# Wiara

Gdy byłem mały, wierzyłem w wszystko, co mi mówiono. Ojciec mówił mi o Bogu: "On zawsze patrzy na ciebie i cię kocha". Matka uczyła mnie modlitw: "Ojcze nasz, który jesteś w niebie". A w szkole uczono mnie o Jezusie: "On umarł za nasze grzechy". Byłem zaklęty w tych słowach, nigdy nie zastanawiałem się nad ich głębszym sensom. Wierzyłem po prostu, bo tak mi mówiono.

 

Ale potem zacząłem zadawać pytania. Dlaczego Bogowi zależy na tym, żebyśmy byli dobrzy? Dlaczego, skoro jest wszechmogący, pozwalają nam cierpieć? Dlaczego Bóg, który jest miłością, pozwala na tak wiele zła na świecie? Te pytania zaczęły mnie dręczyć i coraz mniej wierzyłem w to, co mi wcześniej mówiono.

 

Jednak pewnego dnia, zacząłem zastanawiać się nad sensem wierzenia. Czy naprawdę potrzebujemy Boga, żeby być dobrymi ludźmi? Czy modlitwy mogą nas czymś oczyszczać? Czy w ogóle warto wierzyć, skoro tak wiele złego dzieje się na świecie?

 

Wtedy dotarło do mnie, że wierzenie to nie tylko kwestia zaostrzania naszej moralności, ale także sposób na to, żeby znaleźć sens w życiu. Człowiek nie jest stworzony do życia w samotności, potrzebuje czegoś, co mu da nadzieję. I to właśnie jest wiarą.

 

Zacząłem czytać, uczestniczyć w Mszach świętych i modlić się. Zrozumiałem, że za wiarą stoi nie tylko rzeczywistość, ale także wiara w samego siebie. Wierzymy, że czasem jesteśmy w stanie zmienić coś, co wydaje się niemożliwe. Wierzymy, że nie jesteśmy sami i że możemy znaleźć pocieszenie w trudnych chwilach.

 

Dzięki wierze zacząłem postrzegać świat inaczej. Zobaczyłem piękno w prostych rzeczach i stałem się bardziej empatyczny wobec innych. Zrozumiałem, że wierzyć to nie tylko kwestia kultu religijnego, ale także system wartości, który kształtuje nasze postępowanie i decyzje.

 

Wierzenie to nie zawsze jest łatwe i piękne. Czasem jest trudne i wymaga dużo wysiłku. Ale dzięki niemu można znaleźć sens w życiu i poczucie, że jest się częścią czegoś większego. Wierzenie to duchowe rozwijanie się i pewność, że zawsze jest ktoś, kto nas kocha i czuwa nad nami.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Bettina rok temu
    Ja do dziś wierzę we wszystko..

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania