W stronę słońca

Z dedykacją dla mojego przyjaciela Rafała

 

Słońce powoli wznosiło się nad horyzontem. Patrzył, jak roztacza swój blask na okoliczne drzewa, jak jego promienie powoli pokrywają pobliską betonową drogę. Siedział oparty o maskę samochodu i przyglądał się. Strzepnął popiół z papierosa, który trzymał w ręce i pociągnął go ostatni raz. Potem wyrzucił niedopałek przed siebie. Ten żarzył się jeszcze lekko. Z każdą jednak chwilą jego blask był coraz słabszy. W końcu całkowicie zanikł.

Wyjął paczkę. W środku był ostatni, odwrócony papieros.

" Szczęśliwy"

Wyjął go i zapalił.

- "Nie ma znaczenia kto komu zwiastuje porażkę, bo jutra nie było i nie ma..."

Muzyka dobiegała z jego wozu. Puszczał ją z telefonu, który podłączony był do głośników w aucie. W pewnym momencie zagłuszył ją dźwięk sms-a, jednak zignorował go. Siedział dalej oparty o maskę, dopalając w spokoju. Znowu zagłuszył ją dźwięk, nie był to jednak sms. Wstał i zajrzał przez szybę do auta.

"Dodała snapa."

Otworzył drzwi i wsiadł do auta. Wziął telefon. Zanim jeszcze go odblokował, zobaczył prawie trzydzieści wiadomości od matki. Najnowsza z nich brzmiała:

" Gdzie ty do cholery jesteś?! Już rano. Wracaj do domu!"

Zignorował ją. Zamiast tego włączył snapchata i znalazł filmik, o którym przed chwilą poinformował go telefon. Była na nim. Razem ze znajomymi tańczyła na jakiejś domówce. Filmik trwał ledwie parę sekund. Parę sekund za dużo.

Odpalił silnik i wyjechał z placu, na drogę obok. Spojrzał jeszcze raz na świecącą gwiazdę.

- W stronę słońca - powiedział.

I ruszył.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Canulas 25.11.2018
    Czasem ktoś napisze: "Czemu tutaj tak pusto". - zawsze chciałem. Teraz mogę.
    Czemu tutaj tak pusto? Bardzo spoko wycinek.
    (Coś tam można powycinać oczywiście z nadpowiedzeń, ale to duperelki. Całościowo kompozycja ładna).
  • Justyska 26.11.2018
    Jak dla mnie to dobry początek na coś większego. Płynnie się czyta, zaciekawia. Ode mnie 5:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania