.

.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (89)

  • Jo-anka 19.03.2017
    Im więcej ciebie czytam, widzę, że masz swój rozpoznawalny styl i klimat. Każdy twój zapis można rozpoznać, zostawiasz w nich swoje ślady. Nie znam się , nie ukrywam, nie wiem czy jest to plus czy minus, osobiście jednak to lubię. Ja błądzę to tu to tam, szukam, uczę się. Nie lubię trzymać się ustalonych reguł, a to zapewne razi ;) Z przyjemnością 5 ;)
  • Noren72 19.03.2017
    Witaj, JoAnn:) Dziękuję za Twoje słowa dotyczące mojego pisania. Tak, masz rację - mam swój klimat i "styl". Swoją drogę. Ty poruszasz się wielowarstwowo, na różnych płaszczyznach. I dobrze. Pisanie - dla mnie - to podróż, wędrówka - i odkrywanie - siebie. Pisanie jest jak malarstwo. To malowanie obrazów, fantastyczne tworzenie przestrzeni, scenerii i bohaterów. Od nas samych zależy co, jak, gdzie i kiedy:) Pozdrawiam Cię i życzę życzę Ci samych fantastycznych podróży i poszukiwań.
  • Jo-anka 19.03.2017
    Noren72 Napisałeś o malarstwie, ja zaś pomyślałam o fotografii, tyle już nasłuchałam się dyskusji na ten temat. Takiej w stylu ,,Masz super aparat robisz fajne zdjęcia'' i tym podobne bzdury.Każda forma rzemiosła , musi mieć emocje, bez nich, nic nie znaczy. Miłej niedzieli, mój rower już czeka ;)
  • Neurotyk 19.03.2017
    Wyobraźnia pracuje. 5
  • Noren72 19.03.2017
    Dziękuję Neuro:)
  • Karawan 19.03.2017
    ołów, siność, błękit, złoto i miedź piękne zestawienie kolorów do brązowych, wilgotnych pól... Dziękuję! 5!
  • Noren72 19.03.2017
    To ja dziękuje, Karawan:)
  • betti 19.03.2017
    Od dawna nie widziałam w jednym tekście tylu metafor dopełniaczowych, a jeszcze w tak krótkim tekście, to już prawdziwy szok.
    I jeszcze ta maniera wielkich liter przy każdym wersie. Zadziwiające. Ciekawa jestem na kim to wzorowane, bo żaden szanujący się poeta, już dzisiaj tak nie pisze. Ten styl odszedł do lamusa. Tylko tutaj czas się zatrzymał...
  • Karawan 19.03.2017
    @betti to portal na ogół młodych,normalnych ludzi (no, może z małymi wyjątkami lokalnego folkloru). Jeśli oczekujesz najnowszej mody to proponuję dom Pana Lagerdorfa. "Maniera wielkich liter" zaś, jak to określasz to po prostu taki historycznie uzasadniony obyczaj w wierszach. Na razie jest moda pisania nie po polsku, nie logicznie, niezrozumiale, bełkotliwie i o niczym w czymś co nazywa się sztuką, choć ze sztuką ma tyle wspólnego co "sztukamięs" z rzeźbami Rodina. Z twojego wpisu wynika, że uważasz się za "szanującego się" poetę lub co najmniej konesera takich poetów. Tak więc zarówno Tetmajer jak i Słowacki są "passe"? Mam odmienne zdanie.
  • Szudracz 19.03.2017
    betti Najlepiej by było gdyby wszyscy równo i według kanonu tworzyli sztukę. Gdyby tak było siedzieli byśmy jeszcze w jaskiniach. I co to byłaby za sztuka?
  • Noren72 19.03.2017
    Dziękuję.
  • Noren72 19.03.2017
    Dziękuję.
  • ausek 19.03.2017
    Betti, prześledziłam większość Twoich komentarzy. Komentowanie poezji to trudna sprawa. Zgodzę się, że od technicznej strony są pewne obwarowania - choć w tej chwili to też kwestia sporna. Słowa autora muszą poruszyć struny w duszy, a jeśli dotkną mnie emocjami choć trochę, to uważam, że tekst ma to coś. Wniosek:
    jest to indywidualna relacja autor - odbiorca. Czasami jest dobrze, jak czas się zatrzyma. ;)
  • Noren72 19.03.2017
    Dziękuję
  • Neurotyk 19.03.2017
    ausek, nie śledź już tak betty, bo zaraz sie zniechęci :) Dobrze, że krytykuje – i fakt: wielkie litery na początku każdego wersu to (stosowanie tego dziś) naleciałość po etapie szkolnym, gdzie nie zdarzyło się w liceum (matury, sprawy organizacyjne) przerobić Miłosza i innych, nie mówiąc już o współczesnych – Sosnowski na przykład.
  • ausek 19.03.2017
    Neurotyk, sama skrobię i eksperymentuję. Nie wstawiam tu swoich wypocin częściowo przez Ciebie. Przyznam, że Twoje uwagi odnośnie nieumiejętnego komentowania mnie prześladują. Swego czasu zniechęciłeś mnie do zaglądania tu, ale zupełnie przypadkowo otrzymałam niespodziewaną opinię odnośnie swoich grafomańskich zlepków. I wiesz, chyba Ci za to nawet powinnam podziękować. Popchnąłeś mnie do dalszego działania i może z tego coś będzie.
    Noren, przepraszam, że pod Twoim tekstem smęcę. Już znikam. :(
  • Noren72 19.03.2017
    Aby zakończyć niepotrzebną polemikę - poprawiłem wpis. Pozdrawiam.
  • Noren72 19.03.2017
    ausek jest ok. Dziękuję za wsparcie: )
  • Okropny 19.03.2017
    ausek przez takiego neurotyka przestałaś się publikować?
  • Noren72 19.03.2017
    I nie znikaj. Zawsze jesteś mile widziana:)
  • Neurotyk 19.03.2017
    Nie rozumiem, dlaczego Ausek cokolwiek przez mnie "przestała"???

    Ausek, proszę do tablicy!
  • Noren72 19.03.2017
    Po pierwsze nie jestem poetą. Po drugie, każdy pisze jak "umi":)) Pozdrawiam.
  • Pasja 19.03.2017
    Obraz w obiektywie aparatu. Taka pasja malowania oczami i druga słowami. Pozdrawiam serdecznie
  • betti 19.03.2017
    Przepraszam, jeżeli kogoś uraziłam, wyrażam jedynie moje wielkie zdziwienie pewną formą, zupełnie dla mnie niezrozumiałą, a nawet dziwaczną. Fakt, wiersz powinien wnosić emocje, ale jeżeli te emocje wyrażone są dopełniaczówkami, od których większość ucieka jak od zarazy, to hołubienie jej tutaj jest dla mnie czymś niepojętym. Gdybym mogła dorwać tego, kto to tutaj zapoczątkował... jak można robić ludziom taką krzywdę. Jeżeli ktoś chce spędzić tutaj resztę swojej ''twórczości' ' nic mi do tego, ale jeżeli ktoś chce iść dalej, coraz głośniej śpiewać, to powinien jak najszybciej wziąć się do pracy nad sobą.
    Pozdrawiam.betti
  • Okropny 19.03.2017
    I tak się właśnie kończy świat
  • Noren72 19.03.2017
    betti wyświadcz mi przysługę - jako nie szanującemu się "poecie" - omijaj szerokim łukiem moj profil i zajmij się twórczością nowoczesną. Z góry dziękuję:)
  • betti 19.03.2017
    Nie, tak się właśnie zaczyna. Od pracy nad sobą, sam talent, to za mało.
  • Okropny 19.03.2017
    To był T. S. Eliot. A skąd ty wiesz, zarozumiała osobo, czy Noren pracuje nad sobą, to raz; co z tego wynika, to dwa; i w jakim kierunku idzie? Przecież jesteś tu od wczoraj a już wszystkich do jednego wora, jakbyś była obrażoną na cały świat polonistką w liceum.
  • Okropny 19.03.2017
    Nie, nie, nie, kochany, tak się poezji nie pisze!

    Musisz pracować nad sobą, a nie, dopełniaczówka, wstyd!

    I jeszcze ta maniera, przecież żaden szanujący się poeta tak nie pisze!

    Noren, do kąta, jedynka!
  • Noren72 19.03.2017
    Szlag mnie zaraz trafi.
  • Okropny 19.03.2017
    Noren72 sorry
  • betti 19.03.2017
    I to by było na tyle... bawcie się dobrze. Pozdrawiam.
  • Neurotyk 19.03.2017
    Betti, nie przejmuj się. Skistel też wymaga i podobnie zaczynałą jak Ty – krytyką prawie wszystkiego. I został zaakceptowana :)
  • Neurotyk 19.03.2017
    Skoistel*
  • Noren72 19.03.2017
    Neurotyk zaproś betti na forum i tam pocieszaj. Dziękuję
  • Neurotyk 19.03.2017
    Noren72, przepraszam.
  • Noren72 19.03.2017
    Na jakiś dłuższy czas odpocznę od tego miejsca. Pozdrawiam.
  • Pasja 19.03.2017
    A dlaczego masz odpoczywać, pisz bo dobrze to robisz. A Neurotyk też cię ocenił na pięć wyżej, a teraz zmienił zdanie. Pozdrawiam
  • Okropny 19.03.2017
    Noren, zostań z nami, nie poddawaj się
  • Neurotyk 19.03.2017
    pasja, że ja zmieniłem zdanie!?
  • Pasja 19.03.2017
    Neurotyk tak wnioskuję, może sie mylę.
  • Neurotyk 19.03.2017
    Neurotyk, nie zmieniam zdania: 5.
  • Neurotyk 19.03.2017
    Neurotyk, zgodziłem się, co do liter, wsio.

    BAJ
  • Szudracz 19.03.2017
    Na spokojnie, to tylko dyskusja:)
  • Pasja 19.03.2017
    Neurotyk a to bardzo pana przepraszam
  • Neurotyk 19.03.2017
    pasja, jeśli w tym pokarzesz mi zmianę zdania z 5 na niżej, to dam ci lizaka: i fakt: wielkie litery na początku każdego wersu to (stosowanie tego dziś) naleciałość po etapie szkolnym, gdzie nie zdarzyło się w liceum (matury, sprawy organizacyjne) przerobić Miłosza i innych, nie mówiąc już o współczesnych – Sosnowski na przykład.
  • Neurotyk 19.03.2017
    pasja :)
  • Pasja 19.03.2017
    Neurotyk nie lubię lizaków
  • Neurotyk 19.03.2017
    pasja :)
  • Pasja 19.03.2017
    Neurotyk gdyby tak dać 10 - krytykom wiersz, to każdy inaczej by go skrytykował. Kiedy czytamy już wydane teksty to też są błędy i literówki i interpunkcja. Rzadko, ale się zdarzają. Wiec nie kruszmy kopii o byle co. Pozdrawiam serdecznie
  • Neurotyk 19.03.2017
    pasja, nie kruszę żadnej kopii. Nad interpretujesz mój, może niezborny, komentarz :)
  • Pasja 19.03.2017
    Neurotyk ok. rozumiem. Pozdrawiam
  • Ritha 19.03.2017
    Przyjemny opis, pozwolę sobie przytoczyć frag.
    "Kładą się ciężkie, ołowiane płyty chmur
    na mokre, wiosenne, zbrązowiałe pola."
    Mi się podoba zapis, pomieszanie liter, nie znam się, ale tak czy siak nawet tak krótki wiersz porusza wyobraźnię i pomimo, że nie pokazuje jakiegoś działania, poza nadchodzącym świtem, chwilą, momentem, to nie jest mdły, a to się często zdarza przy takich krajobrazowo, powiedzmy "przyrodniczych", utworach. Zostawiam 5 i zerkając pobieżnoe na rozmowę radzę się nie przejmować, tylko robić swoje i iść swoją drogą, a nie za tłumem. Ja tak robię całe życie i wcale nie uważam, żebym stała w miejscu ;) Pozdro
  • Pasja 19.03.2017
    Masz świetne podejście, ale nie każdy tak potrafi. Strasznie ci tego zazdroszczę, tej swobody i sposobu na swoją drogę. Pozdrawiam
  • Ritha 19.03.2017
    pasja również pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 19.03.2017
    Trochę wkurzająca ta Betti. Myśli tylko o zasadach i innych regułach. Zero polotu i wyobraźni. Wracając do rzeczy: Wiersz mi się podobał. Ma coś w sobie. 5
  • Neurotyk 19.03.2017
    Byczymorze, o nieobecnych nie ładnie mówić. Napisz to do adresat.
  • betti 19.03.2017
    Pan Buczybór ma rację, jestem wkurzająca.

    Zbyszku, chciałbyś popracować ze mną nad swoim wierszem?
  • Noren72 19.03.2017
    To kusząca propozycja, jednak obawiam się że wtedy to już nie będę "ja":) Nie zrozum mnie opacznie.
    Dziękuję za propozycję.
  • betti 19.03.2017
    Nie jesteś ani trochę ciekawy, jak widzę Twój wiersz?
  • Okropny 19.03.2017
    Od dawna nie widziałam w jednym tekście tylu metafor dopełniaczowych, a jeszcze w tak krótkim tekście, to już prawdziwy szok.
    I jeszcze ta maniera wielkich liter przy każdym wersie. Zadziwiające. Ciekawa jestem na kim to wzorowane, bo żaden szanujący się poeta, już dzisiaj tak nie pisze. Ten styl odszedł do lamusa. Tylko tutaj czas się zatrzymał...

    (...) wyrażam jedynie moje wielkie zdziwienie pewną formą, zupełnie dla mnie niezrozumiałą, a nawet dziwaczną. Fakt, wiersz powinien wnosić emocje, ale jeżeli te emocje wyrażone są dopełniaczówkami, od których większość ucieka jak od zarazy, to hołubienie jej tutaj jest dla mnie czymś niepojętym. Gdybym mogła dorwać tego, kto to tutaj zapoczątkował... jak można robić ludziom taką krzywdę. Jeżeli ktoś chce spędzić tutaj resztę swojej ''twórczości' ' nic mi do tego, ale jeżeli ktoś chce iść dalej, coraz głośniej śpiewać, to powinien jak najszybciej wziąć się do pracy nad sobą.

    A to co?
  • Noren72 19.03.2017
    Już nie. Twoje spojrzenie ujrzałem wcześniej. Wystarczy. Dobrej nocy: )
  • betti 19.03.2017
    To prawda, z którą musicie się zmierzyć, jeżeli chcecie dobrze pisać.
  • betti 19.03.2017
    Zbyszku przemyśl to jeszcze. W razie czego jestem do dyspozycji. Dobrej nocy.
  • Okropny 19.03.2017
    wątpię, czy ktokolwiek poprosi cię tutaj o cokolwiek, patrząc na twoje nastawienie.
  • betti 19.03.2017
    Ktoś mądry wykorzysta moją wiedzę maksymalnie, głupi będzie krytykował każde słowo.
  • Okropny 19.03.2017
    Ktoś mądry zrozumie za pierwszym razem, że zachowuje się jakby pozjadał wszystkie rozumy. W twardej szkole, zdaje się, nie nauczyli nawiązywać relacji interpersonalnych na poziomie innym niż ten, który prezentujesz. A szkoda.
  • betti 19.03.2017
    Załóżmy, że ocenię tekst dobrze. Pójdziesz z tym dalej, ośmieszą Cię na pierwszy lepszym forum. Pochwalisz mnie za tę ocenę?
    Ja Ci obiecuję, że przy mojej pomocy, nikt nie wyśmieje- nawet na najlepszych w sieci forach - Twoich wierszy. Uważasz, że to mało?

    Mnie też ktoś pomógł, chcę spłacić dług... jeżeli ktoś zechce wykorzystać szansę, jestem do dyspozycji.
  • Okropny 19.03.2017
    Nie jesteś alfą i omegą, betti. Masz pełne prawo do własnej opinii i do wypowiadania jej, ale nachalne oferty i jakieś, nie wiem, groźby ośmieszenia na innych forach czy coś, to możesz sobie wiesz, wsadzić. Tu są ludzie prości i trudni, wykształceni i nie, młodzi i starzy. I twoje zdanie nie znaczy tu nic, dopóki się nie sprawdzisz i nie udowodnisz, że jesteś coś warta. (Wejdź do jakiejś firmy z ulicy i powiedz ludziom, że wykonują źle swoją pracę, to jeśli nie wylecisz na kopach, to cię wyśmieją, łapiesz?)

    Bo jak na razie dowodzisz tylko, że potrafisz szczekać, marudzić i oczekiwać, że ludzie będą całować cię po rękach, że łaskawie chcesz im pomóc w zrozumieniu, że piszą chujowe wiersze (albo w chujowy sposób).
    Krytykować też trzeba z głową, betti. Czepianie się wielkich liter albo archaizmów to żadna wielka sztuka, każdy potrafi - tylko nie każdy uzna, że autor potrzebuje takiego czegoś. Nadążasz?

    Masz chęć pokrytykować, zapraszam do mnie. Poczytaj, poszukaj literówek, zobacz moje wiersze i przyczep się do jambów i sylabotoniki, do nierównego rytmu... Gdzieś musisz zacząć, a lepiej żebyś nie zaczęła od kogoś bardziej wrażliwego, żeby się biedak w sobie nie zamknął i nie rzucił pisania.
  • betti 19.03.2017
    Mogłeś od tej propozycji zacząć, zamiast szukać powodów do ośmieszenia mnie, tylko za to, że chciałam pomóc. Masz rację, nie jestem Alfą i Omegą, ale nie stoję w miejscu, cały czas się rozwijam, pracuję nad sobą. Zauważyłam dziwne rzeczy, zareagowałam. Podniósł się lament, jak śmiem.
    Piszesz, ze każdy mógł zobaczyć te błędy, które wytknęłam na dzień dobry. Fakt, mógł, jednak nikt tego nie zrobił. Dlaczego? Tłumaczenie, że autor nie życzy sobie tego, jest śmieszne. To tak, jakby autor życzył sobie, żeby się tylko z tego śmiać, dając 5.

    Przykro mi, ale nie mam ochoty Tobie pomagać, ani nawet rzucić okiem na Twoje wiersze. Nie trawię hipokryzji. Ucz się sam.
  • Okropny 19.03.2017
    Pomagać? Ja cię nie proszę o żadną pomoc :) jeśli to z tego zrozumiałaś, to po chuj ja się tu produkuję? A z wytykaniem hipokryzji to ja bym uważał, na twoim miejscu.
  • Noren72 19.03.2017
    Przyjmijcie, proszę, moja prośbę do Was obojga: Proszę nie kłócić się z mojego powodu. Jest mi naprawdę przykro, iż jeden mój wpis wywołał tak niepotrzebną falę wzajemnych inwektyw. Nie to było celem i zamiarem w chwili, kiedy ów wpis zamieszczałem. Pozdrawiam.

    P.S; napiszę bardzo prozaicznie, by nie rzec - siermiężnie; Qrwa, muszę nabrać dystansu zarówno do pisania (mojego), jak i komentarzy (nie moich)
  • Neurotyk 19.03.2017
    Noren, przyjmij moją postawę: system niemiecki i dystans siedmiomilowy w siedmiomilowych butach :)
  • Okropny 19.03.2017
    Noren, to nie przez Ciebie, to się mogło przytrafić u każdego.
  • Noren72 19.03.2017
    Okropny: Dziękuję. Za Twoje słowa i Twoją postawę. Biorę urlop - na jakiś czas - od tego miejsca, od pisania. Trochę odpoczynku nie zaszkodzi: ) Pozdrawiam
  • betti 19.03.2017
    Idź, poużalaj się nad sobą, zamiast wziąć się do solidnej pracy. Weź ze sobą Okropnego będzie Wam raźniej narzekać.
  • Okropny 19.03.2017
    i to pisze facetka, która ma trzy teksty na koncie i jest tu od trzech dni - do gości, którzy na opowi drugi rok siedzą i dobijają do dwusetki tekstów XD
  • Neurotyk 19.03.2017
    Okropny, ma dziewczyna tupet – świetnie. Miękną jaja :)
  • Okropny 19.03.2017
    Neuro, tupet czy mesjanizm?
  • Neurotyk 19.03.2017
    Okropny, nie ważne – jaja miękną!
  • Okropny 19.03.2017
    Neurotyk komu miękną, temu miękną
  • Ritha 19.03.2017
    Pierwsza ofiara betti, brawo, zrobiłaś dużo dobrego.... pffffff
    Noren72, nie znamy się, ale nie świruj plis, nie daj się zniechęcić.
    Jak chcesz sobie poprawić humor, to zerknij na moją potyczkę z "krytyczką".
    http://www.opowi.pl/o-tym-jak-sprytnie-zaczelam-miec-a25185/
    Jakoś się nie zniechęciłam ;)
  • Neurotyk 19.03.2017
    Ritha, z Skoistel?
  • Ritha 19.03.2017
    a jak
  • Neurotyk 19.03.2017
    Ritha, ale Skoi się zadomowiła i przyjęta została :) I wy się lubicie, zdaje się.
  • Ritha 19.03.2017
    Neuro, omijamy się szerokim łukiem, a tamta krytyka nie wniosła w moją twórczość niczego, ale mniejsza o to, chciałam tylko powiedzieć autorowi, że nie ma się co wycofywać, no bez przesady
  • Neurotyk 19.03.2017
    Ritha, a to przeprasza, nie było mnie trochę i nie wiedziałem, że topór wojenny zakopany, ale ciągle smrodek z ziemi zionie.
  • Ritha 19.03.2017
    Neurotyk XD
  • betti 19.03.2017
    Zbyszek nie jest ofiarą. On czuje poezję, tylko trzeba go obudzić do działania. Jest ambitny, ja w niego wierzę, nawet jeśli on mi nie wierzy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania