Poprzednie częściMagiczna Choinka.

Magiczna Choinka .

Rozdział 2

"Czy dziadek coś ukrywa?"

Rodzeństwo postanowiło jeszcze raz pójść na strych i jeszcze trochę poszperać.Najbardziej zaciekawiło ich zdanie-"i to zawsze będzie moją i jego tajemnicą".

-Co to może znaczyć?-odrzekła

-Musimy jeszcze bardziej gnębić dziadka -powiedział i poszedł szukać czegoś jeszcze.

Mniej interesującym zdaniem było -"i tylko on o tym wie ".Niestety dzieci już o tym wiedziały.Kasia wpadła na pomysł,że może babcia Krysia będzie coś wiedziała.I dzieci się nie pomyliły.Jednak plan nie powiódł się jak dzieci sobie wyobrażały.Babcia także nie chciały nic powiedzieć.Dzieci były tak zmęczone tą przygodą ,że usneły i nawet się ni umyły.

Następny dzień.

23 grudnia dzieci były coraz bardziej podekscytowane świętami.Do rodziny przyjechało wujostwo.Kasia bardzo lubiła ciocię i wujka tak samo jak ich synka Dominika i córeczkę Julcię.Natan i jego siostra opowiedziało wszystko swoim kuzynom.Julka była czternastolatką .Miała ona czarne włosy.Jej kolor oczu był zielony,a na jej bużce miała piegi.Była ona spokojną i poukładaną dziewczynka.Jej brat był jej przeciwieństwem jeśli chodzi o charakter.Miał on ognisty kolor włosów i niebieski kolor oczu.Kuzyni jak i rodzeństwo postanowili zawzięcie szukać magicznej chinki

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • KarolaKorman 24.10.2015
    Może we czwórkę coś wymyślą :)
  • Slugalegionu 24.10.2015
    Widzę, że nowy rozdział już jest.

    Błędy:

    1) Magiczna Choinka . ~ Po pierwsze, w tytułach nie ma kropek; po drugie, ja dałbym tutaj rozdział drugi czy coś takiego, gdyż teraz, gdybym chciał się tam dostać poprzez tę podstronę, nie wiedziałbym do której części prowadzi hiperłącze, które wybieram.
    2) Ponownie spacje. Są po kropkach, przecinkach, pytajników, wykrzykników, a nigdy przed nimi.
    3) Rodzeństwo postanowiło jeszcze raz pójść na strych i jeszcze trochę poszperać. ~ Powtórzenie "jeszcze".
    4) "i to zawsze będzie moją i jego tajemnicą". ~ Powtórzenie "i", pamiętaj, że w poprzednim zdaniu też występuje owy spójnik.
    5) odrzekła ~ Zjadłaś kropkę.
    6) Jednak plan nie powiódł się jak dzieci sobie wyobrażały. ~ jak = tak, jak.
    7) Babcia także nie chciały nic powiedzieć. ~ chciały = chciała.
    8) Dzieci były tak zmęczone tą przygodą ,że usneły i nawet się ni umyły. ~ ni = nie; usneły = usnęły.
    9) 23 grudnia dzieci były coraz bardziej podekscytowane świętami. ~ Liczby zapisujemy słownie.
    10) Do rodziny przyjechało wujostwo.Kasia bardzo lubiła ciocię i wujka (przecinek) tak samo jak ich synka (przecinek) Dominika i córeczkę (przecinek) Julcię.
    11) Miała ona czarne włosy. ~ Bez "ono", gdyż to oczywistość.
    12) a na jej bużce miała piegi. ~ bużce = buźce.
    13) Kuzyni jak i rodzeństwo postanowili zawzięcie szukać magicznej chinki ~ Zjedzona kropka; chinki = choinki.

    Znowu spacje, które naprawdę przeszkadzają. 7/10

    Całokształt:
    Do rodziny przyjechało wujostwo. ~ Przypomniało mi to żart. Może i nieśmieszny, ale jest możliwe, że ktoś go nie zna.
    Jasiu wpada do kuchni, w której jest mama, po czym woła:
    — Mamo, mamo, wujek i ciocia przyjechali!
    — Nie wujek i ciocia, a wujostwo — poprawia go mama.
    Następnego dnia zdaża się podobna sytuacja.
    — Mamo, mamo, kuzyn i kuzynka przyjechali!
    — Nie kuzyn i kuzynka, a kuzynostwo.
    Kolejnego dnia ponownie ktoś odwiedził Jasia.
    — Mamo, mamo, dziadostwo przyjechało!
    No i to cały żart: )
    Poza tym zdania są stanowczo zbyt krótkie, przydałoby się połączyć większość z nich.
    6/10

    Pomysł:
    Utrzymuję to, co napisałem pod poprzednim rozdziałem.
    7/10

    Średnia w skali 1-5: 3,(3)

    Ocena: 3

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania