Eskulap - prolog

Hey, nazywam się Margo Peterson, mam szesnaście lat. Ponad sto siedemdziesiąt pięć cm wzrostu. Kasztanowe, lekko kręcone włosy z blond pasemkami, sięgające do pasa i niebiesko-zielone oczy. Mieszkam w Nowym Yorku. Ostatnio dzieje się za mną coś dziwnego, przynajmiej tak się czuję. Kręci mi się w głowie, często wymiotuje. Spokojnie to nie ciąża. Mam nieznaną grupę krwi: Nh -, taka grupa krwi w ogóle istnieje ? Nie. Nie wiem co jeszcze powiedzieć, o! I mieszkam w wielkim, starym domu na przedmieściach Brooklynu. Mam dwóch braci i trzy siostry. Jeden brat nazywa się Robert ma lat,trzynaście ma włosy koloru ciemnego blondu i zielone oczy. Nienawidzę go, wkurza mnie. Drugi brat nazywa się Keith, mówi się Kif, jakby co. Ma siedemnaście lat. Brązowe włosy i piwne oczy. Wszystkie dziewczyny na niego lecą ,,Och Keith prześpij się ze mną". To codziennie słyszę w szkole. Dwie siostry są bliźniaczkami, jedna ma na imię Katherina, a druga Emma obie mają czarne włosy i brązowe oczy, mają sześć lat. Trzecia siostra ma na imię Elizabeth, jest w moim w wieku, ale ubiera się no, yyyy... Jak wieśniaczka, czyli wiecie jak, ale za to ja ubieram się jak jakaś motocyklistka, czarne ciuchy, kurtka no wszystko, jestem trochę roztrzepana. Keith, Elizabeth i ja chodzimy do tego samego liceum, niestety. Mamy nie mam, zmarła gdy miałam sześć lat .

_______________________________________________________

 

WIEM, ŻE KRÓTKI TEN PROLOG, ALE TO MIAŁ BYĆ TAKI OGÓLNY WSTĘP. ROZDZIAŁY BĘDĄ DŁUGIE :)

Następne częściEskulap - rozdział 1

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Slugalegionu 21.07.2015
    A więc tak, liczby w opkach słownie, poza tym, ponad 75 centymetrów? A co to, krasnoludek? Pozatym, zgubiłeś spację, o tu. "pasemkami,sięgające "

    Estetyka: Kupa liczb zapisanych numerami. 3
    Opisy: To jest jeden wielki opis, nie podoba mi się taki pomysł, ale bez lania wody. Niestety, pomimo tego to poprostu szereg cech, a więc tylko tyle: 2.

    Średnia tylko z tych dwóch punktów, bo nie umiem znaleść trzeciej rzeczy: 2,5

    Ocena: 3
  • Kate2004 21.07.2015
    Chyba logiczne, że 175 cm wzrostu :)
  • Chris 21.07.2015
    To jest jakiś rodzaj pamiętnika. Wspomnienia bohaterki? Oby :) narazie nic nie.da się powiedzieć, zobaczmy rozdział 1.
  • Slugalegionu 21.07.2015
    Wiem, że to 175, ale błąd to błąd: )
  • Kate2004 21.07.2015
    Cicho xD
  • Anonim 21.07.2015
    "Hey, nazywam się Margo Peterson, mam 16 lat." ~ Szesnaście powinno być zapisane słownie, tak jest bardziej estetycznie.

    " Ponad 175 cm wzrostu. Kasztanowe, lekko kręcone włosy z blond pasemkami, sięgające do pasa i niebiesko-zielone oczy." ~ Kolejny raz liczby słownie. Poza tym po co nagle zaczyna opowiadać o swoim wyglądzie?

    "Kręci mi się w głowie, często wymiotuje, spokojnie to nie ciąża." ~ Z tego zrobiłabym dwa oddzielne zdania.

    "Mam nieznaną grupę krwi: Nh -, taka grupa krwi w ogóle istnieje ?" ~ Nie "Nh -" tyko "Rh -", poza tym minus również powinien być zapisany słownie. Nie stawiamy spacji przed znakiem zapytania. Poza tym, nie rozumiem co wspólnego ma grupa krwi z tym, że ostatnio wymiotuje?

    "Nie wiem co jeszcze powiedzieć, O !" ~ Tutaj powinien być zdaje się przecinek przed "co", ale sama nie czaję przecinków, więc nie wiem. Możliwe, że w tekście są też inne miejsca, gdzie powinien być przecinek, ale nie wiem. Dlaczego "o" jest z wielkiej litery, skoro oddzielasz je od reszty zdania przecinkiem? Jak dla mnie "o" nie jest w tym przypadku w ogóle potrzebne. Nie stawiamy spacji przed wykrzyknikiem.

    "I Mieszkam w wielkim, starym domu na przedmieściach Brooklynu." ~ Zdanie zaczęłaś od "i", więc dlaczego "mieszka" jest z dużej? To już będzie osobiste przeczucie, ale nie lubię, kiedy zdania zaczynają się od "i", chyba że w dialogu.

    "Jeden brat nazywa się Robert ma 13 lat, ma włosy koloru ciemnego blondu i zielone oczy." ~ Znowu niepotrzebnie opisujesz wygląd. Lepiej wszystko opowiedzieć z rozwojem akcji. Po raz kolejny cyfra powinna być zapisana słownie.

    "Drugi brat nazywa się Keith, mówi się Kif, jakby co." ~ Powinno być zwykłe "Drugi brat nazywa się Keith". Wychodzę z założenia, że czytelnik się domyśli, lub nie. Jeśli nie - trudno. Zauważ jednak, że w zagranicznych książkach mają gdzieś czy wiemy jak coś się czyta, czy też nie.

    "Ma 17 lat." ~ Liczba słownie.

    "Brązowe włosy i piwne oczy." ~ Połączyłabym to w jedno: "Drui brat nazywa się Keith, jest to siedemnastolatek o brązowych włosach i piwnych oczach". Coś mniej więcej w tym stylu, choć nawet moje zdanie mi nie podchodzi. W każdym razie rozumiesz o co chodzi?

    "Wszystkie dziewczyny na niego lecą ,,Och Keith prześpij się ze mną" to codziennie słyszę w szkole. " ~ Ona słyszy, czy też jej brat? Warto by było postawić kropkę po "lecą i myślnik między "mną" a "to" - byłoby to rozwinięcie myśli, choć ja bym zupełnie przerobiła to zdanie.

    "dwie siostry są bliźniaczkami, jedna ma na imię Katherina, a druga Emma obie mają czarne włosy i brązowe oczy, mają 6 lat." ~ Zdanie zaczynamy z małej, po raz kolejny wygląd, liczba i dodatkowo powtórzenie "mają".

    "Trzecia siostra ma na imię Elizabeth, jest w moim w wieku, ale ubiera się no, yyyy... Jak wieśniaczka, czyli wiecie jak." ~ Niepotrzebne "yyy" (w dialogu chyba mogłoby być, ale nie jestem pewna). Nie, nie wiemy jak się ubiera. Nie stawiaj na to, że odbiorca się domyśli. Dla jednych może to oznaczać np. gotha, dla innych jej typowy plastic fantastic.

    "Ale za to ja ubieram się jak jakaś motocyklistka, czarne ciuchy, kurtka no wszystko, jestem trochę roztrzepana." ~ Zdania rozpoczynające się od "ale" wyglądają nieestetycznie, choć jest to narracja pierwszoosobowa, która ma nieco więcej praw niż trzecioosobowa. Nie wiem czy jest to błąd, czy nie, ale zamiast kropki przed "ale" postawiłabym przecinek. Poza tym - "jakaś motocyklistka"? Jak dla mnie wystarczyłoby samo "motocyklistka", ale jak wolisz.

    "Mamy nie mam, zmarła gdy miałam 6." ~ Cyfra słownie.

    Zdania nie trzymają się ładu. Nie używasz akapitów, by je pooddzielać i przez to robi się jeden, wielki chaos. Opisy w większości przypadków są niepotrzebne, jak te bohaterów. Myśli, które mogłabyś przedłużyć skracasz, jak na przykład " Nienawidzę go, wkurza mnie."Mogłaś tę myśl uzasadnić: " Nienawidzę go, wkurza mnie. Wkurza mnie tak bardzo, że mam czasem ochotę wziąć do ręki coś ciężkiego i uderzyć go tym z całej siły." Rozumiesz o co chodzi?

    Dużo błędów jak na tak krótki tekst, ale z reguły oceniam po treści, które, niestety, jest tutaj średnia. Nie jest to prolog, a raczej zajawka, zwiastun opowiadania. No nic, zobaczymy jak będzie dalej ;) Na razie nie oceniam XD Powodzenia! ^^
    PS. Większość komentarza to osobista ocena, niemniej radziłabym zastanowić się poważnie nad każdą krytyką, nawet jeśli w większości przypadków się ze mną nie zgodzisz.
  • Kate2004 22.07.2015
    Shiroi, ogólnie co do krytyki to biorę ją na poważnie i zmieniam jak najwięcej. I to co mi napisałaś to właśnie zmieniłam.
  • Slugalegionu 22.07.2015
    Ale nie rób tego teraz! To będzie nowa praca!
  • Kate2004 22.07.2015
    Za późno xD
  • NataliaO 23.07.2015
    można było się bardziej rozpisać, wygląda to jak wprowadzenie do opowiadania. Dużo informacji, szkoda, że tego nie rozłożyłaś; na razie 2 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania