***

popycha mnie na ścianę

wokół gwiazdy

i problemy

 

mikroświat

na główce szpilki

za małe słowa

zupa zbyt słona

martwe uczucia

 

popycha na łóżko ściska szyję

gryzie usta

nie pozwala

krzyczeć ostatecznie myślę to wszystko żałosne i zarazem śmieszne

przeciez nieżywej nie da się już bardziej

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • lostangel27 29.01.2021
    Piękne:)
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    Gwałt, i to w stałym związku (może małżeńskim?), co sugeruje wspomnienie o za słonej, czy zbyt słonej zupie. Zupa to chyba symbol wspólnej kuchni.

    Dobrze, że jesteś w tym wierszu "samodzielną bułką", a nie "czerstwym keksem", z nawtykanymi Jungami, Rymkiewiczami, Mozartami, Leśmianami i innymi, z tytułami ich dzieł do kompletu.

    Co do treści, zastanawiam się, czy osoba nieżywa powinna czuć.

    Piszesz:

    nieżywej nie da się już bardziej zgwałcić
    w ogóle się nie da,

    a wcześniej:

    czuję gwiazdy
    i problemy.

    Wiersz - widać to - mocno dopracowywany, ale jeszcze niedopracowany.
    Trzeba tu coś porobić, żeby obrazy były ze sobą spójne, powiązane, bez wątpliwości. Jestem nieżywa, ale czuję gwiazdy i problemy? No to nie jestem nieżywa.
  • Agnes07 29.01.2021
    Chodziło mi o ukazanie problemów peelki jej mikroświat moze nad tym słowem czuje popracuje i zmienię na widzę dzięki Wam :)
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    Czy trup widzi? Agnes, można zapisać jeszcze inaczej. "Czuję" i "widzę" to zbyt podobne słowa. może zrób to tak, żeby było bezosobowo?
  • Agnes07 29.01.2021
    :)
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    O, "wokół' jest świetne. I ten przeskok z kosmosu (złego kosmosu), na gówkę szpilki, fajny.

    Teraz jeszcze zabierz "jest" z tego wersu: "jest zupa zbyt słona".

    "Jest" będzie w domyśle, a wiersz nabierze charakteru: krótko, jak przy szarpaninie. A nie długo, jak w przypadku ładnie płynącej ballady.
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    Główka szpilki jest malutka. Trzeba ścieśnić wszystko, odrzucić zbyteczne. Sama szpilka jest cienka i podłużna. Mozliwe, że z martwych myśli rodzi się jej kształt, z zaostrzonym końcem. gdybyś odrzucenie słowa "jest" a może i "są" posłuzyłoby dobru tego wiersza, tak myślę. Poza tym "są słowa" źle się czyta.

    Spójrz, czy nie lepiej:

    na główce szpilki
    martwe słowa
    zupa zbyt słona
    martwe uczucia

    Taka wypowiedź, skrócona, twardsza, jest też bardziej martwa. Jak martwe myśli kogoś, kto nagle staje się odrętwiały, zamarły, a wkrótce, (już na łóżku) - nieżywy.

    Z okrojonych, martwych słów w tych wersach powstaje takie małe "martwe morze":

    martwe słowa
    zupa zbyt słona
    martwe uczucia

    Zrobisz oczywiście, jak zechcesz. Wiersz jest mocny, ciekawy, a na temat ewentualnych poprawek nie mam już więcej nic do dodania.
  • Agnes07 29.01.2021
    Jesteś niesamowita dzięki :) poprawię
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    Agnes, niesamowite to jest to, że się odzywasz pod tekstem i da się rozmawiać:)

    Rozdzieliłaś teraz wiersz na trzy części. Ja nie wiem, czy to dobrze. Miałaś wcześniej dwie, każda zaczynała się od tych samych słów: popycha mnie. To było dobre. Teraz, jak pierwszą podzieliłaś, te dwa kawałki stały się jakby za lekkie i wiersz się rozmył. Dwie cegły były dobre. Pierwsza cegła wąska jak szpilka, druga, trochę szersza, jak poduszka na te szpilkę. Trochę żartuje z tą poduszką i szpilka, ale zastanów się, czy nie lepiej wrócić do dwóch części, uporządkowanych takim samym otwarciem (popycha mnie).
  • Agnes07 29.01.2021
    Niestety zmieniłam. To już ostateczna moja wersja :) dzięki. Pozdrawiam
  • Trzy Cztery 29.01.2021
    Szybko zmieniłaś. I to mocno. Wolałam tę wersję, o której rozmawiałyśmy:

    ***

    popycha mnie na ścianę
    wokół gwiazdy
    i problemy jak mikroświat
    na główce szpilki
    martwe słowa
    zupa zbyt słona
    martwe uczucia

    popycha na łóżko ściska szyję
    gryzie usta nie pozwala krzyczeć
    ostatecznie myślę że to wszystko żałosne i zarazem śmieszne
    przecież nieżywej nie da się już bardziej zgwałcić

    w ogóle się nie da

    Wkleiłam na pamiątkę. Tak wyglądał Twój dobry wiersz. Nowa wersja już mi się tak nie podoba.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania