widzenia Marii

w jej ogrodzie co noc gromadzą się wisielcy

niektórych już zna i wymieniają uprzejmości

nowi milczą skupieni na śmierci

kołysząc się miarowo uspokajają nurt odległej rzeki

 

Maria wyobraża sobie wtedy że przechodzi po wodzie

po tamtej stronie czeka wszystko czego się wyrzekła

kusi obiecany odpust i miejsce na odwieszenie krzyża

 

w jej ogrodzie szumi i złowróży

zwłaszcza gdy patrzeć pod światło świat staje się przejrzysty

by w końcu rozmyć się przeistoczyć w wielobarwną plamę

do starcia powieką albo rękawem

 

tym bardziej gdy sączy się siąpi uwalnia przez pory

sól ze sparciałych sznurów czy lizawki w miejsce księżyca

na szczęście na wszystko jest sposób

i Maria zakrywa defekt kolejną głową

 

do świtu powinna się utrzymać

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (181)

  • betti 11.08.2019
    Myślisz, że Maria, kiedy widziała Jezusa na krzyżu, żałowała, że Go urodziła?
  • IgaIga 11.08.2019
    Myślę, że nie żałowała. Ale pewnie był taki moment w którym zaczęła wątpić w słuszność dokonywanych wyborów.
  • betti 11.08.2019
    Ale to nie Ona wybierała - Ona została wybrana. Czy z tej perspektywy, godzi Jej się oceniać?
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - była tylko człowiekiem. A ludzie są słabi. Zresztą... Wiersz dotyczy innej Marii. Choć i tą można pod niego podpiąć.
  • IgaIga 11.08.2019
    tę*
  • betti 11.08.2019
    Maria Magdalena, która kochała Jezusa, zadawała pytania, dlaczego Bóg taki, a nie inny miał plan i to w sytuacji, kiedy Jezus cały czas tłumaczył, dlaczego tak być musi?
  • betti 11.08.2019
    I jaki ''jej ogród'', kiedy Ona najchętniej nie wychodziłaby z Jego?
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - nie idź tą drogą :D To nie ta Maria.
  • puszczyk 11.08.2019
    IgaIga Dałaś kilka rekwizytów, to teraz się tłumacz.
    I tak przyjdzie walec intelektualny i wyrówna.
  • betti 11.08.2019
    IgaIga teraz to mnie jeszcze bardziej zaciekawiłaś, no chyba nie Czubaszek, bo już zupełnie nie pasuje?
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - jak to dobrze, że leżę :D
  • IgaIga 11.08.2019
    puszczyk - Ciiii... Bo się wyda.
  • betti 11.08.2019
    IgaIga to sobie leż - nie przeszkadzam już. Chciałam zrozumieć, ale skoro to źle wygląda w oczach Autora i znajomych, to sobie idę.
    Papatki.
  • betti 11.08.2019
    jej znajomych - korekta
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - toż Ci mówię, że nie ta Maria. Nie fochaj. To historia mojej podopiecznej. Ale nie mów nikomu. Niech sobie każdy czyta jak chce. Po swojemu.
  • Tjeri 11.08.2019
    betti - niech autorka sama powie o genezie (pamiętam, ale bez szczegółów). Dla mnie przy pierwszym czytaniu Maria była symbolem cierpiącej/patrzącej na cierpienia bliskich. Nie widziałam w niej konkretnej Marii - choć i tak mogłoby być.
  • Tjeri 11.08.2019
    O, już powiedziała. W każdym razie, wydaje mi się, że to dość uniwersalny obraz.
  • betti 11.08.2019
    IgaIga kiedy zrobiłam to ''po swojemu'' też było źle... ciekawe czy następna osoba, która ''po swojemu'' przeczyta, nie popełni takiej gafy jak ja... bo wydaje się, że lepiej nie tykać, tylko napisać ''fajne'' lub ''podoba się''
    Miłego dnia.
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - nie było źle. Było po twojemu. Czytelnik zawsze ma rację. Na tym polega piękno poezji, że ilu czytelników tyle interpretacji danego wiersza.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Gdzie św.Bogumił?
  • betti 11.08.2019
    Wystarczy, że jest na straży Św. Mirosław.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti A gdzież tam! :)))
    Jak pamiętam to diabeł wcielony w klonowym wydaniu!
  • Aisak 11.08.2019
    Wiedziałam, że yetti to niedorobiony tłuk. Bo twierdzi zupełnie coś innego.
    Twierdzi, że każda osoba, która nie zrozumie tekstu jest debilem.
    yetti to tłuk.
  • betti 11.08.2019
    IgaIga trzeba było PL - ce dać na imię Ania albo Zosia i nikt nie szedłby w kierunkach biblijnych, skoro to przeszkadza Autorce....
  • betti 11.08.2019
    Aisak uważaj sobie, twoje chamstwo nie zna granic. Nie potrafisz innych, to chociaż siebie - szanuj!
  • Aisak 11.08.2019
    Swoim chamstwem do mnie przewyższasz największych zbtodniarzy świata.

    Tłuku.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk nie obchodzi mnie ten osobnik, naprawdę.
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - NIE PRZESZKADZA.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Bettu dzięki.
    Oby.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk jak to jest być takim próżnym i skoncentrowanym tylko na sobie, to chyba dosyć ciężkie, czy się mylę?
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Mylisz się, ale to u Ciebie nagminna sprawa.
  • betti 11.08.2019
    Mylę się, czyli tobie pasuje... no cóż, bywa.

    Mam prośbę, skieruj swój wzrok na inną - ja się nie obrażę. Tak się składa, że mam już dość twojego zainteresowania. Z góry - dziękuję.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Pochlebiasz sobie... :)))
    Życzę sobie vice versa :)
  • IgaIga 11.08.2019
    puszczyku...
  • betti 11.08.2019
    puszczyk ja??? To ty myślisz, że każda na ciebie leci, bo Halmar poleciała... bez przesady proszę. Uśmiałam się...
  • IgaIga 11.08.2019
    betti, puszczyk - a Wy wiecie, że "kto się czubi ten się lubi"?
  • puszczyk 11.08.2019
    betti No przecież nie Ty! :)))
    Staranniej dobieram... ;)
  • puszczyk 11.08.2019
    To czym piszesz, to tylko wypadek przy pracy :)))
  • betti 11.08.2019
    puszczyk że ''dobierasz'' to ja wiem... i strasznie mnie to śmieszy. Dobrze, że na portalach nie brak naiwnych, prawda? Zawsze coś można ''dobrać''.
  • Tjeri 11.08.2019
    Betti, żadna interpretacja nie jest gafą. Myślę, że kontreakcja wzięła się z nutki zaczepki w Twoim pierwszym pytaniu.("Myślisz, że Maria, kiedy widziała Jezusa na krzyżu, żałowała, że Go urodziła?")
    Być może tej zaczepki nie było... Ale przez te wszystkie portalowe dyskusje okołoreligijne człowiek przewrażliwiony. Oczywiście mówię za siebie.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti taka wesoła dziewczyna.
    Gdzie nie pójdzie, to się z niej śmieją :)))
  • betti 11.08.2019
    puszczyk nie aż tak jak z ciebie i twoich... miłostek, dobieranych z największą troskliwością...
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ty najbardziej tą historię przeżywasz.
    Jak zamiera, to odgrzewasz (no i co tam jeszcze sąsiadko?... no co tam u nich jeszcze...?)
    A żeby się z niej inni śmiali, to tylko mi w to graj. :)))
    Lepiej żeby się śmiali, niż żeby jakieś nawiedzone drążyły temat chorobowo.
    A może Ty cierpisz na brak miłostek i stąd twój problem?
  • puszczyk 11.08.2019
    tę*
  • betti 11.08.2019
    puszczyk pewne jest, że jakiś trup przed 60 - tką i jeszcze z problemami, zupełnie mnie nie kręci.

    Jasne już, czy jeszcze coś roztłumaczyć?
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - daj, Boże, więcej takich "trupów" :P
  • betti 11.08.2019
    IgaIga jak Cię kręcą, to bierz!
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - przyjaźń - piękna sprawa:)))
  • puszczyk 11.08.2019
    betti :))) Biedna Betti... :)))
    Znajdź cuś młodszego, to się starszym nie będziesz interesować i jego życiem prywatnym też.
  • puszczyk 11.08.2019
    IgaIga Spoko Ewa.
    To tylko kompleksy i braki próbują nas dojechać. :)
  • betti 11.08.2019
    puszczyk mnie twoje życie prywatne tyle obchodzi, co zeszłoroczny śnieg... uczepiłeś się jak rzep, aż przykro patrzeć, zawiedziony w rachubach czy co...

    Nie wiem naprawdę jak można się z puszczykiem przyjaźnić, chyba, że mu przytakujesz cały czas. To jedyny sposób na przyjaźń z tym osobnikiem, bez kultury.
  • betti 11.08.2019
    Mecz oglądam... przeszkadzacie.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Zawiedziony straszliwie, jeśli się tak człowiek pomyli w ocenie drugiego.
    Zwyczajna, wścibska gospodyni księdza z głębokiego Podkarpacia.
    Każdy widział jak drążyłaś temat i nakręcałaś biedną dziewczynę, udając moralizatorkę.
    Coś było na rzeczy, kiedy Akwen pisał o takiej samej akcji wciskania się z buciorami w prywatne życie innych.
    Do ich łóżka i choroby.
    Już awansowali :)))
    Więc nikomu już nie przeszkadzaj.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk ja rozumiem, że ciebie to boli, bo chyba na coś więcej liczyłeś, ale mnie nie interesują romanse portalowe, źle trafiłeś po prostu.

    Poza tym co ciebie obchodzi z kim piszę i o czym? Trzeba było załatwić trudne sprawy z kobietą poza portalem, to by nie było tematu...
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk a fe! boziu chroń od chorób jak czynisz do tej pory! ale w inne sprawy kłamczuszka nasza kocha wsadzać nochala... hi, hi a to źle sie z reguły kończy hi, hi, hi
    to tak skoro mnie już wywolaleś ;)
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ciebie nie prosiłem o załatwienie publiczne czegokolwiek.
    Raczej odwrotnie, ale do gosposi nie dotarło.
    A z romansem to już wspominałem - nie twoja półka i nie mój gust.
  • betti 11.08.2019
    ''Przyjaciel'' puszczyka wylazł z bajora... jakie to denne.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Przecież ze mną nie można się przyjaźnić...
  • akwamen 11.08.2019
    bettonek ulubiony, jam tylko twój "przyjaciel" hi, hi teraz i na zawsze hi, hi
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Nie przeszkadzaj przyjaciółce w oglądaniu meczu.
    Przecież widzisz, że skupiona na siatkówce.
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk wtedy nie byłbym sobą hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    puszczyk o czym ty świergotasz... ja bym na starego dziada poleciała. Ludzie, to już takie żałosne, że brak słów.
  • akwamen 11.08.2019
    betta stary ale jary, a w twojej sytuacji... na darmo się z nim nie droczysz hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    akwamen bo pisze te idiotyzmy... i nie może skończyć. Żałosny do potęgi.
  • akwamen 11.08.2019
    betta i co długo jeszcze bedziesz go uświadamiała? hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    akwamen dopóki głąb - nie pojmie. Może wtedy wreszcie się odczepi.
  • akwamen 11.08.2019
    bettonek świetna wymówka ha, ha tyle innych głąbow, a ty na niego się zasadziłaś....,. hi, hi, hi
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Istotnie jesteś żałosna. :)
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Coś w tym jest... :)))
  • betti 11.08.2019
    akwamen to spr kto na kogo i będziesz wiedział.
  • akwamen 11.08.2019
    betta noo, szaleństwo! hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    Jestem żałosna, bo puszczyk mnie nie kręci - fakt. Ja pitolę, co za ofiara losu.
  • akwamen 11.08.2019
    betta jest taki jeden sposób.....:)
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ano sprawdź, gdzie, kogo, o czym, jak i dlaczego inwigilowała, moralizowała, rady dawała, współczuła itp.
    A prosiłem tylko - nie karm trolla. Silniejsze to było. I teraz Ci wierzę, akwa.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Jak tam nasi? :)))
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    Napisałam komentarz Ewie, przylazł za mną i zaczepia... nie rozumie ''nie''

    Weź się za Halmar SKORO JESZCZE CIEBIE CHCE.
  • akwamen 11.08.2019
    betta ha, ha, ha
  • IgaIga 11.08.2019
    betti - Jak to pozory mylą. Ja tam sobie zazdroszczę takich przyjaciół. Mam szczęście do ludzi. Oj mam.
  • betti 11.08.2019
    IgaIga i trzymaj się tego. Ja nie chcę takiego ''przyjaciela'' jak puszczyk, ale może dlatego, że chamów nie trawię.
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Szkoda mojej klawiatury na gosposię.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Czyli siebie musisz wyjątkowo nie trawić.
    To smutne. (:
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk a ja tam lubię... gadzinkę złośliwą... hi, hi klawaiturę można zmienić, a zabawa przednia ha, ha, ha
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Ale bardzo nie lubię się mylić w ocenie ludzi.
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk po czynach ich poznacie; a pozory.... itp, itd... ;)
  • betti 11.08.2019
    Wygraliśmy! To ciekawsze niż gorzkie żale - zawiedzionych.
  • akwamen 11.08.2019
    betta i chwila dla ciebie.... ha, ha znowu zaistniałaś.... na opowi hi, hi
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Ty miałeś wiedzę o czynach, a ja do dyspozycji pozory.
    Miałem na początku tylko jedną, małą prośbę - nie karm trolla.
    W ogóle nie byłoby całego zamieszania i prania brudów przez trolla, gdyby nie chore zainteresowanie i notoryczne podtrzymywanie konwersacji przez betonka..
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk wybacz, ale to mój osobisty troll i nie porzucę biedaczki, bo któż jej tu zostanie jak nie ja...... hi, hi
    rozumiem że jesteśmy pod Twoim tekstem.... ( nie zajrzałem nawet) niedługo se pojadę, to zniknę... do wieczora.
    Ale gdzie betton tam i ja;)
  • betti 11.08.2019
    puszczyk chyba się z idiotą na rozum zamieniłeś jeśli uważasz, że Halmar mogło coś zamknąć usta. Dobre!

    Przecież więcej niż mi pisała w komentarzach do ciebie. Ślepy?

    Ot, winy w sobie nie widzi, że wykorzystał kobietę i ta teraz szaleje - we mnie zobaczył. Wyborne...
  • betti 11.08.2019
    akwamen to tekst Ewy, wlazł tu i jojczy... oferma.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ja jej nigdy nie odpowiedziałem.
    To ty nakręcałaś, więc łatkę idiotki przyszyj sobie.
    Poprosiłem cię i co?
    Gówno, bo zżerała cię ciekawość.
  • akwamen 11.08.2019
    betti dzieki za info :)
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Nie martw się.
    Ewa jest moją przyjaciółką, a z wrogami jakoś sobie będę radził.
    Z głupolami takoż.
  • betti 11.08.2019
    Ciekawość? Nie, żal mi było kobiety... wykorzystanej i oszukanej. Tylko tyle.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Tja... gosposiu.
    Co tam kumo u sąsiada...?
  • betti 11.08.2019
    Na początku jej dojeżdżałam, że na portalu to wszystko wywala, ale później tak zwyczajnie i po ludzku, żal mi się jej zrobiło... może jej przypadek dla innych będzie przestrogą. Uważam, że nic nie dzieje się bez powodu.
    Swoją drogą nie bardzo pojmuję, jak jej może na tobie zależeć... to szok. Żebyś ty jeszcze był dobrym człowiekiem, a ty taki zwykły cham.
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk mnie tylko o bettonka chodzi ;) wdepnęła kiedyś w moje bagienko, choć ostrzegłem że teren prywatny i co moje nietykalne... a teraz... "Coś za mną chodzi?" ;)
    Szanuję Twoją przyjaciółkę i fajnie że se radzisz... ;)
  • betti 11.08.2019
    akwamen za chiny nie wiem czym i kiedy ciebie ''uraziłam'' i to jeszcze ''rodzinnie''
  • akwamen 11.08.2019
    betta i co teraz? będziesz dojeżdżać Puszczyka, aż ducha wyzionie biedak?
  • akwamen 11.08.2019
    betta pamięć wybiórcza... ;)
  • betti 11.08.2019
    akwamen niech się ode mnie odczepi, tylko tyle. Mnie on nie obchodzi.
  • akwamen 11.08.2019
    betti mnie to mówisz?
  • betti 11.08.2019
    akwamen zapytałeś, to odp.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Chamem dla chamów i głupków rzeczywiście bywam.
    Jakoś z twojej stajni jest św. Bogumił i ty, jako szef grupy oszołomów.
    Nie znasz przypadku, a strasznie głos zabierasz.
    Ja mam akurat na tyle kultury, aby publicznie nie prać takich brudów i tłumaczyć cokolwiek.
    Jak nie pojmujesz spraw elementarnych, a zajmujesz się cudzym życiem, to to jest własnie wyznacznikiem twojej kultury i inteligencji.
    Teraz pełni wierzę akwamenowi, bo doświadczyłem dokładnie tego samego ze strony gosposi.
    Wiersz i przestrzeń jest Ewy, to żegnam.
    Znajdź sobie inna ofiarę chorych zainteresowań cudzym życiem i łóżkiem.
  • akwamen 11.08.2019
    betta no ja w wasze prywatne intymne sprawy nie wnikam, kto kogo z kim i dlaczego, kto porzucony, kto porzucający, kto pomocny, kto osaczony i kto wpierdalający się ... ;) pytanie było retoryczne.... hi, hi
  • betti 11.08.2019
    Puszczyk może na innych portalach ta sytuacja nie jest komuś znana, może tam kogoś znajdziesz i przestaniesz płakać... portali literackich jest od groma w sieci, a naiwnych, samotnych kobiet pewnie jeszcze więcej - powodzenia!
  • akwamen 11.08.2019
    betta nie wyganiaj niewiernego ptaszyska! nieche se będzie ha, ha, ha melodramata już tu jest znana ,ale... kogo to obchodzi.... oprócz ciebie ..... hi, hi, hi
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ale tak głupie, to tylko tutaj znajdę!
    Cześć.
  • akwamen 11.08.2019
    puszczyk hi, hi, hi
  • betti 11.08.2019
    akwamen przecież ona wszystkim pisała, kto chciał i nie chciał. Te zarzuty puszczyka, to jakieś zawiedzione rachuby... nie wiem, myślał, że jak będzie mi słodził, to ja już zainteresowana nim będę. Nie wiem, dla mnie to jakieś chore.
  • puszczyk 11.08.2019
    akwamen Ano właśnie.
    Nikogo by nie obchodziło, gdyby nie beton.
    Dziewczę złudzeniami żyje. A niech jej ziemia lekką...
  • betti 11.08.2019
    puszczyk nie sądzę, chyba za późno.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Dla ciebie tak.
  • akwamen 11.08.2019
    betta no i co? spróbował i co? boisz, że przez komentarz w ciąże zajdziesz czy jak.... hi, hi
  • betti 11.08.2019
    puszczyk jak Halmar wróci nadal będzie ciebie dojeżdżać, bez żadnej zachęty z mojej strony. To jej cel. I co to będzie nadal moja wina? Chory jesteś!
  • betti 11.08.2019
    puszczyk o mnie to taki stary dziad może jedynie pomarzyć...
  • akwamen 11.08.2019
    betti ha, ha, ha, ha
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Swoje zrobiłaś, rozkręcając na początku.
    Teraz już faktycznie ciebie nie potrzebuje, chyba że jako podpórki do komentowania ciągłego.
    I robisz za taką podpórkę.
    O twojej chorobie nie chce mi się nawet pisać. To jakieś skrzyżowanie cech staropanieństwa z patologiczną ciekawością, co u innych pod kołdrą.
    I ty tu ciągle jojczysz.
    Nie wiesz, czy akurat nie było całkiem odwrotnie.
    Tylko ja mam trochę klasy i nie opowiadam życiorysu gwoli zaspokojenia ciekawości porąbanych bab.
    Bo ten bajer o współczuciu dla biednej, skrzywdzonej i porzuconej, to sobie w buty wsadź.
    Ciekawość cię zeżarła mimo mojej prośby.
    Gdybyś chciała znać prawdziwą historię, to prywatnie byś mnie pytała.
    Ty wolałaś jechać na forum.
    Idź już i nie męcz mnie i otoczenia.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk ty chory jesteś... nie ma innej opcji. No i fantazja ciebie ponosi - ale co mnie to obchodzi?

    Weź się już odczep, bo nie interesują mnie twoje wywody.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Baj.
    Szukaj następnego jelenia.
  • Halmar 11.08.2019
    puszczyk "biedną dziewczynę" to ty już lepiej zostaw w spokoju. Dosyć się przez ciebie wycierpiałam. I Elce też daj spokój. To osoba, której jako jedynej udało się otworzyć mi oczy. I za to ją szanuję.
    Spędziłam miły weekend, w spokoju, z dala od internetow, hejtu i ludzkiej zawiści. Wróciłam, weszłam tu i co widzę? Szkoda gadać.
    To, co przeszłam przez podłości pani T. oraz to, jak potraktowałeś mnie ty, ostatni chamie bez uczuć i osobistych, własnych (podkreslam: WŁASNYCH) refleksji, doprowadziło mnie do skraju załamania psychicznego. Przez ponad pół roku walczylam z depresją. Nikomu tego nie życzę. Ale teraz wychodzę na prostą.
    I mówię Wam "narka", bo mam zamiar kontynuować wypoczynek. Bez hejtu, gierek, zabaw w fotoszopce i obrabiania komuś dupy za plecami.
    Wrócę niebawem.

    Igąlalą, przepraszam, że pod Twoim wierszem, ale sama rozumiesz...
    A wiersz jak zwykle u Ciebie... Do przemyśleń skłania. Już go wcześniej gdzieś indziej komentowalam....
    Igalala,nie daj sobie robić pralki z mózgu i nie bądź nigdy niczyją marionetką. Uwierz w siebie.

    Pozdrawiam i w ukłonach się oddalam :)))
  • betti 11.08.2019
    Halmar baw się dobrze!
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Koleżanka ci pomoże.
  • Bogumił 11.08.2019
    "Tylko ja mam trochę klasy....." jak przeczytałem ten passus to poplułem ekran ze śmiechu.
  • Aisak 11.08.2019
    puszczyk a co robisz pod koudrą?
    Weź powiedz hahahaha
  • puszczyk 11.08.2019
    Bogumił Jak włożysz z powrotem zęby będzie lepiej, Bogusiuniu.
    Twoja klasa jest tu powszechnie znana. Minus jeden - depresja.
  • puszczyk 11.08.2019
    Aisak Zapytaj betonka. On już wszystko wie.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk czy ja wyglądam na kogoś, kto potrzebuje pomocy? To ty się wijesz... i reklamujesz przy tym. KOMEDIA
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Miałaś skończyć...
  • Aisak 11.08.2019
    Ale że jak ma włożyć zęby :/
  • betti 11.08.2019
    puszczyk to mnie nie tykaj!
  • puszczyk 11.08.2019
    Aisak Bez zębów pluje mu się na monitor.
    Pewnie niezbyt dopasowali.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti A - h(u)oj przygodo - jak wołają starzy marynarze.
    Płyń już.
  • puszczyk 11.08.2019
    betti A kto by ciebie tyknął? :)
  • Bogumił 11.08.2019
    puszczyk twoje ego bez użycia młota pneumatycznego przebiło by żelbetowy strop i uleciało do chmur. Po prostu jesteś żałosny i nie możesz beze mnie żyć, chyba z pięć razy mnie tu wymieniłeś, chociaż cię nie zaczepiałem. Halmar ma rację co do ciebie.
  • betti 11.08.2019
    puszczyk masz ból d... ofiara losu!
  • puszczyk 11.08.2019
    betti Ale rozkoszna :)))
    Brak takiej cechy dla betonu.
    Houston, mamy problem z off-topiarą! :)))
  • Halmar 11.08.2019
    Elko :*
  • puszczyk 11.08.2019
    Bogumił Założyłeś zęby i próbujesz kąsać, piesku?
  • Bogumił 11.08.2019
    ciebie bym nie tknął nawet przez bibułkę. Pozdrawiam:)))
  • puszczyk 11.08.2019
    Bogumił No to bajka o wężu :)))
    Bo jak na razie dotykasz.
  • puszczyk 11.08.2019
    Dobrze Ci tak, Ewa.
    Przyjdzie Bogumił i wszystkie prawdy tego wiersza staną się proste, bo się jakieś wątpliwości namnożyły.
  • IgaIga 11.08.2019
    A bo Oni to wszędzie motywy biblijne widzą:(
  • Dekaos Dondi 11.08.2019
    Znowu na Tak.
    A tak a propos→Zdaniem mym→człowiek, który nigdy nie zbłąził, nadal błądzić będzie. To nie jest sprzeczność, jeno skrót myślowy.
  • IgaIga 11.08.2019
    Dziękuję:)
  • Tjeri 11.08.2019
    Jak zobaczyłam, żeś ten wiersz tu wrzuciła... Przeca wystarczy jakiekolwiek słowo klucz - i nikogo nie przekonasz że czarne jest... No.
    A Marii przecież może być wiele. I też będą miały związek z krzyżem (metaforycznie). Oczywiście można ten wiersz czytać, że tam powiem "ewangelicznie". Są jednak pewne szczegóły, które zdradzają inne historie albo choć inne konteksty.
    Nie będę się wymądrzać, bo genezę pamiętam.
    Dobry wiersz, wywołujący gęsią skórkę.
  • IgaIga 11.08.2019
    Se strzeliłam w kolano:(
    Znowu :D
  • puszczyk 11.08.2019
    IgaIga Ma boleć.
    Bacz gdzie jesteś i kto może sprawę penetrować.
  • IgaIga 11.08.2019
    puszczyk - no, ale ja tak tylko... Bez złych intencji i takich tam...
  • Aisak 11.08.2019
    to chodzenie po wodzie wszystko psuje, weź wywal
    Hahahaha
  • IgaIga 11.08.2019
    A czemu psuje? Boisz się wody? :D
  • puszczyk 11.08.2019
    A gdzie Ty się do złych intencji nadajesz...?
    Jak ja do baletu.
    Ale sporo tu przypadków, że na siłę wtłaczają cię w jakiś szablon, bo niektórzy nie umieją odstawić miarki od siebie, przykładając ją innym.
  • Aisak 11.08.2019
    Psuje, bo wyznacza drogę, której się wypierasz.
    Nie boję się wody. Kocham wodę.

    Pić.
    xD
  • Justyska 11.08.2019
    Dla mnie to utwór to powolnym, wewnętrznym umieraniu, szukaniu,nadziei i rezygnacji, walce z nocnymi demonami. Podoba mi się, bardzo ciekawy obraz.
    Pozdrawiam
  • IgaIga 11.08.2019
    Dzięki. Odpozdrawiam:)
  • Aisak 11.08.2019
    Cały dzień pierdolenia o niczym.
    Ciągle z tymi samymi nickami.
    Ciągle o tym.
    Cała lista zawalona waszymi rzygowina.
    Całe opowi, kurwa, przez was śmierdzi.

    Ja pierdolę, co za tłuki.
  • Tomasz Bordo 11.08.2019
    uspokój się
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Bardzo rafnie
  • Aisak 11.08.2019
    I jeszcze coś:

    puszczyk + Tjeri
    betti + Boguś
    Can + Ritha
    DD + 00.00
    Janek + (nie pamiętam nicku)

    ....
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Nuncjusz + ?
  • Bogumił 11.08.2019
    Nuncjusz + Tomek
  • Nuncjusz 11.08.2019
    a już wiem
    Nuncjusz + T3kstura :)
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Bogumił czemu z Tomka robisz geja?
  • Bogumił 11.08.2019
    Nuncjusz bo go lubisz, kto się lubi, ten się czubi.
  • Aisak 11.08.2019
    Wiem!!!

    Nuncjusz + Margaryna

    Hahahaha
    Jak ulał.
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Bogumił a owszem. Ja tu wszystkich lubię, ale niech mi nie depcze po odciskach, to może mu nawet dam cukierka
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Aisak bój się boba :)
  • Aisak 11.08.2019
    Bogumił, ale pedalstwo podobno jest grzechem...

    E, ti ti ti
    Jesteś kryptogejem?
    Hahahaha

    Lubisz chłopców w rurkach :)
    Tylko pamiętaj, żeby byli pełnoletni.
    Czy jednak wolisz barczystych, umięśnionych, którzy biorą 100 na klatę?

    Hahahaha
  • Aisak 11.08.2019
    Nuncjusz
    No co?
    Hahahaha
  • Aisak 11.08.2019
    Dodałam te pary, albowiem stanowią swoiste alter ego.
  • Bogumił 11.08.2019
    Aisak + ???
  • Nuncjusz 11.08.2019
    Aisak + ?
  • Bogumił 11.08.2019
    Nuncjusz Ha, ha, ha, dobre.
  • Aisak 11.08.2019
    Czo tam Boguś?

    Napisać ci wierszyk dla narzeczonego?
    :)
    A może być wulgarny, z podtekstem?
    Lubisz? Czy nie lubisz?
    Mogę o bzykających pszczółkach i kwiatkach :)

    .
    .
    .
    .
    Hahahaha
  • Aisak 11.08.2019
    Nuncjusz Ofkorsing!
    Nikogo innego nie chcę!
    Ja i mój Szatan!

    Hahahaha
  • Halmar 11.08.2019
    puszczyk "biedną dziewczynę" to ty już lepiej zostaw w spokoju. Dosyć się przez ciebie wycierpiałam. I Elce też daj spokój. To osoba, której jako jedynej udało się otworzyć mi oczy. I za to ją szanuję.
    Spędziłam miły weekend, w spokoju, z dala od internetow, hejtu i ludzkiej zawiści. Wróciłam, weszłam tu i co widzę? Szkoda gadać.
    To, co przeszłam przez podłości pani T. oraz to, jak potraktowałeś mnie ty, ostatni chamie bez uczuć i osobistych, własnych (podkreslam: WŁASNYCH) refleksji, doprowadziło mnie do skraju załamania psychicznego. Przez ponad pół roku walczylam z depresją. Nikomu tego nie życzę. Ale teraz wychodzę na prostą.
    I mówię Wam "narka", bo mam zamiar kontynuować wypoczynek. Bez hejtu, gierek, zabaw w fotoszopce i obrabiania komuś dupy za plecami.
    Wrócę niebawem.

    Igąlalą, przepraszam, że pod Twoim wierszem, ale sama rozumiesz...
    A wiersz jak zwykle u Ciebie... Do przemyśleń skłania. Już go wcześniej gdzieś indziej komentowalam....
    Igalala,nie daj sobie robić pralki z mózgu i nie bądź nigdy niczyją marionetką. Uwierz w siebie.

    Pozdrawiam i w ukłonach się oddalam :)))
  • Bogumił 11.08.2019
    A wiersz całkiem wporzo. Piątka.
  • IgaIga 11.08.2019
    Bogumił - dziękuję.
  • konfiguracja 11.08.2019
    Genialnie obrazowa scena pierwsza. Czysty surreal psychodelii. Talent masz, nie zmarnuj.
    5.
  • IgaIga 11.08.2019
    konfiguracja - pięknie dziękuję. Czasem coś tam mi wyjdzie... Ale żeby zaraz, że niby talent?
    Eee.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania