-

 

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (30)

  • Pan Buczybór 05.04.2019
    heh
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Dzięki. Może da się powoli naprawić?
  • yanko wojownik 05.04.2019
    yanko wojownik. *go powoli naprawić
  • Canulas 05.04.2019
    Krzychu Kolumb zaprasza na statek.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Nielotność mi zaskoczyła - nie skumałem :)
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Choć chyba zaczynam... - takie zatrybienie opóźnieniowe - przypadłoćć.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    yanko wojownik. *przypadłość (jedno ć)
  • yanko wojownik 05.04.2019
    A tam chemizacja zdechła albo zakazali zapewne ;)
  • Tą chemizacją to dobrze pojechałeś. Biurokraci dopłacają do produkcji świństw, a ekofarmy są niszczone regulacjami.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Niby powszechnie to wiadomo, nie jest to jakoś tam skrywane nawet. Tak jak, to że bezwiednie co dnia miliony konsumują najróżniejsze modyfikacje genetyczne w tzw. chlebie powszednim. To akurat jest problem, zaś tam gdzie znajduje go Bogumił niekoniecznie, choć wszystkich dzieł nie czytałem.
  • yanko wojownik Polecam "Boskie zwierzęta" Hołowni.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Marek Adam Grabowski, Ale to religijne jest, a ja jestem niewierzący...
  • yanko wojownik Spoko, problemy są uniwersalne.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Marek Adam Grabowski, Ale wątki teistyczne, są dla mnie w treściach jednak drażniące i jak występują, to potrafię przerwać czytanie. Przeczytałem kilka recenzji i zdaje się, że zderzenie jest nie do uniknięcia, więc nie dam rady raczej.
  • yanko wojownik 05.04.2019
    Niemniej jak mi wpadnie w ręce, to przekartkuję tak z ciekawości - a nuż pozycja może uchodzić za świecką?
  • Bogumił 05.04.2019
    Postawiłem piątkę, i dziękuję za ...dedykację. No i bardzo celny tekst.
  • Justyska 05.04.2019
    Ode mnie 5, swietny tekst, z dystansem i taką fajną uszczypliwoscią :))
  • Wrotycz 05.04.2019
    :)))) Podkręcenie krytyki przeciwnika w groteskę. Niezłe.
    A.... widzę, że adresat łyknął (niby odparowanie) dobro z zabicia dechami, dodatkowy plus.
    Pozdrawiam:)
  • Nie do końca. Tutaj chodzi o to, że można krytykować UE z innych pozycji niż ksenofobiczne. Tutaj mamy pozycje ekologiczną.
  • Wrotycz 05.04.2019
    Marek Adam Grabowski, sugerujesz że się mylę? :)) To jest pastisz stałych tematów krytykantów UE. Pomysł z dechami i zimnem z powodu braku tychże granic wg mnie najlepiej Autorowi wyszedł.
    Z pozycji ekologicznej, gdy ekologia w postaci byłego ministra poszła rąbać Puszczę w Białowieży - już nie tak efektownie poszło.
    Pozdrawiam:)
  • Wrotycz A kto tu chwali jakiegoś głupiego Szyszko? Nie odchodźmy tematu. Przeczytaj odpowiedz autora na mój komentarz (tam u góry). Nawet nie wiesz jak wielu zielonych jest przeciw UE.
  • Bogumił 05.04.2019
    Wrotycz Mariusz Agiejczyk jest w miejscu: Nadleśnictwo w Puszczy Białowieskiej.
    31 marca o 19:11
    Bardzo na poważnie!!!
    O tym wszystkim mówiliśmy i pisaliśmy wcześniej.
    Nasze słowa przeszły bez echa i refleksji, a wręcz zrobiono z nas szkodników, a teraz w Puszczy Białowieskiej ( Nadleśnictwo to jest obszar poza Parkiem Narodowym) doszło do kumulacji zagrożeń :( . Niestety nie mogę odżałować, że głos leśników jest bagatelizowany!!! Ile jeszcze Puszcza musi ucierpieć? Leśnik jest ekspertem i fachowcem. Złamane drzewa to zagrożenia:
    = utratą życia dla ludzi i zwierząt, to również zagrożenie pożarem to ograniczenie dostępności dla zwierzętą i ludzi. Czy o to w tym chodzi?
    Czy jednak o trwałość lasu , ochronę siedlisk oraz gatunków. Nie jest jeszcze za późno - udostępniajcie. Dziękuję Wszystkim za wsparcie :) Darz Bór !!!...cdn.
    http://www.bialystok.lasy.gov.pl/…/bezpieczenstwo-w-puszczy…
  • Wrotycz 05.04.2019
    UE ma akurat wysokie standardy w zakresie ekologii, choć oczywiście nie jest dobrze. Ale ma regulacje dotyczące GMO (zupełnie inaczej niż w nastawionych na zysk USA), narzuciła emisję gazów (USA ma to w d... ), zaostrza przepisy dotyczące używania np. toreb plastikowych, finansuje częściowo ochronę parków narodowych...
    Chemizacja jak za komuny pól i pastwisk znacznie była większa.
    Zieloni? I dobrze! Motywują do działania.
  • Wrotycz 05.04.2019
    Bogumił, dla mnie - Darz Bór - to najgłupsze hasło myśliwych. Miałam z takim jednym kołem do czynienia. Dno. Na szczęście przegrali w sądach i teraz nie zabijają wokół mnie.
  • Bogumił 05.04.2019
    Wrotycz To jest akurat chyba leśnik, a nie mysliwy, a link jest do strony Białostockiej Dyrekcji Lasów Państwowych, przedstawiającej konsekwencje braku wycinki chorych drzew w Puszczy Białowieskiej. Akurat wielu ludzi potwierdza, że las wkrótce będzie martwy, tyle że drewno też będzie do wyrzucenia.
  • Wrotycz 05.04.2019
    Bogumił, natura w lesie niejednogatunkowym sama sobie radzi ze szkodnikami. Gdyby było inaczej ( a wiesz ile podłych pasożytów pojawiło się w ewolucji od czasów powstania lasów?) żadnych obszarów by już nie było. Czlowiek w końcu mniej więcej istnieje od 200 tys. lat.
  • Bogumił 06.04.2019
    Wrotycz Akurat, nie uwierzysz, tereny o których mowa to całkowite dzieło człowieka, służące m.in. jako obszar do częściowego pozyskiwania drewna. W lesie tak jak w ogrodzie, drzewa chore, uschłe, zaatakowane przez gryzonie się usuwa. Unia na swoją zgubę zrobiła z tego temat polityczny, chcąc za wszelką cenę upupić pis, propaganda zadziałała i milionom wdrukowała do świadomości, że to rzekomo jakiś las naturalny, niemalże z okresu paleolity, który się sam reguluje. Las się sam nie reguluje. W Europie takich miejsc już nie ma.
  • Wrotycz 06.04.2019
    Bogumił, nie o regulację chodziło, ale o kasę. Cytaty z Szyszki:

    " „Resort środowiska zaniżył tam (w Puszczy) etat pozyskiwania drewna. – Został opracowany operat urządzeniowy lasu m.in. dla nadleśnictwa Białowieża. Zgodnie z wyliczeniami powinno się tam pozyskiwać ponad 200 tys. m sześc. drewna w skali roku, a minister zaniżył tę wartość do 40 tys. – mówi prof. Szyszko. To lasy, które w odpowiednim momencie trzeba wyciąć, bo jeśli się tego nie zrobi, drzewa same zaczynają obumierać”. I dodaje: „Jakby tego było mało, minister (środowiska) zdecydował, że nie można wycinać drzew ponadstuletnich, a obniżając etat drzewny, spowodował, że starych, niszczejących drzew, których nie można wyciąć, wciąż przybywa.”

    i

    "Z drugiej strony niekoniecznie trzeba pozostawiać w lesie dobry surowiec. Można zostawić odpady drzewne, pełniące taką samą rolę z punktu widzenia biocenotycznego. Drewno dobrej jakości powinno być pozyskiwane i powinno służyć człowiekowi – dodaje prof. Szyszko”.

    Także ten... nie bądź Bogumile, kolejnym kornikiem drukarzem prawdy.
  • stachuwichura 05.04.2019
    Czy dawniej było lepiej? Każdy miło wspomina minione. Dzisiaj jest na pewno inaczej, ale ja to tak ogólnie, nie tylko o Unii...
  • yanko wojownik 06.04.2019
    Dziękuje wszystkim za komentarze. Nie chcę rozpętać burzy "to jest właśnie kopulacja polityki i religii", deklarując się jako "a" i "anty" takim chcę być - w skrócie tak właśnie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania