok drugiego, każdy wykrzywia twarz w ironicznym uśmiechu. Myślałaś idiotko, że skoro jesteś taka happy, to już na zawsze?

 

Przytulam kota sąsiadki, od rana kręci się pod nogami, zagubiony w ogrodzie, jak moje myśli. Zagląda w oczy. Nie, nie patrz tam mały, nie dotykaj pękniętych luster, wystarczy, że ja mam koszmary.

 

Przyjeżdża codziennie, nerwowo wypala papierosa za papierosem, patrzę jak tatuaże tańczą na słońcu. Uwielbiam dotykać... Nie, wróć!

 

Zapalam świece, tak ładnie błyszczą w oczach kota. Leniwy, ale pięknie mruczy.

 

Zamykam drzwi.

Będę tęsknić... za kotem.

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 28

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (112)

  • Zaciekawiony 19.07.2019
    " pełzać po rekach" - rękach

    "ze wystarczy" - że

    "taka haapy" - happy?

    "Zagląda w czy" - oczy?

    Ciekawy tekst. Trochę kojarzy mi się z piosenką "Kto tam u ciebie jest" Ewy Błaszczyk, ale te kawałki bez refrenu.
  • Bogumił 20.07.2019
    Życie
  • betti 20.07.2019
    Dzięki, Zaciekawiony.
  • Tjeri 20.07.2019
    Bardzo ładna miniatura. Czuje się emocje i jest wiarygodna. W pierwszym zdaniu masz błąd - dotknąć czegoś a nie coś.
  • betti 20.07.2019
    Dzięki, Tjeri.
  • puszczyk 20.07.2019
    Masz serducho od pelikana :)
    Oczywiście za fajny i jak zwykle merytoryczny koment :) (też)
  • puszczyk 20.07.2019
    Tylko nie martw się za bardzo, Sowo :)
  • Ciekawy1 20.07.2019
    To tak jak w karierze Nikodema Dyzmy. Najbardziej sałatki szkoda.
  • betti 20.07.2019
    Dokładnie, Ciekawy.
  • Mane Tekel Fares 20.07.2019
    Sorki, ale nie da się tak
  • A. Hope.S 20.07.2019
    Hejka. nie czytałam twojego utworu i też nie będę. Nie czytałam komentarzy, bo po co? Jednakże chcę ci coś pokazać.

    "Janko, nie kompromituj się, dziś udajesz psychiatrę, a pewnie jesteś hydraulikiem, któremu wydaje się, że wszystkie rozumy zeżarł." Po pierwsze. Nie psychiatrę, tylko psychologa. Po drugie, hydraulikiem z pewnością jesteś sam, skoro przecieka ci rura. a Po trzecie.. Poznałam na opowi wielu ludzi i choć Yanko wielu nie lubi, powinieneś go obdarzyć większym szacunkiem niż masz do samego siebie. Yanko ma swoje poglądy, dla niektórych może głupie, ale czy kiedykolwiek ktoś z was z trzeźwym umysłem przeczytał pięć razy, co on pisze? Jak on pisze, a przede wszystkim, co przekazuje? Jedynie mądre osoby wiedzą co mam do przekazania w tym komentarzu. Pozdrawiam i żegnam.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    "Yanko wielu nie lubi, powinieneś go obdarzyć większym szacunkiem"

    Nie, szacunku - nie, nie trzeba - po co. Ja czasem tak piszę, że jasność zacieram, to nie ma co katować moich treści:) Ale dziękuję za takie tam - miłe... :)
  • betti 20.07.2019
    Przepraszam, ale czemu wklejasz tutaj to badziewie i co mnie obchodzi jakiś Janek?
  • A. Hope.S 20.07.2019
    Oj przepraszam NAJDOŻSZA. kliknęłam na ciekawy1 i wyskoczyło mi twój utwór. wybacz mi tę pomyłkę o PANI.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    NAJDROŻSZA*
  • betti 20.07.2019
    A. Hope.S dobrze się czujesz? Chcesz coś przekazać Ciekawemu, to idź pod jego publikację, a nie śmiecisz mi tutaj - durnotami. Ot inteligencja - kurczaczka.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    Hah! no popatrz NAJCUDOWNIEJSZA... ciekawy1 nawet nie posiada utworów, by mu to przekazać. Wybacz to najście.
  • betti 20.07.2019
    A co mnie to obchodzi? Szukaj go, ale tu nie śmieć. Też jakieś poronione pomysły...
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti A ty może śmieć pod moim??? Lub innymi? Pytałaś kiedykolwiek o zdanie któregoś z opowiańczyków, czy obchodzą nas twoje komentarze? i właśnie sama sobie śmiecisz, przez moje przeoczenie. gratulacje.
  • betti 20.07.2019
    Przepraszam, ja zawsze o tekście, a Ty z jakimiś gorzkimi żalami, nie wiadomo o kim.

    Szczyt głupoty i chamstwa.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    "Szczyt głupoty i chamstwa." Mówisz o sobie?
    " ja zawsze o tekście " chyba komentarzach, których nie potrafisz zrozumieć.
    "Ty z jakimiś gorzkimi żalami " wyłapałam parę nielogicznych błędów, tak jak ty to lubisz robić, jednakże zrobiłam to z większa klasa niż ty...
    " nie wiadomo o kim. " to dopiero inteligencja... pisklęcia
  • betti 20.07.2019
    WON!
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti właśnie chciałam si pięknie pożegnać, ale jednak tu zostanę ci podenerwuję tak samo jak ty innych. przemiłe uczucie, kiedy ty kogoś nie chcesz a nie umiesz wytępić. :D
  • betti 20.07.2019
    A. Hope.S GŁUPICH NIE SIEJĄ, SAMI ROSNĄ... podlewać nie będę.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti Widać od miesiąca. byłaś tak podlewana, że korzenie ci gniją.
    "GŁUPICH NIE SIEJĄ, SAMI ROSNĄ " lepiej być głupcem niż osoba udając, że coś w życiu osiągała, ponieważ głupiec, do tego się nie przyzna, jedynie ci co chcą coś osiągnąć, chcą na siebie zwrócić uwagę... jak widać na ich niekorzyść. Śpij spokojnie, twoje drogi do sławy zostały już dawno zamknięte.
  • betti 20.07.2019
    Dobrze, że twoje drogi do sławy stoją otworem... z tą pisownią i ograniczeniem umysłowym.

    Wypadło to, jak Filip z konopi, pieprzy trzy po trzy... skąd się takie kreatury na portalach literackich pojawiają? Kto temu powiedział, że pisać umie?
    Ot, krzywdę ktoś zrobił.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti Ty naprawdę nic nie rozumiesz.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    dla ciebie nasza redakcja jest w tym momencie dla ciebie zamknięta, za 5 godzin kolejne sześć. Gratulacje własnej głupoty.
  • betti 20.07.2019
    A. Hope.S poszła won!
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti Wedle życzenia, ale uważaj, bo nas jest więcej i wielu portalach.
  • betti 20.07.2019
    ich redakcja dla mnie zamknięta... pijane to czy naćpane?

    A co mnie obchodzą chorzy ludzie na portalach? Może kiedyś was wyłapią i zamkną gdzie trzeba.
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti Oj betti, betii… tylko tak dalej. Powiedzenia życzę. Idź spaść, a jutro poczytaj sobie ze świeżym umysłem co piszesz. Może wtedy sobie uświadomisz. Ja jestem trzeźwa, pytanie czy ty jesteś? Skoro nie umiesz pojąć... Nie mój pech. Dobranoc i ostania moja wiadomość. R.I.P dla betii
  • betti 20.07.2019
    Spierdalaj debilu!
  • yanko wojownik 20.07.2019
    betti, Jak ty brzydko piszesz - a fe i fuj! musisz być ze wsi i leczysz kompleksy, bo boli cię to pochodzenie. Znałem Twego wujka (czy kuzyna), co był listonoszem - był spoko o nim złego słowa nie powiem - znaczy on był ze wsi.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    betti
    "betti 3 godz. temu
    Spierdalaj debilu!"

    Kiedy braknie argumentów.
  • Aisak 20.07.2019
    Oj, tutaj parsknęłam xD
    Do mnie też autorka tak pięknie pisała xD

    A teraz Pani Kasiu to, Pani Kasiu tamto, ale nuuuda :/



    :]
  • A. Hope.S 20.07.2019
    betti dalej nie rozumiesz? R.I. P oznacza że dla mnie nie istniejesz, a nie grożę czymś tam. Brawo - właśnie udowodniłaś kto tym debilem jest i to z pewnością nie jestem ja. bo jak widać, nie użyłam ani jednego obrażającego słowa. Tak postępują osoby, które nie potrafią sobie już poradzić, ponieważ nie czytają ze zrozumieniem. szkoda mi ciebie. Sayonara
  • betti 20.07.2019
    A. Hope.S R.I.P
  • Margerita 20.07.2019
    betti
    jak śmiesz ludzi wyzywać od debili za kogo ty się uważasz?
  • betti 20.07.2019
    Margerita nudzisz się? Wpadnij na lola, może chłopcy tęsknią...
  • Margerita 20.07.2019
    betti o moich chłopców się nie martw
    bo co mam prawo powiedzieć co o tobie myślę a jesteś wredną i złośliwą chipokrytką co lubi cudze teksty
  • betti 20.07.2019
    Margerita nie martwię się, ale dobry seks z rana, na pewno dobrze Ci zrobi... na resztę dnia, po co masz się na darmo - podniecać.
  • Margerita 20.07.2019
    betti
    Ja to przynajmniej ma z kim to robić bo ciebie to nawet koń z kulawą nogą by nie chciał ci zrobić dobrze, ale jeśli nie zrozumiałaś to Ci to wytłumaczę swoim ciętym językiem w tym momencie zamknęłaś sobie właśnie drogę do pisarskiej kariery. Bo żadne wydawnictwo nie będzie chciało wydać osoby co lekceważy ludzi.
  • Nuncjusz 20.07.2019
    W tym momencie parskłem
  • betti 20.07.2019
    Margerita masz rację... nic nie jest tak dobre, jak wirtualny seks.

    Mar to wydawnictwa ''wydają'' osoby? Myślałam, że tylko to, co publikują... głupia jednak jestem.
  • Nuncjusz 20.07.2019
    Tzw "wydawnictwa" kierują się ekonomią a nie etyką, czy moralnością
  • puszczyk 20.07.2019
    Margerita Hipokrytka przez samo "h".
  • betti 20.07.2019
    puszczyk ale ja jestem ''chipokrytka'' przez ch i nawet ''konie z kulawą nogą mnie chcą'', a Mar - chcą.
    Widzisz, to nauka jazdy.
  • betti 20.07.2019
    mnie - nie chcą - korekta. ze śmiechu pisać nie mogę
  • piliery 20.07.2019
    Tak, miniatury to interesująca forma. Pod warunkiem że nieprzegadana. Tak jak tu.
  • betti 20.07.2019
    Dzięki, piliery.
  • Orchid.Solma 20.07.2019
    Czytam którąś twoja twórczość i ta zdecydowanie jak dla mnie wygrywa.
    Jednek mimo wszystko przyciągnął mnie twój kom "spierdalaj drbilu" i taki niesmak pozostał.
    Za tekst 4.
    Pozdr
  • betti 20.07.2019
    A nie pozostał niesmak, po ''gościu'', który mnie nawiedził? Po naćpanej babie?
  • Orchid.Solma 20.07.2019
    betti Nie chce wchodzić między was.
    Osobiście uważam że lepiej coś przemilczeć niż lecieć wylgaryzmami na portalu gdzie nie ma opcji "usuń " bo większość ludzi pierwsze co robi to patrzy w kom
  • betti 20.07.2019
    Orchid.Solma wszystko ma swoje granice. Ktoś je właśnie przekroczył. Mam dość ''tych ludzi'', jutro, a raczej dzisiaj, pójdę na policję, niech oni to prześwietlą i się tym zajmą. Może to jakaś sekta?
    Tylko tyle mam do powiedzenia.
  • Orchid.Solma 20.07.2019
    betti ostatni kom.
    Rozumiem i gdy ja się denerwuje na niezrozumiałość ze strony świata zamykam się w sobie i krzyczę.
    Lepiej odstawić telefon na kilka chwil wziąć oddech i zapytać siebie "czy warto?" I wrócić że spokojna głową.
    Polecam
  • betti 20.07.2019
    Orchid.Solma Ty chyba czegoś nie rozumiesz. Jedno mi grozi, drugie mnie ostrzega... To przestało być zabawne, niech policja się tym zajmie, od tego są.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    betti "pójdę na policję" mam kolekcje screenów - ciekawe są.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    betti "niech policja się tym zajmie" - psychiatrzy betti - psychiatrzy.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    betti "od tego są." - a wcale nie, bo tylko taki zawód wybrali wredny - lubią nosić giwery, czują się pewniej.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Co do tekstu - chłop cię betti zostawił - nie dziwię się, ale szkoda tego kota.
  • Aisak 20.07.2019
    yanko wojownik, rozumiem postawę, podobnie kiedyś reagowałam, ale później przychodzi refleksja, że nie warto, bo mądry głupiemu ustępuje.

    Ponadto, proszę pana, są bardziej wyrafinowane i mniej wulgarne sposoby, by dopiec jakiemukolwiek autorowi.

    Miłego dnia.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Aisak "proszę pana" - Ło jezus maryja - nie pana...
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Aisak, Niekoniecznie - zło trzeba zwalczać, nawet zacytuję "zło należy zwalczać, a nie reformować" - nie wiem czy dosłownie, bo z głowy - to taki cytat z jednego ze współczesnych mędrców. Siły skrajnie prawicowe próbowały sobie przywłaszczyć ten cytat w jakimś "youtube show", ale spadły razem z cytatem - cudzysłów chyba słabo zarysowali - ja wyraźnie:)

    Dzięki za miłego dnia - może będzie taki właśnie, a to byłoby fajnie:)
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Aisak, Tak na marginesie (przypadkiem znam kilka osób z statusem pisarz/pisarka,
    nie dlatego, że obracam się w tym środowisku, tylko tak się złożyło.
    Nie rozumiałem, dlaczego są tak sceptyczni odn. wchodzenia na portale pisarskie - literackie.
    A teraz myślę, że już wiem - oni już pewnie kiedyś na takich byli.
    Czym innym jest portal o sztuce w ogóle, czym innym ukierunkowany na np. pisactwo.
    Na pewno warto na takie zaglądać, bo są sprawy wartościowe, ale uczestniczyć, to już względnie.
    Niemniej trzeba przez to przejść, by się przekonać i potem jak ktoś wspomni, o... to przemilczeć, że się było, ale najpierw warto być, by wiedzieć, by potem milczeć.
  • Aisak 20.07.2019
    yanko wojownik nie obracam się w środowisku literackim, czego, na chwilę obecną, nie żałuję.
    Portale literackie to kluby niedowartościowanych pisarczyków. Którzy potrafią solidnie przyłożyć nowicjuszom.
    Można na palcach jednej ręki policzyć pisarzy/poetów, którzy są zwyczajnie życzliwi i pomocni.
    Na palcach jednej ręki...

    Konkurencja rośnie, jak na drożdżach, więc trochę rozumiem, co czują.
    Odchodzi stare, przychodzi nowe.
    Często inne i mniej zrozumiałe dla starego pokolenia, ale na pewno nie gorsze.
    Tylko zawzięte i uparte jednostki mają szansę przetrwać w tym środowisku.

    Inni wolą mieć święty spokój niż przeżywać wirtualne wojenki.
    Życie jest wystarczająco trudne.

    Pozdrawiam :)
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Aisak, Jakoś tam w sedno napisane. Brakuje niektórym (mnie, ale zapewniam, że nie tylko) wajchy z napisem "usuń konto":)

    Pozdra.:)
  • Misiu M 20.07.2019
    Aisak trafiła pani Kasia w sedno rzeczy a nowi i tak nadejdą
  • Aisak 20.07.2019
    Misiu M, i bardzo mnie to raduje, albowiem lubię nowe, inne, świeższe spojrzenie na poezję, literaturę, świat, ludzi, świat.

    Niech nadchodzą Nowi, niech zrobią Rewolucję, niech poukładają starym na półkach.
    Czas najwyższy...
  • Aisak 20.07.2019
    ojejku
    Zamiast drugi raż świat, to miałam na myśli życie...
  • Misiu M 20.07.2019
    Aisak tak, dlatego uwagi niektórych ,, krytyków,, powoli stają się przestarzałe ;-)
    miłej soboty dla pani
  • betti 20.07.2019
    Misiu M a co jest przestarzałego w tym, żeby poprawić zryty wiersz czy wers? Chcesz tu komuś wmówić, że teraz trzeba pisać źle, bo nadeszła era matołów?
  • Aisak 20.07.2019
    Najpierw o sytuacji pod tekstem:
    "jak Kuba bobu, tak bób Kubie" chciałoby się rzec.

    Teraz żal mi autorki, ale chyba sobie zasłużyła. I tak ma pani autorka szczęście, że nie pojawili się wszyscy ci, dla których była pani wyjątkowo uprzejma i merytoryczna.

    Taka karma Szanowna Pani.


    Uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest blokada niechcianych gości.

    Miłego dnia.
  • yanko wojownik 20.07.2019
    Aisak - widzisz w tym komentarzu dajesz odpowiedzi na wszystkie (względnie prawie) ewentualne pytania, więc skoro masz pełny zarys, to - cóż - wiesz:)
  • puszczyk 20.07.2019
    A pomijając klasyczne gównoburze w zasadzie w takich samych konfiguracjach (zmienne są niewielkie), to zwyczajnie dobry tekst.
    Na pewno wyróżniający na tle innych, jemu podobnych miniatur.
  • betti 20.07.2019
    Tak, Pani Kasiu - ma Pani rację, dla trupów jest specjalne miejsce w piekle, żeby nie śmierdzieli - żywym.Cieszę się, że Pani to zrozumiała, może dzięki temu, zacznie Pani omijać moje publikacje, z których i tak Pani nic nie wynosi, bo ich Pani po prostu nie rozumie.

    Puszczyk miło, że wpadłeś, co prawda humoru nie mam, ale kawkę zawsze mogę postawić.

    Pozdrawiam.
  • Aisak 20.07.2019
    Ależ Szanowna Pani, skąd wniosek, że nie zrozumiałam tekstu?
    Jak zwykle, czytelnik o zupie, a pani o d...

    Nie odniosłam się do tekstu, tylko do sytuacji pod nim. Aczkolwiek postawiłabym znak równości pomiędzy.

    Proszę zacząć się odchudzać, może humorek poprawi się pani...Szanownej.
  • betti 20.07.2019
    Pani Kasiu, takich, którzy nie odnoszą się do tekstu, mam zwyczajnie w czterech literach, a że Pani notorycznie nie odnosi się do tekstów, pod którymi plecie Pani bez ładu i składu - tym bardziej.

    Przykro mi, nie jestem amatorką - słodyczy. To raczej Rithka i Canu, więc niech tam zanosi Pani swoje ''cenne i trafne'' uwagi.
  • Aisak 20.07.2019
    Mną sutuacja pod tekstem wstrząsnęła, dlatego zareagowałam.

    Proszę zrozumieć, że kobiety reagują emecjonalnie. Najpierw serce, później, jeszcze później, hen, hen później mózg xD

    Jeśli życzy Pani sobie moje zdanie, to mogę napisać, tylko czy Pani zareaguje sercem, czy mózgiem na moją opinię?

    ...
  • betti 20.07.2019
    Kiedy dojdzie Pani do siebie - proszę napić się kawy, może to pomoże i uspokoi - skołatane nerwy.

    To nie koncert życzeń Droga Pani, to jest tylko publikacja...
  • Aisak 20.07.2019
    No właśnie Szanowna Pani, to jest tylko publikacja, którą każdy ma prawo zinterpretować po swojemu i wydać stosowną opinię.

    Nie mam skołatanych nerw. Dla mnie to wciąż zabawa zarówno w pisanie, jak i w komentowanie.

    Po obu stronach zacietrzewieni amatorzy...

    Miłego dnia.
  • betti 20.07.2019
    Pani Kasiu - zinterpretowała Pani jak widzę i wydała - stosowną opinię.
    Dziękuję, że zadała Pani sobie ten trud.
    Pozdrawiam.
  • Aisak 20.07.2019
    *nerwów*
  • betti 20.07.2019
    Może być i od ''nerw'' - mnie to nie przeszkadza...
  • Aisak 20.07.2019
    Hola, hola Amigos,
    Nie napisałam nic o tekście.

    Proszę nie zniżać się do praktykowanych sztuczek, nie ma takiej potrzeby.

    Dla mnie powyższy tekst jest miksem stylu kilku autorów z opowi. Trochę bym pozmieniała ti i ówdzie.
    Najbardziej podoba mi się końcówka.

    Wiem, że uwielbia Pani ze mną rozmawiać xDDD, ale muszę już iść.

    To paaaa :]
  • betti 20.07.2019
    Z Bogiem, Pani Kasiu...
  • Aisak 20.07.2019
    Poprawna Polszczyzna Polskiego Portalu Podstawą Popularyzowania Polskiej Poezji, Polskiej Popkultury. Polskości.
  • Aisak 20.07.2019
    Z bobem Szanowna Pani.
  • betti 20.07.2019
    Pani Kasiu, idzie Pani do lekarza?
  • Aisak 20.07.2019
    A coś mi dolega?
    xD
  • betti 20.07.2019
    A nie?
  • Aisak 20.07.2019
    A co?
  • jolka_ka 20.07.2019
    Całkiem ładne, ale jakoś nie wiąże mi się to w całość. Jakby za dużo rozbieganych myśli. Tekst wydaje się początkowo taki bardziej refleksyjny, tzw wyrzucancja tego, co boli, a później jest "kurwa jak to jest" i tu zgrzyt. Niby fajnie, że chciałaś zaakcentować i podkreślić tę bezsilność i niezrozumienie, ale dla mnie jako czytelnika niezbyt pasuje. Wiadomo, że nie zmienisz no ale... :) Fajna próba.
  • jolka_ka 20.07.2019
    I nie jestem pewna, ale chyba powinno być "papierosa za papierosem". Niech się wypowiedzą mądrzejsi :P
  • betti 20.07.2019
    Jolka fakt, nie zmienię, ale dziękuję, że wpadłaś.

    Pozdrawiam.
  • refluks 20.07.2019
    refluks lubi esencjonalne.
  • betti 20.07.2019
    Ja też lubię - refluksa.
  • puszczyk 20.07.2019
    Ooo, kosmitka :)))
  • jesień2018 20.07.2019
    Piękna miniatura, szczera, prawdziwa.
    "Kiedy zapytał, czy może wyjąć z ram nasze uśmiechy, wyszłam. Niech zabiera co chce, niech zdrapuje z podłogi swoje ślady, zapach wyszoruje domestosem" - ogromnie mi się podoba ten fragment, ból, gorycz, złość, wszystko tak niedosłownie, sugestywnie nazwane.
    Dałam 5. Pozdrawiam!
  • betti 20.07.2019
    Dziękuję jesień, że znalazłaś coś, przy czym warto się zatrzymać.
    Pozdrawiam.
  • refluks 20.07.2019
    Oj, betti. Wyobraź sobie, że refluks we jakiejś księgarni podpisuje swe wiekopomne dzieło wydawnicze i przyłazi jakaś durna i pierdoli coś o fotomątażu, albo druga że wysikałam się kiedyś pod dworcem, bo kibel był jeszcze nieczynny, albo kolejna, że mnie nie lubi, nie czytała, ale się wypowie, że dzieło me hujowe musi być, bo skoro mnie nie lubi, a jeszcze pałęta się jakiś ajkjuowiec32 i pierdoli siedem przez osiemnaście, bo tak ma,i tak dalej, i tak dalej. Ty mnie widzisz, że ja się targam za loki czy zadaję kopa w dupę? Że spytam nienachalnie. Utwór Twój jest bardzo dobry, a w pizdę dostajesz od głupkowatej gawiedzi.
  • betti 20.07.2019
    Od ''głupkowanej'' - tak. Zebrało się to ''nieszczęście'' w kupę i płakusia mi pod tekstem. A powiedz, co ja im winna, że oni pisać nie potrafią?
  • akwamen 20.07.2019
    Refluksja żyj tak, abyś nie musiala przechodzić na drugą stronę ulicy, kiedy spotykasz kogoś "znajomego" ;)
  • refluks 20.07.2019
    akwamen Wodniak, nie upoważniłam cię do dawania mi rad, a jeśli miała być to groźba, to poleciało mi po rajtuzach.
  • akwamen 20.07.2019
    refluks i co, mokro teraz masz? hi, hi
  • betti 20.07.2019
    Zobaczyłam Ciebie w tym wydawnictwie - nie możesz tak obrazowo opisywać tych miłych spotkań... chociaż zazdroszczę Ci umiejętności nie targania się za loczki.
  • akwamen 20.07.2019
    betta zbierasz, to co zasiałaś hi, hi dawno temu i siejesz teraz hi, hi
  • betti 20.07.2019
    Czekaj, jakby to powiedział, refluks... ciumkaj loczka, akwamenku...
  • refluks 20.07.2019
    betti, są piękne psy, borzoje. Po kiego wafla tracisz czas na durne ratlerki?
  • betti 20.07.2019
    refluks ja lubię owczarki niemieckie, chyba znowu sobie kupię. Nie będę musiała nic mówić...
  • akwamen 20.07.2019
    bettonek jaka słodka jesteś, kobieca, liryczna....
    hi, hi
  • akwamen 20.07.2019
    refluks betta i harty, to jak cukierek i gówno. Borzoje to psia arystokracja, a betta to klamczucha, kleptomanka i chamka hi, hi pasowała by do nich jak wół przy karecie hi, hi

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania