****

to dziecko na fotografii

właśnie umarło ze starości

 

czas... pierwszy urodzinowy prezent

nigdy nie należał do mnie

inaczej nie pozwoliłbym mu upłynąć

 

to dziecko na fotografii

zacisnęło pięść uderzyło w lustro

tworząc kilka linii przeznaczenia

i ostrych przypadków

wchodzących głęboko w skórę

 

potem przeszłość uśmiecha się do lustra

pięść otwiera na świat

 

dziecko na fotografii

staje się fotografią

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • MartynaM 07.01.2022
    Kurczę, gdyby człowiek mógł być zawsze piękny i młody, to nieśmiertelność byłaby czymś fajnym, ale pewnie też przejadloby się wszystko. A tak jest szansa na bycie fotografią, tyle po nas zostanie. O ile nikt nie wrzuci, choćby do kominka, starych, pożółknietych zdjęć... z prochu do prochu.
  • Lotos 07.01.2022
    Dzięki za komentarz, zwłaszcza, że jesteśmy z innych bajek.
  • MartynaM 07.01.2022
    Lotos, a czemu dzielisz? Ty i ja potrafimy myśleć, a to już łączy... chyba?
  • Lotos 07.01.2022
    MartynaM Nie dzielę, lubię Ciebe i Twoją twórczość, ale poglądy mam inne.
  • Nie byłoby nudno, być nieśmiertelnym, wszechświat jest wielki.
    Człowiek (o ile nie wyjałowi totalnie planety) już za kilkadziesiąt lat może osiągnąć nieśmiertelność - co prawda wybrane jednostki, kopie umysłów implikowane do wyhodowanych ciał, wgrane w komputery, które sterują eksplorującymi przestrzeń robotami, właściwie wszytko będzie mogło, być sterowane myślą, tysiące kopii umysłu w różnych miejscach w przestrzeni - boskość.
    Potrzebny jest umysł w dobrym stanie i koneksje, by być wśród wybrańców.

    A innej bajki - tydzień Cię nie było - długi to musiał być sylwester, wnioskuję że: dance, drugs and seks, aż po crazy...
  • MartynaM 09.01.2022
    yanko wojownik 1125 a jednak za dużo o mnie myślisz... i oceniasz na swój wzór i podobieństwo. To dopiero jest szalone... nie wiem, śmiać się czy płakać...?
  • MartynaM, Co w tym dziwnego, ze interesuję się życiem gwiazdy portalu literackiego?
    Normalna relacja - Idol/ka - fan...

    "?" - wrzuciłaś swój znak zodiaku?
  • MartynaM 10.01.2022
    yanko wojownik 1125 a jak Ci się podoba wiersz Lotosa?
  • MartynaM, Dobry, powoduje w odbiorze emisję emocji, te które nie wywołują, nie są dobre.
    Mógłby być to Twój wiersz - stylem nieco podobny, ale bywa, że ludzie podobnie piszą.
  • MartynaM 10.01.2022
    yanko wojownik 1125 dziękuję Ci w imieniu Lotosa za dobry. Na pewno się ucieszy, że tak myślisz.
  • MartynaM, A proszę bardzo, miło z dobrą poezją poobcować, miast z banałem, jeszcze owiniętym w równozgłoskowy rym, często częstochowski.
  • Nuria 07.01.2022
    Ożesz...świetny, no świetny wiersz.
  • Lotos 07.01.2022
    Również dziękuję za komentarz, zazwyczaj ty i ja to zupełnie inny klimat.
  • kikimora 07.01.2022
    Dawno Ciebie nie było, ale wróciłeś z perełką.
  • Lotos 07.01.2022
    kikimoro to chyba na tym portalu, pierwszy Twój komentarz, pod moim tekstem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania