Magiczna Choinka.

Rozdział 1

"Na początek"

Dawno dawno temu,w małym mieście żyło sobie rodzeństwo w szczęśliwej rodzinie.Dokładnie za 2 dni miała odbyć się Wigilia.Kasia i Natan (rodzeństwo)już nie mogło doczekać się świąt.W chwili ,w której kompletnie nie mieli co robić poszli na strych. Znależli tam pamiętnik pewnej pani Joanny.Nikt nie wiedział kto to jest.W tym pamiętniku zaciekawiła ich jedna notatka.W treści chodziło o magiczną choinkę.Podobno w jej pniu mieszkał pewien czarodziej.Czarodziej był dość bogaty.Dlaczego?Każda igiełka z tej choinki była warta 50 tysięcy.Rodzeństwo postanowiło znaleść tą choinkę . Na początku rodzeństwo postanowiło pójść do dziadka ,który jeszcze o niczym nie wiedział.Dziadek podejrzewał ,że wreszcie jego sprytni wnukowie czegoś się domyślą lub znajdą jakiś trop.Pani Joanna była starą miłością dziadka.Niestety pani Joanna umarła.Od tego czasu dziadek Krzysztof ożenił się z babcią Krysią.Dziedek niechciał nic powiedzieć o magicznej choince .Uważał ,że tak będzie lepiej.

-Dziadek nic nam nie powie !-odrzekła Kasia.

-No nie wiem.-powiedział Natan

-A skąd wiesz?-spytała się dziewczynka

-Jeśli nie damy dziadkowi spokoju w tej sprawie to nie wytrzyma i coś w końcu powie!-powiedział pewny siebie chłopczyk.

Następne częściMagiczna Choinka .

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Wikusia 23.10.2015
    proszę o komentowanie mojego opowiadania będzie jeszcze dużo części
  • Rasia 23.10.2015
    Najpierw zajmę się błędami.
    1. " temu,w" - tutaj spacja, jak zawsze po znakach interpunkcyjnych, których kilka jest także potem
    2. Spacja przed i po myślnikach
    3. Liczby piszemy słownie.
    4. "nie mieli co robić poszli na strych" - przecinek po "robić"
    5. "Nikt nie wiedział kto to jest" - przecinek przed "kto"
    6. "Rodzeństwo postanowiło znaleść tą choinkę . Na początku rodzeństwo" - powtórzenie "rodzeństwo" i "tę choinkę"*
    7. "Na początku rodzeństwo postanowiło pójść do dziadka ,który jeszcze o niczym nie wiedział" - ta część zdania po przecinku jest całkowicie zbędna. Wiadomo, że o tym nie wiedział. Przecież dopiero to odkryli.
    8. "Pani Joanna była starą miłością dziadka.Niestety pani Joanna umarła" - powtórzenie. Usunęłabym "pani Joanna" z drugiego zdania.
    9. "Dziedek niechciał" - "dziadek" "niechciał" osobno.
    10. "-Jeśli nie damy dziadkowi spokoju w tej sprawie to nie wytrzyma" - przecinek przed "to"
    11. " coś w końcu powie!-powiedział" - powtórzenie: "powiedzieć"
    Błędów jest dość sporo jak na tak krótki tekst. Zbyt krótki jak na pierwszy rozdział, przynajmniej moim zdaniem. Nie przejmuj się jednak, tylko dużo ćwicz. Będę trzymać kciuki i zajrzę na następne części. Pozdrawiam i na razie zostawiam 3.
  • Slugalegionu 23.10.2015
    Po pierwsze, witam na Opowi. Jesteś chyba nowy w pisaniu, więc masz taryfę ulgową. Jednak wiem, że niektórzy jej nie lubią, jeżeli tak jest w Twoim wypadku, napisz mi o tym, żeby nie było spin.

    Błędy:
    1) Dawno (Przecinek, chyba że to dubel) dawno temu,(Spacja. Tyczy się to każdego przecinka)w małym [...]
    2) .(Spacja. Tyczy się to każdej kropki)Dokładnie za 2 dni miała odbyć się Wigilia. ~ Liczby zapisujemy słownie.
    3) Kasia i Natan (rodzeństwo)już nie mogło doczekać się świąt ~ Zgrzyt kulturowy (Kasia to polskie imię, a Natan już takim nie jest); nawiasy w opowiadaniach to zło.
    4) W chwili(Bez spacji, ponownie tyczy się to każdego przecinka) ,w której kompletnie nie mieli co robić (przecinek) poszli na strych.
    5) Każda igiełka z tej choinki była warta 50 tysięcy. ~ Liczby słownie.
    6) Rodzeństwo postanowiło znaleść tą choinkę(Bez spacji, jak dla każdej kropki) . ~ Powtórzenie słowa "choinka"; znaleść = znaleźć.
    7) Pani Joanna była starą miłością dziadka.Niestety pani Joanna umarła. ~ Tutaj też powtórzenie.
    8) -Dziadek nic nam nie powie !-odrzekła Kasia. ~ po dywizie spacje, gdyż tak naprawdę powinien być myślnikiem. To po pierwsze, a po drugie czynności gębowe (To, co robimy ustami - milczenie) we wtrąceniach bezwzględnie małą literą, a kropkę przed nimi pomijamy. Reszta wielką bez pomijania kropki. Na razie nie będę brał takich spraw pod uwagę, gdyż powinieneś najpierw skupić się na istotniejszych kwestiach.
    9) -No nie wiem.-powiedział Natan ~ Zjadłeś kropkę.
    10) -A skąd wiesz?-spytała się dziewczynka ~ Ponownie zjadłeś kropkę; jeżeli spytała się, to powiedziała to do samej siebie, jeżeli spytała jego, to bez się, sam popełniałem ten błąd, więc wiem, że to "robi się samo": )
    11) -Jeśli nie damy dziadkowi spokoju w tej sprawie (przecinek) to nie wytrzyma i coś w końcu powie!

    Generalnie jest ich dużo, zwłaszcza jeżeli każdą spację liczyć osobno. Nie mówię o spacjach przypadkiem, kompletnie niszczą estetykę.
    7/10

    Całokształt:
    O fabule nic nie powiem, bo tej jeszcze właściwie nie ma. Jak już pisałem w błędach, estetyka leży, poza tym czuję, że możesz mieć problem z bohaterami.
    "[...] że wreszcie jego sprytni wnukowie czegoś się domyślą [...]" ~ Generalnie nie powinno się wprost mówić, jakie cechy charakteru ma dany bohater, a zamiast tego pozwolić czytelnikowi samodzielnie je odkryć. W tym celu potrzebne są po prostu odpowiednie kwestie czy zachowania. Tyle problemów z postaciami, jakie zauważyłem. Ich cech jeszcze nie znam, ale wypowiem się o nich, kiedy się pojawią.
    6/10

    Pomysł:
    Za mało tego, abym się wypowiadał, ale niestety muszę. Generalnie widzę, że to fantastyka, a ta ma to do siebie, że póki trzymamy się własnych reguł, to fabuła może być absolutnie dowolna, to duży plus z punktu widzenia autora. Mówię o tym dlatego, że takiej rozbudowanej bajki (Myślę, że to będzie coś takiego, nawet jeśli będzie "mroczne i poważne") jeszcze tutaj nie czytałem, więc masz ten plus.
    7/10

    Średnia w skali 1-5: 3,(3)

    Ocena: 3

    To wszystko, co mam do powiedzenia. Pozdrawiam i życzę miłego dnia/miłej nocy.
  • Wikusia 23.10.2015
    dziękuję wezmę sobie to do serce
  • Anonim 23.10.2015
    hue hue smieszne :)
  • KarolaKorman 23.10.2015
    Błędy już wypisane, to ja tylko się przywitam i dopiszę, że historia mnie zaciekawiła. Z przyjemnością zajrzę do kolejnej części. Może napiszesz w niej jakieś wskazówki, gdzie szukać takiej magicznej choinki. Święta się zbliżają, może i ja poszukam :)
  • Wikusia 23.10.2015
    bardzo dziękuję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania