Poprzednie częściZanim zamknę oczy

Zanim zmieni się świat

Zanim świat się zmieni

ja będę

stać blisko

patrzeć jak zawsze

 

zanim odejdzie dzień

zanim słońce się schowa

i noc zagarnie

cały świat

ja będę czuwać

blisko

 

zamkną się drzwi

przez które idziemy

to świat

zostaje za nami

a my

dalej

do przodu stawiamy stopy

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • betti 23.06.2017
    Zobacz, ile razy napisałaś ''świat'', nie mówiąc już o ''zanim''. Niczemu nie służą te powtórzenia, świadczą jedynie o ubogim słownictwie. Tu radzę podpierać się synonimami. Zapis dobry, chociaż niepotrzebnie zaczęłaś wielką literą, jeżeli odchodzisz od interpunkcji, to zachowuj konsekwencję. Pozdrawiam.
  • Irytolog 25.06.2017
    Brak interpunkcji - pięknie;
    "poetycki" bełkot - słusznie;
    zapis przypominający rozbiór logiczny zdania - "dobry"
    powtórzenia... eee... Nie no, niczemu nie służą :) Zupełnie zbędne :) SYNONIMY motyla noga! :) Autor się nie zna bo powtórzył kluczowe słowo tego "wiersza" :)

    Betti oczywiście w formie... aaaaaalbo... Chyba nie zrozumiałaś wiersza :) Za cieńka jesteś :) Bo to zbyt dobry wiersz żebyś zrozumiała :) Nie rozumisz i tyle :)

    Ale abstrachując od nietrafionej krytyki miłościwie wam panującego naczelnego znafcy poezji, tekst fest przekombinowany... dobrze jest nauczyć się podstaw zanim podejdzie się do tworzenia własnego cudzego modnego stylu i pisania pod prąd...
  • Freya 25.06.2017
    Czasem ma rację - no tak bywa. ;)
  • Irytolog 25.06.2017
    Freya, przecież Betti ma ZAWSZE rację :) A jak nie ma racji, to też ma rację, bo to inni się nie znają :)
  • Irytolog teraz to ty masz racje :)
  • piegusek07 23.06.2017
    dziękuję
  • Mnie sie podoba, i właśnie z tymi powtórzeniami. Ale ja sie nie znam :)
  • piegusek07 25.06.2017
    ja myśle że to w jakiś sposób ma się do siebie że czasem są te powtórzenia nawet poeci sławni to robią czemu nie ja
  • Jeśli sie pisze tak jak sie czuje, to według mnie jest naprawdę prawdziwe. Jeśli sie pisze tak jak ktos sobie tego życzy to... miedzy wyborem poprawności a szczerości ja wybrałbym to drugie.
  • Irytolog 25.06.2017
    Maurycy Lesniewski
    A pisanie tak jak się czuje to jeszcze zbyt mało żeby to nazwać poezją...
  • Irytolog to wiem. Pamiętasz kiedys były wyroby czekoladopodobne . Ja je bardzo lubiłem :)
  • Nerd 25.06.2017
    "Powtórzenie (łac. repetitio) − figura retoryczna, zabieg stylistyczny polegający na wielokrotnym użyciu tego samego elementu językowego (wyrazu, zespołu wyrazów, wersów lub zwrotek) celem uzyskania rytmizacji, podkreślenia znaczenia, zwiększenia ekspresji." Wikipedia

    I koniec tematu.
  • Irytolog 25.06.2017
    Nerd - O ja pierdziu, nie wierzę, zgadzam się z Panem w 100% :) Bardzo trafny komentarz i faktycznie koniec tematu, nic dodać, nic ująć...
  • Nerd 25.06.2017
    Irytolog i tu cię zawiodę, bo zgadzam się z piegusek. Widzisz ekspresja jest czymś osobistym, czymś co nie jest do zdefiniowania. Może akurat, w ten sposób piegusek wyraził SWOJĄ ekspresję w tym wierszu? Może akurat słowo świat, miało pokazać czego jego ekspresja dotyczy? W ten czas żaden synonim by tego nie wyraził. A tak mamy świat w każdej zwrotce, co zwraca od razu uwagę.
  • Irytolog 25.06.2017
    Nerd - echhhh... nawet jak się staram być miły to musisz skrewić :) Właśnie przyznałem Ci rację, potwierdziłem, że powtórzenie to tylko kolejna forma przekazania myśli. Gdyby autor chciał użyć synonimu, to by użył... chciał użyć powtórzenia, chwała mu za to i nikomu nic do tego... Powtórzenie nie jest niczym nagannym, a to czy czemuś służy czy nie to już pytanie do autora (tak, wiem, autorki), a nie decyzja betti :)

    Mam wrażenie, że mojego tekstu powyżej też nie zrozumiałeś jako sarkazmu... Otóż nie, nie zgadzam się z betti, a tą opinią jedynie potwierdziła, że robi z siebie specjalistę totalnie bez pokrycia... Nie oznacza to, że wiersz uważam za udany, bynajmniej, ale jeśli miałbym go krytykować to z pewnością nie za powtórzenia, jednocześnie chwaląc strukturę :)
  • Nerd 25.06.2017
    Irytolog to cię źle zrozumiałem. Mea Culpa :)
  • piegusek07 25.06.2017
    dziękuję bardzo wszystkim za komentarze uważnie były przeczytane i to prawda że czasem jest tak że pisze z serca płynace słowa nie boję się pisać bo to jestem ja prawdziwy człowiek naturalna osoba .DZIĘKUJĘ BARDZO
  • piegusek07 25.06.2017
    no kochani ale dyskusja
  • Nerd 25.06.2017
    Wiem, co za dzień. Przepraszam Irytologa... Jpr co się ze mną dzieje :P
  • piegusek07 25.06.2017
    Nerd pozdrawiam
  • Nerd 25.06.2017
    piegusek07 nawzajem :)
  • piegusek07 25.06.2017
    Nerd widzę że rozszalała sie dyskusja nad tym moim pisaniem i wierszem ale cóż tak to jest
  • Nerd 25.06.2017
    piegusek07 life is brutal ;)
  • piegusek07 25.06.2017
    yes ale mi sie podoba
  • KarolaKorman 25.06.2017
    Mnie się podoba optymistyczna końcówka. Takie - pomimo wszystko ja będę brnąć dalej, może tam coś jeszcze dobrego na mnie czeka. Ja dam 5 :) Pozdrawiam, piegusku :)
  • piegusek07 25.06.2017
    dziękuję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania