Cyrograf - fragment -

Zaczął pisać:

„Opis wszelkiego świata żywego.

Chcąc zacząć od rzeczy najważniejszych musiałbym pisać o wszystkim co mam zamiar umieścić w tej encyklopedii, dlatego zdecydowałem, że wpierw omówię najbardziej mi znaną rasę ludzką, do której ja również się zaliczam. Chciałbym nadmienić, że wszelkie opisy, czy też cechy są tylko i wyłącznie dziełem moich obserwacji, dlatego proszę nie kierować się do mnie z zażaleniami typu „a w innej księdze pisze inaczej”, bądź „dlaczego wymyślasz i dopowiadasz pewne rzeczy?”. Mając nadzieję, że wszelkie niewyjaśnione rzeczy zostały aktualnie wyjaśnione rozpocznę mą opowieść.

Człowiek. W aktualnej rzeczywistości zamieszkuje prawie każdy skrawek znanych nam ziem, prócz oczywiście miejsc nie zdatnych do życia typu Śnieżne Góry, bądź Wyspę Syren. Z legend, powiastek, ludowych przesądów rasa ta przybyła do Sihiir z odległych krain południa, które do dziś są niezbadane, lecz według elfickiej legendy, mówiącej, że człowiek to czarodziej, który stracił swe moce i stał się zwykłym śmiertelnikiem. W wielu pradawnych księgach przekazywanych przez krasnoludzkie plemiona od ponad milionów lat, są wzmianki, że człowiek powstał z połączenia półelfa, z niziołkiem, przez co możemy stwierdzić, że rasa ludzka za pradziadów ma elfów, krasnoludów, oraz po części i driady. Niestety niedane mi było poznać jak na razie, które z tych historii były prawdziwe, dlatego też pisze je wam wszystkie. Największymi państwami rządzącymi przez ludzi jest między innymi Wielkie Mocarstwo Krwawych Władców,o którym w późniejszym etapie mej książki powrócę. Wśród nieludzi człowiek jest znany, głównie jako prowodyr wojen. Dla przykładu przytoczę rozgrywającą się w tym czasie wojnę domową w Krajach Niczyich, w których to Czerwona Armia, wraz ze sławnym królem Filipem, panem Oldtown toczą zażarty bój przeciwko wszelkim odmiennym istotą. Przez tą rasę została narzucona ideologia o gnębieniu i wyniszczaniu nieludzi, przez co ci musieli się skryć w lasach, jaskiniach górskich, w cieniu, gdzie nikt ich nie dostrzeże.

Następnym stworzeniem jakim się zajmę będą bliscy nam niegdyś elfowie. Jest to bardzo wojownicza rasa uważana za jedną z pierwszych żyjących na świecie. Cechują się oni długimi szpiczastymi uszami, które słyszą praktycznie wszystko na odległość ponad pięciu mil, długowiecznością, pięknym melodyjnym głosem, pięknym wyglądem, długimi włosami oraz bardzo długimi nogami i rękami. W wielu księgach są wzmianki o zdolnościach magicznych elfów, lecz w dzisiejszych czasach te stworzenia nie zajmują się czaroksięstwem. Według „Mitów i powiastek” Falina Breina istoty te narodziły się w Śnieżnych Górach, lecz niesprzyjające warunki zmusiły je do zejścia na ziemię Sihiir. Nie dawno zakupiłem książkę „O cudach dawnego świata” nieznanego autora, w której ów ktoś opisuje dokładnie każde siedem gatunków elfów. Otóż najbardziej pospolitą rasą są Leśne Elfy, które charakteryzują się wyjątkową tolerancją i ideą pokoju w stosunku do innych ras oraz ludzi, żyją wyłącznie w lasach, lecz jeśli myślicie, że ich mieszkania to jakieś nijakie szałasy, to się mylicie. Bardzo. Te inteligentne stworzenia budują na wierzchołkach drzew „dziuple”- duże drewniane chatki, połączone z sąsiadami pajęczyną lin i mostów, dzięki temu istoty te obserwują wszystko i wszystkich z góry. Kto wie. Może nawet są właśnie nad tobą…- Przerwał pisanie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • Karo 29.01.2016
    Dzięki temu fragmentowi dziennika jednego z mieszkańców Sihiir, przybliżę Wam informacje na temat tamtejszych krain oraz żyjących ras. Z góry dziękuję wszystkim za czytanie moich wypocin oraz słuszne ich ocenianie ;)
  • elenawest 29.01.2016
    Całkiem sympatycznie się zaczęło ;-) znalazłam kilka literówek i brakujących przecinków czy spacji, lecz wybacz, nie wypiszę ci ich z mojego czystego lenistwa :-P zostawiam jednakże porządną 4
  • Karo 29.01.2016
    Dziękuję ci bardzo. Również jestem leniwy i całkowicie Cię rozumiem ;)
  • elenawest 29.01.2016
    Karo ja przy okazji jade pociagiem teraz i tak trzesie, ze az dziwie sie, ze nie robie literowek
  • Karo 29.01.2016
    elenawest Fajnie to zabrzmiało ;) "ty przy okazji jedziesz pociągiem" czy przy okazji czytasz teksty jadąc pociągiem? :D
  • elenawest 29.01.2016
    Karo przy okazji czytam teksty
  • Karo 29.01.2016
    elenawest ;)
  • elenawest 29.01.2016
    Klinknęlo mi się 5:-P a więc niech i tak będzie :-)
  • Karo 29.01.2016
    Oj, szkoda... No niestety, nie naprawimy tego ;) :D
  • elenawest 29.01.2016
    Karo :-P rozbrajasz mnie ;-)
  • Karo 29.01.2016
    elenawest Wiesz, osobiście uwielbiam gdy wszyscy wkoło się śmieją i radują (lubię też gdy wielbią mnie na klęczkach), a nie znoszę gdy ktoś jest smutny, więc podchodzę tak do życia, by wszyscy wokół mnie byli szczęśliwi ;)
  • Karo 29.01.2016
    elenawest Wiem, że trochę to zagmatwane, ale inaczej tego ująć nie mogę ;)
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    Wiele bym dała żeby nade mną mieszkały elfy. Kiedyś marzyłam o tym aby trafić do ich krainy. Niestety w tym szarym nudnym i nadmiernie rzeczywistym świecie nie jest to możliwe.
  • Karo 03.02.2016
    Czytasz tylko Tolkiena, czy może też Sapkowskiego??
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    Rodzice mówią,że na Sapkowskiego jestem za młoda ale czytałam Grę o Tron. Z Sapkowskiego tylko Rękopis Znaleziony w Smoczej Jaskini. Ostatnio przeczytałam Oko Jelenia.
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    Jeszcze Zwiadowców, Eragona i Opowieści z Narnii. A z Tolkiena Hobbita, Władcę Pierścieni, Sillmarilion, Dzieci Hurina i Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa.
  • elenawest 03.02.2016
    Czyli nie uznajesz niczego innego poza fantasy?
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    Czasami jak trzeba to czytam jakieś przygodowe książki ale rzadko.
  • elenawest 03.02.2016
    "jak trzeba"... Nie będę komentować...
  • Karo 03.02.2016
    elenawest zostaw dziewczynę ;) czasem każdemu się wymsknie :D A czytanie, a uznawanie to co innego. Osobiście czytam głównie fantasy, lecz bardzo cenię twórców innych gatunków ;)
  • elenawest 03.02.2016
    Karo tyle, że ona nie uznaje... To widać
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    A takie pytanie kompletnie z innej beczki. Ktoś z was słucha Nightwisha?
  • elenawest 03.02.2016
    Ja słucham
  • Olga Undomiel 03.02.2016
    Twój ulubiony kawałek to..
  • elenawest 03.02.2016
    Serio? Tutaj? Forum jest i watek rozmowy o wszystkim

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania