W blasku fleszy

Nazajutrz rano Euzebia miala sie pakowac na samolot do Mediolanu w sprawie upragnionej pracy w modelingu. Zeszlo jej dosc dlugo bo az prawie dwa lata na wszystkich przesluchaniach, pokazach i rozmowach. Po dwoch latach nadmiernego wysilku, porannych pobudek o conajmniej piatej rano nareszcie mogla sie rozkoszowac smakiem podrozy i smakowitego sukcesu. Czekala ja kolejna dluga i wyczerpujaca praca tylko teraz na wybiegach i pod okiem profesjonalistow z calego swiata. Swiat czekal na nia otworem i zamierzala to odpowiednio wykorzystac. Nie wiedziala jednak ze zarowno kariera w show biznesie jak i miedzy modelkami bywa brutalna. Chciala sie wydostac z meliny w ktorej dorastala i uciec przed pijanym ojczymem ktory nagminnie wszczynal awantury gdy tylko przyszedl z baru lekko pijany. Odkad zmarl jej ojciec i mama zostaala sama, byla pewna ze gdy tylko kogos pozna bedzie duzo lepiej, niestety jednak los chcial inaczej. Postanowila sobie ze odniesie sukces i wyjedzie na stale zrobic olbrzymia kariere i byc moze nawet dostanie sie do telewizji i zagra w jakims filmie lub serialu, wszystko jedno, wazne ze bedzie slawna i rozpocznie nowy start. Tak oto Euzebia wyobrazala sobie szczyty swojej kariery, ktora spokojnym krokiem wprowadzila ja w swiat prostytucji, narkotykow, grona szczytowej slawy ludzi i zabojczej ilosci alkoholu.

 

Euzebia na drugi dzien juz okolo dziesiatej siedziala wygodnie w samolocie, wymalowana, wyperfumowana i cala w skowronkach na mysl o zblizajacej sie karierze. Nie miala ze soba wprawdzie duzo bo nie miala gdzie sobie uzbierac tylu pieniedzy a wiedziala ze na rodzine nie moze liczyc bo ojczym duzo przepijal. Mial ogromny problem i wszyscy o tym wiedzieli. Mama nie reagowala mimo ze bardzo sie bala, nie chciala narobic dodatkowych problemow bo miala swiadomosc ze jesli maz sie dowie ze szukala pomocy poniesie dosyc powazne konsekwencje. Milczala zatem. Dziewczyna nie zastanawiala sie nad iloscia gotowki w portfelu czy mniejsza iloscia ubran w walizce. Liczyla poniekad na szczescie. Przeciez juz za par godz otwieraly sie wrota do jej raju. Nic wiecej jej w chwili obecniej nie interesowalo.

Pare godz pozniej samolot wyladowal, nastepnie otworzyly sie drzwi pasazerskie i od walizek, po czym nasza karierowiczka wyszla zachlysnac sie swiezym mediolanskim zapachem. Ogromnie szczesliwa zeszla ze schodkow i wziela swoja malutka walizke i pokierowala sie w str wyjscia. Kierowca z agencji modelek mial na nia czekac na lotnisku by ja odebrac. Dziewczyna z niecierpliwoscia przedzierala sie przez ogromna kolejke w kierunku wyjscia i ani na chwile nie zwatpila w nadchodzacy szczyt ogromnej kariery. Nie wiedziala jednak ze poczatki okaza sie istna tortura. Wlasciwie nie miala innego wyjscia, nie miala do czego wracac, przeciwnie na mysl o wybiegu i milionach slawnych ludzi nawet nie zamierzala spogladac w kierunku odwrotu. Poltorej godz pozniej siedziala juz w pieknej limuzynie ktora ociekala bogactwem i niezwykle szarmanckim szoferem. Rozlozyla sie wygodnie na siedzeniu i zaczela podpytywac o jego prace, o dziewczyny ktore pracuja na miejscu i o swiat modelingu. Szofer z entuzjazmem opowiedzial jej pare szczegolow, ktore juz na wstepie podkoloryzowal i to dosc znacznie. Ponadto nie opowiadal szczegolowo w kazdym wybranym temacie, tylko o paru mniej istotnych w rozszerzeniu. Caly ten swiat wydawal sie nadzwyczaj bajkowy co lekko nie pasowalo dziewczynie jednak nie zwracala nie wiekszej uwagi. Wiedziala ze jesli zaszla tak daleko, teraz juz nie ma odwrotu i mimo ze bedzie ciezko to i tak przeskoczy przeszkody. Kontynowala wobec tego jeden z urwanych tematow i nawet nieco ciagnela za jezyk co oczywiscie rozbawilo kierowcei absolutnie nie zamierzal stronic od odpowiedzi nawet tych najbardziej niekomfortowych chociazby nawet ze wzgledu na fakt, ze byla to do tej pory jedna z najbardziej ciekawych i wybornych rozmow ktore mialy okazje go spotkac od czasu kiedy zajmuje ten "stolek" . Pozdroz trwala okolo poltrej godz wiec mieli dostatecznie duzo czasu by zapoznac sie tematem. Euzebia przygladala sie limuzynie od srodka i zglebiala kazdy szczegol, chocby piekne skorzane obicia w kremowym kolorze, bardzo dobrej jakosci dywaniki na ktore zostaly zapewne przeznaczone znaczne sumy i piekny kapelusz pana dowodzacego ktory juz znacznie odbiegal od tematu, nie mniej jednak przykuwal uwage. Gdy tylko dojechali na miejsce i otworzyla sie ogromna brama do rezydencji dziewczyna oniemiala z zachwytu i bardzo szybko wyskoczyla z samochodu by moc sie blizej przyjrzec temu czemu nie wierzyla. Budynek robil wrazenie. Byl wrecz ogromnych gabarytow. Wokol rezydencji byly posadzone piekne kwiaty i ogromne tuje by zroznicowac roslinnosc i dodac jej wiecej barw. Po ogledzinach posiadlosci jak to juz zdolala ujac Playboya, zabrala walizki i poszla w kierunku salonu przywitac sie z reszta dziewczyn ktore juz wygladaly za nowicjuszka. Gdy juz zdazyla sie przywitac z cala zaloga poszla rozpakowac walizki ktore i tak sporo wazyly, rozgoscila sie w swoim pokoju i zaczela porzadkowac swoje rzeczy. Miala tak duzo miejsca dla siebie ze sama do siebie sie rozesmiala ze mimo iz spakowala tak duzo ubran to mogla by wyniesc pare duzych toreb ze sklepu a i tak by jeszcze bylo malo. Od pierwszego dnia juz sycila sie zapachem nowego pokoju, nowyh mebli i dziewczyn z ktorymi spedzi calkiem sporo czasu. Gdy tak po godz calkowicie dla siebie zeszla na doł, bylo juz slychac krzyki dziewczyn ktore klocily sie o pilora do telewizora, zas nastepne o faceta ktory byl gwiazda tej i uprzedniej nocy, trzecie skolei o sprzatanie w domu, ktore juz wczesniej ustalaly a zadna sie nie stosowala. Euzebia od razu odzyla gdy tylko uslyszala pierwszy gwar. Bardzo szeroko sie usmiechnela po czym przylaczyla sie do wspolnych klotni. Pomiedzy tymi pierwszymi kotami i alkoholu ktory juz zdazyly napoczac, dziewczyny zaczely jej opowiadac o swoich doswiadczeniach w tej branzy. W zwiazku z faktem ze bylo ich tam troche i kazda miala juz sporo w swoich osiagnieciach mimo ze mialy zaledwie pietnascie lub siedemnascie lat, bylo czego sluchac i czym sie dzielic. Euzebia zamykala sie idealnie w ramie wiekowej i bardzo sie z tego powodu cieszyla, gdyz ze wgledu na swoje marzenia moglaby odpasc z tak blahyh powodow jak brak odpowiedniej wagi czy tez braku wymaganego rocznika, dlatego tez od paru dobrych lat poniekad sie katowala i bardzo mocno pracowala nad swoim wygladem by moc wziac udzial w eliminacjach. Rowniez i ona podzielila sie z reszta swoimi dotychczasowymi wyczynami, mimo ze do nich wszystkich sporo jej jeszcze brakowalo, gdyz jej kariera miala sie dopiero rozpoczac w stosunku do reszty ktore juz mialy w swoim dorobku paruletnie doswiadczenie. Gdy juz sobie odbyly pogawedki i poznaly sie nieco lepiej stwierdzily ze najwyzsza pora pojsc troche odpoczac bo jutro pierwsze dni bardzo ciezkiej pracy i przede wszystkim bardzo dlugiej.

Nastepnego dnia jedna za druga zrywaly sie w lozka juz przed szosta by nie stac w kolejce do ubikacji jak to ma w zwyczaju kazda dziewczyna. Euzebia pospiesznym krokiem podazyla w kierunku kuchni zjesc sycace sniadanie i juz miala udac sie do ubikacji niz dziewczyny uprzedzily ja ze nie moga robic makijazu. Kazda z nich ma przyjsc naturalna na spotkanie i tam dopiero rozpocznie sie wyscig. Troche ja zmartwil taki uklad sprawy poniewaz akurat jej makijaz dosc dlugo zajmowal i nie zwykla byc popedzana, no ale ze to byl swiat nie do przebicia tak wiec musiala sie w pelni dostosowac. Zastrzyk adrenaliny robil swoje. Im bardziej myslala o stalym pospiechu w kazdym miejscu i o rywalizacji tym mocniejszego kopa dostawala, niczym dawka podwojnej kofeiny. Wobec tego mniej wiecej w tym samym czasie wszystkie po rowno sie zerwaly i wskoczyly do limuzyny ktrora juz od dluzej chwili czekala na nia przed rezydencja. Poczuly sie wtedy jak prawdziwe przyszle panie miss, jednak to byl dopiero przedsmak lez. Nasza bohaterka zupelnie sie nie przejmowala nadchodzacymi lzami. Wiedziala ze musi byc dobrze i nic nie bylo w stanie jej zniechecic. Po godz jazdy dotarly wreszcie do smoczej jamy. Staly przed nimi dwie kobiety i jeden facet, ktory mial im udzielic wskazowek odnosnie pierwszych wyzwan ktorym musialy stawic czola. Wedlug stalych zasad do jednej z parunastu konkurencji zaliczal sie wlasnie blyskawicznie szybki makijaz, by bylo trudniej i zabawniej kazda z nich musiala sie w jednakowym tempie dopchac do makijazu i lustra ktore i tak nie bylo duze. Nastepna konkurencja polegala na szybkim dopasowaniu stroju i butow zaraz na wybieg, pozniej na sesji w powietrzu i w samolocie, nastepna na akrobatyce i na sesjach laczonych. Mnostwo bylo tych wszystkich zadan jednak nie zdradzano wszystkich od razu by zapewnic niespodzianke. Dziewczyny nie mogly wiedziec wszytskiego od razu bo musialy sie nastawic na nieznane. Taka rola modelek, malujesz sie, ubierasz i wskakujesz szybkim krokiem na wybieg i nawet jesli boli i uwiera to idziesz, jak z baletnica, czas na lzy jest po pracy. Gdy wiekszosc zdazyla sie juz psychicznie nastawic na czesc zadan, nawet sie ze soba nie konsultowaly, nie liczyly na wsparcie ni tym bardziej na przegrana. To byl prawdziwy wyscig szczurow na otwartym ladzie.

Przy rozpoczeciu pierwszych eliminacji juz zaczely sie pojawiac pierwsze problemy i klotnie o kawalek miejsca dla siebie. Dziewczyn bylo sporo a miejsca nawet tyle, mimo to musialy sobie radzic. Sporo z nich sie przepychalo miedzy soba i czesto dogryzalo. Bardzo trudno bylo w takich warunkach jeszcze na szybkiego stworzyc cos ladnego i zablysnac kreatywnoscia. Na szafeczce miescila sie ogromna ilosc cieni do powiek, kredek i blyszczykow. Kosmetykow bylo mnostwo jednak zeby w tak krotkim czasie pogodzic jedno z drugim to bylo wyzwanie. Niektore z nich zaledwie machnelo ledwie kredka i musialy biegnac po stroj. Na wstepie byly zdenerwowane jedna na druga za brak rozwagi, jednak nie bylo czasu sobie wytykac bledow. W drugiej czesci wcale nie bylo lepiej i tutaj pojawily sie klotnie o przepychanki. Stal sobie caly rzad sukienek i spodni i mialy sobie powybierac w czym im najwygodniej razem ze szpilkami bo oczywiscie nie bylo mowy o plaskich butach. Jesli ktoras nie byla przyzwyczajona do wysokich obcasow to jej problem. Musialy szybkim krokiem i z gracja mknac po scenie z usmiechem na twarzach inaczej jury sie nie zachwyci i nie zostanie oczarowane. Euzebia miala najmniejszy problem sposrod reszty poniewaz najlatwiej bylo jej sie wscisnac w cokolwiek a buty byly bardzo wygodne poniewaz wszytsko co znajdowalo sie we wnetrzu tego pomieszczenia bylo szczegolnie wysokiej jakosci. Mimo ze Euzebia nie chodzila na codzien w tak wysokich butach to tym razem bylo jej bardzo wygodnie i zwiewnie. Mialy pol godz na przygotowanie sie do najwazniejszego zadania i oczywiscie znow musialy sie o siebie obijac ale ze szybko czas uplyna, to wskakiwaly na tor i sunely wrecz po czerwonym dywanie ze swoimi kreacjami. Rywalizacja byla doscyc zacieta poniewaz wszystkie dziewczyny wygladaly przepieknie i byl to konkurs na bardzo wysokim poziomie. Euzebia dosc mocno zaczela sie obawiac o swoja przyszlosc w tej branzy ze wzgledu na wysoka poprzeczke ktora juz na pierwszy dzien ustanowily jej konkurentki. Liczyla po cichu na to ze byc moze ktoras sie potknie i odejma jej pkty lub tez nie dopasuje odpowiednio stroju do figury lub zalozy zbyt niskie obcasy, jednak nic takiego sie w calym toku nie dzialo i dziwczyna miala dosyc powazny problem. Pod koniec wystepow zostaly ogloszone wyniki i glowna bohaterka akurat uzyskala tych pktow prawie najmniej. Dosyc mocno sie wystraszyla i postanowila sie bardziej przylozyc do ostatnich konkurencji. Nawet nie poczula ze przez pol dnia nic nie zjadla i nawet nie czula glodu bo byla jak na mocniej adrenalinie. Mialy wtedy wszystkie po dwoch godz przerwy by sobie odpoczac i sie zregenerwowac bo jeszcze tego dnia odbywala sie ostatnia konkurencja w powietrzu. Wiekszosc z dziewczyn byla juz nieco oklapnieta po wiekszosci dnia ze wzgledu na silne emocje, jednak ani jednak nie tknela niczego tlustego. Bardzo przestrzegaly diety i konsekwentnie sie stosowaly bo znaly cene slawy. Pod koniec dnia po wszystkich sesjach wszystkie przeszly i nadrobily wyniki wiec mialy do swietowac. Tak wlasnie zlecialy im trzy miesiace w biegu i pelne wyrzeczen.

Po dwoch latach zaczely sie dziac powazniejsze rzeczy, odpadly dwie kandydatki bo sie zbytnio nie przykladaly i mialy stale obolale stopy od platform. Te ktore zostaly otrzymaly w zamian za szalona sesje z pajakami i wezami jada na wybieg do Paryza i beda pod okiem profesjonalistow w calego swiata. Uczestniczki wziely sobie te nagrode do serca i mimo wstretu do pajakow musialy sie przemoc i wytrzymac z tymi zyjatkami jakies pare godz na sobie. Byly ogromnie stremowane i przezywly istna gehenne jednak dla kariery wszystko, jak jednoglosnie stwierdzily. Nagroda byla warta grzechu, tydz w Paryzu i dodatkowo kosmetyki za szczegolne osiagniecia, ponadto dla niektorych sukienki od samych projektantow. BYlo o co walczyc i wlasciwie od zaraz dziewczyny zaczely sie przygotowywac. Wiekszosc z nich pojechala na zakupy kupic sobie kilka par butow by moc sie swobodnie przyzwyczajac do dlugich godz wyrzeczen. Chodzily sobie po pare godz po domu i mocno kremowaly stopy by ograniczyc ilosc otarc. Po sesji z ogromnymi owlosionymi pajakami i ciezkimi wezami odpadla jedna z konkurentek bo nie zdolala sie przemoc. Rozplakala sie na mysl o przegranej no nie byla sie w stanie zmusic glownie do pajakow ktore gromada po niej pelzaly. Nastepna ktora odpadla, grupa sie zmniejsza a rywalizacja stale rosnie. Miedzy dziewczynami gasla przyjazn, byly przemeczone i glodne. Musialy codziennie przebijac sie przez stos problemow i walczyc z figura. Ilosc cwiczen, poranne pobudki i musztra dawaly o sobie znac i przybijaly jedna po drugiej. Nie mogly sobie pozwolic na odrobine slodkosci, lodow czy pizzy i byly ogromnie padniete. Brakowalo im energii, zwiekszaly sobie poprzeczke dla slawy. Zaczely pojawiac sie klotnie w domu, z czasem coraz bardziej zaciete i meczace. Niektore odpuszczaly inne zas wrecz przeciwnie. Syt stala sie bardzo napieta, dodatkowo zwiekszyly sie godz sesji. KAzda zn ich juz byla potwornie wymeczona jednak nie bylo czasu na odpoczynek. Czekal je Paryz i kolejne wyzwania a nagroda byla cenna. Gdy juz zdazyly przybyc na miejsce mialy codziennie po pracy pare godz dla siebie, by sobie pozwiedzac jedno z najbardziej romantycznych miejsc na swiecie. Caly dowcip tej pracy polegal na tym ze gdy skonczyly swoje zadania nie mialy juz sil by sie gdziekolwiek wybierac. POzostawaly jedynie weekendy ktore i tak w wiekszosci byly zajete, no ale gdzies tam mogly sobie grupowo wyskoczyc i korzystaly ile mogly. Pod koniec calego wypadu czterem najlepszym przyszlym modelkom przyznano piekne suknie od najlepszych projektantow, najlepszej jakosci kosmetyki, a paru dodatkowym markowe buty. Trudy zostaly w pelni docenione. Modelki z trudem zegnaly stolice mody i wracaly w koncu do domu by kontynuowal sesje tym razem do najlepszej znanej gazety, nad ktora pracowal sztab stylistow. Gdy tylko przekroczyly prog mieszkania jedna z dziewczyn wpadla na pomysl by zazegnac spory i dac sobie odpoczac wyciagnela bialy proszek w folii i pokazala go reszte. Powiedziala ze dostala go od jednego stylisty za kulisami i ze da im kopa i odswiezy. Nie wszystkie byly zauroczone pomyslem, ale w koncu daly sie namowic. Wszystkie odlecialy w rownym czasie i na chwile problem przestal istniec. Na drugi dzien po kolejnych meczycych cwiczeniach i pobudkach braly sobie juz w roznych porach i w ukryciu by nie bylo ze biora czesciej niz reszta. Kazda z nich na swoj sposob wciagala coraz wiecej w ogole tego nie kontrolujac. Mialy na codzien sporo wiecej energii i mialy znacznie wiecej entuzjazm jednak wieczor pogarszal syt. Czesciej sie klocily i byly wobec sie bardziej agresywne. Z czasem wiekszosc z nich przestala sie kontrolowac. Byly zdesperowane i wykonczone. Po czasie takich hustawek emocjonalnych musialy sie doprowadzic do porzadku bo stwierdzily ze dluzej tak nie mozna. Ciezko bylo wyhamowac ale wiekszosc z nim byla na tyle silna ze zdolala odlozyc. Gdy nadszedl kolejny wyjazd tym razem do Japonii, na miejscu przywitano je lampkami szampana, mnostwem slawnych osob i przede wszystkim pilkarzy ktorzy w tym samym czasie relaksowali sie przy alkoholu i blaskach swiec. Euzebia musiala odpoczac bo czula ze nie daje rady. Nie spodziewala sie takiego natloku i wziela ze soba kolejny proszek. Jeden z facetow ktory zauwazyl na przejscu jak wyjmuje strzale przylaczyl sie do niej i w ten sposob poznala Marka. Razem pociagli z banknota i skonczyli w lozku tej nocy. Euzebia totalnie odplynela, dala sie poniesc fali namietnosci bo bardzo jej tego brakowalo. Niestety branza modelingu nie pozwalala jej na zycie prywatne dlatego tez musiala szybko zakonczyc ten poczatek przyszlej niedoszlej milosci. Chciala tez skonczyc z prochami bo wiedziala ze to kwestia czasu jak wyleci z pracy a zbyt duzo pracy wlozyla w ten kawalek chleba ktory udalo jej sie przejsc.

 

Po parunastu takich podrozy w roznorakie miejsca osiagnela w koncu sukces i zostala modelka na swiatowych wybiegach. Jako jedna z nielicznych i nie uzaleznionych od alkoholu i prochow udalo jej sie wkroczyc na swiatowe areny gdzie blyszczala w swietle gwiazd. Wiele jej kolezanek odpadlo bo przegralo z prochami. Za duzo tez popijaly i daly sie przepalic. Mimo ze ona sama myslala ze nie uda jej sie wyjsc z proszku, nie odpuszczala. W pewnym momencie bardzo bolalo, ale odpuscilo. Dzielnie walczyla i od paru lat jest jedna z najgoretszych modelek wsrod tyh ktore dumnie krocza po czerwoym dywanie.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • KarolaKorman 07.07.2017
    Przeczytałam wcześniej jakieś twoje opowiadanie, teraz zajrzałam do tego, by sprawdzić, czy nadal piszesz bez polskich znaków. Już po pierwszym zdaniu piszę komentarz. Bardzo ciężko się czyta, bo trzeba się domyślać, co chciałaś napisać, bo czasem bez polskiego znaku słowo ma zupełnie inny sens. Może nie masz ich na klawiaturze, nie wiem, ale taka moja uwaga. Pozdrawiam :)
  • Kocia 07.07.2017
    Ulepsze opowiesci z pewnoscia. Dzieki!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania