Poprzednie częściMirany - Prolog

Mirany - Rozdział 1 - Inna

W małej, mieszczącej się na obżeżach Affectus chatce panowała ogromna radość. Wystrój niedużego mieszkania był bardzo podobny do ludzkich siedzib, jako że mieszkające tam stworzenia rówież bardzo ludzi przypominały. W dużym pokoju, którego dwa duże okna wychodziły na ogród, na janożółtej kanapie siedziała złotowłosa mirana. Na jej twarzy gościł uśmiech szczerej radości. Wpatrywała się w małe, urocze stworzonko które trzymała na rękach. W jej oczach było ono wręcz uosobieniem doskonałości. Wtedy z kuchni rozległ się męski głos. Mówił w języku miran, ale dla waszej wygody będę te dialogi tłumaczyć.

- Kochanie, spójrz przez okno czy ktoś nie nadjeżdża! - zawołał mąż złotowłosej istoty.

Eleonora wstała i podeszła do okna. To, co za nim zobaczyła przerastało jej oczekiwania. Przed bramą stało mnóstwo owocowych muszek, używanych często jako środek transportu przez mieszkańców Affectus. Z jednej właśnie zsiadała ciocia Dorota z mężem. Oboje byli już na emeryturze, chociaż kiedyś odpowiadali za odczucie miłości w umysłach dwojga zakochanych w sobie ludzi. Obok do drzwi frontowych zbliżała się kuzynka z mężem i dwójką uroczych dzieci. Dalej było jeszcze kilku krewnych, prawie każdy miał inne upodobania niż reszta.

Były tam mirany szczęścia, zadowolenia, marzeń, przyjaźni i wielu innych pozytywnych uczuć. Po powitalnych uprzejmościach i zajęciu miejsc przy stole rozpoczęło się huczne przyjęcie z okazji narodzin nowego członka rodziny : Liranny. Wtedy rozpoczął się niecodzienny dialog.

- Ależ ona ma śliczne czarne oczka! Widać, że będzie mądra, ma to po ciotce! - zawołała ciocia Dorota radosnym, rozmarzonym głosem.

- Ciociu, czy nie zapomniałaś włożyć okularów? - zdziwiła się kuzynka Hanna - przecież jej oczy są niebieskie!

- Haniu, co też wygadujesz! - wtrącił się wujek Konrad - Są zielone i świetnie się komponują z tymi pomarańczowymi kosmykami! Na pewno zostanie miranką radości jak mama!

- Pomarańczowe kosmyki? Przecież są zielone! To na pewno będze po tacie istotka nadziei! - Zawołał dziadek Robert

- Co to są za bzury, mo drodzy! - zabrała głos gospodyni - Żarty żartami, ale chyba jednak nieco was ponosi! Wszyscy przecież widzicie, że moja córka to wypisz wymaluj opiekunka miłości! Różowe włoski, i szare oczka, popatrzcie tylko! - zaśmiała się. Jednak reszta towarzystwa była śmiertelnie poważna, a nawet przestraszona.

Podłuższym dochodzeniu i przekonywaniu siebie nawzajem, że to nie są żarty, rodzina doszła do zgodnego wniosku : Liranna była INNA. Każdy, kto na nią spojrzał widział w niej to, co chciał zobaczyć.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Ktokolwiek 08.05.2015
    NIe jest to długie, ale mam nadzieję, że się spodoba :) proszę o komentarze i konstruktywną kytykę :) starałam się poprawić to, na co zwracaliście mi uwagę i oto efekt. :)
    Pozdrawiam
  • Kamelia 08.05.2015
    Narazie ok.Więcej będe mogła powiedzieć dopiero,po przeczytaniu dalszej części.Jestem ciekawa, co wymyslisz. :) Narazie 4.
  • NataliaO 08.05.2015
    Podobało mi się, lekko napisane; 4:)
  • wolfie 08.05.2015
    Przeczytałam prolog i byłam bardzo ciekawa jak rozwiniesz tą historię. Ciekawa, lekko napisana część. Uwag nie mam, czwórka ;)
  • invisible 08.05.2015
    Ciekawe, lekkie i naprawdę imponujące. Czekam na następny rozdział i na razie 4, ale kto wie :)
  • Ktokolwiek 08.05.2015
    Dziękuję wam :) cieszę się, że moje opowiadanie wam się podoba. Właśnie wrzuciłam kolejny rozdział, więc zapraszam do czytania :)
    dziękuję za komentarze i oceny :)
    Pozdrawiam
  • Sileth 08.05.2015
    Na swój sposób ciekawe i na pewno oryginalne :)
    Napisane ze swobodą.
  • Ktokolwiek 08.05.2015
    Sileth zapraszam cię do kolejnej części :) już wrzuciłam :)
  • Shika 08.05.2015
    Ciekawe, lecę czytać następny rozdział :)
  • Ktokolwiek 08.05.2015
    super :) jutro będzie kolejny :)
  • Amy 08.05.2015
    Zaciekawiłaś mnie, ale trochę sporo w tym rozdziale literówek. Wyłapałam też jedno powtórzenie - "duże".
  • KainaBref 09.05.2015
    Czy Miran to nazwa własna, a jeśli tak to dlaczego raz jest małą, a raz dużą? Eh, nie wstawiajcie tak szybko kolejnych części, sprawdźcie je po kilku dniach, a znajdziecie upierdliwe błędy, pozjadane końcówki. Dobra, wiem, Kaina Bref przylazła na opowi.pl panoszy się bezczelnie komentuje i wytyka błędy, i o B. co to za dziewucha w ogóle jest, ale jako autor czuję się w obowiązku zaznaczać błędy w sposób całkowicie ugodowy i (nie)czepialski:)

    I ok, po bardzo słaby wstępie, jest przełom. Nastąpiła CIEKAWOŚĆ z mojej strony. Znikła ta nudna forma kartki z encyklopedii ( co wcale nie znaczy, że w ramach poprawy warsztatu nie można, by tak zmienić prologu), muszki owocówki się pojawiły, dla mnie krótko, dialog ok, ale urywa się tak, hm... no nie wiem. Urywa się i już. Jakby nie było kolejnej części to nadeszłaby irytacja i pytanie: ale co dalej? No to idę dalej.
  • Anonim 09.05.2015
    coraz ciekawiej się dzieje ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania