"nadal"

wypalone

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 17

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • piliery 02.09.2020
    Zaskoczyłeś mnie pointą. Jan Paweł II mówił że "każdy ma swoje Westerplatte" ale nie przyszło mi na myśl że ono nadal walczy. Ten symbol dzisiaj nadal jest ważnym punktem obrony naszej państwowości a tym samym nadziei na lepsze dni. To wszystko co wokół niego się dzieje. Siódemka jako symbol niewinności, wyrwana ze świadomości wielu, obecna w płomieniach zniczy... Poruszył mnie ten wiersz.
  • Jarema 02.09.2020
    Siedem kamiennych zniczy jest postawionych obok pomnika Obrońców Wybrzeża, ma symbolizować siedem dni obrony składnicy. Taki pomysł twórcy pomnika. Troszkę jeszcze zmieniłem ten wiersz, może stał się lepszy.

    A słowa Jana Pawła II o Westerplatte pamiętam do dzisiaj. To zarówno symbolicznie, jak i realnie. Trzeba podejmować takie wyzwania, które są trudne. Nawet wbrew ogromnej przewadze przeciwnika.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za ciekawe przemyślenia.
  • Ciekawy i ładny wiersz. Zwłaszcza podobają mi się dwie pierwsze wersy. 5
  • Jarema 02.09.2020
    Bardzo dziękuję Marku, może poprawiony jeszcze bardziej Ci się spodoba. Pozdrawiam serdecznie.
  • laura123 02.09.2020
    Bardzo dobry wiersz, Jarema. Gratuluję!
  • Jarema 02.09.2020
    Bardzo dziękuję, jestem bardzo dumny, gdyby ktoś przekłuł, byłbym pękł. Pozdrawiam.
  • jakubvzc 02.09.2020
    Piękny wiersz! Oddający charakter tego miejsca, które niestety stało się trochę zapomniane. A właśnie te Westerplatte nadal walczy, by o nim nie zapomnieć na wieki. Daję 5 i pozdrawiam :)
  • Jarema 02.09.2020
    Przez ostatnie lata faktycznie zapomniane, dojazd fatalny, słabo oznakowany, zero remontów, wszystko tak jak zrobiono jeszcze w latach sześćdziesiątych, jakby nie było ubiegłego wieku. Mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni, to miejsce powinno być naszą chlubą. Powinniśmy dmuchać i chuchać na nasze pamiątki, szczególnie tak cenne, jak Westerplatte.
  • wicus 02.09.2020
    Ciekawy wiersz! Żywe świadectwo historyczno-patriotycznej wrażliwości swojego Autora! Jeśli chodzi o znaki zapytania, zastanawiam się, czy nie byłoby wskazane wzięcie "Pierwszej Brygady" w cudzysłów (jak rozumiem w wierszu mowa o pieśni); nieco dziwne wrażenie sprawia też dokonywanie w wierszu, nawet pobieżnych, analiz symboli, nie robię z tego zarzutu, ale też nie mogę powiedzieć, żeby mnie to zachwycało. Podobnie jest z ostatnim zdaniem: "Westerplatte broni się nadal", które wydaje się przeczyć wszystkiemu o czym.Autor wcześniej pisał, a co by wskazywało, że ono już poniosło klęskę, "zardzewiało" i "nie zapłonie". Ale to równie dobrze mógł być celowy zabieg, którego nie rozumiem.
  • Jarema 02.09.2020
    Wicuś, ostatnie zdanie w kontrapunkcie do całości wskazuje, że niedługo znowu się podniesie, bo ma tam powstać piękne muzeum terenowe. Mam nadzieję, że te plany się ziszczą, będę tam jednym z pierwszych gości, jak Pan Bóg pozwoli.
    Bardzo dziękuję za ciekawy komentarz.
    Pozdrawiam.
  • befana_di_campi 02.09.2020
    Zaskoczona mile, dlatego z podziwem :)
  • Jarema 03.09.2020
    Dziękuję befano. Cieszę, że przypadło do gustu.
  • Bożena Joanna 03.09.2020
    Ten wiersz przypomina o bohaterskiej obronie Westerplatte i daje znać, że jako naród trochę zapomnieliśmy o poległych na tej placówce. Oglądałam program w telewizji o stanie tego miejsca i o podjętym wysiłku przez archeologów w poszukiwaniu szczątków poległych. Z tego względu warto było dodać ostatni wers "Westerplatte broni się nadal". Serdecznie pozdrawiam!
  • Jarema 03.09.2020
    Miejmy nadzieję, że po raz kolejny się obroni. Dziękuję za czytanie i komentarz.
  • Anlima 03.09.2020
    Ciekawy i ..taki obrazowy. Nóż na zobaczyć te ciszę przed.
  • Jarema 03.09.2020
    Bardzo dziękuję za miły komentarz, pozdrawiam.
  • iNick 03.09.2020
    Słabe, temat tak oklepany, że już wyssany.
  • Jarema 03.09.2020
    Serdecznie dziękuję za komentarz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania