Wystarczy chcieć

Otworzyłem oczy. Zamrugałem, gdyż wszystko dookoła było tak jasne, jakby oświetlane z każdej strony łuną czystego białego światła. Nie wiedziałem, gdzie jestem, ani co się ze mną dzieje. Miałem na sobie dżinsy, trampki i bluzę. Wszytko, było mokre, ale co najdziwniejsze nie czułem z tego powodu żadnego chłodu.

Czyżbym osiągnął swój cel? - myślałem. Nie, nie czas teraz na to. Muszę rozeznać się w sytuacji - napomniałem sam siebie.

Rzuciłem okiem dookoła.

Miejsce, w którym się znajdowałem, przypominało park, lecz nie taki zwyczajny. Otóż rosnące w nim drzewa, były całkowicie białe, a ich korony porastały złociste liście. Nie mogłem się temu nadziwić. Wyglądały jak uformowane z prawdziwego złota i chyba naprawdę takie były, gdyż odbijały padające na nie światło, tworząc wspaniałe iluminacje.

W końcu spojrzałem przed siebie i zauważyłem ścieżkę wyłożoną marmurową kostką. Wyglądała jak droga dla spacerowiczów. Bez większego namysłu postanowiłem nią podążać.

Szedłem tak przez jakiś czas, lecz z niewyjaśnionego powodu nie mogłem go dokładnie oszacować. Zerknąłem nawet na swój zegarek, ale wyglądało na to, że padła w nim bateria. Wiedziałem, że nie jest to normalne, w końcu działają one przez dobrych kilkanaście lat, lecz w tej chwili niewiele mogłem na to poradzić.

W pewnym momencie dotarłem na rozwidlenie, gdzie znajdowało się wiele ławek. Również były całkowicie białe. Prawdopodobnie wykonane z drewna tych wszechobecnych drzew - pomyślałem.

Na jednej z nich siedziała kobieta. Ubrana była w suknię ze złocistych liści. Gdy padało na nią białe światło, mieniła się wszystkimi kolorami tęczy. Wyglądała cudownie, jakby nie miała na sobie ubrania, a samą tęczę. Nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Pomachała do mnie zapraszającym gestem.

Niewiele myśląc, ruszyłem w jej kierunku. W końcu była pierwszą osobą, którą tu spotkałem. Może powie mi, co to za miejsce.

Po chwili byłem obok niej. Nie zdążyłem nic powiedzieć, gdyż przemówiła pierwsza:

- Witaj Adamie. Czekałam na ciebie - powiedziała łagodnym głosem.

Z bliska mogłem dokładnie dostrzec jej twarz. Była pociągła, idealnie symetryczna. Miała zadarty nosek oraz długie brunatne i lśniące włosy. Wszystkie te elementy tworzyły cudną kompozycję, jednak największe wrażenie wywarły na mnie oczy. Ich tęczówki łączyły bowiem w sobie wszystkie możliwe kolory ludzkiego oka, przez co również sprawiały wrażenie tęczowych oraz takich, które widzą wszystko. Gdybym miał opisać ją jednym słowem, powiedziałbym po prostu, iż była piękna. Moja kontemplacja jej wyglądu trwała już zdecydowanie zbyt długo, więc postanowiłem w końcu się odezwać:

- Przepraszam, czy mogłabyś powiedzieć mi, kim jesteś i co to za miejsce?

- Och, wybacz mi. Powinnam zacząć właśnie od tego. Znajdujesz się w Niebie mój drogi, a ja jestem Bogiem - powiedziała po prostu.

- Jak to? - zdziwiłem się.

- No normalnie. Uważasz, że Bóg nie może być kobietą? - spytała lekko urażona.

- Ależ skąd - odparłem od razu. Jestem po prostu zaskoczony, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, co serwują nam księża.

- Cóż, jestem wszechmogąca, więc mogę być, kim chcę - powiedziała dumnie.

- Rozumiem. Mniejsza o to. Czyli jednak, że moja próba się udała? Umarłem? - dopytywałem.

- Tak - odparła. - Z tego właśnie powodu mam do ciebie kilka pytań.

- Jakich pytań? - spytałem niepewnie.

- Wszystko w swoim czasie - rzekła. - Chodź, usiądź obok mnie - poprosiła jedwabistym głosem.

Muszę przyznać, że trochę się wahałem. Nie chcąc jej obrazić, zrobiłem to co chciała, w końcu była Bogiem.

- Jeśli chcesz, możesz położyć głowę na moich kolanach - powiedziała po chwili.

- Naprawdę? Mogę? - spytałem zdziwiony.

- Oczywiście - powiedziała i uśmiechnęła się. - W końcu tak samo robiłeś ze swoją mamą i aż przy tym mruczałeś, czyż nie?

Było to dość krępujące, jednak musiałem przyznać jej rację.

Położyłem więc głowę na jej nogach i zamknąłem oczy. Przypomniało mi się dzieciństwo oraz chwile, kiedy spędzałem tak czas z moją rodzicielką. Przeprowadzaliśmy ten nasz swoisty rytuał zawsze, gdy czułem się źle, coś mnie bolało, lub po prostu potrzebowałem matczynej miłości. To zawsze sprawiało, że czułem się spokojnie i bezpiecznie. Na wspomnienia matki, nasunęło mi się pytanie:

- Swoją drogą, jest ona tutaj?

- Owszem, jest w Niebie, lecz teraz prowadzi lekcje w szkole dla małych aniołków.

- W szkole?

- No tak, w końcu na Ziemi była nauczycielką.

- To prawda - odparłem. - Ale czego tam uczy?

- Historii ludzkości.

- Słucham? Przecież chyba macie kogoś lepszego do tej roli? - dopytywałem zawzięcie.

- Otóż nie - powiedziała po prostu.

- No al... Jak to możliwe?

- Ano normalnie mój drogi. W końcu kto lepiej nauczy małe aniołki, czym jest świat, jeśli nie ktoś, kto na nim żył?

- No, ale przecież ty jesteś Bogiem, więc chyba wiesz o tym najwięcej?

- Mylisz się. Stworzyłam tylko świat. Nie mieszkałam na nim. Co prawda był tam przez jakiś czas mój syn, dlatego jest dyrektorem szkoły. Wciąż jednak brakuje kadr. Dlatego ją zatrudniliśmy. Mimo wszystko dobrze, iż ma akurat zajęcia. Nie mogłaby dowiedzieć się, że jej syn trafił do Nieba tak wcześnie. To byłoby zbyt okrutne.

- Rozumiem - powiedziałem, odwracając wzrok do tej pory skupiony na jej twarzy.

To dobrze - odparła, uśmiechając się. - Ale wracając do sedna sprawy. Opowiedz mi, dlaczego popełniłeś samobójstwo - poprosiła matczynym głosem.

Wraz z tym pytaniem wszystko sobie dokładnie przypomniałem. Tamtego dnia poszedłem na most nad rzeką i niewiele myśląc, skoczyłem do wody. Nurt był szybki i rwący, a ja nie potrafiłem pływać. Topiłem się i chwilę później trafiłem tutaj. Po prostu umarłem.

Nie za bardzo chciałem mówić o przyczynach tego wszystkiego, jednak pytał mnie o to sam Bóg, w dodatku w taki delikatny i ciepły sposób. Nie mogłem odmówić.

- Dowiedziałem się, że moja dziewczyna Marta, zdradza mnie z moim najlepszym przyjacielem. W dodatku było to w przeddzień tego, gdy miałem się jej oświadczyć. Kiedy ich nakryłem, ona nie czuła nawet najmniejszej skruchy. To... To zabolało tak mocno - powiedziałem, a z moich oczu popłynęły łzy. Jak widać, w Niebie nie odczuwało się fizycznych niedogodności, ale emocjonalne jak najbardziej.

- Już, już - szepnęła mi do ucha i pogłaskała po głowie. - Mów dalej.

- Nasz związek trwał kilka ładnych lat. Straciłem nadzieję. Nie wiedziałem, czy dam radę od nowa poukładać swoje życie. Nie widziałem więc innego wyjścia, jak po prostu ze sobą skończyć.

- Straciłeś nadzieję? - spytała zaciekawiona.

- Tak. Nie wierzyłem, że po tej zdradzie będę mógł pokochać kogokolwiek, a zwłaszcza, iż ktoś będzie w stanie pokochać mnie. Czułem się, jakbym stracił cząstkę serca, jeśli nie całe. Jak niby mam bez niego kochać? Lub w jaki sposób mam być kochany, gdy sam nie potrafię odwzajemnić, uczuć, emocji. Przecież to niemożliwe! - wykrzyknąłem.

- Spokojnie mój drogi Adamie. Po prostu czasem tak jest, że jedno serce trafi na drugie, które nie będzie z nim kompatybilne, przez co pierwsze cierpi. Na to mój kochany niestety wpływu nie mam, gdyż nie ingeruję w domenę wolnej woli, którą was obdarzyłam. Jednak nie należy z tego powodu odbierać sobie życia, ponieważ każdy na świecie ma, lub będzie miał swoją drugą połówkę, bratnią duszę. Trzeba po prostu mieć silną wolę oraz nadzieję potrzebną na jej odnalezienie. A zapewnić cię mogę, że te dwa czynniki, to zaraz po miłości najsilniejsze rzeczy na świecie.

- Naprawdę? - spytałem, z lekka podniesiony na duchu.

- Tak. Jeśli potrzebujesz dowodu, to spójrz tutaj:

Zakręciła prawą dłonią okrąg i naszym oczom ukazała się kobieta. Wyglądała na niespokojną. Co chwilę gdzieś wydzwaniała, próbując się z kimś połączyć. Chodziła w tę i z powrotem, nie mogła usiedzieć w miejscu. Widać było, iż dosłownie wychodzi z siebie.

- To jest twoja najlepsza przyjaciółka Marysia, mam rację? - spytała.

- Tak - odparłem.

- Otóż osobą, do której bidulka wydzwania i o którą się martwi, jesteś ty.

- Ja? - spytałem z niedowierzaniem. - Ale jak to?

- Ano normalnie. Zdradzę ci sekret - powiedziała konspiracyjnie.

- Jaki sekret? - dopytywałem.

Pochyliła się nad moim uchem i powiedziała szeptem:

- Ona cię kocha.

Nie mogłem uwierzyć, w to, co usłyszałem, dlatego wydobyłem z siebie tylko dwa słowa:

- Od kiedy?

- Od zawsze - rzekła po prostu.

- Ale przecież to niemożliwe - protestowałem.

- Mój drogi. Miłość jest tak niemożliwa, że aż prawdziwa. I to właśnie jest w niej takie piękne - powiedziała melancholijnie - Cóż, nie owijając już dłużej w bawełnę, powiem prosto z mostu. Mam dla ciebie pewną propozycję.

- Jaką? - spytałem zaciekawiony.

- Przywrócę cię do życia.

- Jak to?

- Normalnie. Przywracam do życia każdego samobójcę, który tutaj trafia, a dlaczego? Bo po prostu nie mogę znieść tego, iż tak łatwo wyzbyli się życia, które im ofiarowałam, nie zaznając szczęścia będącego jego celem. Tak więc chcesz wrócić na Ziemię? Przestrzegam cię, abyś to wykorzystał, gdyż drugiej szansy nie będzie.

Zastanawiałem się nad tym przez chwilę. Czy będę potrafił odnaleźć nadzieję na szczęście? - pytałem sam siebie. Czy będę mógł tak żyć? Te pytania kotłowały się w mojej głowie, więc odpowiedziałem wymijająco:

- Nie jestem pewien.

- Hmm - zamyśliła się. - Pozwól, że coś ci powiem. Nadzieja mój drogi Adamie, nie jest, nie wiadomo jaką abstrakcją, nie wiadomo czym. Człowiek może ją najłatwiej znaleźć w drugim człowieku, gdyż to on jest dla nas prawdziwą nadzieją. Nie trzeba, więc szukać daleko. Wystarczy rozejrzeć się dookoła, gdyż ci, którzy nas nią obdarzają, są już zazwyczaj blisko nas.

W tym, o czym mówiła, było sporo racji, jednak jeszcze nie do końca w to wierzyłem. Mimo to postanowiłem spróbować. W końcu kto nie próbuje, ten nie wygrywa. Poza tym taka szansa mogła się więcej nie trafić, a przyznać muszę, że bardzo wcześnie pożegnałem się ze światem. Dlatego też podjąłem decyzję i powiedziałem:

- Chcę wrócić na Ziemię.

- To ostateczna decyzja? - spytała.

- Tak - odparłem zdecydowanie.

- Niech więc tak będzie - rzekła i pocałowała mnie w czoło, jak matka syna.

 

*

 

Poczułem jakieś dziwne mrowienie w całym ciele. Nagle usłyszałem miarowe uderzenia jakby pracę jakiejś pompy. Otworzyłem lekko oczy. Do moich uszy dochodził krzyk.

- Proszę pana! Proszę pana! Słyszy mnie pan? - pytał jakiś człowiek. - Kogo mamy zawiadomić o pańskim stanie? Kto ma się zjawić w szpitalu? - rzucał jak z automatu.

Na ostatnie dwa pytania próbowałem odpowiedzieć całkowicie nieświadomie, ledwo słyszalnym szeptem:

- Ma... Mar... - wykrztusiłem tylko, po czym straciłem przytomność.

 

*

 

Otworzyłem oczy. Znowu byłem w całkowicie białym miejscu, lecz tym razem mogłem je rozpoznać. Z pewnością był to szpital, ponieważ czułem, że leżę na wygodnym łóżku. Poza tym w powietrzu unosił się zapach leków i sterylnej wręcz czystości.

Spojrzałem przed siebie. Po lewej stronie mojego posłania siedziała kobieta. Spała i trzymała mnie za rękę. Miała śliczną okrągłą twarz, zielone niczym trawa oczy oraz mały zgrabny nosek. Uwagę przyciągały również jej długie rude loki oraz piegi. Ubrana była dość niechlujnie, w czarne dresowe spodnie oraz żółtą bluzkę z nadrukiem, którego na ten moment nie mogłem rozszyfrować. Dlaczego wiedziałem, iż jest źle ubrana, a przynajmniej ona by tak uważała? Ponieważ nienawidziła spodni. Zakładała je tylko w ostateczności. Dzięki tym wszystkim detalom wiedziałem, kim jest ta kobieta.

 

Bóg miał rację, a ja wątpiąc w jego słowa, wykazałem się niewiarygodną głupotą.

 

Była to Marysia.

 

Moja nadzieja.

 

Shogun

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Kocwiaczek 22.03.2020
    jakiś i jakiegoś
    w tej chwili
    suknię
    powiedziałbym
    mogłabyś
    rozumiem i rozumieć
    Patrzył w ziemię czyli leżał bokiem z głową na jej kolanach?

    Aaaaach. Znowu mi się łezka zakręciła:) dziękuję za taką nadzieję Shogunie. Może nie wszystko jest dla samobójców stracone...
  • Shogun 22.03.2020
    Ach, czyli jeszcze jakieś drobne literówki się wkradły. Co do ziemi, muszę to usunąć, bo rzeczywiście nie pasuje. Zaraz się zabiorę za poprawianie.
    Znów miło mi to słyszeć. Mam właśnie nadzieję, że nie i tego się trzymam :).
    Dziękuję jak zawsze za twoją obecność i miłe słowa :D.
  • Dekaos Dondi 22.03.2020
    Shogunie→Bardzo ciekawy tekst. Aż musiałem się powstrzymywać, bo chciałem wiedzieć, co będzie dalej.
    Ano, czy zgodnie z tekstem był w ''niebie'' czy tylko w wyobraźni, tak czy siak, podziałało na jego korzyść... i Marysi.
    Zresztą ciekawie opisałeś te relacje→ludzko→Boskie:)
    Film mógłby być lub przynajmniej→teledysk.→Pozdrawiam:)↔5
  • Shogun 22.03.2020
    Dekaos Dondi dziękuję. Miło słyszeć, że chciałeś wiedzieć co będzie dalej.
    Dokładnie tak, można powiedzieć, iż dostał drugą szansę.
    Chciałem je opisać tak "niestandardowo" i cieszę się, że się udało.
    Czy film i teledysk, to nie wiem, ale z pewnością byłoby ciekawie :D.
    Również pozdrawiam :)
  • Pasja 22.03.2020
    Bardzo ciekawe rozumowanie śmierci. Miłość, zdrada, przyjaciel i samobójstwo. Niebo i jakie zdziwienie, że Bogiem jest kobieta. Danie jeszcze jednej szansy samobójcom? Bardzo realistyczne, bo jak wiemy sporo samobójców wychodzi z życiem. Opowiastka ze światełkiem w tunelu i zrozumieniem tego czego nie chcemy zobaczyć. Chwile są w życiu bardzo ważne i rzeczy których nie potrafimy docenić. Końcówka urocza i Marysia też.

    Poczułem jakieś dziwne morwinie w całym ciele... mrowienie?

    Pozdrawiam ciepło
  • Shogun 22.03.2020
    Tak, miało być mrowienie :D.
    A to ciekawie zauważyłaś, bo rzeczywiście wielu samobójców uchodzi z życiem, ciekawe dlaczego... :D.
    Prawda, lekkie zaskoczenie było, ale w końcu Bóg jest wszechmogący, więc jak najbardziej może być kobietą.
    Racja, chwile są bardzo ważne, dlatego trzeba się czujnie rozglądać, aby czegoś nie przegapić.
    Dziękuję za "urocza" :D
    Również pozdrawiam cieplutko :)
  • Bajkopisarz 22.03.2020
    „było mokre, a co najdziwniejsze”
    Ale / lecz zamiast a
    „się udało? - myślałem. Nie, nie czas teraz na to. Muszę rozeznać się w sytuacji - napomniałem sam siebie.
    Rozejrzałem się.
    Miejsce, w którym się”
    4 x się – za dużo
    „to samo pozwalała ci twoja mama, a ty to uwielbiałeś, czyż nie?
    Było to„
    3 x to
    „tu się mylisz. Ja tylko stworzyłam świat. Nie mieszkałam na nim. Co prawda był tam przez jakiś czas mój syn, jednak jest on już dyrektorem tej placówki, a nam brakuje kadr. Dlatego też twoja mama jest tam nauczycielką. Poza tym dobrze, iż jej tu z nami nie ma. Nie mogłaby dowiedzieć się, że jej syn trafił tu tak wcześnie. To”
    Tu-ja-nim-tam-mój-on-tej-nam-twoja-tam-tym-jej-tu-nami-jej-tu-to –
    zaimkoza zaawansowana, stadium niemal śmiertelne.
    „powiedziałem, odwracając wzrok do tej pory skupiony na jej twarzy.
    To dobrze - powiedziała, „
    2 x powiedzieć
    „gdy miałem się jej oświadczyć. Gdy”
    Jedno gdy -> kiedy
    „nią kilka ładnych lat. Straciłem nadzieję na to, że po tej porażce będę mógł od nowa poukładać swoje życie. Nie było więc dla mnie”
    Nią-to-tej-swoje-mnie – znów zaimkoza
    „to pierwsze cierpi. Na to mój kochany niestety wpływu nie mam, gdyż jest to”
    3 x to

    No i pięknie. Piszesz lepsze bajki niż ja ?
    Musiał umrzeć, żeby zrozumieć, gdzie jest prawdziwe szczęście. Oczywiście, wszystko co zobaczył podczas „nieżycia” było zapewne diabelską sztuczką (samobójcy nie idą do nieba) i chociaż Adam niby dostał drugą szansę, to tak naprawdę dopiero teraz poczuje co to jest cierpienie, kiedy nakryje Marysię z jakimś Kubusiem. Ależ perfidia ?
  • Shogun 22.03.2020
    Cóż, jak zwykle zaskoczyłeś mnie swoją wyliczanką, ale to dobrze, bo pomoże mi ona poprawić tekst. Na swoją obronę powiem tylko, iż pisałem to po trzech szybkich browarach, więc... :D
    Jak to diabelską? :D Co do tego, że samobójcy nie idą do nieba, to zwykła propaganda :D.
    "nakryje Marysię z jakimś Kubusiem" - Bajkopisarzu, nie dobijajmy leżącego :D. Marysia to z pewnością dobra dziewczyna, skoro nawet sam Bóg mu ją objawił :).
    Mimo to twoja wersja wydarzeń również jest ciekawa. Iście diabelska :D.
  • Bajkopisarz 22.03.2020
    Shogun - ja czytałem/sprawdzałem po dwóch szybkich browarach, więc może coś tam jeszcze umknęło :D To też tak na usprawiedliwienie...
    Marysia może być dobrą dziewczyną, ale Kubuś niekoniecznie. A pokusy są po to by im ulegać. Zwłaszcza te diabelskie (bo w mojej interpretacji to nie Bóg objawił Marysię, lecz Belzebub).
  • Shogun 22.03.2020
    Bajkopisarz rozumiem. W takim razie jakbyś coś jeszcze znalazł, to dawaj znać :D
    Racja, Kubuś niekoniecznie, dlatego trzeba się go wystrzegać. Niechaj Marysia ma silną wolę :)
    Czyli mówisz, że Marysia współpracuje z Belzebubem, lub nawet nie zdaje sobie z tego sprawy? W tym przypadku jej zachowanie byłoby tylko grą i to nawet dość udaną. Jeśli tak, to już mi szkoda Adama, bo co zrobi? Umrze po raz kolejny trafiając do Nieba, które tym razem okaże się być piekłem. Ciekawe.
  • Bajkopisarz 22.03.2020
    Shogun - to będzie piekło, ale plan jest klarowny. Jeśli moja interpretacja jest trafna, to zobacz co się dzieje. Adam popełnił samobójstwo - już jest skazany na piekło, ale Belzebub go zwodzi nawet po śmierci. Odsyła na ziemię, gdzie podstawia mu niewinną Marysię. Widocznie wie, że w tym związku szczęścia nie będzie i w życiu Marysi pojawi się Kubuś. Co dwoje zostaną przyłapani przez Adama, który zostanie w gniewie zabity przez Kubę. Co ma z tego Belzebub? Już trzy ofiary: Adasia - samobójcę, Marysię cudzołożnicę i Kubę-zabójcę. 300% zysku.
  • Shogun 22.03.2020
    Bajkopisarz ojojoj, toż to doświadczony Belzebub w swym fachu. Taki więc plan mógłby sobie umyślić. Pozostaje pytanie, czy jest coś lub ktoś mogący zapobiec temu wszystkiemu? Myślę, że tak. W końcu wszystko zależy od tego jak bardzo ta trójka jest podatna na diabelskie wpływy, oraz czy mają na tyle silnej woli, aby się temu oprzeć.
  • befana_di_campi 22.03.2020
    Do korekty! I to starannej!
    No i twarz w żadnym wypadku nie może być "smukła", ale pociągła ;) W staropolszczyźnie: "podługowata".

    Życzliwie :)
  • Shogun 22.03.2020
    Witaj befano :)
    Zdaję sobie sprawę z niedoskonałości tekstu pod względem technicznym. Będę nad tym pracował :D
    I masz racje co do twarzy. Jest pociągła, a nie smukła :)
    Pozdrawiam :)
  • Szpilka 23.03.2020
    Shogun

    Świetnie się czyta, czyli masz to coś, co niezbędne do dobrego pisania ?
  • Shogun 23.03.2020
    Szpilka oj, bo się zarumienię zaraz :), ale mimo wszystko dziękuję. Naprawdę miło mi to słyszeć :)
  • sisi55 23.03.2020
    Nie chcąc jej obrazić zrobiłem, to co chciała, w końcu była Bogiem.— Przecinek źle wstawiłeś. Dlaczego na wiadomość o tym, że ta dziewczyna go kocha, chciał wrócić na ziemię? On jej nie kochał i nawet jeśli czuł się z tym źle, że ją zostawia to o rodzicach już nie myślał popełniając samobójstwo.
  • Shogun 23.03.2020
    Dzięki za wyłapanie przecinka - poprawię :).
    Kto wie, czy nie kochał. Czy gdyby jednak czegoś do niej nie czuł znałby ja tak dobrze? Wiedział o niej tyle? Poza tym miał jedną jedyną szansę na odnalezienie szczęścia, więc wrócił.

    Może nawet sam Bóg wszystko wiedział i przewidział, dlatego mu to pokazał.
    Może wiedział, że dzięki temu szczęście osiągnie dwoje ludzi.
    Kto wie.
    Co do rodziców, to z powodu tego, iż już ich nie było, to się nad tym nie zastanawiał, a poza tym na pewno nie brał pod uwagę, że mógłby po śmierci ich jeszcze spotkać.
  • Raven18 23.03.2020
    Shogunie, to chyba twój najlepszy tekst do tej pory. Poruszył mnie niesamowicie, jest piękny i niestandardowy. Cóż ja mogę więcej dodać - pięć! :D
  • Shogun 23.03.2020
    Dziękuję bardzo. Naprawdę miło słyszeć coś takiego. Zachęcam również do przeczytania mojego tekstu "Coś za coś". Tu jest pięknie i spokojnie, natomiast tam trochę, że tak powiem "ostrzej" :D. Może również ci się spodoba :).
  • Onyx 16.11.2020
    Bosze, to jest cudowne!
    Jak łatwo się poddać,
    jak trudno odnaleźć nadzieję.
    Ale ona jest zawsze. Zawsze, nawet gdy ją stracimy. Zawsze gdzieś tam będzie. To czyni ją taką niesamowitą.
    I trochę dziwną.
    Potrzebujemy odnaleźć Marysię.
    Odnaleźć nadzieję.
  • Shogun 16.11.2020
    Dziękuję.
    Tak, nadzieja jest zawsze, a przynajmniej umiera ostatnia, choć w tej jej umieranie nie do końca wierzę, gdyż nawet jeśli "umrze", to może się narodzić na nowo, jak feniks z popiołów.
    Tak, gdyby każdy mógł odnaleźć swoją "Marysię", wtedy byłoby pięknie.
  • Onyx 16.11.2020
    Shogun każdy może. Ale czasem stracimy nadzieję, że ją znajdziemy.
    Nie wykorzystujemy swej szansy.
  • Shogun 16.11.2020
    Onyx Cóż, każdy może, ale nie każdy o tym wie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania