Poprzednie częściMiłość to piękna sprawa
Pokaż listęUkryj listę

Miłość - Postulat? Opowiadanie? Z pewnością krótkie...

O miłości można mówić wiele. Jedni powiedzą - ona jest, ale tylko w stosunku do osoby, którą pokochamy. Drudzy, że miłość istnieje do każdego człowieka na tej planecie. Trzeci odpowiedzą - "Tylko miłość w stosunku do rodziny!"

 

Jak jest naprawdę?

 

Miłość to odwieczna tajemnica naszego życia. Naukowcy stwierdzili już dawno temu, że uczucia są skutkiem zachodzących w nas procesów chemicznych. Społeczność mniej wykształcona woli mówić o sekrecie, który sekretem pozostanie po wsze czasy. Wierzący powiedzą, że to wszystko sprawka Boga - tak... Bóg. On jest sam w sobie miłością, a my jesteśmy jego podobieństwem. Stąd też kochamy. Miłość towarzyszy nam od początku świata i trwa po dziś dzień! Po co się zastanawiać, skąd się to wyjątkowe uczucie bierze? Nie warto nad tym rozmyślać. Ono jest! A to już jest piękne!

 

Zobaczmy na przykład chłopaka w wieku osiemnastu lat - żył sobie jak nigdy nic i pewnego razu ją zobaczył. Wiedział, że to ona. Skąd? Spojrzenie. Wystarczy jedno, proste spojrzenie, żeby być pewnym swoich uczuć. Ona, kiedy go zobaczyła, też to poczuła. Może to kwestia naturalnego doboru? Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Po prostu tak miało być. Ten konkretny chłopak miał się spotkać z tą konkretną dziewczyną. Miłość nie wybiera. Miłość nie oszukuje i nie szuka tego co złe, jest sprawiedliwa, a jakże wspaniała. Ciężkie to uczucie, ale definiujące nas jako ludzi.

 

Pamiętajcie! Mimo że może jeszcze nie doświadczyliście miłości - okazujcie ją każdemu, kogo spotkacie. Po to żyjemy. Żeby się wzajemnie miłować. Wreszcie spotkamy drugą połówkę naszego serca, a wtedy dostrzeżemy prawdziwe piękno życia. Miłość to prawdziwy dar. Nie odprawiajcie jej nigdzie, tylko zaproście do siebie i ugośćcie najlepiej jak potraficie. Chwała Bogu za to uczucie!

 

Wiecie, jak pokonać zło? Miłością. Zło miłości nie zna. Zło miłości nie rozumie. Dlatego zło zawsze przegra. Pamiętajcie.

Następne częściMiłość

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Revollo 27.02.2016
    Bardzo dobre. 5
  • Vampircia 27.02.2016
    Jak dla mnie banalne i dość infantylne, ale przynajmniej szybko się czyta.
  • KarolaKorman 27.02.2016
    Piszesz jak sługa boży. To nie jest żart, tylko stwierdzenie, a co miłości, to mnie chyba Bóg obdarował większą ilością tego uczucia, za co dziękuję, bo kocham wszystko! Nie tylko moją rodzinę, ale chyba wszystko, co mnie otacza :) Są też rzeczy, których nie lubię, ale to inna bajka :) Nie oceniam, pozdrawiam :)
  • Johnny2x4 27.02.2016
    Też pozdrawiam i ciesz się miłością :) Bo to wielki dar :)
  • KarolaKorman 27.02.2016
    Cieszę się Johny i dzielę się nią z innymi :)
  • Johnny2x4 27.02.2016
    To bardzo ważne :) Cieszę się razem z tobą :)
  • Truta 27.02.2016
    Nie wiem co o tym myśleć, pisaleś o miłości, temacie , w którym można naprawdę się wykazać a to jest tylko tekstem... Napisany dobrze ,ale zbyt prosto.
  • Johnny2x4 27.02.2016
    On ma przesłanie :) Nie chciałem tego ubierać w piękne słowa i wymyślne baśnie. To miało być proste i króciutkie :) Bo miłość jest prosta przy swojej paradoksalnej komplikacji :)
  • Truta 27.02.2016
    Johnny2x4 wiem że ma przesłanie ;) ale jakoś jako "romantyk" nie mogę pojąć takiego tekstu :/ wybacz, tutaj juz chyba chodzi o sam gust.. Długość nie robi żadnej różnicy, bo można zmieścić wiele mądrości w kilku zdaniach:) no ale.. Mam nadzieje że mnie zrozumiesz i wybaczysz :)
  • Johnny2x4 27.02.2016
    Truta Nie mam czego wybaczać :) Każdy ma prawo oceniać tekst jak chcę, mam tylko nadzieję, że przekaz chociaż odrobinkę dotarł, gdzie miał dotrzeć :) Pozdrawiam ciepło! :)
  • Truta 27.02.2016
    Johnny2x4 dziękuje i również pozdrawiam :) oczywiście zapraszam do siebie bo dopiero zaczynam tutaj przygodę :) a teraz zabieram sie do czytania reszty Twoich prac ;)
  • Johnny2x4 27.02.2016
    Truta Dziękuję za zaproszenie, z pewnością skorzystam :)
  • Rasia 27.02.2016
    "Po co się zastanawiać skąd się to wyjątkowe uczucie bierze?" - przecinek po "zastanawiać"
    Ten wiek 18 napisałabym słownie, wyglądałoby ładniej.
    "Mimo, że może jeszcze nie doświadczyliście miłości" - bez przecinka, bo tutaj występuje spójnik złożony
    "okazujcie ją każdemu kogo spotkacie. " - przecinek po "każdemu"
    A według mnie wiara w miłość przezwyciężającą zło nie jest infantylna, tekst moim zdaniem nie zakładał po prostu rozpisywania, że miłość to też komplikacje i kłótnie, skupiał się raczej na tym pozytywnym wydźwięku i zachwalaniu go. Według mnie to zależy, jak się na to spojrzy, mnie się w każdym razie podoba. Urzeka mnie poza tym, jeśli ktoś sam od siebie ma odwagę podzielić się tym, ile znaczą dla niego poszczególne uczucia i naprawdę w nie wierzy. Ode mnie 5 i dużo miłości życzę :)
  • Johnny2x4 27.02.2016
    Dziękuję za poprawki i za miłe słowa. Życzę Ci jak najlepiej! :)
  • nagisa-chan 27.02.2016
    bardzo fajne pińć
  • Lady_Makbet 21.03.2016
    Mi to przypomina kazanie wygłaszane na mszy w kościele, będę jednak sprawiedliwa i dam 5:)
  • KarolaKorman 08.04.2016
    ,,To jest barachło i abominacja. Do widzenia.'' - dziwię się, że zostawiasz takie komentarze pod tekstami innych, sam pisząc coś takiego jak wyżej :(
  • Johnny2x4 08.04.2016
    Zdenerwowałem się. Do tej dziewczyny nic nie dociera.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania