XXX

XXX

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 27

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (431)

  • Jacom JacaM 10.10.2019
    ty jesteś homo sovieticus, ciebie to nie obraża :-)
  • Mruk 10.10.2019
    Dureń!
  • refluks 10.10.2019
    Bo?
  • Bogumił 10.10.2019
    Chyba ty.
  • Bogumił 10.10.2019
    refluks on ci nie odpowie bo za głupi
  • refluks 10.10.2019
    A ja na pitoleniu zadałam pytanie czy przelekturowal ktoś te nagrodzone "Bieguni".
    Pies już drapał tego Nobla, bo zdeklasowana nagroda odkąd dostał ją Obama i Al Gore.
    Ale gdzie ja mogę ten wyróżniony utwór przeczytać?
    A ze Bogumiłem się zgadzam.
  • Bogumił 10.10.2019
    Ale zobaczysz jak będą piać durnie szczególnie ci co nie czytali tego świństwa.
  • Głupia jesteś. Kto Oli nie czytał, ten nie czytał. Ja Olu znam se, ale nie potemu czytam ją.
    Ciebie znam i betę - nie czytam pasjami.
  • Nuncjusz 10.10.2019
    A co z Noblami w dziedzinie np chemii? Dopiero co było im dane. Cisza w eterze?
    Inna sprawa, może by tak pokojowe i literackie nagrody nobla wyjebać, bo chyba jednak zbyt upolitycznione (wyjebać z naszych umysłów, czyli olewać)
    W naukach ścisłych raczej nie ma takich szopek. Nie mówię o Tokarczuk, bo jej nie czytałem, więc trudno mi oceniać słuszność lub jej brak
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Alfred Nobel ufundował te nagrodę prywatnie można by rzec, więc gówno nam do tego, kto z tej parafii dostaje kasę. Inna sprawa, ufundował też pokojowa nagrodę, albo jego spadkobiercy tak uczynili, nagrodę Nobla wynalazcy dynamitu XD
  • Morf 10.10.2019
    "nagrodę Nobla wynalazcy dynamitu XD"
    Dokładnie.
    Absurd.
  • kalaallisut 11.10.2019
    Nuncjusz hmm przy patentach są
  • kalaallisut 11.10.2019
    Co do tematu. Polityka i układy i temat, a tu wiemy jaki jest i co ma na "celu" dla tych wyżej. Nagrody nie są miarodajne.
  • kalaallisut 15.10.2019
    Tak, mnie trochę wyrzuty sumienia męczyły,(wiem że nikogo to nie obchodzi) ale postanowiłam coś wkleić, by pokazać fragment stylu pisarskiego pani Tokarczuk, który uważam jest ładny i zasługuje na uznanie na pewno, a co do Nobla, dlatego za tę książkę i szybko dostała, bo taki cel polityczny/kulturalny, dlatego nie ma co obrzucać błotem autorów. Tej książki nie czytałam, czytała moja mama i nie zamierzam, bo nie lubię takiej tematyki, i takiego stanowiska też nie popieram. krótkie eseje czy reportaże o odmienności i obcym pisze fajnie Kapuściński, ja tutaj przytoczę fragment pani Tokarczuk, by pokazać że "coś ma"
    "Mój zespół objawów polega na tym, że pociąga mnie wszystko, co popsute, niedoskonałe, ułomne, pęknięte. Interesują mnie formy byle jakie, pomyłki w dziele stworzenia, ślepe zaułki. To, co miało się rozwinąć, ale z jakichś względów pozostało niedorozwinięte; albo wręcz przeciwnie – przerosło plan. Wszystko, co odstaje od normy, co jest za małe albo za duże, wybujałe lub niepełne, monstrualne i odrażające. Formy, które nie pilnują symetrii, które się multiplikują, przyrastają po bokach, pączkują, lub przeciwnie, redukują wielość do jedności. Nie interesują mnie wydarzenia powtarzalne, te, nad którymi z uwagą pochyla się statystyka, te, które wszyscy celebrują z zadowolonym, familiarnym uśmiechem na twarzach. Moja wrażliwość jest teratologiczna, monstrofilalna. Mam nieustanne i męczące przekonanie, że właśnie tutaj prawdziwy byt przebija się na powierzchnię i ujawnia swoją naturę. Nagłe, przypadkowe odsłonięcie. Wstydliwe “ups”, rąbek bielizny spod starannie uplisowanej spódnicy. Metalowy, ohydny szkielet wyłazi nagle spod aksamitnego obicia; erupcja sprężyny z pluszowego fotela, która bezwstydnie demaskuje iluzję wszelkiej miękkości."
  • Jacom JacaM 10.10.2019
    zabawne jest też powoływanie się Skłodowską, zdeklarowaną ateistkę :-)
  • Bogumił 10.10.2019
    Polskę kochała durniu.
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Bogumił Polskę, która się na nią wypięła, bo jak to? Baba naukowcem? Słychane to rzeczy! Musiała uciec to Francji by pokazać co potrafi. Dwie nagrody Nobla.
    Baj
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Tak jak Żyd Einstein musiał spierdalać z Niemiec do Stanów, bo by go Hitler zagazował
  • Bogumił 10.10.2019
    Nuncjusz Polski wtedy nie było na mapach to jak się mogła wypiąć? Nie kombinuj.
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Bogumił i tak by się wypięła. Taki był wówczas schemat myślenia
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Też można powiedzieć, że za Hitlera Austriaka nie było prawdziwych Niemiec. Można uznać, że omamił i styranizował Niemców i takie były skutki
  • Bogumił 10.10.2019
    Nuncjusz rozczaruję cię w 1918 u nas kobiety jako pierwsze otrzymały wszystkie prawa. Jesteś ofiarą zakompleksienia Polaków.
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Bogumił nie rozumiem, dlaczego od razu jedziesz mi ad personam? Nie jestem żadną ofiarą. Byłoby ci miło, jakbym cię nazwał skurwysynem? Chyba nie, więc bez wycieczek personalnych!
  • Bogumił 10.10.2019
    Nuncjusz hitler miał w wyborach 70 procentowe poparcie ... Niemców.
  • Nuncjusz 10.10.2019
    I dlaczego z góry zakładasz, że tego typu info musi mnie rozczarować? Nie szufladkuj mnie, bardzo cię proszę, bo ja kurwa tego nie robię w stosunku do ciebie
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Bogumił na jakiej zasadzie uzyskał to poparcie? Pisałem wyżej, że zmanipulował i sterroryzował Niemców
  • Nuncjusz 10.10.2019
    Komuniści wiele nauczyli się od faszystów i vice vbersa
  • Jacom JacaM 10.10.2019
    Bogumił ...Chyba inną niż twoja , gnoju
  • refluks 10.10.2019
    Nuncjusz
    Albert Einstein "Jeśli teoria względności zostanie potwierdzona, Niemcy okrzykną mnie Niemcem, Szwajcarzy obywatelem Szwajcarii, a Francuzi - wielkim uczonym.
    Jeśli teoria względności okaże się błędna, Francuzi nazwą mnie Szwajcarem, Szwajcarzy - Niemcem, a Niemcy - Żydem."
  • Bogumił 10.10.2019
    Jacom JacaM

    "Przed Pałacem Saskim car postawił obelisk polskim oficerom, którzy odwrócili się od powstania listopadowego a nawet brali udział w walkach przeciwko niemu. I na ten pomnik młodzież inteligencka pluła. Maria (Skłodowska Curie - dop. B.), idąc do szkoły z koleżankami, też to robiła. Jeśli ktoś zapomniał o tym, to po prostu wracał i naprawiał swój błąd.

    Ten babsztyl nagrodzony Noblem, owszem też pluje, ale na swój kraj. Taka różnica durniu.
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Ciesz się, że ty nie będziesz miał obelisku.
    Dopiero byłoby używanie.
  • Jacom JacaM 10.10.2019
    Bogumił ...Gnoju, kto ci niby dał prawo oceniać czyjąkolwiek Polskość, twoją mentalność to mentalność wprost z Targowicy, tej Targowicy gdzie twój ukochany kościół bardzo się Polsce "przysłużył" , tacy jak ty dzisiaj pchają Polskę do WNP, tacy jak ty są przykładem najgorszych przywar naszego narodu. Jesteś małym gnojem który szczęka spod stołu, do budy.
  • akwamen 10.10.2019
    Jacom JacaM szkoda prundu. Boguś aneguje wszystko co lepsze od niego i jego,... a wszystko jest lepsze. ;) :)
  • Bogumił 10.10.2019
    Nuncjusz bo piszesz głupoty, jakoby Polska miała się na Curie wypiąć, skoro Polski nie było na mapie. I w dodatku to Polska jako jeden z pierwszych krajów w świecie po odzyskaniu niepodległości już w 1918 wprowadził równouprawnienie kobiet. Dekret Piłsudskiego. To się nie dziw, że bulwersuje mnie Twój brak wiedzy. A piszesz, jakbyś wiedział, żeby tylko skrytykować bezrefleksyjnie. A na koniec jeszcze wymyślasz jakieś science fiction, co by było gdyby.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    W 1918 roku prawa wyborcze kobiet wprowadziło równocześnie 8 krajów z Europy, w tym te odzyskujące niepodległość, rok wcześniej 6 krajów, w tym Rosja (w związku z czym prawo krótko obowiązywało też na naszych terenach); nie byliśmy wyjątkiem. Niemniej bardzo miło, że znaleźliśmy się w gronie pionierów. Wiele krajów wprowadziło to prawo dopiero po II wojnie, przy okazji dużych przemian politycznych.
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony wprowadziliśmy natychmiast po uzyskaniu niepodległości. Innej opcji nie było.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, My, to my żyli wtedy?
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Bomba leci!!!
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S Idem:)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Ta cholera Betti gdzieś mi znikła a to moja przyszła żona.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił ja również wielu osób lubię, nie znoszę i NIENAWIDZĘ, do jednej z tych trzech kategorii się zaliczasz. Zgaduj zgadula gdzie podział się Bagumiła kula... Jednak wiesz co nas galaktycznie różni. szacunek do drugiej osoby, obojętnie, jak nie strawna jest ta osoba. Ty dla mnie jesteś niczym karaluch, brzydzę się ciebie, ale nie umiem cię zabić, bo mam duszę i serce. Ty w przeciwieństwie do mnie posiadasz... Hmmmm co? bo jakoś się nie umiem doszukać.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Mówiłam ci brat, że masz jej wstrzyknąć chip i prze fona ją kontrolować. pewnie znów sie gdzieś ła… ładnie jej usnęło...
  • Bogumił 10.10.2019
    A. Hope.S szacunek do folksdojcza, szabesgoja? Wybacz Hope. Jak ktoś cię skopie to ci gwarantuję że zapomnisz o szacunku. Był tu taki pan któremu życzyłaś śmierci. Pamiętasz? Groził policją. Więc nie kozakuj bo jesteś taka sama jak ja tylko tego nie ogarniasz.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił ja nikomu nie życzyłam śmierci, napisałam tylko RIP a to oznacza, że żegnam się. A dowody do dzisiaj mam, bo nikt nie będzie mnie nazywał dziwką, skoro mnie nie zna... ach zapominam że ta osoba pod tamtym nickem to ty. Jak widać, jestem bardzo łaskawa i z sercem, ale kiedyś Bogumił, moneta się odwróci... Bóg jest cierpliwy, ale sprawiedliwy, TY powinieneś o tym wiedzieć.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił Jedyną osobą która musie ogarnąć to ty. cuchniesz potem przez głośniki. Po co te nerwy?
  • Bogumił 10.10.2019
    A. Hope.S no widzisz a Tokarczuk od dziwek, gorzej od morderców wyzywa wszystkich Polaków. Rozumiesz teraz dlaczego jej nie lubię.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, E folguj Boguś, Hope nie groź,. bo przegniesz.
  • Bogumił 10.10.2019
    yanko wojownik umidż spać i nie pij już
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił a mało Polaków zgniło? mało jest walk, wojen, czy zasranej przemocy nawet w podstawówkach? My polacy jesteśmy takimi sami gnidami jak Niemcy, Turki czy Syryjczyków. wszyscy jesteśmy tacy sami, walczymy o swoje, gdyż to jest chore, bo każdy z nas jest równy, tylko nikt tego nie widzi. Poza tym kraj by zbankrutował na broniach, którą produkują o właśnie takie gównoburze jak twój tekst.
    Zrozum weście chłopie, każdy ma pogląd i własne zdanie. ja nie lubię ciebie, ty nie lubisz mnie, ja ci kulki w łeb nie strzelę, bo mam szacunek, ty natomiast mi wper*** trzy. Bo mnie ot tak nie lubisz.
  • Bogumił 10.10.2019
    A. Hope.S do Ciebie mam stosunek ambiwalentny.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił ja stosunku do ciebie nie mam żadnego.
  • Bogumił 10.10.2019
    A. Hope.S dziękuję
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił z przyjemnością.
  • Margerita 10.10.2019
    Bogumił zostaw Janka w spokoju poczekaj już ja ci strzelę taki tekst za tę dzisiejszą prozę
  • Bogumił 10.10.2019
    Margerita a ja Ciebie tak ładnie przedstawiłem, no wiesz co. może dokończysz tę moją bo mi się nie chce.
  • Margerita 10.10.2019
    Bogumił Nie to jest twoja proza
  • betti 10.10.2019
    Ja nie czytałam tej Tokarczuk, szczerze mówiąc. Kiedyś co prawda miałam jej książkę w rękach, ale jakoś nie pasowało mi coś i odłożyłam.

    Dzisiaj kojarzy mi się przede wszystkim z ''Pokotem'', a to raczej niefajne skojarzenia.
  • Bogumił 10.10.2019
    To i tak jeszcze łagodne obrzydlistwo.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Książka Pokot jest niezła, pod względem kryminalnym dałoby się ją jeszcze nieco poprawić, bo w połowie rozwiązanie staje się oczywiste, ale wypadła nieźle. Film to natomiast inna para kaloszy, bo dopowiada dużo, stara się z opowieści o lokalnym piekiełku zrobić coś dużego i niestety stosuje łopatologiczne zarysowanie postaci.
  • JamCi 10.10.2019
    Zaciekawiony nie ma czegoś takiego, jak książka "Pokot". Jest "Prowadź swój pług przez kości umarłych".
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    JamCi No tak, pomyliłem się ;)
  • JamCi 10.10.2019
    Zaciekawiony spoko :-) pozdrawiam.
  • Bogumił 10.10.2019
    JamCi to film nawołujący do mordu narodu polskiego
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    W którym miejscu?
  • 13mirek 10.10.2019
    Zaciekawiony O rany...
  • JamCi 10.10.2019
    Bogumił ja filmu nie oglądałam. Czytałam ksiażkę. A Ty?Interesująca w swojej strukturze.
  • Bogumił 10.10.2019
    JamCi ekoterrorystyczne g.
  • JamCi 10.10.2019
    Bogumił czytałeś?
  • Bogumił 10.10.2019
    JamCi g. nie biorę do ręki chyba że muszę na potrzeby jskiejś poważnej recenzji. Nie chodzę też do burdeli a wiem co tam się dzieje. Twórczość. T. to taki literackie g.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    Czyli wypowiadasz się o książkach, których nie czytałeś, aha...
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony już ci tłumaczyłem piszę też o krzyżakach a nie byłem w zakonie ani wtedy nie żyłem.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    Ale piszesz na podstawie jakichś źródeł, które zgłębiłeś, co nie? Bo recenzowanie książek, których się nie czytało, to jak pisanie o jakimś elemencie historii bez korzystania ze źródeł (np. pisanie o Inkwizycji tylko na podstawie jej popkulturowego obrazu, bez sprawdzania jak to było)
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony poczytaj wypowiedzi tej baby to ci wystarczy
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    A oceniasz ją czy jej książki?
  • JamCi 10.10.2019
    Bogumił to jak możesz się wypowiadać o czymś, czego nie znasz? Przeczytaj i wtedy będziesz wiedział.
  • Bogumił 10.10.2019
    JamCi Znam bo czytałem recenzje. Paskudne książki. Zresztą ona sama je recenzuje. Jak chcesz teacić życie na gmeranie się w g. to czytaj.
  • JamCi 10.10.2019
    Bogumił ja dość dawno czytałam i wiem o czym mówię. Ciekawa książka, warto przeczytać.
  • Bogumił 10.10.2019
    JamCi mein kampf też jest ciekawe zachęcam;) a poważnie. A co ta książka wnosi wartościowego że warto ją zapamiętać?
  • JamCi 11.10.2019
    Bogumił ciekawie napisana, interesujące postacie, fajnie przybliżony określony region Polski. Ciekawie opisana historia. Sporo wiedzy o świecie. Szału nie było, ale ciekawie się czytało. Szal był przy innej książce Tokarczuk.
  • Tom Bordo 10.10.2019
    Bogumił, dodałem właśnie tą zapowiedź.
  • Tom Bordo 10.10.2019
    I co sądzisz?
  • akwamen 10.10.2019
    Tom Bordo głupota nad głupotami, ale bogusiowi i bettusi się spodoba na bank ;)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Tomek, idę Cie zjedynkować, jutro tez przyjdę.
  • Nefer 10.10.2019
    Cokolwiek byś tu nawypisywał, Nobel ma swoją wagę. Wszystkie państwa i narody chlubią się tym, gdy ich przedstawiciel takową nagrodę otrzymuje. Chlubią się nawet po stu latach. Ale Ty chyba czegoś zazdrościsz albo własne frustracje wylewasz. Podziały partyjniackie i wąskie horyzonty ponad chwałą państwa oraz narodu. Gdy Napoleon mianował ks. Józefa Poniatowskiego marszałkiem, w sposób najbardziej chlubny, bo na polu bitwy za zasługi i postawę w boju Wojska Polskiego, też było wielu takich, którzy mieli to za złe i księcia opluwali, że jakoby cudzą krwią żołnierską zaszczyty zbiera. I jeszcze różne inne rzeczy wygadywali. A obecnie jesteśmy z tego dumni, książę poległ kilka dni później, zaliczony został do grona bohaterów narodowych, jego szczątki spoczywają na Wawelu. A kto pamięta o tamtych zawistnikach i złośliwcach? Nikt. I może to dla nich lepiej, mniejszy wstyd. Za sto lat przyszli Polacy też będą zliczać te Noble i p. Tokarczuk z dumą wspomną. O Tobie nikt pamiętać nie będzie. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Jak Piłsudski zmarł, to wypominano mu dwa śluby i dwa chrzty. Były nawet protesty w prasie, że nie powinno się w katolickiej katedrze chować kogoś, kto nie wiadomo czy jest katolikiem...
  • Bogumił 10.10.2019
    Cokolwiek byś tu nawypisywał, Nobel ma swoją wagę.

    Nie Nefer, od kilkudziesięciu lat Nobel, przynajmniej ten literacki, czy tzw. pokojowy nie ma żadnej wagi. Oczywiście na tym bazują przyznając te nagrody, że masz zakodowane w głowie, że "ma swoją wagę". Włącz myślenie. Nie będę tego dalej rozwijał.

    Wszystkie państwa i narody chlubią się tym, gdy ich przedstawiciel takową nagrodę otrzymuje. Chlubią się nawet po stu latach.

    Jeśli sądzisz że ktoś się będzie chlubił choćby noblistą Wałęsą, to się grubo mylisz. Nawet tacy zdegenerowańcy jak psl ostatnio ze wstrętem się od niego odcięli. Nawet kosmopolici z po zauważyli, że zapraszanie go na konwencję to był błąd.

    Ale Ty chyba czegoś zazdrościsz albo własne frustracje wylewasz. Podziały partyjniackie i wąskie horyzonty ponad chwałą państwa oraz narodu.

    Po co te przytyki osobiste, skoro wyjaśniłem, że Olga Tokarczuk jest perfekcyjna w pluciu na Polskę i wymyślanie najohydniejszych oskarżeń na temat Polaków. To klasyczny przykład osoby pracującej na rzecz wrogów kraju.

    Gdy Napoleon mianował ks. Józefa Poniatowskiego marszałkiem, w sposób najbardziej chlubny, bo na polu bitwy za zasługi i postawę w boju Wojska Polskiego, też było wielu takich, którzy mieli to za złe i księcia opluwali, że jakoby cudzą krwią żołnierską zaszczyty zbiera itd.

    W każdej armii są różne osobiste animozje i niesnaski, spory personalne, zawiści. Analogia jest zupełnie nie na miejscu.
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Zdechnąć można ze śmiechu na to, co wypiujesz.
  • Bogumił 10.10.2019
    13mirek to zdychaj
  • Tom Bordo 10.10.2019
    Bogumił co sądzisz o zapowiedzi Szkoły?
  • Tom Bordo 10.10.2019
    13mirek a ty to kto?
  • Bogumił 10.10.2019
    Tom Bordo niejaki puchacz vel Jagoooda z jakimś numerem.
  • Bogumił 10.10.2019
    Tom Bordo na razie nic nie sądzę. Myślałem, że to będzie jakiś tekst polityczny.
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił vel kastor vel czytelnik1 vel majtki coś tam vel cholera wie co jeszcze hi, hi
  • Tom Bordo 10.10.2019
    Bogumił stricte polityczny nie będzie, ale będą do polityki nawiązania.
  • Tom Bordo 10.10.2019
    akwamen idź oglądać dobranockę
  • akwamen 10.10.2019
    Tomuś, Tomuś... wiesz, że bzdurę napisałeś, uśmiać sie z tego możana ha, ha, ha
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Miło chrześcijaninie :)
  • Tom Bordo 10.10.2019
    akwamen jaką znowu bzdurę?
  • akwamen 10.10.2019
    Tom Bordo wielką! Szkoła czy jakies tam inne Przedszkole...
  • 13mirek 10.10.2019
    Brawo Nefer.
    Na pohybel obsrywaczom.
  • betti 10.10.2019
    Ciekawe, co przyszłe pokolenia będą mówić o Noblu przyznanym Wałęsie?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Ciebie nie bedom pamiętać, no chyba, że się chajtniemy, bo wtedy to koś opisze i bedziemy jak u Orzeszkowej Nad Niemnem, tyko my Na Bystrzycą.
  • yanko wojownik Jasiu.. Kochane Ty moje.. Poćkaj, ja przyjdę.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała, przecie już jesteś:)
    Albo to wizualizacja przyszłych zdarzeń...
  • yanko wojownik Złocio Ty.. Olcia Cię pozdrawia. Ano ja na chwilku. Wracam se w becik.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała, No to jest Nobel?:) Bo mówią ze to bujdy...
  • yanko wojownik Jasiu...
    Wracam spać. Za wcześnie la mię.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała, To sypiaj sobie piękniasio i snów Ci ciekawych, bez Elki - choć jak ją lubisz, to se z nim co pośnij:)
  • yanko wojownik kochany Ty :)
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    @ Betti
    Powiedzą że to była nagroda symboliczna, mająca upamiętnić Solidarność oraz zwracać uwagę na polskie wysiłki zwalczenia komunizmu w ogóle. Może na to wskazywać uzasadnienie nagrody: "Komitet uznaje Wałęsę za wyraziciela tęsknoty za wolnością i pokojem, która – mimo nierównych warunków – istnieje niepokonana we wszystkich narodach świata. W czasach, w których odprężenie i pokojowe rozwiązywanie konfliktów są bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej, wysiłek Wałęsy jest zarówno natchnieniem, jak i przykładem" - nie ma tu nic konkretnego o jakichś precyzyjnie określonych działaniach i zasługach. Wałęsa został potraktowany jako człowiek-symbol polskich działań antykomunistycznych. Nowe ujawnione informacje o jego biografii mogą przekreślać jego personalne bohaterstwo, ale nie przekreślają reszty.

    Już były takie przypadki, zwracano uwagę na pewne zjawiska w państwach, wręczając nagrodę "więźniowi sumienia" który reprezentuje to zjawisko. A że potem Wałęsa dostał skrętu neuronów na tle bycia tytanem co sam osobiście zmienił ustrój, to inna sprawa.
  • 13mirek 10.10.2019
    Poczekaj kilka pokoleń.
  • betti 10.10.2019
    Tak zrobię...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    ❤❤
  • Florian Konrad 10.10.2019
    powyższy tekst jest jak niedomyta łechtaczka staruszki
  • Bogumił 10.10.2019
    Ty też z tych zakodowanych że nagroda nobla wielką jest. To dziękuje panu za uwagę i przeczytanie. Mam nadzieję, że dałem do myślenia. W tym ogólnym bałwochwalstwie mam nadzieję, że wprowadziłem trochę rozumowego fermentu. Pozdrawiam.
  • akwamen 10.10.2019
    Ach te piniondze z nagrody... czego to nie napiszą...zazdrość brzydka sprawa ;)
  • Bogumił 10.10.2019
    Brudna prawda o Oldze Tokarczuk. Laureatka literackiej Nagrody Nobla służyła antypolskiej propagandzie

    Olga Tokarczuk to rzeczywiście świetna pisarka. W latach 90. pisała na przykład donosy na polskich antysemitów na zlecenie obcej ambasady – komentuje przyznanie literackiej Nagrody Nobla Oldze Tokarczuk redaktor naczelny „Najwyższego Czasu!”, Tomasz Sommer.
    Fetowana obecnie pisarka Olga Tokarczuk znana jest głównie z nienawiści do Polski i skrajnego filosemityzmu.

    – Zaczynam myśleć, że my śniliśmy własną historię. Wymyśliliśmy sobie historię Polski, jako kraju niezwykle tolerancyjnego, otwartego, jako kraju, który nie splamił się niczym złym w stosunku do swoich mniejszości – mówiła w 2015 roku na antenie TVP Info Tokarczuk.

    Następnie podkreśliła, że temat pogromów z okresu II wojny światowej i późniejszego, jako Polacy zamietliśmy pod dywan, a zaczęliśmy sobie wyobrażać, że jesteśmy narodem, który walczy o „wolność waszą i naszą”.

    Postuluje wręcz napisanie historii Polski od nowa.
    – Myślę, że trzeba będzie stanąć z własną historią twarzą w twarz i spróbować napisać ją trochę od nowa, nie ukrywając tych wszystkich strasznych rzeczy, które robiliśmy jako kolonizatorzy, większość narodowa, która tłumiła mniejszość, jako właściciele niewolników czy mordercy Żydów.
    Już wtedy Stanisław Michalkiewicz przewidział, że za swoją działalność Tokarczuk zostanie przyznana nagroda. – Tokarczuk najwyraźniej rychtowana jest na laureatkę literackiego Nobla” o czym świadczy jej powieść „Księgi Jakubowe” o XVIII wiecznym Żydzie Jakubie Franku, który stworzył w Rzeczpospolitej swoja sektę – mówił Michalkiewicz.

    I kontynuował: – Wykorzystuje tę awanturniczą historię w charakterze pretekstu do (…) odrażającego wizerunku mniej wartościowego tubylczego narodu polskiego, który nie tylko „kolonizował”, ale w dodatku straszliwie uciskał „mniejszości”, a zwłaszcza – tę najważniejszą. Polacy jako „mordercy Żydów”. W ten sposób pani Olga Tokarczuk znakomicie wpisuje się w „pedagogikę wstydu”, w ramach której już od początku 1990 roku, kiedy to, wraz z „upadkiem komunizmu” pojawiły się widoki na uczynienie z Polski żerowiska dla żydowskich organizacji przemysłu holokaustu, rozmaici ochotnicy nieubłaganym palcem kłują Polaków w chore z nienawiści oczy.

    – Pani Tokarczuk nie daje się w tej konkurencji nikomu wyprzedzić, no, może z wyjątkiem nieboszczyka Jerzego Kosińskiego, co to przypisał polskim chłopom z Podkarpacia takie wyrafinowanie w seksualnych perwersjach, że aż zadziwił awangardę Manhattanu – nawiązywał do powieści „Malowany ptak” Michalkiewicz.

    Wątpliwości, że nagrody Szwedzkiej Akademii wpisują się w lewicowe narracje nie ma również Tomasz Sommer.

    – Olga Tokarczuk to rzeczywiście świetna pisarka. W latach 90. pisała na przykład donosy na polskich antysemitów na zlecenie obcej ambasady. Jednym z nich został nawet Kataw Zar z „Najwyższego CZAS!-u”. Cóż z tego, że dziecko getta warszawskiego. Nagroda się więc należała na bank – komentuje najnowsze wieści ze Sztokholmu.
    – Swoją drogą, jak ktoś chciał potwierdzenia, że literacka nagroda Nobla została przejęta przez skrajnych lewaków to otrzymał je chyba po raz milionowy. Sienkiewicz, który w odróżnieniu od swego prawnuka od ruskich budek, był prawicowcem, się w grobie pewnie przewraca – dodaje.
  • akwamen 10.10.2019
    Gadaj zdrów! A raczej pisz, a raczej kopiuj-wklej....
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    "W latach 90. pisała na przykład donosy na polskich antysemitów na zlecenie obcej ambasady" - ktoś kojarzy o co chodziło?
  • 13mirek 10.10.2019
    Ciasnota, a durnota...
    Faktycznie typowy Polak - ciemnogród.
    Właśnie dlatego na obczyźnie wszystkie nacje trzymają się razem poza jedną.
    Ci utopili by się w łyżce wody, a szefami Polaków robi się Polaków.
    Nikt lepiej nie sponiewiera rodaka.
    Czyste Bogusie.
  • Bogumił 10.10.2019
    jak zwykle nic merytorycznego nie masz do dodania. bierze żałość.pl
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Spoko
  • 13mirek a ty siedź se cicho. Gupi jesteś, to się nie wyrywaj.
  • 13mirek 10.10.2019
    angelika czekała Cicodajka się odezwała...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Jakby nie Betti-owa prowokacja blisko dołu tu http://www.opowi.pl/wataha-a55090/?nid=30904#comment-510245

    "betti 5 godz. temu
    Olga Tokarczuk otrzymała literackiego Nobla - kolejna Polka na sztandarach.Odpowiedz

    Bogumił 5 godz. temu
    Masakra, za książki szkalujące Polaków. Tak jak Szymborska za wiersze sławiące komunizm."

    To może był nie poszedł w swój naturalny stan obłędu dzisiaj, bo zdało się, że trochę był obok. Tera i Elka w żywiole, z boku patrzy i baterie ładuje, jutro sama bedzie kąsać.
  • Karawan 10.10.2019
    Głupek rozum ma dość szczelny
    Głupek bywa dość bezczelny
    Głupek ciągle pryska jadem
    Głupek myśli...Swoim zadem.
  • Bogumił 10.10.2019
    Głupek nigdy nie używa rozumu
    Głupek chłonie nastroje tłumu
    Głupek korzysta z podpowiedzi
    Głupek powtarza to co powiedzą sąsiedzi
    Głupek nigdy nie ma wątpliwości
    Głupek ciągle się na kogoś złości
    Głupek wyklina na tych co mają wątpliwości
    Głupek wciąż się na kogoś dąsa
    Głupek powtarza co napisała wyborcza
    Głupek wciąż podnieca się na nowo
    Głupek myśli (własną) kiszką stolcową
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Ni ma nobla a gównoburza jest? Ponapierdalać zawsze się można...
  • betti 10.10.2019
    W sumie, to fajnie, że Nobla i to z literatury dostał ktoś z Polski. Dla nas to powód do dumy, bo to świadczy o tym, że Polacy potrafią nie tylko szczekać zza płotu, ale dobrze pisać. Bo nie oszukujmy się, pióro ta pani musi mieć dobre, skoro otrzymała nagrodę.

    Niefajne jest to, że pluje na nas, a tym samym na siebie, bo korzenie ma polskie. Niemniej może to jest jakiś sposób na zaistnienie, może takie są oczekiwania zagranicy.

    Niemniej, dzisiaj o Polskiej literaturze mówi cały świat. I to jest ważne. Nie mówią, że Polska, to kraj złodziei i pijaków, tylko, że Polka otrzymała Nobla...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Betti zwichrował Cie jakiś powiew, niedawno byłaś tak jakby anty...

    "Nie mówią, że Polska, to kraj złodziei i pijaków, tylko, że Polka otrzymała Nobla..."

    Nie znają Ciebie, mówili by, że świrów i wariatów, ale ja Cię kocham jaka jesteś.
  • Bogumił 10.10.2019
    to jest Betti stara metoda naszych okupantów i różnych wrogów, tak jak w przykładzie z carem, który wybudował pomnik polskich zdrajców. Czy to fajnie, że wybudował i docenił kogoś z Polski?
    Tyle że Polacy wtedy byli mądrzejsi i tak jak Skłodowska z koleżankami, pluli na ten pomnik ilekroć go mijali.
    Rozpoznawali bezbłędnie kto zasługuje na pomniki, kto nie.
    Ten Nobel służy obecnie za taki pomnik. Wyróżnia się różnie szuje, kolejno Miłosz, Szymborska, dziś Tokarczuk. A Hebert który kochał Polskę nie dostał.
  • betti 10.10.2019
    yanko ja tam się cieszę, że oni ciebie nie czytają, bo by myśleli, że tutaj tylko gupki
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Ale pieprzysz powtórki...
    Z kalosza to ty nie wyjdziesz nigdy.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, Co kochanie Polski, przyznających nagrodę obchodzi?
  • betti 10.10.2019
    Bogumił z Herbertem masz rację, należał mu się Nobel jak psu kość, ale ja np. lubię wiersze Szymborskiej, może nie wszystkie, ale dużo. Pisała dobrze, temu nikt nie zaprzeczy.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, A to mnie też mieli? Nikt mi ku*wa nie powiedział! Włożyłbym odświętne kalesony.
  • betti 10.10.2019
    yanko wojownik a Halmar ci pozwoliła pisać? Z tymi kalesonami też powinieneś ją zapytać o zdanie...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Jak Ty Betti - Tobie też się nobel należy, jakbyś się ze mną chajtnęła, to by jeszcze było, że się poświęcasz, to dobre dla biografów potem.
  • betti 10.10.2019
    yanko wojownik nie lubię się poświęcać. Zresztą mnie tylko Mirek interesuje, nie mówiła ci Halmar?
  • 13mirek 10.10.2019
    betti Jak i ja i doceniam jej poezję.
    Życiorysy zostawmy w spokoju, bo w takich czasach żyła.
    Jak Boguś taki ortodoks, to trzeba wziąć na cel choćby polityków, bo kiedy się uczyli i stopnie naukowe łapali, jak nie za komuny?
    Jak mogli współpracować naukowo z systemem? (:
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Kogo yanko o zgodę pyta, jak yanko pisa, sra albo czyta? - swoich własnych myśli, ale po ślubie trochę będę pytał Ciebie, w końcu wówczas naleć Ci się będzie trochu szacunku - choćby z przyzwoitości.
  • Bogumił 10.10.2019
    Dobrze, ale tak jak wielu. Ani niczym nie porywała. Sienkiewicza czytały miliony, kolejki ustawiały się gdy gazety drukowały jego powieści. To samo Reymont, był u szczytu sławy. Poza Miłoszem to te dwie pozostałe osoby to Nobel wywindował na szczyty, bo poza środowiskiem nie byłyby nigdy czytane. Zresztą i dziś wątpię żeby ktokolwiek z nielitaratów miał cierpliwość do przeczytania "Ksiąg Jakubowych", czy "Biegunów".
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Centymetry Betti, u kogokolwiek, a Jasiu gupi myślisz, że dał się w co wkręcić,bo własnej gupoty zaakceptować nie jesteś w stanie. A Angelika je miła osoba i wciąż Cię lubi i tłumaczy z Twej własnej głupoty, pomimo że po niej jedziesz, co dla mnie niepojęte, ale cóż pewno mi o czymś nie wiadomo a wnikać mi się nie chce.
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Tobie się już całkiem porąbały czasy, media, czytelnictwo i społeczeństwo.
  • betti 10.10.2019
    yanko wojownik ja też ja ''kocham'' wyjątkowa osoba.
  • Bogumił 10.10.2019
    puchacz, chyba widzisz różnicę między zwykłym więźniem Auschwitz a kapo tłukącym pałą wieźniów i podlizującym się gestapowcom. Szymborska była wówczas w literaturz, jak ten kapo.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Wiem żeś jest lesbijka, ale mam nadzieję, że jednak trochę bi...
  • betti 10.10.2019
    yanko wojownik zastanawiam się, Halmar mnie kręci nie przeczę, ale Mirek też. Ty nie, bo gupi jesteś.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Ty również niemądra a dwa minusy daje plus i mogom być z tego pożytki, a te zdradę Ci wybaczę. byleś se więcej obiektów seksualnych nie znalazła.
  • betti 10.10.2019
    Nie chce mi się z gupim gadać... pogadaj z Halmar. Pasujecie do siebie.
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił A ty jesteś teraz w ortodoksji i zacofaniu mniej więcej tym samym.
    Polka dostała Nobla.
    Można ją lubić, bądź nie,zgadzać się z jej narracją, bądź nie, ale nie pluje się na sukcesy rodaka.
  • Bogumił 10.10.2019
    betti ale dobrze tańczy na wiejskich zabawach wymiata
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił nie ma już takich wiejskich zabaw jak za twojej młodości :) Chłopie, weź ogarnij sie i nie rób siary!
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Ale ja uczuciem nieprzeciętnym Ciebie darzę, A Hal, nasza córka po adopcji. Uwierz, ze ja dla tej miłości się naprawdę poświęcam.
  • Bogumił 10.10.2019
    13mirek jak można lubić kogoś kto nazywa mnie zbrodniarzem. Za to powinna zostać ukarana wiezieniem za publiczne obrażanie ludzi. To tak jakbym napisał, że zbrodniarza można lubić lub nie. Zbrodniarza się jednoznacznie potępia. To takiej osoby, która na mnie pluje publicznie, na Ciebie zresztą też, bo mam nadzieję uważasz się za Polaka nie można lubić.
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik macie moje błogosławieństwo! ha, ha, ha
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Tyś najgorszy i najgłupszy sort Polaka.
    Z takich właśnie tworzą tych nadzorców.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, Ta Bogumił te zabawy, to tylko w umysłach jelektronika około 40 lat temu weszła do dyskotek - takich i wiejskich, choć za cały kraj to akurat się wypowiedzieć nie mogą, W moich stronach dużo ludzi w skórzanych kurkach chodziło, to może muzycznie okoliczne wsie były krok przed innymi. Te kapele to jeszcze się po weseliskach względnie tłukły, co Ty ich pewno masz na myśli.
  • akwamen 10.10.2019
    13mirek on pijany albo naćpany. To co on pisze, kupy się nie trzyma :)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, Jak mój kumpel będzie zbrodniarzem, to dalej bedzie moim kumplem - wobec mnie nie zbrodniarz, to nie zbrodniarz wcale
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Niech Bogowie sprzyjający bedą, dobry duchu tego portalu .
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik daj spokoj z tym duchem, jeszcze całkiem dobrze się czuję! ;) :)
  • 13mirek 10.10.2019
    akwamen Ależ trzyma!
    I to jest straszne dla tego narodu.
  • Bogumił 10.10.2019
    O właśnie celnie to ująłeś. Istota siły zła na tym właśnie polega.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Bogumił zajrzyj iaaaa w link
  • akwamen 10.10.2019
    13mirek mózg mu się zlasował i z wiekiem kruszeje.
  • 13mirek 10.10.2019
    Bogumił Takiej jak twoja.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Toś se boskości ujon, ja myślałem, że Ty już tam z Wojami w Valhalli i teraz na powrót, a Ty że tutejszy całkiem... ale niech tam...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, Lojalność to tylko chyba i prawdziwe kumplowanie.
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik jam prosty wodniak z bagienka, gdzie mnie do takiej kompaniji boskiej...
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik MUSISZ???
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Wrażenie jednak było, że stawało się taj to wydawającym.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S :)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    *tak
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik tak czy siak jeszcze trochę pożyję...
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Mam cię trzepnąć?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Szpadlem?:)
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik głupi jesteś :D Nope, mam pod ręką kilof
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Wcale nie życzę szybkiego z Bogami spotkania, skoroś całkiem tutejszy, a nie, że powróciłeś. Niebiosa se wieczne - jest więc szansa, że się bez pospiechu zdąży.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, No o mądrość, to mnie tu niespecjalnie posądzają:)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Chociaż - Agelika...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    *Angelika
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik amen!
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    "Dom dzienny, dom nocny" był nieźle napisany; "Prawiek i inne czasy" podobał mi się mniej. "Prowadź swój pług przez kości umarłych" też wypadał nieźle, ale jako kryminał był trochę przewidywalny. "Podróż ludzi księgi" to smutna baśń, w zasadzie przypominała długie opowiadanie. "E.E." była ciekawym portretem życia z lat 20., ale początkowo wydawała się zapowiadać coś większego niż ostatecznie stanowiła. "Gra na wielu bębenkach" była nierówna, ale niektóre opowiadania zaliczyłbym do najlepszych polskich.
    Nie czytałem natomiast "Biegunów" i jej dotychczasowego opus magnum "Ksiąg Jakubowych", a chyba to one zdecydowały o opinii międzynarodowej. Tokarczuk miała zresztą szczęście do dobrych przekładów.

    Sam osobiście bym jej Nobla nie przyznał, ale to bardzo dobra pisarka.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Bo jesteś głupi dla mądrego, ale mądrzejszy dla głupców... pamiętasz? mądry się uprze przy swojej głupocie ale głupi zmądrzeje z głupoty mądrego. ty jesteś na tyle durny, że tego nie potrzebujesz. ani jednego ani drugiego. :) ZNM
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Czy by fanosko mie ktoś, wzion i zacytował:) Ślicznie Pani Dziękuję.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Ale to interpretacja chyba - niemniej miło:)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S YOUZNL
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik chyba YOUZNM
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S A tak:)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • 13mirek Wiesz co, zasrańcu ptasi? Byś był ciut mądrzejszy,to bym cię nawet lubiła.
  • A. Hope.S Alkohol jest dla ludzi. Ale trzeba wiedzieć,kak obsługiwać się nim.
    Tako se spadam spać.
    Dobranoc Tobie i spokojnosci.
  • Karawan 11.10.2019
    "Niefajne jest to, że pluje na nas," - cieniutka interpretacja. Dobrze byłoby czytać ze zrozumieniem i znać historię swojego kraju. Tacy jesteśmy jak inni na świecie; podli, dumni, aroganccy, pełni poświęcenia, szlachetni, rozumni, głupi, itd, itd. Ci z narodu wybranego żyją za kratami własnych niedorozwiniętych uzurpacji w cieniu rozdętego ego.
    Powód do dumy jest oczywisty!! Powód do rozważań także. Powód do potępienia... Ośmieliłbym się gdybym choć w trzech czwartych tak potrafił pisać i miał tyle samo wiedzy!
  • Bogumił 11.10.2019
    Karawan oczywiście decyzja jury jest decyzją polityczną, chamskim policzkiem wymierzonym w polski patriotyzm. Nie pierwszą i nie ostatnia w ciągu minionych stuleci. Zresztą o tym wszystkim pisze już otwarcie niemiecka prasa, zadowolona że Nobel przypadł kobiecie plującej na Polskę. W czasie okupacji nazywano takie indywiduum folksdojczem, chrześcijanie zwą takie przypadki Judaszem a z punktu widzenia patriotów zwyczajnej zdrajczyni.

    "Die Welt" otwarcie pisze, że Nobel dla Tokarczuk jest "sygnałem solidarności z Polską [...], która zerwała ze starymi patriotycznymi mitami".

    "Frankfuter Allgeimeine Zeitung" z lubością cytuje słowa Tokarczuk, która wzywała do "stanięcia twarzą w twarz z historią" i "nieukrywania wszystkich strasznych rzeczy, które robiliśmy jako kolonizatorzy [...], jako właściciele niewolników czy mordercy Żydów".

    Karawan i inni, jeśli wasze rodziny mordowały Żydów lub kogokolwiek innego to przyznajcie się do tego bez bicia, macie piękną kartę.

    Historia mojego kraju jest piękna i bez skazy, i żadna łachudra choćby uhonorowana najwyższymi światowymi orderami tego poglądu nie zmieni.
  • 13mirek 10.10.2019
    Właśnie o to chodzi, ale Polak Polakowi...
    Czysty Boguś...
  • A. Hope.S 10.10.2019
    https://www.youtube.com/watch?v=wTjLZwpmufw
    pasuje idealnie. posłuchajcie sobie. Pozdrawiam Bogumile.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Szto to? Aż zajrzę...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A, dziwactwa takie:)
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Znasz moja odpowiedź...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Wiele chyba... :) Musze sobie jakąś wybrać:)
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik dopasuj puzzle
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, Tyle myśli we łbie bez sensu... - a tu zagadka...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Betti se poszła?
  • akwamen 10.10.2019
    pewnikiem będzie do admina donosić... :(
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Auto-denuncjacje poczyni? - niech tam...
  • Bogumił 10.10.2019
    Podsumowując nagroda Nobla dla Tokarczuk = polityczne wyróżnienie dla szabesgojki zaprzęgniętej w propagandę szkalującą Polaków
  • Pasja 10.10.2019
    Bogumił strasznie jesteś biednym człowiekiem. Szkoda tak po ludzku mnie ciebie. Żyjesz w ciągłym zacietrzewieniu i pogardzie.
    Książki Olgi Tokarczuk znikają jak świeże bułeczki z księgarń. Trzeba przeczytać jej książki, żeby można ją szkalować.
    Mądra i urocza kobieta rozsławiła Polskę. Otrzyma 9 milionów koron szwedzkich, co w przeliczeniu na polską walutę daje niemal 3,6 miliona złotych... są to pieniądze prywatne i tobie nic do tego.
    Pozdrawiam
  • Bogumił 10.10.2019
    Że rozsławiła nie wątpię. Przedstawiając nas jako kraj patologii, zbrodniarzy i antysemityzmu.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, Są Bogumiły, jest patologia.
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił a ty jesteś najlepszym przykładem.
  • Bogumił 10.10.2019
    Wiesz że ja mam rację nie ty pasjo.
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił ha, ha, ha!
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił "ty pasjo" Bogus - idź na całość!
  • Pasja 10.10.2019
    Bogumił powiedz po co to wszystko robisz?
  • akwamen 10.10.2019
    pasja zapewne dla jaj, ale głównie z zazdrości.
  • Pasja 10.10.2019
    akwamen niech pisze, pisze, pisze to może dostanie kiedyś Nobla. A on zajmuje się głupotami. Bez pracy nie ma kołaczy
  • Bogumił 10.10.2019
    pasjo piszę prawdę o Tokarczuk tylko tyle
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił Piszesz tylko opinię, zresztą nie swoją a skopiowaną od innych.
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony ja tokarczukową obserwuję nie od dziś za okupacji takie dawały Niemcom dziś eurożydodobolszewi się mizdrzą.
  • Florian Konrad 10.10.2019
    przecież ten Bogumił to troll, ten człowiek udaje zacietrzewionego kato-prawicowca. nie widzicie?
  • akwamen 10.10.2019
    Widzę, wiem i czuję przez skórę, że nie udaje, tylko taki jest z natury gadziej.
  • 13mirek 10.10.2019
    Ale wkurza tępym, prymitywnym patriotyzmem bezrefleksyjnym.
    Przedmurze chrzęścijaństwa itp.
    Mamy zalety i wady jako naród.
    Wadą są Bogusie.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    On w jakimś stopniu kreuje się tutaj na innego, ale to chyba tylko wyostrzenie, nie wiem tylko co z Betti. Zobaczymy jak mu się zmieni po wyborach, gdy nie będzie już ciśnienia, i pozostałe małe Emi nie będą otrzymywały pozytywnych sygnałów.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogus a dziś wyczerpany, podpięli pod ładowarkę.
  • franekzawór 10.10.2019
    Nigdy w życiu nie czytałem i nie przeczytam niektórych książek, podobnie jak niektórzy nigdy nie przeczytają "Zbrodni i Kary". To nie nagrody i gremia powinny decydować o tym, kto zostanie zapamiętany, a kto nie. Poza tym dzisiaj te nagrody często wydają się niewspółmierne do osiągnięć i tworzona jest rzeczywistość wirtualna, która nijak się ma do świata realnego. Wszyscy o tym wiedzą, a jednocześnie nic się nie da z tym zrobić - jest to pewien rodzaj wściekłej propagandy jeszcze gorszej niż normalna, bo zawoalowanej. To, czego nie zniszczyły wojny, niezwykle skutecznie zniszczyły telewizja i radio, w których dominują wpływy zachodnie, Polska jako kraj mający swoją kulturę i tradycję jest dzisiaj tylko odległym wspomnieniem - ot, plastikowy twór przetrawiony przez lata 90 i wyrzygany bez pardonu, gdzie wszystko, co wartościowe zostało pożarte, a wypluty plastikowy dymiący zezwłok. Pomimo nagród nie przeczytamy nigdy pewnych książek. Może to lepiej dla ich twórców?
  • Józef Kemilk 10.10.2019
    Cała prawda. Możemy się podniecać, oburzać, cieszyć z nagród, nominacji itp przyznawanych przez "niezależne", opiniotwórcze twory. Nic to nie da, świat stał się jednorazowy jak pampers. Zero prawdziwych autorytetów, a człowiek ma stać się niemyślącą istotą z całych sił dążącą co zaspokojenia swoich wymyślonych (przez pseudoautorytety) zachcianek.
  • Bogumił 10.10.2019
    Franku jednak ty nie jesteś taki ... . Podpisuję się pod tym obiema rękami.
  • franekzawór 10.10.2019
    Bogumił, w Internecie mam ten luksus, że mogę napisać, co myślę... nie muszę nikomu przyklaskiwać. Polska to zwykła ruina.
  • 13mirek 10.10.2019
    A jednak coś w tej nagrodzie jest. Jakiś prestiż, a prawdziwy Polak i tak się po naszemu za to zabrał.
  • Bogumił 10.10.2019
    Żart
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Potencjalnie nagroda może obudzić międzynarodowe zainteresowanie innymi polskimi pisarzami, zgaduję że przez kilka lat łatwiej będzie o wydanie za granicą młodych prozaików nie piszących gatunkowo. Jest jeszcze tylu fajnych pisarzy, którzy nie byli tłumaczeni. Przekładów na angielski nie miała na przykład Bator.
  • franekzawór 10.10.2019
    Tekst jest nacechowany jak zwykle, bo Bogumił to już Bogumił, ale w dzisiejszych czasach bez znajomości z tym czy z tamtym można sobie pisać... do szuflady :)
  • betti 10.10.2019
    I o to właśnie mi chodzi. Niech mówią, że Polacy potrafią pisać, niech się zainteresują... innymi.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Betti, Ty polka, ty umiesz, Tobie nagrody przyszłe, one już czekają, Ty poetka wyklęta a moja miłość.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Wiesz, zabawna sprawa, ale dziś rano zastanawiałem się nad swoimi typami co nagrody. Z polskich autorów uznałem, że z prozaików nikt się specjalnie nie wyróżnia (potencjalnie może Myśliwski, taki żyjący klasyk, ale jego chyba w ogóle nie tłumaczą), z poetów uznałem że od śmierci Różewicza niespełna 5 lat temu, to z kandydatami też krucho, może ewentualnie Zagajewski. Tak że werdyktem byłem zdziwiony, no ale może faktycznie te dwie jej książki, których nie czytałem, zmieniają obraz.
  • betti 10.10.2019
    Zaciekawiony nie czytałam niczego Tokarczuk, nie mogę więc się wypowiadać. Niemniej niech będzie głośno o Polsce. Niech mówią...
  • Bogumił 10.10.2019
    Człowieku kiedyś nagrody dawano ludziom za którymi ludzie szaleli Sienkiewicz, Reymont czy choćby Wałęsa.. Dziś daje się polityczną decyzją dla jakiegoś gówna o którym słyszał może promil Polaków, a później napędza się medialną klakę. Obrzydliwe. A kto dziś z Polaków zasługuje. Nie ma tej miary twórców. Jak piszą dobry tekst to styl słaby. Jak warsztat dobry to z kolei degenerackie treści.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, ❤❤
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    Olga Tokarczuk to nie jest nieznana pisarka, jej książki się tutaj świetnie sprzedawały; Ksiąg Jakubowych zeszło 100 tys. egzemplarzy. Chyba słabo znasz rynek, skoro masz takie kiepskie zdanie o innych pisarzach.

    ps. Czytałeś coś Myśliwskiego? Dla mnie to takie połączenie dobrego stylu i treści. Nie wiem też czy próbowałeś Stasiuka.
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony Tokarczuk lansuje żydobolszewia polska i światowa przez system różnych pseudo nagród Nike itp. I w mediach. A skąd wiesz ile zeszło rzeczywiście czy tylko tak piszą żeby pompować?
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił skąd wiesz?
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    Może jeszcze Reptilianie i Iluminati?

    Próby udowadnianie że jedna z najpopularniejszych pisarek, jest w ogóle nie znana i się wcale nie sprzedaje, to jak dowodzenie, że ziemia jest płaska.
  • akwamen 10.10.2019
    Zaciekawiony a bogumił wydał tyle książek, że janko do tylu nie potrafi zliczyć i też jest nieznany... o nim a ni widu ani słychu gdziekolwiek i nawet nie chce podać tytułów, co by se poczytać i czegoś być może mądrego dowiedzieć...
  • Bogumił 10.10.2019
    Zaciekawiony jakby ci dali taką reklamę to byś nawet własne g. sprzedał w milionie egzemplarzy.
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił co z twoimi wydaniami? Pochwal się, książki pisze sie i wydaje po to, aby czytać, przecież...
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    Bogumił
    Każda jej książka się dobrze sprzedawała, wydawnictwa podają swoje dane, twoje spiski są śmieszne. Próbujesz fałszować rzeczywistość, gdy ci nie pasuje. Ktoś taki ma być pisarzem?
  • betti 10.10.2019
    Toteż myślałam o sobie... przecież nie inaczej.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Popatrz jak nakręciłaś Bogumiłka, jak walczy rycerzyk Twój, Ty mu dama serca, ale mnie Ty zona.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    ❤❤
  • betti 10.10.2019
    Bogumił zna się na ludziach, ty tylko na Halmar, Mar i Hope...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił - ja pisałem co Bogumił, Bogumił nic, tylko gównoburzy, Ty tyż niewiele, ale kocham Cię.
    Wielu dupę Ci liż, choć na innych portalach obrabia, jak pojęcia nie masz, tu przyjdą i Betti dobra.
    Liżą, bez namiętności, boja się Twojego szaleństwa, społeczeństwa tak mają, ze boja się wariatów.
    Widzisz liżą Ci fałszywie cztery litery a ja mógłbym namiętnie.
  • betti 10.10.2019
    Bogumił więcej wydał książek, niż ty umiesz liczyć, bo skoro myślisz, że o tobie dobrze mówią, to żeś naiwny jak niemowlak.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    O mnie tylko źle, ale ja mam czarną duszę, słyszałem o książkach Bogumiła, tyle, ze wydał i nikt tu o nich więcej nic nie słyszał, a że wydał, to sam pisał, dziś każdy wydać ile chce.

    Betti ❤❤
  • yanko wojownik 10.10.2019
    *może
  • Bogumił 10.10.2019
    yanko wojownik to Ty ćwoku wydaj skoro każdy może.
  • betti 10.10.2019
    Bogumił on myśli, że Ty własnym sumptem. Nie wie, że można inaczej.
  • Bogumił 10.10.2019
    Betti on nawet własnym by nie wydał. Szkoda słów.
  • akwamen 10.10.2019
    ha, ha, ha kto widział książki Bogusia? Kto je czytał? Kto je wydał? Ktoś wie? A może to latające holendry? hi, hi, hi
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Bogumił, wydałem, tylko chujowo mi wyszło:) http://lubimyczytac.pl/autor/147440/yanko-wojownik
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Wie, ale to zazwyczaj szajs tylko biorą, nie ma swobód, ingerecja w treść.
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    yanko wojownik
    Ale to własnym sumptem wydane? Czemu poskąpiłeś korekty?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Zaciekawiony - forsy nie miałem:(
  • Zaciekawiony 10.10.2019
    yanko wojownik
    To nie mogłeś wrzucić tych kawałków prozy tutaj, poczekać aż ci wytkną literówki, i poprawić? Ja bym się wstydził wydawać bez korekty, poprosiłbym kogoś po znajomości o choćby przejrzenie cudzym okiem.
  • betti 10.10.2019
    Zaciekawiony a po co? Przecież na tym polega cały urok...
  • Tom Bordo 10.10.2019
    betti widziałaś zapowiedź Szkoły?
  • betti 10.10.2019
    Tom Bordo widziałam, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi. Za trudne dla mnie.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    Zaciekawiony, Toteż ja też się wstydzę, ale tutaj... - gównoburze nie służą poprawianiu treści. Do przejrzenia - tam ostro było pojechane po wartościach, nie każdy che takie rzeczy przeglądać, bo rażą. Myślę, ze korektę niektórych treści można zrobić tylko za konkretna kaskę od 8zeta za stronę wzwyż.

    W wydawnictwach też coś się zdarzało, np https://bonito.pl/k-20037345-peron-literacki-dla-ewy-antologia ale to debiuty amatorów. W prasie w trzecim obiegu, ale to kiedyś, nie wiem gdzie szukać, nie zachowałem.
  • betti 10.10.2019
    A po co tu ma pisać, że wydał? Przecież taki gupek jak ty i tak nie zrozumie... Ty nawet własnego zdania nie masz, tylko patrzysz na większość i wtedy dopiero za innymi...

    Bogumił mi imponuje. Ma własne zdanie i potrafi je obronić, inaczej nie byłoby tutaj takiego jazgotu...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Ja indywidualista Betti jak mało kto i dobrze wiesz o tem - wiesz wiesz i tu Cie diabli biorą...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    ❤❤
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Betti, ja tu dla Ciebie, Bogumił się liczy, choć przeszkadza...
  • betti 10.10.2019
    yanko wojownik tak? Nie wiedziałam... jak tu się nie śmiać.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • Keraj 10.10.2019
    Yanko wojownik to nie portal randkowy tylko literacki
  • betti 10.10.2019
    Yanko tu serwuje kicz, nie ma czym się przejmować, Jarku.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    No co Ty? Niemożliwe... Ja myślałem że Hejteterski.
    Ty też z nimi;)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • Aisak 10.10.2019
    betti
    Bogumił
    Bordo

    Trzy mazepy najęte do rozkręcania opowi...

    Brawo.
  • Aisak 10.10.2019
    Jeden za zniesławienie Noblistki.

    Chyba przydałby scrren...
  • betti 10.10.2019
    Ciebie nikt nie ''najmie'', bo żeś ograniczona, a komu tacy potrzebni?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    ❤❤
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik Smut wyje z tych sonetów.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    A. Hope.S, dziś fakt, zara bedzie mu lepiej.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    yanko wojownik tak myślałam….
    Smut, do nogi, idziemy na spacer.
  • Keraj 10.10.2019
    Liczy się nagroda dla robaczki, a że nie wszyscy zgadzają się z jej wypowiedziami to inna para kaloszy. Prywatnie nie zamierzam czytać jej książek, ale gratuluję jej.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    "Keraj przed chwilą
    Liczy się nagroda dla robaczki,"

    Kręcą Cie robaczki? - rozwiniesz to... - dawaj bez zahamowań..;)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    "nie zamierzam czytać jej książek, ale gratuluję jej."
    Tak? I ona o tym wie?
  • Keraj 10.10.2019
    Wie, bo przyjaciel rodziny to jej kuzyn
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Keraj, No popatrz, ale Ty jej nie lubisz i nie czytasz, to jemu może być przykro:(
  • akwamen 10.10.2019
    Keraj zmartwiła się?
  • Keraj 10.10.2019
    Nie nie jest, nie jest tak zatrzetrzewiony jak niektórzy
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Keraj, Ale skąd wiesz? Nic nie powie, ale może mu być.
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik pewnikiem zamknął się w sobie... a ja chcialbym przeczytać książki Bogumiła, ktoś coś o nich wie?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Wiadomo, że są, tak głosi oficjalnie Bogumił, teraz także Betti,
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik ufo też podobno istnieje...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Ufo jest dużo pewniejsze, wielu je widziało.
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik pic na wodę fotomontaż te książki... ale że betti dała się zwieść fatamorganie... niepojęte!
  • Keraj 10.10.2019
    Robaczki, nie łap za słowa
  • yanko wojownik 10.10.2019
    "Keraj przed chwilą
    Robaczki, nie łap za słowa" - Wiem - top ja o nich:)
  • Keraj 10.10.2019
    Rodaczki
  • yanko wojownik 11.10.2019
    "Rodaczki" - początek przemówienia?
  • Aisak 10.10.2019
    Jeszcze szmata pyskuje, no kto to widział...
  • betti 10.10.2019
    O patrzcie, jaka kultura z rynsztoka... i ciebie ktoś ma ''nająć''? Do czego?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, ❤❤
  • Bogumił 10.10.2019
    Po coś tu przylazła ciociu
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti Jaka Ty kulturalna, wzorować się a za szewca uznają...
  • betti 10.10.2019
    Kulturę pokazać... z nadzieją, że ktoś ją ''najmie''
  • akwamen 10.10.2019
    Widział ktoś te wydane książki Bogumiła?! Czytał?! no, ni cholery pochwalić sie nie chce... w końcu są do czytania... chyba że zakazane...
  • betti 10.10.2019
    Tak, ja widziałam. Bo to dla mądrych ludzi pisane.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • akwamen 10.10.2019
    betti no to podaj tytuły.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti, Podaj Betti, podaj!!! Tak!
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • akwamen 10.10.2019
    yanko wojownik chętnie bym do nich zajrzał...
  • Bogumił 10.10.2019
    Betti ciotka już dawno kultury nie prezentuje
  • betti 10.10.2019
    Wam??? Bardzo śmieszne...
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • yanko wojownik 10.10.2019
    akwamen, Ja od dechy do dechy bym przeczytał.
  • betti 10.10.2019
    Bogumił ano nie, ale chociaż ma nadzieję, że jest dowcipna...
  • A. Hope.S 10.10.2019
    akwamen Przeczytaj " pieprzyc przyjaciół" to będziesz wiedział.
  • akwamen 10.10.2019
    Bogumił co z twoim książkami, podaj tytuły.
  • akwamen 10.10.2019
    betti a co to jakaś tajemnica? Wstydzi sie czegoś czy jak?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • yanko wojownik Jasiek :)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała :)
  • betti 10.10.2019
    Pisałam, że to inteligentne książki, nie dla wszystkich.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    betti ❤❤
  • yanko wojownik 11.10.2019
    betti, dla inteligentnych inaczej?
  • betti 10.10.2019
    A tu tylko yanko może ''nająć'' do kompletu.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    ❤❤
  • yanko wojownik jasiek chodź wiesz gdzie :)
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała, A tu tak fajnie:)
  • yanko wojownik Jasiu wiem. Ale mie trochu z paminci wypadło. Muszę dziury załatac :) chodź, słońce.
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała Ale że w które miejsce?
  • yanko wojownik 10.10.2019
    angelika czekała Za godzine na pro przylezę.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    angelika czekała Yankko już ci wspominał co do " Jasia"? To jest zabronione względem autorki tej ksywy do Ynko i może podać każdego do sądu za pozaprawne użycie. Tu już wielu osób jest na liście. nawet Bogumił.
  • A. Hope.S A przepraszam :) Nie wiedziałam :)
    Ja w ogóle mało wiem, zakręcona jestem jak stado baranów...
  • A. Hope.S 10.10.2019
    angelika czekała Trzeba najpierw znaleźć źródło Jasia, a później dysponować.
  • Tom Bordo 10.10.2019
    angelika czekała widziałaś zapowiedź Szkoły?
  • A. Hope.S :(
  • Tom Bordo Ja do szkoły nie chodzę Tomku :)
  • Tom Bordo 10.10.2019
    angelika czekała chodziło mi o zapowiedź mojego opowiadania
  • Tom Bordo wiem geniuszu.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    angelika czekała Kara wysoka, ale może ją kiedyś spłacisz. pozdra
  • A. Hope.S :( (mażę się) (albo marzę se).
  • A. Hope.S 10.10.2019
    angelika czekała zapytaj się, wiesz kogo. AHopeS zawsze była wredna, dokuczała innym. bluzgała i nawet groziła śmiercią innym ludziom.
  • A. Hope.S zapytam.
  • Margerita 10.10.2019
    A. Hope.S co Ty opowiadasz?
  • A. Hope.S 10.10.2019
    angelika czekała proszę bardzo, dogra wolna
  • A. Hope.S 10.10.2019
    Margerita masz inny pogląd?
  • A. Hope.S Nie ma sprawy.
  • Margerita 11.10.2019
    A. Hope.S tak dla mnie byłaś zawsze miła nawet jak na mnie nakrzyczałaś to z taktem od ciebie się wiele nauczyłam jesteś moim mentorem
  • Marg ćśśś...
  • Margerita 11.10.2019
    angelika czekała no co bo tak jest
  • A. Hope.S 11.10.2019
    angelika czekała cdur brzmi
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, jestem na p zara czytam.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    A. Hope.S jestem na p. zara czytam
  • Margerita 11.10.2019
    yanko wojownik co tu się dzieje?
  • Margerita Cichaj Marg. Dla swego dobra.
  • Margerita 11.10.2019
    angelika czekała lepiej już pójdę spać dobranoc
  • Marg słodko śpij... Ja toże idu zaraz. Pijana jestem strasznie.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, odpis - spoksik - kłamstwo - znaczy nadinterpretacja, odwalają propagandę, fabrykują, chcą skłócić ludzi - norma u Bogusia i Betti - opisałem jak było.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    A. Hope.S, Czanatowi, czy jak mu tam... W okolicznościach za jakie mu trzeba było ryja okopać, ale nieosiągalny przez sieć. Betti i Bogumił mu klaskali - zjeby.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    Margerita, spokój chyba, tyle komentarzy, ze nie wiem dokładnie, chyba w normie, tylko Betti mi znikła:(
  • yanko odpisałam. Chyba z sensem nawet cofa ten spiryt na bursztynach podły był, szkoda że nie ma już go.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, On zdrowotny i do wypicia może być, bo bursztyny lecznicze ponoć, choć raczej wodę w której mokły pic zalecają, nie spiryt... Może jednak bedzie dobrze. Jak cofa to chyba lepiej, bo pewności, czy na bursztynach ma właściwości lecznicze wewnętrznie, to nie mam.
  • yanko wojownik "cofa" to tablet wymyślił. Gupi un jak skarpeta z dzirurą. Ja piszę"z dziurą", a un - "z fakturą".
    Mię nie cofa, Janku. Mnie brakuje :)
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Aha:) czyli on może i leczniczy, tylko tablet taki głupi on jeden, się nie słucha paluszków...:)
  • yanko wojownik ciekawe, kto wódkę zajumał. Mógł to un zrobić, cholernik jedyn :)))
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Bogumił i Betti , spólnie oni to zrobili, nie wypijom, zakopiom - psy ogrodnikowe...
  • yanko wojownik szkoda, bo coby wypili, ludzkie mogłyby się okazać ich oblicza...
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, ano a tak to gady.
  • Ja chiba nie dam rady zasnąć znów :)) Oj, ciężki będzie dzień :) Myślami u naszych przyjaciół utkwilam ja :))
  • yanko wojownik jak im pomóc? Chiba wódkę trzeba by im w gardła lać jako tym gesiom...
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Przyjaciowie to oni zawsze dobrzy, wspomogą i wódką nawet.
  • yanko wojownik tylko dzie ta wódka? Jak żyć...?
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała Gęsiom aż do żołądków ponoć pasze pchają, to im tak samo. Abo ich do sauny i tam pary naczarować na procentach, względnie lewatywa z jabola.
  • yanko wojownik oplulam tableta
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała Co robić? One znają odpowiedzi, maja takie na poczkaniu, ale gadoskie, nieprzydatne wcale. Trza własną fantazje rozmachać.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała Wyczyj go czym, bo Ci paluszki się bedom ślizgały.
  • yanko wojownik :)))
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała :)))
  • yanko wojownik tablet nam jak brat. Lepsiejszy niż przyjaciele nasi stund, co o nich tak ciepło myślimy.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała i nawet pluć na niego możno, a na nich to nie bo zara by było...
  • yanko wojownik ano. Un wsio zniesie. Z plastiku je. A uni z gipsu.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Pięknie piszesz.
  • yanko wojownik gipsowe posągi.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, i maju domieszanie glyny, tam dzie myślu.
  • yanko wojownik Piszu ja, ale szkoda tej wódki, co ją zajumali. Na trzeźwo źle.
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, takie lite tyko z to domieszku glyny w łbach
  • yanko wojownik gipsowe posągi rzygajo glino
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Ponoć Bukowskiemu się zdarzało na trzeźwo, ale kto tam wi...
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Ta i tak mni jeszcze w umysłach majo.
  • yanko wojownik :)))
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Pięknie piszesz:)
  • yanko wojownik to bedo rzygać glino i gumofilcem na przemian
  • yanko wojownik 11.10.2019
    I te uśmiechy dajesz - tyz bardzo są one slyczne...
  • yanko wojownik tak mam jak trzezwieje :))
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, Filc bedzie łoddzielony łod gumy, ale glyna bedzie spoiwem - coś tak, bo pogryzły.
  • yanko wojownik idu se póki całkiem nie wywieje mi spirytualium bursztynowe, bo nie zasnę i bydzie dupa blada :))
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, czary so łokreślony czas trwajonce, choć tyn czas je w przyblizeniu.
  • yanko wojownik ano słusznie, recykling musi być. Tako idu se na razie, ku snom :)
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, A snij o bursztynkach we butelkach wódki, a dużo ich a każdy w oddzielnej flaszce. Pinkności CI:)
  • yanko wojownik też se pospij ze mną, cobym się osamotniona nie czuła :)
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała, To siem na poziomie zmysłowości spikniem, telepatiom złonczym, flaszek bedzie podwójnie, a Betti to nigdy tak nie miała, a Bogumił tez nigdy nie bedzie - abstynynty...
  • Aisak 10.10.2019
    b
    B
    B

    jak

    B A R A C H Ł O...
  • Bogumił 11.10.2019
    Oj, chciałoby ciało ostro się pobzykać,
    zamiast tego łapą w klawiaturę klikam.
    Oj, boli mnie łapa od tego klikania,
    nic dzisiaj nie będzie z mojego kochania.
    Usiasiusia
  • Bogumił :)))
  • Bogumił, Ty to jednak masz poczucie humoru :) A już w Ciebie wątpiłam :))
  • Bogumił 11.10.2019
    angelika czekała to dla cioci żeby nie była smutasem
  • Aisak 11.10.2019
    bogumił,
    jeśli ciocia jest smutasem
    to ty zwisem
    i złamasem

    ...
  • Bogumił :)))
  • Bogumił 11.10.2019
    Aisak z cioci też niezła poetka
  • yanko wojownik 10.10.2019
    Dobra ja muszem psa wybiegać i herbatem wypić, Angelika, Hope - potem się lognę na pro.
  • A. Hope.S 10.10.2019
    za późno, zawleczka została wyciągnięta. wiesz w którym momencie...
  • Aisak 11.10.2019
    banda debili.
  • Arysto 11.10.2019
    I co takiego popełniła Tokarczuk? Myślenie? Inteligencję? Nie ujęła historii Polski w sienkiewiczowski, pełen wybieleń i patetyzmów sposób? Zobaczyła, że Polacy też mają swoje za uszami i że nie są narodem zbawionym?

    Kurwa, ta kobieta nie powiedziała nic, poza prawdą i tym, co się wydarzyło, a stado baranonarodowców chce ją ukrzyżować, bo nie podoba im się rzeczywista i wierna narracja jej wypowiedzi.

    Gardzę. W. Chuj.
  • Bogumił 11.10.2019
    A gdzie przepraszam Sienkiewicz wybiela naród? Przedstawia jako stado warchołów i pijaków. Tyle że z wyczuciem. A toto żeby opluć, na zimno, z wyrachowaniem. I Sienkiewicz nie wymyśla wad rzekomych, nie opluwa próbując znieważać. Tokarczuk robi to po to żeby robić nam gębę za granicą.
  • Bogumił ja się z Tobą nie zgadzam. Ale mnie Twoja retoryka do gustu przypada mocno.
    Tako i każdy swe zdanie może mieć.
    Wolność to piękna wartość.
  • I wcale nie uważam, żeś kasztan, jak co poniektórzy tu. Une się po prostu nie poznały.
  • Zaraz sypną się głosy, że Andżelika liże Cię pod ogonem, Bogumile, ale takie to konsekwencje są bycia szczerym i posiadania swych własnych myśli.
    Osobiście Twych poglądów nie podzielam, a nawet jestem przeciw. Ale kwestią kultury i szacunku do drugiego człowieka jest nie obrzucanie błotem adwersarza, jeno dyskusja. Ty czasem przeginasz w dyskusjji, ale w gruncie rzeczy dobry z Ciebie człek.
  • Tom Bordo 11.10.2019
    Bogumił dodałem Szkołę. Zapraszam do czytania.
  • Tom Bordo kurwa...
  • yanko wojownik 11.10.2019
    angelika czekała "I wcale nie uważam, żeś kasztan,"

    Ja chyba jednak mam odmienne zdanie.
  • Aisak 11.10.2019
    Wszyscy jesteście kasztanami :/
  • yanko wojownik 11.10.2019
    Jesteśmy marginesem ludzkości.
  • Lamb 16.10.2019
    Nic Pani Olgi nie czytalam, choc mam w domu jedną jej książkę, to zwyczajnie mi nie podeszla.
    O jej talencie czy tez jej braku wiec niewiele wiem, ale moim zdaniem Nobla Literackiego powinno sie otrzymywac wlasnie za talent, nie jakies polityczne poglądy. Sartre, autor jednego z najlepszych opowiadan jakie czytalam, np odmowil przyjecia Nobla.

    No, ale Sartre'go tez bys nie polubil.
  • Aisak 22.10.2019
    Polak zabija Żyda i przerabia go na ciało Jezusa

    polaczki polaczki
    leniwe robaczki
    opasłe bydlaczki

    żyd haruje
    żyd oszczędza
    modli się gorliwie
    wokół zazdrość
    piętnowanie
    patrzy polak chciwie

    polaczki polaczki
    leniwe robaczki
    opasłe bydlaczki

    lubią pić
    lubią jeść
    lubią się zabawić
    szablą machną
    głowę ciachną
    racz nas boże zbawić

    racz też żyda zabić!

    24.08.2019-18:...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania