DO WSZYSTKICH OPOWIJCZYKÓW - Projekt Kenshi

Witam wszystkich zainteresowanych opowijczyków w projekcie Kenshi!

 

Pomysł opierać się będzie na wzajemnej interakcji między mną, a resztą użytkowników, by stworzyć ciekawą serię opowiadań, opartą na rozrywce w grze komputerowej, gdzie to CZYTELNICY będą decydowali o losach głównej postaci, poprzez głosowania w komentarzach i na forum.

Grę którą wybrałem to Kenshi – gdzie nie ma fabuły, twoja postać nie jest „wybrańcem” i możesz robić wszystko, od bycia poszukiwaczem przygód, po dealerem narkotyków i lordem twojej własnej twierdzy.

Brak narracji w grze jest dość smutny – więc pomyślałem, że mając już pewne doświadczenie w pisaniu, sam mogę tę narrację stworzyć i przedstawić ją w formie opowiadań, gdzie każdy z opowijczyków będzie mógł wpływać na decyzję głównego bohatera.

I właśnie tu pojawią się pierwsze decyzje jakie WY możecie podjąć!

 

TWORZENIE POSTACI

W grze dostępne są 4 rasy.

1. Człowiek – który nie jest właściwie w niczym specjalny. To jedna z bardziej dominujących ras w świecie kenshi. Są dwie podtypy ludzi:

a. Człowiek terenów żyznych – który nie jest w niczym kiepski, a jest dobry w gotowaniu, rolnictwie i nauce.

b. Człowiek z pustkowi – który jest szybszy, wytrzymalszy i ma bonusy do tworzenia przedmiotów, ale jest słabym rolnikiem i ogólnej pracy fizycznej.

2. Rój – to dziwaczne humanoidy, reprezentujące częściowo owady. Mają swoje terytoria i królowe, ale jest też spora ilość przedstawicieli tego gatunku którzy opuścili rój lub zostali wygnani. Rasa ta jest bardzo dobra w bieganiu, skradaniu się i zręczności, ale jest ogólnie słabsza i mniej wytrzymalsza od innych. Rój ma 3 pod rasy

a. Robotnicę

b. Wojownika

c. Księcia

Wszystkie z dość adekwatnymi do nazwy bonusami i słabościami.

3. Shek – to rasa silnych rogatych wojowników, wytrzymałych i spragnionych walki i chwały. Są najpewniej równie liczni co rój w świcie kenshi, mają swoje królestwo, kulturę i zasady. Shek są lepsi w walce i wytrzymałości, ale są kiepskimi rolnikami, myślicielami czy kucharzami.

4. Szkielet – to inteligentne maszyny, które można spotkać na pustkowiach. Szkielety, są dobre właściwie we wszystkim, nie licząc skradania się i zręczności, ale równocześnie, będąc dobrym właściwie we wszystkim przychodzi z ceną, że większość ludzi i część frakcji cię nienawidzi i uznaje, za skazę na tym świecie. Z minusów bycia szkieletem – bandaże cię nie uratują, potrzebujesz zestawów naprawczych i specjalnych łożysk by zregenerować rany, albo mechanika – a powodzenia ze znalezieniem go – na pustkowiach.

START GRY

Kenshi proponuje 13 pozycji startowych, a że zainstalowałem modyfikacje – jest ich nawet więcej. Ograniczę więc wasz wybór do tych które są chyba najciekawsze:

1. Wędrowiec – jeden tysiak w kieszeni, brak koszuli, pałka i brak celu.

2. Niewolnik – Jesteś niewolnikiem w obozie pracy, jednakże nie masz zamiaru się poddać, szykujesz się do wielkiej ucieczki.

3. Handlarz nowicjusz – w pogoni za bogactwem wydałeś ostatnie pieniądze na plecak pełen dóbr i juczne zwierze, teraz – czas sprzedać to z zyskiem!

4. Łowca niewolników – masz zamiar stać się największym sprzedawcą niewolników w historii, ponieważ żywy zysk, to wszystko co istotne.

5. Święty miecz – jesteś poszukiwanym kryminalistą, który skradł święte ostrze z pobojowiska. Ktoś będzie za nim tęsknił, ale co tam, i tak cię już ścigają.

6. Wygnaniec roju – zostałeś wygnany ze swojego roju, teraz musisz zdecydować co robić dalej.

7. Gościu z psem – bezdomny z głodnym szczeniakiem. Kiepski start, ale zaledwie start.

8. Samo dno – zostałeś porzucony na środku pustyni. Jesteś sam, głodny, słaby, a na domiar wszystkiego nie masz lewej ręki.

IMIĘ

Podawajcie swoje propozycje poniżej – gra jest anglojęzyczna, więc proponowałbym imiona bez polskich znaków. Imię bez głosowania = sam wybiorę.

 

Tak więc – oto wasze opcje. Wybór należy do WAS. W komentarzach napiszcie co myślicie o projekcie, a co najważniejsze – podajcie wasze decyzje. W ciągu dwóch dni przeliczę głosy i rozpocznę rozgrywkę.

W zależności jak pójdzie, otworzę forum i zorganizuję kiedy będą prowadzone rozgrywki, tak by opowiadania pojawiały się regularnie.

Osoby zainteresowane szczegółami samego uniwersum i systemie gry odsyłam do mojej recenzji: http://www.opowi.pl/kenshi-czyli-strzez-sie-drapieznych-a52512/ i do Wiki: https://kenshi.fandom.com/wiki/Kenshi_Wiki

Link do forum: http://www.opowi.pl/forum/projekt-kenshi-w1156/

 

Pozdrawiam

Kapelusznik

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • krajew34 02.07.2019
    Brzmi ciekawie, choć nie łatwo.. Ja z postaci wybrałbym trójkę jako święty miecz, ale wygnany książę roju też nieźle brzmi i pasuję do twojego, mroczniejszego stylu. Co do imienia, to nie mam, (może Rasher, albo Kondyr, oba brzmią idiotycznie). Projekt otwiera dość dużo ścieżek, choć można nieco przekombinować. Powodzenia zatem, nie lubię czytać tekstów na komputerze, (jestem tradycjonalistą w tym względzie, wola papier), ale tym razem może się skuszę i przeczytam.
  • Kapelusznik 02.07.2019
    miło że wpadłeś :D
    Postaram się nie zawieść oczekiwań
  • Tomek Bordo 02.07.2019
    Imię: Ludwik
  • Kapelusznik 02.07.2019
    a postać i start?
  • Pontàrú 02.07.2019
    Moim skromnym zdaniem jeżeli chcesz tworzyć swego rodzaju wspólne opowiadania powinieneś wybrać uniwersum bardziej znane. Ja osobiście nie za bardzo poczuwam się do tworzenia w świecie którego nie znam i myślę że inni uważają podobnie. Jeśli chodzi zaś o sterowanie postacią to widzę to tylko jako twoją opowieść gdzie pod twoimi publikacjami pojawiają się głosowania w komentarzu. Jedynie ty znasz ten świat na tyle dobrze aby w pełni wykorzystać jego walory.
    Z drugiej jednak strony pobudziłeś moją wyobraźnię. Szczególną uwagę przyciągnął rój. Chcę się dowiedzieć czy można stworzyć własną postać i w tej rasie? Jako, że zawsze w jakiś sposób dopada mnie motyw femme fatale już w mojej wyobraźni pojawiła się postać królowej roju mającej ambicje do przejęcia kontroli nad całym światem. Miałaby ona swój nawet pokaźny rój gdzieś na dalekim południu i szykowała swoje armie do podboju. Zaczynałoby się niewinnie. Ot jakaś niewielka wioska na południu została spustoszona. Zgaduję, że takie 'najazdy' są normalne w uniwersum kenshi. Tak oto powoli rozprzestrzeniałaby się jej plaga wyżerając świat od południa.
    Imię tej złej królowej dla której cel uświęca środki to Xahar (czytane Zahar). Jej rój wkrótce zasłynąłby z niestandardowych, niespotykanych dotąd acz prymitywnych taktyk a sama Xahar stałaby się zauważalnym zagrożeniem dla mieszkańców.
    Taka o mi wpadła do głowy zła królowa.
    Jak już było mówione, nie znam uniwersum kenshi a przedzieranie się przez strony wiki poświęconej tej grze mogłoby nie wystarczyć aby w pełni trafić w realia świata. Nie mniej jednak wpadł mi do głowy taki pomysł postaci. Napisz co sądzisz i jak bardzo odbiegam od twojej wizji. :)
  • Pontàrú 02.07.2019
    Ta królowa to może nie jako "grywalna" postać ale jako bohater świata/opowiadania
  • Kapelusznik 02.07.2019
    Pontàrú
    Wybranie nieznanego powszechnie uniwersum było zamierzone - jaka jest frajda w pisaniu o tym - co wszyscy wiedzą - a i JA nie wiem zbyt wiele - zwiedziłem w ciągu tych 50 godzin mojej rozgrywki jakieś 25% mapy i niewiele więcej.
    Czyli widzę że zainteresował cię rój - dobrze - czy propozycja krajewa - wygnany książę roju - jest ciekawym startem opowieści?
  • Kapelusznik 02.07.2019
    Pontàrú
    W skrócie - sam chcę być zaskoczony od czasu do czasu!
  • Szigo 02.07.2019
    Ja też jestem za wygnanym księciem roju.
  • Kapelusznik 02.07.2019
    OK!
    Mamy 3
  • Kapelusznik 02.07.2019
    Dzięki za komentarz!
  • pkropka 02.07.2019
    Mnie się podoba szkielet ze startem samo dno.
    Nigdy nie byłam dobra w wymyślaniu imion dla postaci... Ale jak będę musiała, to coś wymyślę. Ewentualnie niech będzie bezimienny.
    Gra wydaje się ciekawa, chyba się nią zainteresuje bardziej :)
  • Kapelusznik 02.07.2019
    Ok - dzięki za komentarz - jak na razie wygnany książę i szkielet
  • Pan Buczybór 02.07.2019
    Nie jestem przekonany do brania udziału, ale wygląda ciekawie, więc jakby co będę obserwował z boku
  • Kapelusznik 02.07.2019
    ok - nie ma problemu - można dołączyć w każdym momencie!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania