Poprzednie częścipomiędzy nami sen
Pokaż listęUkryj listę

pomiędzy ciszą a ciemnością

czy miłość jest piękna czy brzydka

zapytała

bezgłośna kobieta niewidomego mężczyzny

jest w milczeniu i w dotyku odpowiedział

 

więc nie mów do mnie często zbyt

że wyglądam jak nikt… szepnęła dłońmi

 

*https://www.youtube.com/watch?v=9_lLzasVFlA

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Szpilka 21.06.2021
    Bardzo oryginany, paskudny to mężczyzna, który tak dłońmi do kobiety przemawia, dlaczego jak nikt? Miłość zawsze jest piękna, z miłości nawet egoista potrafi się dzielić ?
  • Pasja 21.06.2021
    Dziękuję za ciekawy odbiór i za oryginalny. Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 21.06.2021
    W dotyku zawsze jest się kimś, rysy i kształty odgaduje rękami nawet niewidomy. Ona potrafi czytać z ust, a on razi ją jak biczem. Ciekawa sytuacja, miłość między dwojgiem osób okaleczonych przez los, jego psychika cierpi też w wyniku braku wzroku.

    Pozdrowienia!
  • Pasja 21.06.2021
    Witaj Bożenko!
    Ciekawe zobrazowanie miłości osób okaleczonych przez los. Jednak tacy ludzie też chcą kochać i byc kochanym.
    Serdecznie pozdrawiam
  • Akwadar 21.06.2021
    Jedynkowicz i tu zawitał.. ciekawe komu podpadłaś...
    W tym niewidzeniu jest coś niepokojąco bliskiego, ulotnego i erotycznego. Pięć się należy bez zbędnego gadania.
  • Pasja 21.06.2021
    Witaj Akwi.
    Pewnie podpadłam, ale co tam te marne gwiazdeczki znaczą. Tyle co nic. Ciekawie odebrałeś niewidomą i niesłyszalną miłość.
    Miłego wieczoru
  • befana_di_campi 21.06.2021
    Przypomina:

    a) por.: "Czy warto żyć? Zapytała.
    Jak to? Przecież ziemia jest gorąca od macierzanki.
    I jeszcze strumienie biegną z gór.

    Choć nie jest to takie pewne...", czyli Annę Kamieńską [1920-1986]

    b) tytuł wiersza z kolei konweniuje z trzydziestoletnim, ujętym w książkę radiowo-telewizyjnym cyklem Prof. Wiktora Zina [1925-2007] pt. "Między półgłosem a ciszą".

    Jedynka nie jest mojego autorstwa; w ogóle nie dałam żadnej oceny :)
  • Pasja 21.06.2021
    Nie bardzo rozumiem twój komentarz. Ale dziękuję i pozdrawiam
  • befana_di_campi 22.06.2021
    pasja Napisałam o koincydencjach :)
  • Pasja 22.06.2021
    befana_di_campi nic w moim wierszu nie nakierowuje na twoje domysły i nic nie jest przypadkiem. :))
  • befana_di_campi 22.06.2021
    pasja To tylko osobiste spostrzeżenie. Tak jak prawo Gay-Lusaca albo choroba Leśniowskiego-Crohna czy innego Heine-Medina :-)
    W literaturze może być podobnie, zwłaszcza u tych, którzy sporo czegoś tam się naczytali i teraz sobie kojarzą / wiążą... ;)
  • TheRebelliousOne 21.06.2021
    Tekst krótki, ale interesujacy. Miłość pomiędzy niemową, a ślepym? Brzmi komicznie, ale tutaj jest to pokazane... trochę smutno. Nie wyobrażam sobie mieć którąkolwiek z tych przypadłości... Pięć się należy jak najbardziej.

    Pozdrawiam ciepło :)
  • Pasja 22.06.2021
    Bardzo miło gościć. Dziękuję za ciekawy odbiór. Pozdrawiam i przymierzam się do motocykla :)
  • 00.00 22.06.2021
    "Zbyt często", tak bym zapisała.
    Znałam głuchoniemą parę, byli okropnie głośni. :)
    Przez dotyk niewidomi czytają rysy twarzy. Świat bez kompletu zmysłów jest rozwinięty w inny sposób u tych ludzi.
    Ciekawe ujęcie miłości, ciało uczy się przez dotyk.
  • Pasja 22.06.2021
    Dziękuję za ciekawą interpretację wiersza. Pozdrawiam
  • Cóż komu po oczach, kiedy patrząc nie widzę?
    Skojarzył mi się Twój tekst ze ślepą miłością psa do właściciela, (wiem że tu jest o czymś innym) chociaż ten nie zawsze musi być ideałem jeśli chodzi o higienę a jednak jest ideałem dla psiaka.
    Bo czy oczy są ważne, gdy patrzy się nie używając wzroku?
    Krótki tekścik a jakże bogaty w treść!
    Pozdrawiam :)
  • Pasja 23.06.2021
    Dziękuję za obecność i ciekawe refleksje. Bo czy oczy są ważne, gdy patrzy się nie używając wzroku?

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania