Vocaloid Abdah Abdullah

Abdah Abdullah (موقع.وزارة-الأتصالات.مصر) to pierwszy arabski Vocaloid 30 generacji stworzony przez firmę Allaho Media. Jego oprogramowanie weszło na rynek 29 lutego 1960 roku. Głos Abdaha oparty jest na głosie Muhammada Abbaha – islamskiego terrorysty. Abdah oficjalnie waży 200 kg i mierzy 110 cm. Jego atrybutem jest Koran, ale według innych źródeł jest to granat. Obecnie jest jednym z najsztuczniej brzmiących vocaloidów na całym świecie.

 

PROJECT ABDAH

 

Zadanie wykonania kamiennej rzeźby przedstawiającej Abdaha firma Allaho Media powierzyła anonimowemu amatorowi. Rzeźba miała przedstawiać rozkojarzonego faceta po pięćdziesiątce trzymającego w ręku Koran. Było to trudne zadanie dla amatora i ukończenie projektu zajęło mu około 30 lat.

 

ABDAH APPEND

 

Aby rozszerzyć zakres rechotu Abdaha stworzono dla niego 60 appendów, jednak wszystkie one prędko okazały się żałosne.

Nic dziwnego, każdy kolejny append różnił się od poprzedniego jedynie delikatną różnicą w brzmieniu pojedynczych infradźwięków, no i w zasadzie appendy te zostały stworzone chyba dla hecy. Dlatego prace nad nimi zaczęto od początku.

Pierwszymi udanymi appendami były:

- buzzing append (buczący append)

- cooing pigeon append (wariant głosu brzmiący jak gruchanie upośledzonego gołębia)

- murmuring brook append (delikatne, przesadnie urocze brzmienie przywodzące na myśl rozkosznie szemrzący strumyk położony na skraju zalanej słońcem, pachnącej kwiatami łąki)

- questioning voice append (pytający głos, na końcu każdej głoski umieszczony jest znak zapytania, Abdah brzmi w tym appendzie, jakby pytał się ciebie, dlaczego zabiłeś jego matkę)

- hentai append (głos rodem z arabskiego hentai'a, Abdah brzmi, jakby połknął kulki analne)

- one last breath append (nazwę można przetłumaczyć jako „ostatnie tchnienie”, append ten brzmi jak ciche jojczenie człowieka, któremu pozostało kilka sekund życia)

- tooth Fairy append (czyli głos „Wróżki Zębuszki”, Abdah wciela się tutaj w jej rolę, próbuje włożyć dziecku pod poduszkę prezent, robiąc to szepcze słodko coś do siebie, ale bardzo cicho, by nie obudzić tegoż dziecka)

- Winx append (również „wróżkowe” tony, jak sama nazwa wskazuje, tutaj Abdah brzmi, jak gdyby był postacią z kreskówki „Winx”)

- Gruff Gross append – dający po garach, rubaszny rechot opisywany przez użytkowników jako „obrzydliwy i przyduszony, kiepskiej jakości”. Podobno jest bardzo zaszumiony i przytłumiony. Wielu użytkowników złożyło reklamację, gdyż głos ten jest: „nieczysty i strasznie fałszuje”.

Pewien znany producent muzyczny, eksperymentując z tym głosem, słusznie zauważył, że na wyższych intonacjach brzmi okropnie płasko, a ogólnie to ma strasznie wąską skalę głosu i bardzo mały zakres tempa.

- Metallic – metaliczny, skrzypiący jazgot, odznacza się jajcarskim brzmieniem, dlatego polecany jest do piosenek kabaretowych. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że brzmi jak szczękanie klucza w drzwiach, a inni, że „jak skrzypiący pod nogami śnieg”.

- Prayer append – monotonny i nudny przeznaczony do śpiewanych modlitw. Umowa licencyjna tego appendu kategorycznie zabrania wykorzystywać ten głos w modlitwach innych wyznań niż muzułmańskie. Niektórzy użytkownicy narzekają, że głos ten jest strasznie irytujący, a inni twierdzą nawet, że to najbardziej żałosny ze wszystkich głosów Abdaha.

- Sad append – głos drżący i roztrzęsiony, ma przypominać głos człowieka pogrążonego w depresji. Podobno posiada najwyższy zakres tonów i największą skalę głosu ze wszystkich wokali Abdaha. Niektórzy użytkownicy chwalą ten głos za bogactwo i różnorodność brzmienia – o ile na niższych intonacjach brzmi jak ponury bełkot nieszczęśliwego człowieka, to na coraz wyższych tonach robi się stopniowo coraz bardziej energiczny i zaczyna przypominać rozpaczliwe wycie. Niektórzy twierdzą nawet, że na najwyższym możliwym tonie przypomina głos człowieka, który wpadł w histerię albo panikę.

- Angry append – wściekły głos, ma przypominać człowieka w furii. Niektórzy użytkownicy twierdzą, że ten głos jest bardzo nieprzyjemny i przypomina wściekłego demona. Jeden ze znanych producentów muzycznych stwierdził, że ten głos „przyprawia go o nieprzyjemne dreszcze i bóle głowy”.

 

Dawca głosu

Muhammad Abbah – Jest znanym arabskim przestępcą.

Urodził się w maju 1928 roku we wtorek o godzinie 15:39.

W 1948 roku został aresztowany przy próbie wysadzenia bombą żłobku w pobliżu jego miejsca zamieszkania. Incydent ten zapoczątkował jego wieloletnią odsiadkę w więzieniu.

 

Ciekawostki:

W momencie nagrywania próbek jojczenia Abbaha dla nowego syntezatora śpiewu, ów zbrodniarz siedział w więzieniu.

Wywiad z firmą Allaho Media pozwala stwierdzić, że był on wtedy w kiepskim stanie psychicznym i wyżalał się pracownikom firmy, wypłakując się im na ramieniu, gdyż niespodziewanie ruszyło go sumienie, którego dotąd nie miał.

Z tego powodu głos Abdaha pochodzący z jego próbek głosu jest nieco „wyjący” i roztrzęsiony. Po skończonym nagrywaniu Abbah wpadł w furię i w szale zaszyfrował wszystkie voicebanki swojego vocaloida, gdy w chwili nieuwagi pracownicy firmy odwrócili się od komputera.

Pomimo próśb, gróźb i próby przekupienia przestępcy Abbah uparł się jak osioł i kazał pracownikom „odwalić się wreszcie od niego”. Gdy dalej próbowali oni go namówić do zdradzenia szyfru Abbah ostentacyjnie zatkał uszy palcami i wtedy nie mieli już siły dalej się z nim użerać.

Po tym wydarzeniu Abbah całkowicie zamknął się w sobie i przestał reagować na jakiekolwiek kierowane do niego w więzieniu polecenia. Cały czas zatykał uszy palcami i w ogóle przestał się odzywać.

Skutek przyniosła dopiero rozmowa z psychologiem i hipnoza.

Mimo, że po tych staraniach Abbah znowu zaczął się odzywać i przestał zatykać uszy z każdą próbą nawiązania z nim kontaktu, to nadal nie chciał ujawnić szyfru.

Dlatego przewidziana była dla niego kolejna wizyta psychologa, tym razem z udziałem pracowników firmy Allaho Media. Wszystkich jednak zaskoczyła jego reakcja, ponieważ gdy tylko pracownicy weszli do celi, Abbah rzucił im się do stóp, błagając o wybaczenie i z rozdzierającym jękiem wykrzyczał szyfr. Po wszystkim zemdlał.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • stefanklakson 16.01.2019
    Dość interesujący tekst. Pozdrawiam, Stefan.
  • KamilM 16.01.2019
    zgadzam się z przedmówcą :)
  • Ritha 16.01.2019
    „Abdah oficjalnie waży 200 kg i mierzy 110 cm” – ogólnie liczebniki zapisywałabym słownie, a już takie skróty jak kg, cm, no nie wiem, w podręcznikach ok, ale w tekście literackim/opowiadaniu – średnio

    „Było to trudne zadanie dla amatora i ukończenie projektu zajęło mu około 30 lat” – tu już na pewno dałabym słownie

    „Aby rozszerzyć zakres rechotu Abdaha stworzono dla niego 60 appendów” – tutaj tak samo

    „Nic dziwnego, każdy kolejny append różnił się od poprzedniego jedynie delikatną różnicą w brzmieniu pojedynczych infradźwięków” – różnił się różnicą…. Może:
    „Nic dziwnego, każdy kolejny append różnił się od poprzedniego jedynie delikatnie w brzmieniu pojedynczych infradźwięków”

    „Dlatego prace nad nimi zaczęto od początku” – trudno cios zacząć od końca (choć nie mówię, ze się nie Da :D), ale może: „Dlatego prace nad nimi zaczęto jeszcze raz”

    „Dawca głosu
    Muhammad Abbah – Jest znanym arabskim przestępcą.
    Urodził się w maju 1928 roku we wtorek o godzinie 15:39.
    W 1948 roku został aresztowany przy próbie wysadzenia bombą żłobku w pobliżu jego miejsca zamieszkania. Incydent ten zapoczątkował jego wieloletnią odsiadkę w więzieniu” – ok, cofam zarzut z kg i cm, pokumałam formę

    „Mimo, że po tych staraniach” – bez przecinka

    Tematycznie bardzo spójne, momentami zabawne, całkiem spoko. 4+, dam pinć ;)
    Pozdrawiam
  • Ritha 16.01.2019
    trudno coś*
  • fanthomas 17.01.2019
    Takie sobie. Nie wiem, jakoś mnie nie poruszyło

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania