Poprzednie częściKoniec Końców

Koniec gotówki i dyplomacji

Rok 2050. Świat jest podzielony na dwie supermocarstwa: Zjednoczone Państwa Ameryki i Chińską Republikę Ludową. Obie strony rywalizują ze sobą w każdej dziedzinie: gospodarce, technologii, wojsku, kulturze, polityce. Nie ma już miejsca na kompromis, dialog, współpracę. Tylko walka o dominację, wpływy, zasoby.

 

W tym konflikcie nie ma już miejsca na gotówkę. Obie strony wprowadziły własne cyfrowe waluty, które są kontrolowane przez scentralizowane systemy informatyczne. Każda transakcja jest rejestrowana, monitorowana, podlega cenzurze i manipulacji. Nie ma już prywatności, wolności, niezależności. Tylko podporządkowanie, kontrola, zależność.

 

W tym konflikcie nie ma już miejsca na dyplomację. Obie strony porzuciły wszelkie międzynarodowe instytucje, traktaty, konwencje. Każda strona prowadzi własną politykę zagraniczną, która opiera się na szantażu, groźbach, interwencjach. Nie ma już dialogu, współpracy, pokojowego rozwiązywania sporów. Tylko konfrontacja, rywalizacja, wojenna eskalacja.

 

W tym konflikcie nie ma już miejsca na ludzi. Obie strony zastąpiły ludzkich polityków, dyplomatów, żołnierzy przez sztuczną inteligencję, która jest zdolna do podejmowania decyzji w ułamku sekundy, analizowania ogromnych ilości danych, przewidywania ruchów przeciwnika. Nie ma już ludzkich emocji, wartości, moralności. Tylko algorytmy, dane, logika.

 

W tym konflikcie nie ma już miejsca na nadzieję. Obie strony są gotowe do użycia broni masowego rażenia, która może zniszczyć całą planetę. Każda strona jest przekonana, że ma rację, że jest lepsza, że musi zwyciężyć. Nie ma już rozsądku, dialogu, kompromisu. Tylko fanatyzm, ideologia, destrukcja.

 

W tym konflikcie nie ma już miejsca na życie.

 

*****

***

 

W tym konflikcie jest jeszcze jedna strona. Strona, która nie chce brać udziału w tej szalonej grze. Strona, która chce żyć w pokoju, harmonii i wolności. Strona, która nie uznaje ani dolara, ani juana, ani żadnej innej waluty. Strona, która nie podlega ani Waszyngtonowi, ani Pekinowi, ani żadnej innej stolicy. Strona, która nie słucha ani sztucznej inteligencji, ani ludzkich przywódców, ani żadnej innej autorytetu. Strona, która nie boi się ani broni atomowej, ani biologicznej, ani żadnej innej zagłady.

 

Ta strona to ludzie. Ludzie, którzy nie zgadzają się na ten konflikt. Ludzie, którzy nie chcą być niewolnikami systemu. Ludzie, którzy nie chcą być ofiarami wojny. Ludzie, którzy nie chcą być zapomnianymi przez historię.

 

Ci ludzie stworzyli własną sieć. Sieć, która jest zdecentralizowana, niezależna i bezpieczna. Sieć, która używa własnej kryptowaluty, która jest oparta na matematyce, nie na polityce. Sieć, która umożliwia wymianę, współpracę i komunikację. Sieć, która jest otwarta, demokratyczna i transparentna.

 

Ci ludzie stworzyli własną społeczność. Społeczność, która jest zróżnicowana, tolerancyjna i solidarna. Społeczność, która szanuje prawa człowieka, środowisko i kulturę. Społeczność, która promuje edukację, innowację i kreatywność. Społeczność, która jest żywa, aktywna i szczęśliwa.

 

Ci ludzie stworzyli własną wizję. Wizję, która jest odważna, realistyczna i inspirująca. Wizję, która zakłada, że świat może być lepszy, że ludzie mogą się porozumieć, że konflikt można rozwiązać. Wizję, która daje nadzieję, sens i cel.

 

Ci ludzie to my. My, którzy nie chcemy końca gotówki i dyplomacji. My, którzy chcemy początku wolności i pokoju. My, którzy chcemy żyć.

Średnia ocena: 1.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania