Wójt produkuje pieniądze, a prokuratura milczy

Władysław Żuberek, były radny powiatowy a od niedawna już wójt, wpadł na rzekomo genialny pomysł i będzie produkować pieniądze.

- Najłatwiej jest zarobić pieniądze, produkując je - twierdzi wójt Żuberek i z radości zaciera ręce, mając na uwadze dobrobyt mieszańców i swojej rodziny.

- W celu poprawienia sytuacji finansowej gminy wymyśliłem coś osobliwego w skali całego kraju. Postanowiłem, że będą używane własne gminne pieniądze, ale tylko w zakresie ograniczonym administracyjnie obszarem naszej gminy. Będą to dobromiry o nominałach 1,5, 10, 20, 50, 100 dobromirów. Ustaliłem, że w stosunku do złotówki kurs będzie 1:1,50, czyli jak jednego dobormira płacimy 1,50 a za 10 dobromirów 15 zł. Pieniądze będzie można nabywać i wymieniać na terenie urzędu gminy, bo tu powstanie bankowa agencja "Dobromirparabank". Za dobromiry można będzie kupować w sklepach nas terenie gminy, ale tych prywatnych lub spółdzielczych, lecz nie w supermarketach. Pojawienie się dobromirów i wprowadzenie ich do obrotu wzbogaci gospodarkę na zasadzie zarabiania pieniędzy na pieniądzach! Pomysł mój opatentuję i rozwinę. Mam wielu zwolenników. Dochód z obrotu dobromirami będzie przeznaczony na wsparcie biednych i starszych osób oraz na schronisko dla zwierząt. Niestety na tacę w kościele nie możemy dawać dobromirów, bo proboszcz się nie zgodził - oświadczył oficjalnie wójt Żuberek na pytania regionalnej gazety, której dwóch redaktorów przyjechało specjalnie na wywiad do urzędu gminy.

Pomysł ten wzbudził zainteresowanie mieszkańców gminy, ale też i prokuratury powiatowej. Jednakże prokuratura się nie zajmie sprawą dobormirów, bo obecnie nie ma żadnych znamion przestępstwa, bo nie można karać za pomysł, ale być może coś się wydarzy z punktu widzenia prawnego, co zostanie uznane za przestępstwo skarbowe. Prawnicy wójta Żuberka pracują nad uniknięciem kolizji prawnej z tytułu wprowadzenia własnej waluty. Być może dobromiry pozostaną jedynie souvenirem turystycznym upamiętniającym fantazję naszego wójta? Nazwa waluty pochodzi od osoby Dobromira, słynnego przed stuleciami rozbójnika, podobnego do Robin Hooda czy naszego Janosika. Życzymy powodzenia wójtowi!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Morus 09.06.2020
    Pomysłowy wójt, pogratulować pomysłów.
  • befana_di_campi 11.06.2020
    Obśmiałam się [melancholijnie].

    Serdecznie :-)
  • Matt Custor 11.06.2020
    O to tu chodzi, nie o powagę władzy, lecz o jej szaleństwo.
    Pozdrawiam!
    MC

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania