Poprzednie częściDuch czasu

Duch naszych czasów

- Przebywam w świecie narzuconym, skonstruowanym przez Osobnika Nieszczególnego. W krainie strachu, agresji i groteskowych recept na cokolwiek. Żyję w otoczeniu farfocli, płaskich przekonań i naciąganych ocen - A kiedy o tym mówię, Obywatel Dyzma powiada, że wydziwiam. I pyta: jak mogę istnieć bez magla i plotek, trupów i ofiar, przemocy i katastrof? Co to za życie bez gwałtów, morderstw i zwłok rozmazanych na ścianie? Jak nie pokazywać strumieni krwi, obejść się bez ofiar i malowniczych dramatów? Jak potrafię utrzymać się na powierzchni wydarzeń bez codziennej dawki zgrozy? Przecież to balsam dla oczu, słuchu i powonienia! ! A generalnie, to chcą tego Ludzie!

 

Po chwili odrzekłem słowami Rochefoucauld: zawsze mamy dość siły, aby znieść cudze nieszczęście. Jednak po jego rozpaczliwie tępej minie poznałem, że nie wie, o co mi chodzi.

Następne częściDuch czasu

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Bettina rok temu
    Po chwili Czego?
  • nerwinka rok temu
    Bettina ludzie chcą magla i rzeźni
  • Bettina rok temu
    nerwinka
    Nie pod tym postem. Może powinna kobieta stanąć na czele ugrupowania i wygrać?
  • Bettina rok temu
    Że zacząłem nie tymi słowami
  • Bettina rok temu
    Ja powiem coś jak zwykle od rzeczy. Nigdy, już po domu rodzinnym, szczególnie nie rozrózniałam kobiet i mężczyzn. Moje dzieci, w sumie też dzięki ich ojcu, mojemu mężowi, widocznie ludzie jakoś się dobierają - w ogóle tego nie znają.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania