Wzór cnoty

(Czytam, słucham, trawię... czasem skomentuję)

 

Im kto większą cnotkę zgrywa,

tym przekręty grubsze skrywa.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Bożena Joanna 31.01.2019
    Pewnie masz rację, przesada we wszystkim jest podejrzana. Fajne!
  • Zdzisław B. 31.01.2019
    ... i w tym też masz rację.,
    Pozdrawiam.
  • riggs 31.01.2019
    Jak zwykle trafnie. 5
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Cześć, Riggs. Lubię czasem zwięzłe formy.
  • Canulas 01.02.2019
    Bo ja wiem. Trafia średnio, ale odwagę do obcowania z tak minimalistyczną formą doceniam.
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Kwestia odczucia, Canulas. Każdy ma swój odbiór. Pozdrawiam.
  • Aisak 01.02.2019
    Słabizna.
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Współczuję, że chorujesz.
  • Aisak 01.02.2019
    Zdzisław B. nie choruję.
    Ale czepiasz się i obwiniasz o wszystko baby. Wkurwia mnie to.
    Bo widzisz mi się, jako typowy mizogin.
    O facetach piszesz pozytywy a o facetkach negatywy.

    Nie lubię cię.
  • Aisak, nie wydaję mi się, że tu chodzi o kobietach. Raczej o wszystkich ludziach
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Aisak Czy kontrolujesz to, co wpisujesz w komentarzu? Nawet nie wiem, czy jesteś kobietą, czy też mężczyzną. Nick nic nie mówi, komentarz też. Cóż to zresztą jest za komentarz. Chcesz się ośmieszać, to twoja sprawa. Jaki twój komentarz, taka moja odpowiedź. Napiszesz merytoryczny,. odpowiem merytorycznie. Rozumiemy się?
    Po drugie, tu jest forum literackie, więc pohamuj się z wulgaryzmami. To znów świadczy o wpisującym.
    Po trzecie - kompletnie mnie nie interesuje, czy mnie lubisz, czy nie. To nie jest w ogóle komentarz do tekstu.
    I po czwarte - przeczytaj, co poniżej wpisał Listonosz. Może coś zrozumiesz.
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Listonosz Charles Oczywiście. To fraszka o ludziach, niezależnie od płci, karnacji czy narodowości.
  • Aisak 01.02.2019
    Zdzisław B. Tak, kontroluję się. Jestem oazą spokoju i powściągliwości. Zauważ, proszę, jak rzadko się udzielam pod twoimi tekstami.

    Rozumiemy się, towarzyszu?!
    Bo co? Bo wyślesz mnie do Gułagu?

    Nie odwołam tego, co napisałam. Pal licho ten tekst, może faktycznie pomyliłam się, jednak pamiętam, co kilka m-cy temu wypisywałeś o pewnych paniach, to było chamskie i prostackie. Wręcz obrzydliwe.
  • Aisak 01.02.2019
    A literaci to kagańce mają i nie przeklinają?
    Bredzisz Zdzisiek.
    Bluzgają, chlają, ćpają, i.....nie, nie, nie, to nie będzie słowo na rrrrrrr, bo przecież literaci, to kastraci xD
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Aisak O, zaczęłaś inwektywy, i to ad personam? To są twoje komentarze do utworu? Znaczy zwykły trolling?
    Skądś znam ten styl. Koniec odpowiedzi na takie ":komentarze". Naucz się wpierw przebywać w normalnym towarzystwie i komentować ad rem, wtedy możesz się dopisywać. Dopóki tego nie pojmiesz, będziesz sobie pisała na Berdyczów.
    Szlus.
  • Aisak 01.02.2019
    Zdzisław B. Ojej, na Berdyczów?
    To tam mieszkasz Zdzisławie?

    Wiesz, co mam naturę zapałki.
    Więc nie spodziewaj się mnie pod swoimi tekstami.
    Co mi leżało na wątrobie, to wyrzygałam. Nie mam zamiaru prowadźić krucjat p/ tobie.
    Bo mi się nie chce.

    Mizoginie i szowinisto.
    Ty zły człowieku.
  • Miron 01.02.2019
    Należałoby dodać jeszcze kilka zwrotek z przykładami.

    ,pozdrawiam .
  • Zdzisław B. 01.02.2019
    Mironie, czasem piszę dłuższe satyry, a czasem króciutkie, byle zrozumiale. A przykłady... a przykłady same się nasuwają. Myślę, że przykłady znasz ;)
  • @utor 02.02.2019
    Takie sobie...
    Szczerze piszę.
    Niby w niewielu słowach, ale za wiele w tym nie ma...
    Mam wrażenie, że tendencyjne, bez względu na płeć,żeby nie było...
    Pozdrawiam!

    Ale pisz, nie bój się. Napisz coś jeszcze...poproszę o bardziej neutralne ;-)
  • Zdzisław B. 02.02.2019
    Jest uogólnieniem, bez tendencyjności. A ile w tym jest... to już zależy od odbioru czytelnika.
    Również pozdrawiam.
  • TseCylia 03.02.2019
    Zgrywa - skrywa. Dwa wersy i rym z Częstochowy. Poza tym odkrywcze to bynajmniej nie jest.
  • Zdzisław B. 04.02.2019
    Świadomy rym oraz świadome powtórzenie "większe". Tak często jest we fraszkach. Natomiast o społeczeństwie już i tak chyba wszystko odkryto i napisano, co nie znaczy, że ma być koniec z pisaniem.
  • TseCylia 04.02.2019
    Zdzisław B. - raczej epigramatem należy nazwać dwuwers, nie fraszką. A jeden jedyny gramatyczny rym, to porażka w tak krótkiej formie. A jeśli ta forma nie jest odkrywcza, to mogłaby być chociaż błyskotliwa, zaskakująca, zabawna. Tutaj myślątko, o którego "walorach" formalnych właśnie wypowiedziałam się.
  • Zdzisław B. 04.02.2019
    TseCylia Nie. To jest fraszka. Gramatyczny rym i powtórzenie zastosowałem świadomie. Inaczej byłoby, gdybym nie wiedział.
    PS. Ciągle zmieniasz nicki? No cóż... Mimo wszystko życzę zdrowia i pomyślności.
  • TseCylia 04.02.2019
    Zdzisław B. , cały czas ten sam nick. Nie wiem co insynuujesz, ale to Twój problem. I typowe nabzdyczone odkomentowywanie krytycznych komentarzy, to kiepski sposób na lansowanie siebie i swojej "twórczości".
    A co do "twórczości" - próbuj dalej.
  • Zdzisław B. 04.02.2019
    TseCylia Jeżeli piszę, to piszę, a nie insynuuję. Dobrze wiesz, o czym mowa. Nie pisałem tylko o tym portalu. Co zaś tyczy cudzysłowu - zachowaj dla siebie. Tak będzie lepiej. Twoje "nabzdyczanie" i tym podobne "komplementy" mnie nie ruszają. Powinnaś wiedzieć. Naucz się kończyć. Więcej nie będę już odpowiadał.
  • TseCylia 05.02.2019
    Zdzisław B. Coraz ciekawiej. :-> Możesz rozwinąć te informacje o portalach, bo są bardzo interesujące. Na jakich jesteś i jakie masz nicki, bo może nie wiem, że znam Ciebie? Bo nadal upieram się, że nie miałam z Tobą przyjemności. ;->
    Komentować będę wszystko, co będę chciała, rozumiemy się? :->
  • Zdzisław B. 05.02.2019
    TseCylia Nie ośmieszaj się. Nie rozumiemy się. Koniec wszelakich "rozmów" z tobą.
  • TseCylia 05.02.2019
    Zdzisław B. Do zobaczenia pod jakimś kolejnym utworem. :->>

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania