-

-

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    Szudracz. Co do tekstu → to wiadomo. Zgodny z moim wyobrażeniem.
    Kołysało wątłym kadłubem?
    Szklane oko wypadło spod opaski, z rozpędem kuli bilardowej wleciało...
    Wyciągać połowy? Może ryby? Lub coś tam. A przedtem o ławicy np:śledzi -bez powtórki?
    Obadaj według siebie. "Liczenie grzybów....to mi najbardziej :~)
  • Canulas 17.05.2018
    "- Wyspy!- krzyknął zachrypniętym tonem." - odstępu brak

    "Liczenie grzybów na śmierdzących stopach było jedną z rozrywek." - dobre

    "- Wyciągać połowy. - Zarządził wciskając oko na miejsce, a do niej puszczając zdrowym zeza." - zarządził.

    No Szu, co by tu...? Jak u Ciebie. Ładne i obrazowe.
    Wiesz, windujesz różnymi Widokami i Morsami poziom, więc teksty dobrze przechodzą na mniejszym echu.
  • Szudracz 18.05.2018
    Can Chciałam żeby było odrobinę zabawnie, ale chyba wbiła się znowu w mój standard. :)'
    Dzięki za wyłapanie byków. :)
  • Canulas 18.05.2018
    Szudracz, nooo, tak. W Twój. Zauważyłem, że często Twój bohater jest niedookreslony personalnie. Jest... kimś. Pretekstem dla świata przedstawionego. Nie, że tu, ale, że niekiedy tak.
  • Szudracz 18.05.2018
    Can Czy to znaczy, że jest źle?
  • Canulas 18.05.2018
    Szudracz, nie po prostu zauważyłem. To maniera. Nie wiem czy Ci moją obserwacja pomoże, ale skoro coś zaobserwowałem, to się dzielę.
    Noe jest to zle, bo nadrabiasz opisami świata. Natomiast mogłoby to być przeszkodą, gdybyś pisała serię.

    Choć z drugiej strony, patrząc na Mrocznego, dajesz se radę i z kreacją ludka.
  • Szudracz 18.05.2018
    Can Dzięki za spostrzeżenia. Spróbuję kiedyś stworzyć postać, która będzie bardziej wyraźna. :)
  • Dekaos Dondi 17.05.2018
    Na rozklekotanej łajbie, życie toczyło...
    Drgająca broda...
    Na kompasie, igła magnetyczna dała sobie w czubek różą wiatru.
    No wiesz, moja odchyłka...ale nie poprawiaj. I tak jest mało - się <:~))
  • Szudracz 18.05.2018
    Dekaos Zmienię w kilku miejscach, ale na takie inwazyjne pozbywanie,, się'' z tego tekstu nie masz nawet co liczyć. Absurdalne podejście, pomimo, że też nie lubię kiedy ,, się'' pojawiają zbyt gęsto. :)
  • Dekaos Dondi 18.05.2018
    Szudracz. Już się nie wtrynię w Twoje - się- w Twoich tekstach. Obiecuję. To moja aktualna odchyłka, nie Twoja. Pozdrawiam <:~)
  • Szudracz 18.05.2018
    Dekaos Odgryzłam się, co nie znaczy, że musisz już obiecywać. :) Z Ciebie to mało kłótliwa bestia wychodzi. ;) Pozaczepiać się nie dajesz. :)
    Pozdrawiam. :)
  • Adam T 18.05.2018
    "W czasie sztormu udawali pijanych, słoneczne dni spędzali na moczeniu nóg we wiadrach siedząc na opuszczonych masztach. Liczenie grzybów na śmierdzących stopach było jedną z rozrywek." - cała prawda o mężczyznach :)))
    W ogóle bardzo feministycznie i pesymistycznie.
    Nie mam teraz czasu, ale zająłbym się techniką, bo niektóre miejsca ciut utykają. Np.:
    "Kołysało wątle kadłubem[,] tnącym drobne fale niczym tęp[e] ostrze tasaka zaszlachtowaną syrenę." - tu wersja już z poprawkami, tak widziałbym to zdanie. Nie wiem, co Ty na to?
    Albo tu:
    "Gardłowy bełkot odbijał się od dębowych desek. Stał na mostku z lunetą przyłożoną do oka.


    - Wyspy! - krzyknął zachrypniętym tonem." - tu się wdarło trochę chaosu, bo wygląda, że na mostku stał gardłowy bełkot ;) Dałbym "Stał na mostku..." od akapitu, to by zaznaczyło, źe przeszłaś do innej sytuacji/osoby. A potem, dalej: "- Wyspy!..."

    "A hoj[,] kapitanie" - konieczny przecinek, bo "kapitanie" jest tu wtrąceniem. Tak samo byłoby z imieniem, przezwiskiem, itp. Tu np. taż: "Złaź[,] błaźnie, zanim się rozmyślę i trafisz na rafę koralową." - "błaźnie" (przezwisko) = wtrącenie.

    "Pasiaste[,] żółtobrunatne ubranie,[bez tego przecinka] podkreślało jego wypukłe czoło."


    "Szorowała pokład umorusana od piany." - tu poprawnie wydaje mi się "umorusana pianą".

    "W bawełnianej[,] białej[,] długiej koszuli[,] zamoczonej do połowy[,] tonęła w swoich wdziękach."

    "Na rozwalającej się łajbie życie..." - to od akapitu, bo nie dotyczy już opisu bohaterki.

    "Podglądał spod czarnej opaski uwijających się marynarzy. Szklane oko wypadało spod opaski z rozpędem kuli bilardowej wpadło w pusty sęk przy sterze." - tu się mnogość powtórzeń zakradła. I "opaska", i "wypadło/wpadło". Poza tym trochę nie rozumiem, patrzył spod opaski? Znaczy, tym szklanym okiem "patrzył"? No, ok, tak mu się podobała bohaterka, że chcąc, nie chcąc, nawet tym szklanym chciał się napatrzeć, ale żeby na marynarzy? Jakiś niewyżyty typ ;)

    "Wyciągała je zgrabnie z zakamarka, obracając w smukłych palcach" - lepiej będzie "wyciągnęła", bo "wyciągała" mówi tyle, że robiła to wiele razy, bo on z upodobaniem to oko w niej raz po raz zatapiał. Chyba że tak właśnie miało być.

    No i muszę kończyć. Niestety.
    Pozdrawiaki ;)
  • Szudracz 18.05.2018
    Adam Sporo tych moich dziwactw wyszło. ;) Chciałam, żeby było popieprzone samo w sobie, to mini nawiązanie do zestawu. :) Czasami uruchamia mi się taki chochlik złośliwiec, na przekór wszystkiemu kombinuje. ;)
    Dziękuję bardzo za wypisanie tych niedociągnięć. Wprowadziłam zmiany, ale z okiem zostawię. ;)
    Pozdrawiam. :)
  • Pasja 18.05.2018
    Dzień dobry
    Bardzo ciekawa łajba i morska opowieść, tylko dlaczego taka krótka?
    Pozdrawiam i miłego
  • Szudracz 18.05.2018
    pasja Krótka, bo nie wypłynęła ta łajba na pełne morze. Groziło jej zatonięcie. :)
    Dobrze, że coś z tego wyszło. :)
    Dzięki serdeczne.
  • Blanka 20.05.2018
    Hej:) Barwnie-jak to u Ciebie. Podobało mi się i niby wiem, że to TW, ale widziałabym w tym tekście wstęp do czegoś większego (już chyba pod którymś tekstem Ci to pisałam):) No i dlaczego tak krótko?
  • Szudracz 20.05.2018
    Blanka Nie wyobrażam sobie pociągnąć tego dalej. :) Paskudny zestaw, z którego starałam się cokolwiek wydobyć. :)
    Dzięki i pozdrawiam. :)
  • fanthomas 21.05.2018
    za malo pieprzenia, ale ogólnie to całkiem mi się podobalo, no trudny temat miałaś (ekhm)
  • Szudracz 21.05.2018
    Fan Co się tam w Twojej głowie ulęgło za oczekiwanie w stosunku do tego zestawu, to wolę nie wiedzieć. :)
    Dzięki i pozdro. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania