Poprzednie częścizagadka 1 - wierzenia

zagadka 9 – gry komputerowe

Zgadnij tytuł gry komputerowej, którą opisuję.

 

W niedalekiej przyszłości ludzie wykryli na Marsie potężne działo zbudowane przez kosmitów. Na nieszczęście ludzkości broń wycelowana jest w Ziemię.

 

Jednak nie wszystko stracone. Dwóch producentów broni o odmiennych poglądach i zasadach prowadzenia walki przystąpiło do konkursu, który wyłoni zwycięzcę. Wygrana frakcja będzie miała okazję w misji finałowej powstrzymać wrednych obcych przed zagładą Ziemi. Odmienne frakcje miały swych przywódców – chamskiego generała, dla którego liczyła się tylko siła ognia oraz przeciwnika - młodego geniusza, który na polu walki kierował się inteligencją.

 

Między misjami gracz mógł za pieniądze dowiedzieć się o słabych punktach przeciwnej frakcji, poznać nowe uzbrojenie lub zagrać w „jednorękiego bandytę”, by taniej kupić ulepszenia do robotów.

 

To właśnie robotami walczył gracz na polu bitwy i musiał wykonać trudne cele misji. Obie frakcje posiadały bazy, które produkowały roboty. Gdy baza została częściowo zniszczona to siła wybuchu niszczyła w swoim zasięgu wszystkie wrogie maszyny i nie niszczyła swoich. Analogicznie podobnie było z bazą konkurenta.

 

Wspomniane roboty były zbudowane z dwóch części – broni i nóg. Do broni jednej z frakcji można było zaliczyć karabiny maszynowe, wyrzutnie rakiet czy pocisku. Do konkurenta laser, działo falowe czy np. prądnice rażące wrogów prądem. Do nóg robotów użyto np. gąsienic, które były bardzo powolne i wytrzymałe, amfibii pozwalającej pokonywać przeszkody wodne lub nogi zwane „kangur” za pomocą, których maszyna skakała i mogła przeskoczyć elementy otoczenia np. rury. Do podwozia przeciwnika zaliczyć można m.in. teleport czy pajęcze nogi.

 

Dodatkowo roboty mogły korzystać z tzw. dopalaczy, które zwiększały szybkość maszyn, wydłużały zasięg działania broni, zapewniały większą osłonę lub zwiększały siłę ognia itp.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Zagadka jest bardzo trudna dla kogoś kto w opisywaną grę nie grał. Zgadujcie. Powodzenia!
  • wikindzy 3 tygodnie temu
    Nikt nie odgadnie?
  • zapewne997 3 tygodnie temu
    Modularność jednostek wskazuje na serię Earth 2150 polskiej firmy TopWare Interactive jednak nie było tam żadnego działa na marsie.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    zimno
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Gra jest „stara”. Wydano ją przed 2000 rokiem, ale dokładniejszej daty nie podam. Podpowiem, że są dwie nazwy tej gry. Zagadkę uznam za rozwiązaną, gdy podacie mi jeden tytuł.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Podpowiedź - zapewne997 podał nieprawidłową nazwę gry, ale „trafił” w jednego z producentów tej gry, którą stworzyli Polacy. Ta wskazówka powinna pomóc w rozwiązaniu zagadki.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Podpowiedź - zapewne997 zgadł, że grę stworzyła polska firma. Pytanie która? Podpowiem, że powstała w 1992 roku a zakończyła działalność w 2009.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Sprostowanie – „trafienie” zapewne997, że chodzi o firmę TopWare Interactive było nie tak do końca celne. Firma TopWare CD Service AG wydała polską grę na rynek poza granicami Polski.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Chciałem Wam pomóc, a chyba namieszałem. Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd. Można z tymi producentami i twórcami gier pogubić się.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Szukana gra była w pełni trójwymiarową grą strategiczną, co nie było wtedy standardem.
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Teraz na pewno zgadniecie. Akcja gry dzieje się w 2082 roku. Frakcje występujące w grze to „Siła Ognia” oraz „Inteligencja”.
  • zsrrknight 3 tygodnie temu
    Mało kto zna się tu na grach, a to tutaj to w dodatku tytuł mocno niszowy. Wspomogłem się więc twoimi podpowiedziami i internetem i zgaduję: Reflux
  • Vampire Fangs 3 tygodnie temu
    Brawo! Zgadłeś!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania