Poprzednie częściDrabble (Jared) - Światło

Drabble (Slugalegionu)

1 ) Wojna.

2 ) Dobro

3 ) Zło

4 ) Zagubiony

5 ) Pierwotny instynkt.

Przedstawię tu każdy z tych tematów i postaram się nie zawieść i sprawić, aby czytało się miło i przyjemnie, jak dotychczas.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Wojna

Hej, czy słyszałeś kiedykolwiek o wojnie? Dwie strony konfliktu to klasyka, chociaż często jest ich więcej. Nieporozumienie - wynalazek szaleńca, który pociąga za sobą ogromne konsekwencje, dotykające najczęściej niewinnych ludzi. Wiadomo nie od dzisiaj, iż wola walki o własne zdanie, terytorium, a także żądza i władczość siedzą w człowieku od jego narodzin, aż po grobową deskę. Nasza populacja dzieli się jednak na osobniki wyrzekają się większości tych cech, a także na takie przypadki, które wręcz z chorobliwą namiętnością oddają cześć swym zwyrodnieniom.

Ja też toczę wojnę. Batalię, która jest moją porażką i zwycięstwem.

To moja własna wojna – w mojej głowie.

 

2. Dobro

Czym tak właściwie nazywamy dobro? Jest to coś, co decyduje o wartości człowieka, a także o tym, w jakim stopniu tym człowiekiem jeszcze jest. Mówi się, że dobro zawsze zwycięża, że jest ono piękne i idealne. Dobro jest kojarzone z pokojem i stanem chwilowego uniesienia, z pomocą i odwagą.

Czy jednak żołnierze przez swą odwagę są dobrymi osobami? Czy są dobrzy przez fakt, że mordują stronę opozycyjną? Nie sądzę.

W wielu przypadkach ciężko jest określić czyjeś intencje. Co, jeżeli miły sklepikarz dorabia jako płatny morderca? Co, jeżeli miły student jest lekarzem na czarnym rynku?

No właśnie, pytam: co wtedy, dziecko?

 

3. Zło

Pomimo tego, że zło jest nam objawiane przez każde medium, widzimy je w domu, Internecie, na ulicy, to jednak nadal jakaś potężna i niezrozumiała siła nas do niego ciągnie. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego istoty ludzkie lgną do czegoś okrutnego i bezdusznego, do postaci o jasnoczerwonych oczach, ostrych zębiskach i szponach rozczapierzonych na znak żądzy.

Mordujemy siebie nawzajem, bogacimy się nieuczciwie, głusi na potrzeby innych. Wykańczamy się powoli, z satysfakcją patrząc na śmierć drugiej osoby, bezduszni i zimni. Jak bryły lodu.

Człowieku, co się stało, że krzywdzisz swego pobratymca? Czy tak bardzo pałasz nienawiścią?

Wiem, dlaczego. Zło podają na pięknym talerzu.

 

4. Zagubiony

Przystanąłem nad moim własnym sumieniem, którego resztki wydawały się drzeć wniebogłosy o pomstę dla stwora, do którego należą. Obudziłem się rano z krwią na rękach, z początku to było zagmatwane, lecz teraz rozumiem. Jak mogłem być tak głupi i ślepy, by nie dostrzec Twojej krzywdy?

Każdy dzień kosztował Cię nową dawkę, każda noc mijała w spazmach bólu. Wydawało się, że lada dzień umrzesz, Ty jednak uparcie trzymałeś się życia i w końcu Ci się udało. Za Twe cierpienia czekała Cię nagroda – przeżyłeś.

Ja nie dałem rady, braciszku. Przepraszam. Zagubiłem się sam w sobie i nie potrafię znaleźć wyjścia.

Do zobaczenia.

 

5. Pierwotny instynkt

Utulić moje dziecko do snu. Chciałem tylko utulić ją do snu. Dlaczego więc patrzysz na mnie w ten sam, okrutny sposób? Co takiego Ci zawiniłem, że mną gardzisz, Elizabeth? W dzień naszego ślubu, podczas każdej z przeżytych razem nocy, podczas narodzin dziecka i jego wychowywania – zawsze patrzyłaś na mnie w sposób pogardliwy. Nie dostrzegłem Twojej nienawiści i tego, kim naprawdę byłaś.

Od samego początku kierował Tobą ten sam, cholerny instynkt. Szumowina. Ufałem Ci. To dlatego tak bardzo dręczyłaś mnie, moją córkę. Byliśmy ‘inni’. Chciałaś nas wyeliminować, dlaczego więc nie zrobiłaś tego od razu? Dlaczego czekałaś aż dziesięć lat?

Instynkt zawiódł.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Haruu 17.08.2015
    Jej, wreście jestem pierwsza xD bardzo fajne, najbardziej podobało mi się "Zło" i ten fragment:
    "Dlaczego istoty ludzkie lgną do czegoś okrutnego i bezdusznego, do postaci o jasnoczerwonych oczach, ostrych zębiskach i szponach rozczapierzonych na znak żądzy."~ Za całość zostawiam 5 c:
  • Haruu 17.08.2015
    Wreszcie* T.T
  • Slugalegionu 17.08.2015
    Moje pięciopaki mają konkurencjęXD Teksty bardzo ładne, ale tradycyjnie drabbli nie oceniam: )
  • LinOleUm 17.08.2015
    ;^;
    Haruu sempai... Y-you finally noticed meh X'D
  • LinOleUm 17.08.2015
    Sługa, no weź, to przecież Twoje tematy XD
  • Farfeks 17.08.2015
    5. ^^
  • Slugalegionu 17.08.2015
    No dobra, ocenię: ) 1

    Nie no, tak tylko sobie suharzę: ) 5
  • LinOleUm 17.08.2015
    Wyborny suhor ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Slugalegionu 17.08.2015
    Nie za dużo tej minki?
  • LinOleUm 17.08.2015
    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nigdy za wiele
  • NataliaO 17.08.2015
    Bardzo świetnie napisane, fajne propozycje. Bardzo ładnie Ci wyszło. 5:)
  • Anonim 17.08.2015
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • LinOleUm 17.08.2015
    FILIP XDD
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Prue 17.08.2015
    Masz bardzo dobre pomysły. Dam 5
  • KarolaKorman 18.08.2015
    Teksty trafnie opisują temat, zostawiam 5 :)
    Z innego źródła dowiedziałam się o Twoich urodzinach :)
    Dołączam się do życzeń Wszystkiego najlepszego
  • KarolaKorman 18.08.2015
    ♥♥♥ Sto lat, sto lat ♥♥♥
  • LinOleUm 18.08.2015
    Dzięki Karola
  • Anonim 18.08.2015
    LinOleUm ma nowy avek! Bardzo ładny :3
    Drabble świetne, mają przesłanie i - jak powiedziała Prue - masz ciekawe pomysły ;) Podpisuję się pod moimi poprzednikami XD
    PS. Drabble są w formie lisu czy opowiadania? Keśli opowiadania to zwroty typu "cię", "ciebie" id. piszemy małą literą :D
  • Anonim 18.08.2015
    Jeśli*
  • LinOleUm 18.08.2015
    To jest w formie czegoś ala przesłanie.
    Jedna strona zwraca się do drugiej.
  • Anonim 18.08.2015
    Aha, dzięki za wyjaśnienie, Lin xD

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania