Poprzednie częściDrogi Kazimierzu Łyszczyński!

Drogi Grzegorzu!!!!! !!!

Piszę do Ciebie z Chin, gdzie przebywam od kilku tygodni. Chciałem Ci opowiedzieć o moich wrażeniach z tego niezwykłego kraju, który tak bardzo Cię fascynuje. Wiem, że jesteś ekspertem od cywilizacji chińskiej i że znasz ją lepiej niż ja, ale może i tak zainteresuje Cię moja relacja.

 

Chiny to kraj pełen kontrastów i zaskoczeń. Z jednej strony jest to potęga gospodarcza i technologiczna, która imponuje swoim rozwojem i innowacjami. Z drugiej strony jest to kraj o bogatej i długiej historii, która przejawia się w zabytkach, sztuce i kulturze. Chiny to także kraj o wielkiej różnorodności geograficznej i etnicznej, gdzie można spotkać ludzi o różnych zwyczajach, językach i wierzeniach.

 

Jednym z moich celów podróży było zobaczenie wiśni w kwiecie, o których tak często piszesz. Udało mi się to w Pekinie, gdzie podziwiałem piękno tych drzew w parku Jingshan. Było to niesamowite doświadczenie, które sprawiło, że poczułem się jak w bajce. Zrozumiałem, dlaczego wiśnie są tak ważnym symbolem w kulturze chińskiej. Są one metaforą życia, które jest krótkie, ale piękne.

 

"Wiosna jest najlepszym czasem na planowanie i sadzenie przyszłości. Zarówno w rolnictwie, jak i w życiu." - Przysłowie chińskie

 

Innym moim celem podróży było poznanie kuchni chińskiej, o której tak często słyszałem. Muszę przyznać, że byłem trochę przerażony niektórymi potrawami, które widziałem na ulicach i w restauracjach. Niektóre z nich wyglądały na bardzo egzotyczne i nieapetyczne. Nie miałem odwagi spróbować np. smażonych skorpionów, robaków czy psich mięs. Jednak niektóre z potraw były bardzo smaczne i zdrowe. Na przykład bardzo polubiłem dim sum, pierożki z różnymi nadzieniami, które podawane są na parze. Były one delikatne i aromatyczne. Podobały mi się też dania z makaronem, ryżem i warzywami, które były lekkie i pożywne.

 

"Jedzenie i picie to niebo dla ludzi." - Konfucjusz

 

Jedną z największych atrakcji Chin jest oczywiście Wielki Mur Chiński, który chciałem zobaczyć na własne oczy. To niesamowite dzieło inżynierii i architektury, które ciągnie się przez tysiące kilometrów i ma ponad 2000 lat historii. Podziwiałem jego majestat i wytrzymałość, które świadczą o sile i determinacji narodu chińskiego. Zdobyłem jeden z jego odcinków i poczułem się jak część tej wielkiej historii.

 

"Wielki Mur Chiński jest pomnikiem ludzkiej mądrości i pracy, który pokazuje światu, że Chińczycy są zdolni do wszystkiego." - Mao Zedong

 

Chiny to kraj, który z pewnością warto odwiedzić i poznać. Jest to kraj, który ma wiele do zaoferowania i nauczenia. Jest to kraj, który łączy tradycję i nowoczesność, zachód i wschód, harmonię i konflikt. Jest to kraj, który zaskakuje i zachwyca.

 

"Chiny nie są krajem, ale kontynentem." - Napoleon Bonaparte

 

Mam nadzieję, że mój list Ci się spodobał i że zainspirował Cię do dalszego poznawania Chin.

 

<> 😊😊😊😊😊 <> 😊😊😊 <>

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania