Wysoki Sądzie!

Wysoki Sądzie!

 

stanęliśmy dziś przed Państwem z nietypowym i odważnym pozwem. Pozywamy Pana Boga za to, że latem jest za ciepło, a zimą za zimno. Nie jest to żart ani kpina. Jest to poważne i uzasadnione żądanie odszkodowania za szkody moralne i materialne, jakie ponosimy z powodu niewłaściwego zarządzania klimatem przez pozwanego.

 

Nie ulega wątpliwości, że Pan Bóg jest istotą wszechmocną i wszechwiedzącą, która stworzyła świat i rządzi nim według swojej woli. Nie ulega również wątpliwości, że Pan Bóg jest istotą prawną, która może być stroną w postępowaniu cywilnym. Dowodem na to są liczne akty prawne i orzeczenia sądowe, które odnoszą się do Pana Boga jako podmiotu prawa. Przykładowo, art. 196 kodeksu karnego stanowi, że "Kto obraża uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie publicznie przedmiotu czci religijnej lub miejsca przeznaczonego do publicznego wykonywania obrzędów religijnych, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch". Z tego przepisu wynika, że przedmioty czci religijnej mają ochronę prawną i są uznawane za własność Pana Boga. Podobnie art. 53 ust. 2 Konstytucji RP gwarantuje wolność sumienia i religii oraz prawo do publicznego wyznawania swojej wiary. Z tego przepisu wynika, że Pan Bóg ma prawo do poszanowania swojej godności i reputacji.

 

Skoro więc Pan Bóg ma prawa i obowiązki jako podmiot prawa, musi on również ponosić odpowiedzialność za swoje działania lub zaniechania. Nie może on ukrywać się za swoją nieuchwytnością i niemożliwością skutecznego doręczenia mu pozwu. W tym celu korzystamy z instytucji doręczenia przez ogłoszenie, która jest przewidziana w art. 139 § 1 pkt 4 kodeksu postępowania cywilnego. Zgodnie z tym przepisem "Doręczenie przez ogłoszenie następuje wtedy, gdy adresat nie ma stałego miejsca pobytu ani zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ani wybranego pełnomocnika do doręczeń". Taka sytuacja ma miejsce w przypadku Pana Boga, który nie ma stałego miejsca pobytu ani zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ani wybranego pełnomocnika do doręczeń. Dlatego też ogłosiliśmy nasz pozew na tablicy ogłoszeń Sądu Okręgowego w Kielcach oraz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości. Uważamy, że jest to wystarczający sposób, aby zapewnić pozwanemu możliwość zapoznania się z treścią pozwu i zgłoszenia swojej obrony.

 

Wysoki Sądzie,

 

nasz pozew opiera się na następujących podstawach prawnych i faktach:

 

1) Pan Bóg jako stwórca i zarządca świata ma obowiązek dbać o dobro i bezpieczeństwo swoich stworzeń, w tym ludzi. Jest to obowiązek wynikający z prawa naturalnego, zasad etyki i moralności oraz z doktryny chrześcijańskiej, która głosi, że Pan Bóg jest miłością i sprawiedliwością. Nie można więc dopuścić, aby Pan Bóg działał w sposób sprzeczny z tymi wartościami i szkodził swoim stworzeniom.

 

2) Pan Bóg naruszył swój obowiązek dbania o dobro i bezpieczeństwo ludzi poprzez niewłaściwe zarządzanie klimatem na Ziemi. W wyniku tego zarządzania dochodzi do niekorzystnych zmian klimatycznych, takich jak globalne ocieplenie, susze, powodzie, huragany, pożary, topnienie lodowców, podnoszenie się poziomu morza, wymieranie gatunków i wiele innych. Te zmiany klimatyczne mają negatywny wpływ na życie ludzi, ich zdrowie, dobrobyt, prawa i wolności. W szczególności cierpią na tym ludzie biedni i słabi, którzy nie mają środków ani możliwości dostosowania się do nowych warunków.

 

3) Pan Bóg nie podjął żadnych działań w celu zapobieżenia lub ograniczenia negatywnych skutków zmian klimatycznych. Nie wysłuchał ani nie odpowiedział na liczne apele i prośby ludzi o interwencję w sprawie klimatu. Nie dał żadnego znaku swojej obecności ani troski o los ludzkości. Pozostawił ludzi samym sobie w obliczu katastrofy ekologicznej i humanitarnej.

 

4) W związku z powyższym domagamy się od Pana Boga zapłaty odszkodowania za szkody moralne i materialne, jakie ponieśliśmy z powodu niewłaściwego zarządzania klimatem przez pozwanego. Szkody moralne obejmują cierpienie fizyczne i psychiczne, utratę zdrowia, pogorszenie jakości życia, naruszenie godności i praw człowieka. Szkody materialne obejmują straty majątkowe, koszty leczenia, naprawy, adaptacji, ewakuacji i innych środków zaradczych. Wysokość odszkodowania ustalamy na 100 000 złotych od każdego z naszych 10 powodów, co daje łączną sumę 1 000 000 złotych.

 

Wysoki Sądzie,

 

jest to nasze stanowisko w tej sprawie. Uważamy, że jest ono uzasadnione i słuszne. Nie chcemy obrazić uczuć religijnych nikogo ani znieważyć Pana Boga. Chcemy jedynie dochodzić naszych praw i sprawiedliwości. Dlatego prosimy Sąd o uwzględnienie naszego pozwu i zasądzenie od pozwanego odszkodowania w wysokości 1 000 000 złotych.

 

Dziękujemy za uwagę.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania