Niedobór tlenu zamordował ryby w Łabie

Upalne lato, mała ilość opadów i niski poziom wód sprzyjają powstawaniu w wodzie zjawiska przyduchy. Brak odpowiedniej ilości tlenu w akwenach doprowadził do masowego wymierania organizmów żywych chociażby w 2014 r. w Łabie [100 ton martwych ryb] albo w 2022 r. w czeskiej Dyji. Czy także w przypadku Odry przyczyn śnięcia ryb należy upatrywać w skrajnie niekorzystnych warunkach atmosferycznych, bo w Renie w identycznym czasie też masowo giną wodne stworzenia?

 

Nie zapominajmy, że przez długie dekady była Odra przemysłowym ściekiem wpierw fundowanym nam przez tzw. pepików a następnie w jej dalszym biegu uzupełnianym przez nasze brudactwa, bowiem dopiero później zaczęto na poważnie zajmować się autentyczną ochroną środowiska.

 

Lecz na niejednym Portalu wszystkiemu winny jest oczywiście PiS. Jakże by inaczej; przecież mieniący się literatami roślinniejące dziadki z Jednomilowego Uschniętego Zagajnika muszą bez przerwy mamrać i mamlać o znienawidzonej formacji, gdyż inaczej popadliby w swój stan nieistnienia, który i tak prędzej lub później ich dołapie.

Średnia ocena: 1.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (57)

  • Narrator dwa lata temu
    Oczywiście, że PiS nie jest odpowiedzialny za katastrofę na Odrze. PiS nie jest odpowiedzialny za stan polskich rzek, ani polskich dróg, ani kondycję całej polskiej gospodarki, ani zdrowie i dobrobyt polskich obywatelek i obywateli. PiS nie jest za nic odpowiedzialny. PiS nie jest po to, żeby odpowiadać za cokolwiek. PiS jest od tego, żeby rządzić.

    Pozdrawiam (bez oceny) ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Kto za co jest "odpowiedzialnym", to odpowiem "Krótkopamiętliwym":

    Krótkopamiętliwym:

    Afera taśmowa, która pokazała, że „państwo polskie istnieje tylko teoretycznie” a interes narodowy wyparty został interesem prywatnym biznesowo-politycznych elit.

    Afera Amber Gold – usilnie zamiatana pod dywan.

    Afera reprywatyzacyjna.

    Afera stoczniowa – czyli doprowadzenie polskich stoczni do upadku. Afera hazardowa.

    Próba doprowadzenia LOT do upadłości.

    Afera autostradowa, która doprowadziła polskie firmy do upadłości.

    Afera stadionowa.

    Afera wyciągowa.

    Skok na OFE i ograbienie Polaków z połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w funduszach (153 mld zł).

    Afera z KGHM.

    Afera z Elewarrem.

    Afera stanowiskowa - Platforma wzięła 140 tysięcy stanowisk, PSL - 60 tysięcy!

    Skandal z budową gazoportu w Świnoujściu i dostawami gazu z Kataru.

    Afera atomowa – Sam wybór lokalizacji trwał kilka lat, projekt budowy elektrowni atomowych pochłaniał ogromne pieniądze, które przeznaczano na tajemnicze cele. Jednym z nich jest przekazania 11 mln zł dla klubu sportowego.

    Podwyższenie podatku VAT do 23 proc. Na artykuły dziecięce wzrósł drastycznie z 8 do 23 proc.

    Gigantyczne zadłużenie kraju - z 530 mld zł do blisko 1 bln zł.

    Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców.

    Podniesienie akcyzy na paliwo.

    Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej.

    Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa).

    Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego.

    Nałożenie na Lasy Państwowe gigantycznego haraczu - podatek od przychodu, a nie dochodu, co miało wzbogacić budżet państwa o 800 mln zł.

    Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego.

    Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego.

    Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego.

    Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej.

    Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń.

    Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych.

    Podpisanie z Rosją fatalnej umowy gazowej, na mocy której mieliśmy najdroższy gaz w Europie.

    Zatajenie raportu obnażającego nieprawidłowości ZUS.

    Wyprzedaż majątku narodowego za prawie 60 mld zł – pozbywanie się spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów.

    Osłabianie bezpieczeństwa i ograniczenie potencjału militarnego.

    Przyjęcie ustawy o „bratniej pomocy” - tzw. ustawa 1066, pozwalająca na obecność w Polsce zagranicznych służb i funkcjonariuszy.

    Prowadzenie polityki zagranicznej, która uzależniała Polskę od silnych państw i osłabiała jej suwerenność.

    Kilkuletni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego.

    Zgoda na wprowadzenie do Polski GM

    Masowa inwigilacja obywateli.

    Potężne osłabienie publicznej służby zdrowia.

    Wydłużenie obowiązku pracy o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn, pomimo protestów i wniosku o referendum ws. wieku emerytalnego.

    Wprowadzenie obowiązku szkolnego dla 6-latków, pomimo sprzeciwu społecznego.

    Ponad 2 mln Polaków żyło w skrajnej biedzie, w tym aż 700 tys. dzieci.

    A teraz spokojnie podyskutujmy sobie o ekologii i POtupmy oraz POgróźmy piąstkami Brzydkiej Pani Aurze, że taka akurat jest ;-)))
  • Narrator dwa lata temu
    Akurat o żadnej z powyższych afer nie mam pojęcia, gdyż nienawidzę kapitalizmu i wyjechałem z Polski w momencie zmiany ustroju.

    Każdy temat lubię brać pół żartem, pół serio, bo życie śmiechu jest warte. ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Napisał profesor Aleksander Nalaskowski:

    "W sprawie śniętych ryb w Odrze drażni mnie wyrywkowość hipotez. Z jednej strony opozycja przekonuje, że to Kaczyński własnymi rękami udusił wszystkie ryby po kolei, a z drugiej strony usilnie poszukuje się trucicieli. W debacie publicznej padały nawet zawoalowane hipotezy, że może to być rodzaj dywersji/sabotażu.

    Czytam chyba wszystkie doniesienia na temat tej katastrofy (bo jest to bez wątpienia katastrofa) i brakuje mi tam branej na serio hipotezy, że miała ona charakter naturalny, że mocno skrajne upały, niski poziom wody i inne czynniki, niezależne od człowieka, spowodowały rybny dramat. Nie twierdzę, że taka była przyczyna, ale chciałbym poznać powody faktycznego wykluczenia tej hipotezy. Tę ciekawość potęguje fakt, że nikt jak dotąd nie potrafi wskazać źródła ani rodzaju zabójczej substancji. Może więc jej po prostu nie było? Może z powodów czysto naturalnych przekroczony został próg krytyczny niedotlenienia?

    Katastrofa ma taki rozmiar, że opinii publicznej należą się wszechstronne i rzetelne wyjaśnienia."
  • Kariyash dwa lata temu
    ***** ***
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Sobie zafunduj te gwiazdki ;-)
  • skandal dwa lata temu
    Kretyństwo
  • befana_di_campi dwa lata temu
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kamienie-g%C5%82odu-zn%C3%B3w-wy%C5%82oni%C5%82y-si%C4%99-z-rzeki-ich-pojawienie-si%C4%99-zwiastuje-z%C5%82owieszcz%C4%85-przepowiedni%C4%99-poprzednia-si%C4%99-spe%C5%82ni%C5%82a/ar-AA10IDRY?ocid=winp1taskbar&cvid=b463d39610b5484ea6a1761eadc1659a
  • skandal dwa lata temu
    ***** ***
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Sobie zafunduj te gwiazdki ;-)
  • befana_di_campi dwa lata temu
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kamienie-g%C5%82odu-zn%C3%B3w-wy%C5%82oni%C5%82y-si%C4%99-z-rzeki-ich-pojawienie-si%C4%99-zwiastuje-z%C5%82owieszcz%C4%85-przepowiedni%C4%99-poprzednia-si%C4%99-spe%C5%82ni%C5%82a/ar-AA10IDRY?ocid=winp1taskbar&cvid=b463d39610b5484ea6a1761eadc1659a
  • Noico1 dwa lata temu
    Bardzo dobry tekst Befano. A najlepszym sposobem na te trolle to odpłacać się pięknym za nadobne, zrobiłem to w Twoim imieniu:)))

    https://www.opowi.pl/wyznania-proletariusza-cz-3-a78484/#comment-746966
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    ??? można być ruską onucą i pedofilokatolem
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Głupiś POniżej własnej ogonowej kości, tekściopisku PO rutynowej konsumpcji jagodzianki na (k)ościach. ;-)))
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi piss ci tam gdzie lubisz, byle nie do rzeki ? łykaj dalej.... szkoda tylko Odry
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM Odry? ZaPOmniałeś o czajkowych gówienkach Raffaella T.? Jak krótka pamięć, to zaraz przyPOmnę zasmrodzoną Zatokę Gdańską z "kupą serducha" Trzaskowskiej M.???
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi pissozjeby zapomniały o tym, że koncepcja Czajki została zmieniona za zgodą i w trakcie prezydentury Warszawy niejakiego zimnego Lecha, najbardziej w Polsce śmierdzi piss i jego wyborcy
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM Oraz honorowa "ubywatelka" niejaka HGW, alias "Hajka" lub POmarańczara, która fotografowała się kiedyś w ochronnym kasku na tle owej "Czajki" z napisem "CIPA".
    Wyjaśniam, iż to brzydkie, zapisane wersalikami słowo, było nazwą jednej z włoskich firm.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Jacom JacaM
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/historia-oczyszczalni-czajki-w-warszawie-jak-budowano-czajke/1dg7502
    i porównaj do prezydentury Lecha Kaczyńskiego
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    Józef Kemilk Decyzją zapadła podczas prezydentury Kaczyńskiego a reszty dopełnił pissowski komisarz
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Jacom JacaM 2009 r. - odbiór projektu - komisarz pisowski Hanna Beata Gronkiewicz-Waltz?
    2010 r. - podpisanie umowy - komisarz pisowski Hanna Beata Gronkiewicz-Waltz?
    Nie wiedziałem - zwracam honor. Zawsze myślałem, że ta Pani jest z PO.
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi Banaś już podsumował rządy Twoich idoli , drobne 290 miliardów ukradli, dużo więzień będzie potrzeba ? skoro tak szczekasz to wyjaśnij dlaczego Ziobro nikogo nie posadził ?
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    Józef Kemilk jeżeli zostały podpisane umowy pod koncepcję to trudno było się z nich wycofać, co nie zmienia faktu że trzeba było to zrobić. Zapewne ruskie onuce z pissu darły by mordy, ale trudno
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Jacom JacaM Wiesz, że nawet projekt zmienia się nawet w trakcie budowy, wiesz, że co do projektu są stałe ustalenia. To nie jest tak, że jak coś ustalisz, to po czterech latach nie będzie zmieniane. Zresztą projekt został odebrany w 2009 r. a więc PO rządziło w W-wie już trzy lata. To akurat budowała Pani Hanna, oczywiście można wierzyć w wielką, niemal wszechmoc PiSu, ja jednak wolę na to spojrzeć rozsądnie. Zresztą tutaj akurat nie o tym dyskusja, więc na tym skończę, o katastrofie ekologicznej na Odrze wypowiedziałem się poniżej.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM Tekściorku? A kto jest ten "Banaś"? Czyżby pan od krakowskich burdeli, który wpierw udawał nadsprawiedliwego?
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi No właśnie ?
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi pogadaj z Kuchcińskim on ci wyjaśni jak się korzysta z nieletnich prostytutek ? Banaś jak miał burdele to był pisowcem ? ale przecież twoim wolno więcej ? czyż nie mistrzyni słowa ?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Winne jest TKM, ze względu na fakt że teraz więcej stołków należy do PiS, to jest to bardziej ich wina.

    "Z podobnym problemem mierzyliśmy się, kiedy sprawowaliśmy władzę w latach 2005-2007. Wtedy poszliśmy w kierunku bardzo eksperckim, właśnie otwartych konkursów jeśli chodzi o rady nadzorcze. Trafiali tam eksperci z rynku, trafiały osoby z tytułami naukowymi, z SGH, z innych uczelni. No i problem okazał się taki, że ich sposób myślenia o gospodarce, o zarządzaniu był zupełnie sprzeczny z tym, co Prawo i Sprawiedliwość ma w swoim programie."

    Radosław Fogiel - wicerzecznik PiS (jak to mówił taką miał fuchę, teraz rzecznik)
    Ekspertów już nie ma tylko swoi, a że wiedzy nie mają, nieważne, ważny jest sposób myślenia... I tak to w Polsce nic nie działa jako powinno, ale instytucji co niemiara

    pozdrawiam
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Przekopiowuję z innego portalu, gdzie zamieściłam wyżej zaprezentowany tekst:

    "Sama na moment uległam tej panice, po czym:

    https://niezalezna.pl/453993-fake-newsy-ws-zatrucia-odry-to-czesc-walki-o-wplywy-polski-zwiazek-wedkarski-wytlumaczy-sie-sledczym

    W dodatku, jak zauważył znajomy wędkarz, te fotografie ze stosami rzekomo śniętych ryb, jakie funduje nam "onet", to zwykłe przekłamanie.
    To nie są ryby śnięte, ale złowione żywe, przypuszczalnie z Morza Północnego czy Atlantyku, wysypane z trawlera. Ryby śnięte bowiem wyglądają zupełnie inaczej. Jednak w przypadku stosunkowo niewielkiej, za to niemożebnie hałaśliwej grupy osobników, dozwolone są wszelkie chwyty.
    Raz bowiem ulica, raz zagranica, albo dwupak. Katastrofa ekologiczna, najprawdopodobniej została spowodowana suszą i saharyjskimi upałami, wszak dla tego rodzaju typiszcz to "raj w piekle".

    Serdecznie :)))
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    befana_di_campi
    Nie wykluczam tzn przyduszki. Niestety u nas nic nie działa. Po pierwsze oczyszczalnie ścieków w miastach nie przerabiają całości ścieków, reszta do rzek, z pół uprawnych nawozy oczywiście spływają do rzek, dodatkowo jakieś awarie w przemyśle i znowu rzeka, nie wybieramy mułu z rzek (po co Wody Polskie?) i zanieczyszczeń przybywa.
    Za instytucje odpowiada PiS i nawet Premier zgodził się, że działania były opieszałe. A więc działania były złe. Tak na marginesie ryby zdychają bodajże od marca tego roku (Kędzierzyn)
    A w ostatnim czasie wyłowiono 100 ton (to mówi PiS). Mamy katastrofę ekologiczną i tyle. Rozumiem, że opozycja się ucieszyła z rtęci (której raczej nie było) i oni działali by podobnie, mino wszystko rządzi PiS.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Józef Kemilk Capito :-)))
  • Kariyash dwa lata temu
    Nieźle nasrane macie wszyscy w czerepach.
    Skrytykujesz rząd to cię wyzwą od zdrajców stanu, wcisną poparcie dla największej partii opozycyjnej, chuj wie po co wyliczą jej afery i skandale. Odpalą się zwolennicy Jarka jak nastolatki na koncercie Bibera.
    Nie mam prawa krytykować obecnej władzy bo 10 lat temu Tusk kradł i teraz to już trzeba zamknąć mordy, bo teraz jest mamy raj. A jak krytykujesz to jebać cię POwcu jebany. Widać wolna telewizja publiczna robi robotę.
  • Noico1 dwa lata temu
    Tęsknisz do czasów, jak tvp plotło te same bzdury co tefałen? Ten syndrom ma jakąś nazwę, tylko nie pamiętam jaką. tefałen może łgać, co im plugawa ślina na język przyniesie, ale tylko tvp ci przeszkadza;))) Wam wszystko co polskie i narodowe przeszkadza, historia, tradycja, kultura. Tu nie chodzi o żadne śnięte ryby.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Noico1, Chodzi o ryby święte, symbol chrześcijaństwa. Jak krzak gorejący, któren jest zakwitłym łopianem i w blasku słońca, jakoby gorzał, polską jest byliną dwuletnią. Gdy końcem lata usycha, by jako rzep do sierści świętych psów przylegać, te go niosą jako wielką tajemnicę wiary i otrzepują w miejscach niegodnych. Rozsypuje się tenże na nasiona, jak woda święcona z kropidła, kiełkuje i wiara zeń wyrasta. Tak na rybach onych, jako nawozie i pożywieniu umacniał się będzie. Ryby zwabiono wodą święconą wpompowaną w akwen większy - morze północne, te zrazu na ofiarę się deklarowały, bo ostatni kraj zarzekły jako kościoło-katolicki, wzmocnił się w swej postawie. Część ryb przeznaczono na zrazy, tymi wątpiących karmić będą. Łopian i ryba, chrześcijaństwu tu ci sczeznąć nie da i cudownie mnożona będzie, do ostatniej sztuki z oceanu wyjętej.
  • Kariyash dwa lata temu
    Noico1 Chyba nie zrozumiałeś mojego wpisu.
    Nigdzie nie dałem porównania tylko przykład, adekwatny do tego Twego powyżej i który go w zasadzie wyprzedził.
    Dlaczego jak poddaję krytyce telewizję rządową to od razu zarzucasz mi bezkrytycznosc dla jej
    głównego oponenta, zakładając że jestem jego zwolennikiem?
    Macie jakiś osobliwy mechanizm obronny, który każe wam stygmatyzować kogokolwiek komu nie podobają się poczynania obranej władzy, zarzucając "że przeszkadza nam np. wszystko co narodowe".
    Jeżeli podchodzisz do władzy bezkrytycznie, kto by nie rządził i jeżeli jest to szerokie zjawisko to pozostaje mi tylko być przykro.
    Zdaje sobie sprawę że jesteś fanem wieczornych Wiadomości i jest to dla Ciebie ważna sprawa, ale zastanów się chwilę czy ciągle mówienie o nieustających pasmach sukcesów obecnej wladzy i bezustanne przypominanie przy każdej nadarzającej się okazji przewinień poprzedniej władzy jest robione po nic? Poziom tego dziennikarstwa, które z założenia ma nieść treść obiektywną jest żaden. Do bólu przypomina to dziennikarstwo sowieckie i korporacyjną propagandę szczęścia, a nie tego oczekiwałbym od mediów jakichkolwiek.
  • Noico1 dwa lata temu
    Kariyash zakładam, że skądś czerpiesz wiedzę, i po poziomie i sposobie podania, sądzę, że nie z własnej głowy. To mało istotne, czy słuchasz akurat tefałenu, czy jakiejś odnogi tego tworu zarejestrowanego na lotnisku w Amsterdamie. W każdym razie słuchasz jedyną właściwą stację, jaką zagranica chce żebyś słuchał. I ty to robisz. Kiedyś cokolwiek włączyłeś, radio, tv, interenet to wszędzie leciała taka sama sieczka, że Kaczyński to mały knypel, a Tusk tytan intelektu, co to buduje autostrady i w ogóle i szczególe, jaka ta po i jej przyległości są piękne. Jak się ktoś z tego koncertu życzeń wyłamał, to swoją uwagę koncentrujesz właśnie na tym medium, bo nie możesz znieść, boli cię, że Twój ukuty od dawna obraz świata okazał się zaburzony, nieprawdziwy.
  • Noico1 dwa lata temu
    Kariyash bardzo łatwo Cię rozgryźć. Musiałeś skądś wziąć tę sieczkę o biednych rybach, co to je Kaczyński udusił własnymi rękami, i dorzucił im rtęci.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Aneks:

    https://wpolityce.pl/swiat/610781-nie-tylko-odra-martwe-ryby-w-berlinie
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jak chceta się nasładzać sPOwodowaną przez PiS odrzańską katastrofą, to nieśmiało przyPOmnę, że Brzeg do 1945 roku znajdował się na terytorium Reichu. Tam zaś, jak wyczytałam w internecie:

    "TAJEMNICE BRZEGU DOLNEGO (Dyhernfurth)
    Sarin, tabun, więźniowie bez prawa powrotu i inne sekrety w Zakładów Anorgana
    W latach drugiej wojny światowej w położonym nad Odrą Brzegu Dolnym powstał cały kompleks obiektów, w którym Niemcy prowadzili badania i produkowali bojowe środki chemiczne, takie jak sarin i tabun. Projekt kompleksu powstał pod koniec lat trzydziestych, a sama inwestycja została zrealizowana na początku lat czterdziestych ubiegłego wieku. Jak podaje znany dziennikarz Bogusław Wróbel, głównym wykonawcą fabryki, którą nazwano Anorgana, była firma z Ludwigshafen o nazwie Luranil Baugessellschaft GmbH, a budowało ją około dwudziestu firm z całych Niemiec, przy użyciu prawie dziesięciu tysięcy robotników. Do pracy w fabryce, często w bardzo trudnych warunkach, wykorzystywano więźniów niemieckiego obozu koncentracyjnego w Rogoźnicy [Gross Rosen]. W tym celu utworzono dwa podobozy KL Gross Rosen o nazwie „Dyhernfurth I”, „Dyhernfurth II”. Pierwszy był zlokalizowany na terenie zakładu, drugi zaś w sosnowym lasku ok. 1 km od Anorgany. Oba funkcjonowały od 1943 roku do stycznia 1945 roku. Na stronie https://sztetl.org.pl/ scharakteryzowano je następująco: Obóz Dyhernfurth I powstał na terenie fabryki chemicznej „Anorgana” latem 1943 roku. Fabryka produkowała bojowe środki chemiczne, takie jak tabun i sarin, którymi napełniano bomby lotnicze i pociski artyleryjskie. Pierwszy transport z 37 więźniami (Niemcy, Rosjanie, Czesi oraz Polacy) dotarł tam w połowie 1943 roku. Więźniowie, których tam wysyłano, posiadali adnotację „RU” (niem. Rückkehr unerwünscht — „powrót niepożądany”). Warunki egzystencji w tym obozie były bardzo ciężkie. Więźniowie mieszkali w baraku obok hali produkcyjnej. Wszelkie kontakty ze światem zewnętrznym były zakazane. Cały proceder był ściśle tajny. Więźniowie pracowali przy napełnianiu pocisków gazami trującymi. Często zdarzało się, że pracujący ulegali zatruciu lub podtruciu tabunem. Chorych natychmiast likwidowano. Przeprowadzano również eksperymenty na więźniach. Sprawdzano odporność organizmu ludzkiego na różne dawki trujących substancji. Szacuje się, że liczba więźniów w latach 1943—1944 wynosiła ok. 450 osób. (…).
    Zainteresowanym ciekawostkami historycznymi i militarnymi z obszaru Śląska oraz ciągiem dalszym polecamy najnowszą książkę o super akcji w Brzegu Dolnym do kupienia tu:
    https://ridero.eu/pl/books/operacja_brunhilda/
    Ilustracje: nadesłane przez Sebastiana Wąsa, www.fotopolska.eu, www.waralbum.ru
    Robert Primke, Maciej Szczerepa"
  • Grain dwa lata temu
    Przyducha jest w wielu rzekach Polski i Europy. Być może w szukaniu czterortęcianu Odry, oprócz wojenki polsko-polskiej uprawianej przez nadetanole intelektu, chodzi o planowane inwestycje pogłębiania rzeki, uczynienia jej bardziej żeglowną, w związku z planowaną budową w Świnoujściu portu dla kontenerowców, na które to projekty bardzo, coraz bardziej nie pasują naszym Freundom zza Odry. A że mają darmowy pijar to już inna sprawa. Za robotę sezonową płacą - w tym przypadku nie muszą. Pokażcie mi jak ekolodzy lub zieloni w ochronnych uniformach zbierają do utylizacji te ryby. Akurat za to im nie płacą.
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/martwe-ryby-w-odrze-juz-w-marcu-utajnione-sledztwo-i-tajemnicza-kontrola/vqk0r8c,79cfc278
  • befana_di_campi dwa lata temu
    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/610800-ekspert-z-niemiec-ekosystem-odry-zaklocony-nie-zniszczony

    No tak, "onet", a jak "onet" to prawie Czarnobyl. Wiarygodni, qźva, że hej. Tak jak te ich "Polki PO godzinach".
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi ??? "niezależną" , "w sieci" , "wpolityce" to jest dopiero wiarygodność ? a co tam na Kremlu słychać
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM https://noizz.pl/ekologia/w-niemieckiej-rzece-saale-odkryto-setki-martwych-ryb/cby3mex
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi "Prof. Piotr Parasiewicz odniósł się do możliwej przyczyny katastrofy ekologicznej w Odrze. - Rozwikłanie zagadki jest coraz bliżej. W tej chwili odławiamy ryby w stanie agonalnym i ich badania mówią nam więcej o przyczynach. Na podstawie sekcji ryb jednoznacznie można stwierdzić, że zjawisko wywołała chemiczna toksyna wprowadzona do wód. Śnięcia nie wywołały naturalne zagrożenia jak zakwity glonów i niski stan wód - ocenia naukowiec IRS."
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM Hej, hej! A kto to ten "profesor" Piotr Protasiewicz? Żużlowiec, glonie POsinaczony, bo innego - w necie - nie odszukałam?
    Ale że jestem stara i głupia, więc i może się mylę :p
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi https://www.infish.com.pl/bip/staff/dr-hab-in%C5%BC-piotr-parasiewicz-profesor-irs
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi wiem że to nie Pawłowicz czy Zybertowicz ? cóż poradzić
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM Sprawdziłam PO uprzedniej POmyłce. Muszę zmienić sobie okulary, niemniej w moim odczuciu: "Parasiewicz" czy inszy "Matczak" to i tak jedna oraz ta sama POdgrupa jajogłowych yntelygentófff :-)))
  • Noico1 dwa lata temu
    Tępe lewactwo uwielbia młócić niemiecką sueczkę?
  • Noico1 dwa lata temu
    Err sieczkę
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    Noico1 ? jakiś lewak cię w końcu zmłóci ruska onuco ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Jacom JacaM

    Równe 2 lata temu napisałam:

    "Danzig"

    Die Freie Stadt republiką Rze-
    czypospolitej Jednego Narodu,
    gdzie Hackenkreuz miażdży Orła
    w Motławie śnięte ryby nadaje
    z Rathausu zgaga-pleskota

    31.07.2019
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    befana_di_campi no cóż, bliżej ci do sierpa i młota ?
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/katastrofa-pis-na-odrze-pokazujemy-wodny-uklad-obozu-wladzy/6jzyqv6,79cfc278
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Przed chwilą przeczytałam w necie:

    "...warto przypomnieć katastrofę na Bugu, która miała miejsce w 2009 roku. Wtedy premierem był Donald Tusk.

    To prawdziwa katastrofa! Ryby zdychają, a z nimi bobry, norki i wydry. Przyducha czy trucizna?

    — pytał portal wspolczesna.pl

    Według naszych obserwacji padło już kilka milionów sztuk ryb i sporo tego, co żyje wokół rzeki - mówi prezes Ojdana. - Jest to prawdziwa katastrofa ekologiczna dla naszego regionu. Służby sanitarne bagatelizują to zagrożenie. Woda okropnie śmierdzi i wygląda nie najlepiej. Ryby i zwierzęta już się rozkładają, a nikt nie wprowadza zakazu kąpieli i zbliżania się do wody. Przecież to za kilka dni może wybuchnąć tutaj jakaś epidemia i wtedy będzie naprawdę źle. Sami widzieliśmy, jak rolnicy poili w rzece swoje bydło. A w Broku ludzie normalnie kąpią się w rzece a na plaży wywieszona jest biała flaga. To się może skończyć naprawdę źle

    — można było przeczytać na tym samy portalu.

    Tony śniętych ryb wyławia straż pożarna, wędkarze i okoliczni mieszkańcy z czarnych, śmierdzących wód rzeki Bug, Liwiec, Liw, Utrata i Muchawka. Zaniepokojeni internauci przysyłają na platformę Kontakt TVN24 zdjęcia zanieczyszczonych rzek i pytają co spowodowało tak dramatyczną sytuację. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska uspokaja: to typowe zjawisko wynikające z procesów gnilnych. Przyczyną śnięcia ryb są zanieczyszczenia organiczne

    — uspokajał wówczas portal TVN24.pl, pisząc o „typowym” zjawisku.

    Ówczesna opozycja nie robiła hucpy, nie siała paniki. Lider opozycji nie oskarżał partii rządzącej, że jest jak rtęć, która zatruła rzekę. Wtedy stacja TVN24 uspokajała, zamiast siać panikę, to mniejsze media informowały o bagatelizowaniu sytuacji przez służby. W ogóle media, które nie były wówczas tak pluralistyczne, jak dziś, nie poświęcały dużo uwagi temu tematowi. Pewnie dlatego dziś nikt już nawet nie pamięta, że mieliśmy podobną katastrofę na Bugu.

    Zastanawiam się, czy siejący kłamstwo i hejt Donald Tusk przeprosi, gdy okaże się, jak dalece nie miał racji. Przecież podczas spotkań z wyborcami tak chętnie mówi o potrzebie pojednania i przywiązaniu do faktów (choć niewiele to ma wspólnego z prawdą). Wiem, wiem. To tylko marzenie ściętej (śniętej?) głowy.

    Autor - Dorota Łosiewicz"
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Podstawa: https://tvn24.pl/najnowsze/katastrofa-ekologiczna-na-bugu-w-wodzie-sniete-ryby-ra210422-3697688

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania