xxx

x

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Pełnia potraktowana na dwa sposoby: jako faza księżyca i jako ocena kształtu snu:

    nie ma snów nocą w pełni

    - pełnia nie pozwala zasnąć, więc nie ma snów
    - sny są niepełne, bo, jak piszesz - na deskach ich teatru "brak początku i końca". A może to nie sny?

    Ja się odnajduję w tym wierszu. Zdarzają mi się podobne chwile. Tylko fikusa nie mam. Księżycowe światło rzuca cień krzaku bzu na moją ścianę. Lubię patrzeć, jak cienie gałązek, listków, drgają w jasnej plamie. Wtedy też zamyślam się czasem na inny, niż te kształty, temat. A czasem... tylko sobie patrzę.

    W wierszu wprowadziłabym malutką zmianę w zapisie. Spójrz na to:

    nie ma snów nocą W PEŁNI
    bliskie postacie suną W SZEREGU nieme.

    Można uniknąć powtórzenia tej samej formy:

    nie ma snów nocą w pełni
    bliskie postacie suną szeregiem nieme.

    'W szeregu" - "szeregiem". można iść parami, to i sunąć - szeregiem. Tak myślę. Ale, oczywiście, nie musisz nic zmieniać.
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Zwykle w czasie pełni nie śpię, patrzę na srebrny glob i wiele myśli kołata się w głowie. Widoku księżyca nie da się uniknąć, uzależnia. Nie wiedziałam, że Ty możesz mieć podobne odczucia w noce, gdzie króluje widok białej kuli.
    Dziękuję za słuszną uwagę odnośnie szeregu. Nie dostrzegłam sama powtórki frazy. Poprawię.
    Cieszy mnie Twoja analiza.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Mnie też się podoba, szczególnie "jak błądzące wydmy" to bardzo księżycowe.
    Pozdrawiam ?
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Chmury błądzą w świetle księżyca i my błądzimy zagubieni w naszym świecie.
    Dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Bożeno Joanno↔Nostalgicznie, a jednocześnie utkany obraz. Księżyc faktycznie może zafascynować. Tak blisko dla promienia światła, a jednocześnie tak daleko. Tak bywa z tęsknotą. Jest bliska, a jednocześnie daleka, gdyż nie można dosięgnąć, by wrócić, co minęło↔Pozdrawiam?:)
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Podoba mi się ten komentarz. To co było bliskie jest daleko i nieosiągalne.
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam!
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Ten elegancki wiersz pomaga wyobraźni wznieść się wysoko.

    5, pozdrawiam ?
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Pełnia przynosi zawsze coś nowego dla wyobraźni.
    Dziękuję bardzo, że zaglądasz do mnie,
    Serdecznie pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania