Życie i Śmierć

Kiedy człowiek umiera?

Dobrze wiecie, kiedy. Nie muszę wam tego tłumaczyć. Wiedza ta tkwi w każdym z nas, choć nie potrafimy się do tego przyznać. Tkwi w każdym, kto poznał, czym jest prawdziwe życie. Kto zasmakował w jego owocach. W promieniach słońca, uśmiechu ukochanej osoby, w pracy i smutkach. Ono jest w każdym momencie naszego jestestwa.

Śmierć jest tam, gdzie tego wszystkiego nie ma. Śmierć jest tam, gdzie stagnacja i bezruch. To mrok wypełniający człowieka, zanim zamknie oczy i zaśnie w objęciach Morfeusza. Śmierć nie czuje radości, nie czuje smutków, nie czuje niczego. Emocje, uczucia, pragnienia i namiętności są jej obce. Jest w niej tylko nicość. Wielka, przerażającą pustka, która wypełnia nas całych. Pustka, która niszczy to, co tak naprawdę jest naprawdę piękne.

Tak, kwintesencją życia jest piękno. Piękno twojego uśmiechu, twoich łez, w twoim dotyku. Nie wierzysz? Spójrz w lustro. Bo prawdziwe piękno tkwi, w tobie. Wystarczy, że pozwolisz mu ulecieć.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Rasia 01.01.2016
    "w pracy, i smutkach" - bez przecinka
    "Śmierć jest tam gdzie" - przecinek po "tam"
    "za nim zamknie oczy" - zanim*
    "namiętności, są jej obce" - bez przecinka
    "co tak naprawdę, jest naprawdę piękne." - bez przecinka
    Uroczy tekst, uwiodło mnie zakończenie. Fajne dywagacje, trochę skojarzyły mi się z myślą epikurejską. Zostawiam 4,5 za błędy, czyli 5 i tak :) Pozdrawiam.
  • Pan Nikt 01.01.2016
    Dziękuję.
  • Angela 01.01.2016
    Naprawdę piękne zakończenie : ) 5
  • Pan Nikt 01.01.2016
    Dziękuję.
  • KarolaKorman 01.01.2016
    Zgadzam się z Twoimi przemyśleniami, 5 :)
  • Pan Nikt 01.01.2016
    Powruciłem ;) Może Henta i jego trzy duszki w głowie też wrucą. Pisanie tekstów bez Twojego komentaża jakoś mi zbrzydło.
  • KarolaKorman 04.01.2016
    Pan Nikt , Teraz już wiem wszystko! Pozdrawiam gorąco! Cieszę się, że jesteś z powrotem :) Twoich trzech duszków w umyśle chłopaka chyba nigdy nie zapomnę :)
  • Pan Nikt 04.01.2016
    Przeczytaj Pieski Świat. Jest w tym samym tonie.
  • KarolaKorman 04.01.2016
    Pan Nikt Idę, ale jak nie zdążę całości to dokończę późnym wieczorem, ale jak zawsze zostawię koma. Ja zainspirowana Twoimi tekstami napisałam serię Wspomnienia. Moje duszki są zupełnie inne, jak zerkniesz to sam zobaczysz :)
  • Pan Nikt 04.01.2016
    Z chęcią, Henta też już jest. Powruciłem do tego pomysłu tekst: Wybraniec.
  • KarolaKorman 04.01.2016
    Pan Nikt Super, to już wiem co teraz rzucę pierwsze na ruszt. Bardzo się cieszę, bo uwielbiałam Twoje poczucie humoru :)
  • Constantine 02.01.2016
    "Dobrze wiecie kiedy" - przecinek po "wiecie"

    "Wielka przerażającą pustka" - przecinek po "wielka"

    "Pustka, która niszczy to, co tak naprawdę jest naprawdę piękne." - powtórzenie. nie jestem w stanie ocenić, czy celowe :|



    No, przyznam, że naprawdę spodobał mi się ten tekst. Zazwyczaj czepiam się takiej długości, ale w tym wypadku myślę, że to nie ma znaczenia. Klimatyczny utwór, pełen przemyśleń, z którymi - jak Karola - raczej się zgadzam. Podobnie jak moje poprzedniczki, zakończenie także do mnie przemówiło, dopełnia nastroju tekstu. Więcej raczej nie dodam nic "mądrego", zostawiam jedynie 5/5, życzę powodzenia w dalszym pisaniu i pozdrawiam ;)
  • Pan Nikt 02.01.2016
    Dziękuję.
  • Pan Nikt 02.01.2016
    Powtórzenie akurat celowe, dlatego go nie poprawiłem.
  • Constantine 02.01.2016
    Pan Nikt no właśnie, brakowało mi pewności, żeby to ocenić XD
  • xx_qwerty_xx 04.01.2016
    Inspiring xox
  • Pan Nikt 04.01.2016
    Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania