Poprzednie częściPrezentyzm
Pokaż listęUkryj listę

Prezentyzm, czasami nazywany filozofią obecności, to ideologia, która kładzie duży nacisk na bycie tu i teraz oraz czerpanie z tego pełni radości i satysfakcji.

Prezentyzm, czasami nazywany filozofią obecności, to ideologia, która kładzie duży nacisk na bycie tu i teraz oraz czerpanie z tego pełni radości i satysfakcji. Oto kilka sposobów na to, jak żyć zgodnie z filozofią czasu prezentyzmu:

 

1. Skup się na teraźniejszości: Jednym z kluczowych aspektów prezentyzmu jest skoncentrowanie się na tym, co się dzieje właśnie teraz. Staraj się nieustannie uważać na to, co Cię otacza i czerpać radość z codziennych małych przyjemności.

 

2. Uwolnij się od przeszłości: Przeszłość może utrudniać nam koncentrację na teraźniejszości. Próbuj żyć w zgodzie ze sobą, pozwól sobie na wybaczenie i przebaczenie, a także na naukę z błędów, ale nie pozwól, aby przeszłość ciążyła na Tobie i wiązały Cię z nią negatywne emocje.

 

3. Ogranicz planowanie w przyszłości: Planowanie przyszłych wydarzeń jest oczywiście ważne, ale cele i marzenia nie powinny przyćmiewać Twojego obecnego doświadczenia. Znaczenie ma spełnienie na co dzień, a nie tylko w odległej przyszłości.

 

4. Wykazuj wdzięczność: Prezentyzm opiera się na docenianiu i wyrażaniu wdzięczności za chwile obecne. Staraj się znaleźć co najmniej kilka rzeczy każdego dnia, za które jesteś wdzięczny, i wyrażaj to w odpowiedni sposób.

 

5. Twórz wartościowe relacje: Silne i zdrowe relacje z innymi ludźmi są kluczowe dla życia zgodnie z prezentyzmem. Przyjmij otwarte podejście do ludzi wokół Ciebie, być obecnym dla nich i angażować się emocjonalnie w interakcje.

 

6. Praktykuj uważność: Ćwiczenia uważności, takie jak medytacja, mogą pomóc Ci wzmocnić umiejętność bycia w teraźniejszości i zgodności z prezentyzmem. Praktykuj uważność codziennie, aby rozwijać umiejętność obecności mentalnej.

 

7. Doceniaj małe przyjemności: Prezentyzm zachęca do czerpania radości z małych, prostych przyjemności. Doceniaj smak ciepłej herbaty, zapach kwiatów, chwilę spędzoną na łonie natury. Poświęć większą uwagę na te małe chwile radości, które istnieją w Twoim codziennym życiu.

 

Bycie prezentyzmem nie oznacza, że powinniśmy całkowicie ignorować przeszłość i przyszłość. Chodzi raczej o to, aby zanurzyć się w teraźniejszości, czerpać z niej radość i pełnię, a jednocześnie wykorzystywać doświadczenia z przeszłości i planować cele na przyszłość.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania