Wikipedia Filipa Kuziela - Potwory: Cerber

Cerber - trzy głowy pies (czasami miał dwie, jedną lub nawet o pięćdziesięciu głowach według Hezjoda), który pilnował bram do Hadesu, uciecha Hadesa. Był uważany za brata Sfinksa, Chimery, Hydry i Ortosa. Wyprowadzenie Cerbera na powierzchnię należało do 12 prac Heraklesa (Herkulesa). Cerber nie wpuszczał żywych lecz Orfeusz udobruchał go śpiewem i grą na lirze, Sybilla uśpiła psa ciastkiem z makiem i miodem. W późniejszych tradycjach atakował nawet zmarłych, więc zmarłym dawano im placek na miodzie.

 

Filip Kuziel

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cerber

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Pan Buczybór 05.11.2016
    Fajnie, tylko po co? Chyba każdy potrafi korzystać z Wikipedii. To po prostu bez sensu.
  • Pan Buczybór 05.11.2016
    Uważaj z podawaniem imienia i nazwiska w sieci. Wystarczy, że znajdę twoje dane na Facebooku czy gdzieś indziej i wtedy przyjdę do ciebie do domu i cię zgwałcę. Lepiej uważaj.
  • Grubas 11.11.2016
    Szczerze? Duża część społeczności jest w grupie na FB, a nikt nikogo jeszcze chyba nie zgwalcił ^^
  • Pan Buczybór 05.11.2016
    A więc mieszkasz w Raciborzu. Szykuj się na wizytę.
  • Universe 05.11.2016
    Tylko, że za pedofilie idzie się do więzienia, więc pozdro ;)
  • Universe 05.11.2016
    A jeżeli to zrobisz to do ciebie przyjdzie z wizytą policja ;)
  • Violet 05.11.2016
    Dam słabiutkie 3, za odkrycie Wikipedii, za umiejętność korzystania z niej, oraz za wybranie Cerbera jako tematu publikacji.
  • Okropny 05.11.2016
    Ale co to ma być?
  • Universe 05.11.2016
    Co ma być? :O
  • Okropny 06.11.2016
    Universe no, jaki jest sens tego i cel?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania