Abc

Abc

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (215)

  • Szpilka dwa lata temu
    Ten, kto gnioty tutaj wkleja
    i poetą się nazywa,
    gnioty jego kaznodzieja
    wnet zamiecie wprost pod dywan ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka. Widzę, że wiersze o tematyce religijno - patriotycznej działają na Ciebie, jak czerwona płachta na hiszpańskiego byka.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Spoko loko, niech wrzuci na luz, wszak humor dobry na wrzody, upsss, na wszystko ?
  • Noico dwa lata temu
    Mogłabyś mi natomiast doradzić, czy jako rym odległy odległy można zastosować zestawienie: wart - nieba.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Nie można, bo rymu nie ma. Zastosuj asonansowy, opiera się na współbrzmieniu samogłosek np. plama i trawa.
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka dzięki, coś pomyślę, zmienię drugi wers.?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    ?
  • pansowa dwa lata temu
    Szpilka To śmieszne, kiedy psy na tobie wiesza z przyjaciółką, a teraz zwraca się o radę.
    Będzie jak zwykle - poprawi na skutek sugestii, a później będzie się obnosił z drukiem w jakimś pisemku obwoźnym.
    "Dzieło" tak podobne do wszystkich innych, że aż zęby i oczy bolą.
  • Noico dwa lata temu
    Głąbem byłeś i głąbem zostaniesz. Pisz sobie dalej te swoje arcydzieła i żyj w samozachwycie.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Trafiony - zatopiony! :)))
  • Noico dwa lata temu
    pansowa ciebie wybitny talencie literacki, krynico poetycka nikt o radę nie zapyta, bo piszesz i będziesz pisał barachło.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Puciuniu.
    Jesteś tak ciasny literacko, że drogi rodne cnoty są szersze :)
  • Noico dwa lata temu
    pansowa ciebie nikt o radę nie zapyta, bo jesteś ograniczony umysłową i ideologiczną ciasnotą. Trudno ci w swoim zakutym łbie wyobrazić, że skoro się pyta o radę swojego nawet niezbyt z różnych powodów przeciwnika, to jest jednak oznaką szacunku i docenienia jego umiejętności. Ty oczywiście za ciemny jesteś na to.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Spraw sobie mikrometr i młotek gumowy.
    Może wtedy napiszesz coś przyzwoitego :)
  • Noico dwa lata temu
    pansowa próbowałem podjąć z tobą dyskusję, ale widzę, że próżny trud i wysiłek na takiego matołka.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Toteż ja nie dyskutuję z byle kim.
    Wyśmiewam tylko obłudę, oportunizm i grafomanię wybitnego katolika :)
  • Szpilka dwa lata temu
    Pansowa

    Łojtam, łojatam, byłam już chodzącą encyklopedią, a potem głupkiem, co historii nie zna, także no, jeszcze wszystko przede mną ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Rym jest dobry, składany i asononsowy, ale tylko z partykułą "nie" - nie wart i nieba.
  • pansowa dwa lata temu
    Szpilka Nazwał to oszołom niewielką różnicą zdań :)))
  • Szpilka dwa lata temu
    Pansowa

    Hahahahah, miSZCZ eufemizmów ?
  • pansowa dwa lata temu
    Szpilka Oj tam, oj tam... :)))
  • Szpilka dwa lata temu
    niewart oczywiście.
  • Noico dwa lata temu
    Dzięki Szpilka, jeszcze go nie zmieniłem, teraz patrzę "niewart", ale to musi być napisane rzeczywiście razem, ma 98 % mocy do słowa nieba.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Ano, moc musi być ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ;)
  • Narrator dwa lata temu
    Przykro mi, ale jakoś nie mogę uwierzyć w świętość, ani śmierć heroiczną.

    Może dlatego, że się wychowałem na lekturze w rodzaju 'Catch 22', 'The Thin Red Line'. Boga też bym w to nie mieszał, bo jeszcze się zestresuje i Potop nam zrobi, przy którym inflacja będzie wyglądać na dobrodziejstwo.

    Lepszy żywy tchórz ?, aniżeli martwy bohater.?
  • Noico dwa lata temu
    Czyli według Ciebie Narratorze powinna się da zgwałcić pijanemu żołdakowi, tym bardziej że już jako piętnastolatka podjęła decyzję o życiu (świeckiej) dziewicy konsekrowanej, a całe jej życie wcześniejsze i zachowanie wskazywało, że jest wierna swoim wartościom.
  • Noico dwa lata temu
    err - dać
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Nie bardzo rozumiem, czemu mój komentarz przywiódł na myśl gwałt i pijaństwo.?
  • Noico dwa lata temu
    Narrator bo ten wiersz jest o obronie przed gwałtem, który usiłował dokonać na nastolatce rosyjski żołnierz, najprawdopodobniej pijany.
  • Noico dwa lata temu
    Narrator a ostatni wiersz jest jej sparafrazowanymi słowami, które powtórzyły po jej śmierci koleżanki i znajomi, tak mówiła: "Chciałabym przed Bogiem stanąć jak anioł". Więc uważasz, że powinna się dać zgwałcić, i wtedy najprawdopodobniej by żyła, i być "żyjącym tchórzem", czy odmawiasz jej prawa do obrony godności.
  • Noico dwa lata temu
    err - była "żyjącym tchórzem"
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Wiele nastolatek zgwałcono podczas wojen, a nawet pozbawiono życia i jakoś żaden święty palcem nie kiwnął, bohater nie uratował.

    Jest taki pomnik w Bułgarii wysoko na skarpie: trzy siostry-dziewice nie chciały się dać zbisurmanić Turczynom, to się związały warkoczami i skoczyły razem do morza.

    Pobożne życzenia. Dla mnie zbyt patetyczne, ale doceniam przesłanie oraz wysiłek twórczy. ?
  • Noico dwa lata temu
    Narratorze, nie wiem czy to prawda o czym piszesz z tym pomnikiem w Bułgarii, czy jest to może pomnik wystawiony legendzie, jak naszej Wandzie która nie chciała Niemca.
    Ale akurat Karolina ze wsi Wał - Ruda spod Tarnowa żyła naprawdę i była taka, jak ją opisuję w wierszu. Wrzucę tu na jej temat tekst, już kończę, to być może jeszcze w tym tygodniu.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Mnie nie chodzi o samo zdarzenie, które na pewno jest warte upamiętnienia i opisania, ale o zbyt patetyczną, nieżyciową formę wiersza.
  • Noico dwa lata temu
    Narrator innymi słowy namawiasz mnie do napisania jakiegoś guana nierymowanego, z którego poza samym autorem nikt nie będzie nic rozumiał, wtedy będzie niepatetyczny;) Zauważ, że nawet mistrzyni Szpilka pisze tutaj wiersze rymowane. W moim tekście sam temat jest poważny.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Mistrzyni???!!! :)))
  • Noico dwa lata temu
    pansowa jeśli jest między nami różnica zdań w pewnych sprawach, to na pewno nie na temat umiejętności poetyckich Szpilki. Też jesteś zbyt tępy, żeby to pojąć?
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Ty świrowaty obłudniku :)))
    Do dupy bez wazeliny byś wlazł jak ci coś potrzeba.
    Co nie przeszkadza ci za chwilę pluć na rękę, która cię karmi.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Nie przywiązuję wagi do rymów, ale rażą mnie skrajnie nieżyciowe, wysublimowane, pozbawione krwi i kości, nie oddające realizmu wojny określenia:

    lód w płomień zmienić
    bez świętości świat jest nic nie wart
    duchem pragnęła sięgnąć do nieba
  • Noico dwa lata temu
    Pansowa. Nieźle cię ubodło, że nie Ciebie zapytałem o zdanie. Napisz jeszcze, że jesteś ostatnią ostoją poetycką tego portalu i takie tam. Voala.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Ja swoje już przy twoich gniotach zrobiłem.
    Jesteś przykładem totalnego zbydlęcenia moralności, którą tak szermujesz.
    Hitler też wszystko robił dla szczęśliwości Niemców.
  • Noico dwa lata temu
    lód w płomień zmienić prosta matafora zamiana zła w dobro
    bez świętości świat jest nic nie wart niestety, ale szczera prawda
    duchem pragnęła sięgnąć do nieba - taka była, opisuję dziewczynę z krwi i kości. Moje wiersze są realistyczne i niewiele w nich metafor.
  • Noico dwa lata temu
    pansowa A ty budujesz Czwartą Rzeszę.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Buduję, aby taki hitlerowiec jak ty miał znowu pole do popisu.
    Przed wojną też miliony Polaków pracowało w Reichu.
    Byli zdrajcami oszołomie?
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Widocznie żyjemy w różnych światach.

    Jeszcze nie spotkałem dziewczyny, która by chciała iść do nieba. Spotkałem natomiast kilka, co chciały iść do kina, potem na ciastko do kawiarni, a wieczór zakończyć bardziej intymnie. ❤️?
  • Noico dwa lata temu
    Przed wojną zostali pozbawieni przez Hitlera wszelkiej własności, wtrącani do więzień, pozbawiono ich praw mniejszości, rozwiązano polskie organizacje, czego Czwarta Rzesza do dziś nie naprawiła historyku od siedmiu boleści. Gdybyś był historykiem, a nie ignorantem to byś wiedział skąd się tam wzięli Polacy. Wielkopolska, Pomorze, Warmia, Mazury, Galicja, to były Prusy lub Austria, czyli de fakto Niemcy. Po prostu żyli w takim państwie, w jakim się urodzili.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Kto? Polacy?O czym ty piszesz oszołomie?
    Jeździliśmy tak jak dzisiaj do pracy, bo tam są po prostu lepsze pieniądze.
    Te w kraju przeżerają tacy jak ty.
  • Noico dwa lata temu
    Narrator z takich to na pewno świętych nie będzie, nawet jak je ktoś zgwałci:) Zresztą pewnie by się nie broniły.
    Taką anegdotkę słyszałem, tylko niestety nie pamiętam z którym papieżem związaną, ale na pewno z Włochem. Gdy dogadywał matce, jak już był papieżem, odnośnie moralności, to mu odpowiedziała, że gdybym z ojcem się nie puszczała, to dziś by cię nie było, i nie mógłbyś się bawić w to wszystko i tworzyć encyklik. To nawet chyba nie była anegdotka, tylko jakaś prawdziwa historia. W każdym razie nieźle mu dogadała.
    Apropos Karoliny, bo ostatnio byłem w Wał - Rudzie i w Zabawie, gdzie jest jej grób, tak ten świat jest stworzony, że niestety tych bardzo dobrych ludzi jest mało, a wkoło pełno przeciętnego, niczym się nie wyróżniającego badziewia, a nawet gorzej niż badziewia. Ale ona jest wyjątkowa, co miesiąc każdego 18 tego w miesięcznice jej śmierci przyjeżdża tam setki, a nie raz tysiące ludzi i maszerują parę godzin przed la szlakiem jej męczeństwa i modlą się przy stacjach drogi krzyżowej. A reszty możesz się dowiedzieć w internecie. Dziś nie trzeba nigdzie jeździć, żeby wszystko wiedzieć.
  • Noico dwa lata temu
    pansowa historyku od siedmiu boleści, w czasach zaborów to był jeden kraj, i jak z poznańskiego wyjeżdżali do Westafalii, to tak jak dziś z Warszawy do Krakowa. Nigdzie za granicę wtedy nie jeździli. Wróć do szkoły, bo mi nerwy zeżresz. Głupotę jestem w stanie tolerować, bo to wrodzone, ale nieuctwa, szczególnie od historyka już nie trawię.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Wydaje mi się, że zbytnio idealizujesz wizerunek kobiety.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Ćwoku, ja piszę o okresie przed drugą wojną, kiedy istniało już państwo Polskie.
    Normalnie, jak dzisiaj, jeździliśmy do pracy i nikt nikogo nie aresztował czy zabijał.
    Nie epatuj tym co przed chwilą wyguglałeś.
    I tak wszyscy znamy twój poziom. W każdym aspekcie.
  • Noico dwa lata temu
    pansowa a skąd się wzięli Polacy w Niemczech po zaborach, w okresie międzywojennym w Niemczech tępa pało? Zostali po zaborach, jak się granice zmieniły. W traktacie wersalskim nie przywrócono nam etnicznych granic, choćby w Wielkopolsce, tylko te które odbili powstańcy orężem.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Ile razy będę pisał jak krowie na rowie?
    Jeździli do pracy Polacy z Polski!!!
    Babcia mojej żony miała jeszcze paszport z wizami pracowniczymi do Niemiec!
  • Noico dwa lata temu
    Słuchaj idioto historyczny, polonia niemiecka miała prawa mniejszości, w przedwojennych Niemczech, które odebrał im dopiero Hitler. Żaden kraj nie nadaje statusu mniejszości przypadkowym imigrantom ekonomicznym, czy politycznym. Mieszkali tam od wielu pokoleń, bo żyli w państwie pruskim i w Austrii i przemieszczali się jako obywatele tamtych państw. Jeśli ktoś przypadkowo przyjechał w okresie międzywojennym, to nie miało to żadnego znaczenia.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Słuchaj idioto historyczny.
    Babcia mojej żony była rdzenną Polką, która jeździła po prostu na tzw. saksy.
    To akceptował też Hitler bo Rzesza potrzebowała rąk do pracy.
    Nie była też żadną mniejszością niemiecką.
    Przestań się kompromitować bo żenada.
  • pansowa dwa lata temu
    Cmentarze są pełne godnych bohaterów.
    Może żyjąca byłaby wybitnym naukowcem, albo literacką noblistką.
    Miliony kobiet zostało zgwałconych i żyją.
  • Noico dwa lata temu
    Bo są na świecie tacy ludzie jak ty, którzy to akceptują i uważają za normalne.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Przyjąć do wiadomości, a akceptować to dwie różne rzeczy geniuszu inaczej :)
  • Tjeri dwa lata temu
    Pewnie wiedziała co ją może spotkać później – np. prawi Polacy zarzuciliby, że za słabo się broniła albo że kusiła ubiorem.
    Narrator wykazał słabości wiersza, podpisuję się.
  • Tjeri dwa lata temu
    A dokładniej pod tym:
    "rażą mnie skrajnie nieżyciowe, wysublimowane, pozbawione krwi i kości, nie oddające realizmu wojny określenia:

    lód w płomień zmienić
    bez świętości świat jest nic nie wart
    duchem pragnęła sięgnąć do nieba"
  • Noico dwa lata temu
    Szkoda, że własnej opinii nie wyraziłaś, ale i tak dziękuję dobra kobieto za komentarz. Pozdrawiam.
  • Tjeri dwa lata temu
    Noico ależ wyraziłam dokładnie moją opinię. Jest zbieżna z zacytowanym fragmentem.

    W sumie to bardzo w nurcie prawych Polaków. Jakby żyła zgwałcona, to by godności nie miała. Już nie tylko odpowiednia obrona (którą musi prawy Polak potwierdzić) ale śmierć od hańby broni... Ot taliban się marzy...
  • Noico dwa lata temu
    Tjeri szkoda, że tylko tyle masz do powiedzenia, wnioski takie, czy siakie, ale w sumie nie spodziewałem się też niczego innego od Ciebie;))
  • pansowa dwa lata temu
    Noico I tak się właśnie broni oszołom przed normalnym spojrzeniem na problem.
    Czyli wszystkie kobiety po gwałcie powinny popełniać samobójstwo, aby zachować godność :)))
  • pansowa dwa lata temu
    Dlaczego rymowane musi być patetyczne w/g tego geniusza, nie wie nikt.
    On po prostu ma jeden schemat, który powiela w nieskończoność i dorabia ideologię do własnej miernoty, że nie będzie pisał o innych rzeczach.
    A umie?
  • pansowa dwa lata temu
    A zapomniałem - umie.
    Splagiatować Norwida czy Okudżawę.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Ja pie...le ale g...o
  • Poncki dwa lata temu
    Znikło.
  • Lotos dwa lata temu
    O matko! Sympatyk Hitlera uczy patriotyzmu, do czego to doszło...
  • pansowa dwa lata temu
    Na tym polega przewrotność i chichot historii.
    Kiedy wilki uczą pilnować stada owiec.
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos

    Hitler był wielkim Patriotą. Kochał swoją ojczyznę ponad wszystko. Jego jedyną miłością była Germania.✋❌☠️
  • Noico dwa lata temu
    Narrator to się wiele nie różnił od współczesnych przywódców U.E., których obsesją i miłością są zboczeńcy od morza do morza, jak łan zboża.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico łan idiotów od morza do morza
    I nocą i gdy ranna wstaje zorza
    Kijem Wisłę zawrócą, w mózgach palą styki
    Patrioci polscy spod znaku swastyki
  • Noico dwa lata temu
    Nocą to powinieneś spać, a ci zorze świtają w tym zakutym łbie.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico :))) heil!
  • Lotos dwa lata temu
    Narrator Nie sądzę by kochał swoją ojczyznę, kochał siebie i swoje chore poglądy. Na końcu stwierdził, że Niemcy to zawiodły.
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos
    Fakt, Hitler w sytuacji bez wyjścia orzekł, że Niemcy jako gorsza rasa muszą wyginąć, a przyszłość należy do walecznych narodów słowiańskich. I tu się mylił. ?
  • Lotos dwa lata temu
    Narrator Tak, ale żeby tak zwany "patriota",który popiera hitleryzm, uczył nas patriotyzmu, to jakiś obłęd.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Lotos Niewątpliwą "zaletą" Hitlera w mniemaniu pewnego literata na opowi jest jego stosunek do Żydów. A Hitler także miał podobno pochodzenie żydowskie - piszą o tym źródła internetowe. Jest rzeczą dziwną, że aby ukryć bękarctwo swojego ojca Hitler kazał zbombardować kościół swojej babki w Austrii, gdzie przechowywane miały być księgi parafialne. Podobno Anschluss odbył się bez jednego wystrzału - prawie. Ale te historie są pisane patykiem po wodzie i nawet gdyby Hitler miał żydowskie pochodzenie, nie tłumaczy to jego stosunku do Żydów i tego, że jako katolik doprowadził do ich zagłady na terenie Europy.
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos
    Zazwyczaj charakter osoby różni się diametralnie od tego co sugeruje ksywka.
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Hitler nie był ani żydem, ani katolikiem. Hitler był graczem, który na szczęście dla świata, postawił wszystko na złą kartę i przegrał.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Nie był żydem, bo nie chodził do synagogi, nie był obrzezany. A katolikiem był do końca życia, bo się nie wyrzekł oficjalnie wiary, mimo tego że kultywował wiarę w okultyzm.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    A stosunek nazistów do Żydów i żydów był jednoznaczny. Nienawidzili Żydów ( z dużej Ż) i mieli za złe np stosunek ustaszów do Żydów, że ci nie pozwalali na ich ludobójstwo po zmianie wiary na katolicką (przechrzczeni żydzi).
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Hitler udawałby, że jest Muzułmaninem, Hinduistą, Buddystą, Sikhem i członkiem jakiejkolwiek kongregacji religijnej, żeby tylko osiągnąć swój cel.

    Hitler napisał w Mein Kampf: „Nie przyszedłem na świat, żeby zbawić ludzkość, ale wykorzystać ludzkie sentymenty i słabości”.

    Ale, ale, podobno zainteresowania Hitlerem, Stalinem i jemu podobnymi cechuje mężczyzn o nieudanym życiu seksualnym... (nie powtarzaj tego) ?
  • Lotos dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie Tak, znam jego stosunek do Żydów, ale Hitler Polaków uważał również za podludzi, zapewne naszemu "patriocie" to nie przeszkadza, bo być może ma korzenie niemieckie.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Nie czytałem "Mein Kampf". Książka miała oryginalnie dłuższy tytuł i pewien były polski ksiądz zaczerpnął tytuł od niego.
    Hitler miał epizod podczas pierwszej wojny i podobno urwało mu część przyrodzenia. Jaką część nie dociekałem, bo nie fascynują mnie takie historie. Oglądałem film na niemieckiej telewizji o pewnym programie komputerowym do odczytywania słów z ruchu policzków (bez udziału widocznych ust). Z ruchu odczytano, że w niemych filmach z Braun mówi całkiem "ludzkie" dialogi -" Ty się przejmujesz jaką założyć sukienkę a ja mam ważną odprawę ..." ( nie pamiętam już - chodziło o jakieś sprawy na froncie)
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos

    >>>> być może ma korzenie niemieckie

    Nie sądzisz, że to stwierdzenie jest obraźliwe w stosunku do przedstawicieli narodu niemieckiego jak: Beethoven, Goethe, Kant?
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    >>>> Nie czytałem "Mein Kampf"

    Gdybyś przeczytał mógłbyś aplikować o wpis do księgi Guinnessa.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Nie wiem o co chodzi. Nie da się tego czytać?
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Czytałem krótki fragment: bardzo ogólnikowe, enigmatyczne, abstrakcyjne, zero konkretnych przykładów, jakby pisane szyfrem... może za tysiąc lat to rozpracują.
  • Lotos dwa lata temu
    Narrator Tak, sądzę, że ma, ale niektórzy "patrioci " tak rozumują . Nie wiedząc kim był Bethoven czy Goethe, czują się kimś wyższym mając przodków Niemców, bo tam zawsze było lepiej.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Ja właśnie czytam, ale angielskie tłumaczenie notabene australijski adres gutenberga.
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    No to współczuję, a jeszcze bardziej temu kto tłumaczył. Życie jest zbyt krótkie, żeby tracić czas na takie brednie, chyba żeby mi za to płacili.

    Ale jeśli Ci się uda przeczytać, może opublikujesz swoje refleksje na ten temat i to dopiero będzie bestseller.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Jeden fragment tłumaczący jego postawę do Żydów"
    It is revolting to think how much damage is indirectly done to German
    prestige to-day through the fact that the German patois of the Jews when
    they enter the United States enables them to be classed as Germans,
    because many Americans are quite ignorant of German conditions. Among
    us, nobody would think of taking these unhygienic immigrants from the
    East for members of the German race and nation merely because they
    mostly speak German."
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos
    >>>> bo tam zawsze było lepiej.
    Faktem jest, że Niemcy stali na wyższym poziomie w rozwoju technologicznym, ekonomicznym, społecznym, kulturalnym. Wygrywają z nami nawet w piłkę nożną. Robek tyle lat strzelał gole w Bundeslidze, a ilu Niemców gra w polskich klubach? Trzynaście lat zasuwałem w niemieckiej firmie, bo mi oferowali o wiele lepsze warunki niż w Polsce.
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Wynika z tego, że Niemcami są jedynie przedstawiciele rasy germańskiej, a nie osoby mówiące po niemiecku. Nawet sto pokoleń pochodzenia żydowskiego lub polskiego żyjących w Niemczech nie będzie Niemcami. Ludzie migrują, zawierają mieszane związki, jak ustalić kto jest rasowo nieskazitelnym Niemcem?

    To była obsesja Hitlera, która zdominowała jego życie i w rezultacie doprowadziła do upadku systemu, który stworzył.

    Inteligentny inaczej.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Narrator Tę obsesję ma także inny nasz wspólny znajomy internetowy, ale w stosunku do Polaków.
  • Narrator dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Nie wiem kogo masz na myśli, ale w takim razie jest to nieszczęśliwy człowiek, któremu należy współczuć.

    Ja wierzę, że każdy człowiek jest dobry w środku tylko okoliczności życiowe powodują, że się łamie i dopuszcza zła.
  • Lotos dwa lata temu
    Narrator zgadza się, ale jest jeszcze coś. Mieszkam na Śląsku i tam jest wielu takich, którzy czują się lepiej z niemieckim pochodzeniem, czasem jak coś im nie pasuje, to mówią " czy Polok kiedyś coś mądrego wymyślił" A mieszkając w Niemczech mówią, że to głupi ludzie . No nie dogodzisz, ale chyba wyszliśmy z głównego tematu. Ten autor, patriota błądzi i to bardzo.
  • Narrator dwa lata temu
    Lotos

    Akurat tego gadania nie brałbym poważnie, bo wiadomo: trawa wydaje się zieleńsza za miedzą.

    Ludzie zazwyczaj chcą być szanowani i zrobią wszystko, żeby budzić respekt, nawet wywyższając się niemieckim pochodzeniem, niezależnie czy je mają, czy nie. Ale kiedy pojadą do Niemiec śpiewają inaczej. Przeczytaj co kolega Aussie zacytował powyżej z Mein Kampf. Hitler nie uważał takich Ślązaków za Niemców, a nie był on wyjątkiem.

    Dla mnie Śląsk jest polski jak każdy inny region kraju. Mieszkam ponad 15 tys. km od Polski, Polska jest mała z tego dystansu, dlatego bolą mnie wszelkiego rodzaju podziały i chciałbym żeby wszyscy Polacy trzymali się razem, bo inaczej zginiemy.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Wiersz jest słaby z kilku powodów, ale najważniejszy jest taki:

    Nie przedstawia tego, o czym jest wg samego Autora.

    Autor - Noico - pisze:

    "...ten wiersz jest o obronie przed gwałtem, który usiłował dokonać na nastolatce rosyjski żołnierz, najprawdopodobniej pijany".

    A oto wiersz, w którym nie ma ANI SŁOWA O GWAŁCIE I, NAJPRAWDOPODOBNIEJ PIJANYM, ROSYJSKIM ŻOŁNIERZU I ANI SŁOWA O OBRONIE PRZED GWAŁTEM:

    To nie był patos

    Tak bardzo chciała lód w płomień zmienić,
    bo bez świętości świat jest nic nie wart,
    chociaż stąpała twardo po ziemi,
    duchem pragnęła sięgnąć do nieba.

    A przecież była wciąż nastolatką,
    która rodzicom przynosi chlubę,
    miała urodę wiosennych kwiatków,
    piegi na twarzy i włosy rude.

    Śmierć heroiczna to nie był patos,
    złe sen przemija, czyny zostają,
    gesty i słowa tak wiele znaczą,
    dzisiaj przed Bogiem jest niczym anioł.

    To wiersz o dziewczynie, która chciała dokonać cudu - "lud w płomień zmienić", czyli - prawdopodobnie - rozgrzać oziębłe ludzkie serca. Lecz - jak wynika z treści - nie powinna tego robić jeszcze w tym wieku - "przecież była wciąż nastolatką/ która rodzicom przynosi chlubę".

    Ona jednak postanowiła, mimo wieku, "lód w płomień zmieniać", i - od tego umarła...

    Tajemnicza sprawa...
  • Noico dwa lata temu
    Trzy cztery, ostatnia strofa jest o heroicznej śmierci w obronie przed gwałtem. A pozostałe o jej życiu. Pomyliłaś chyba wiersz z cv.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Widzisz, jak niewyraźnie napisałeś? Zamieść także cv, to porównam.
    Słabo, Noico...
  • pansowa dwa lata temu
    Trzy Cztery Reakcja na krytykę będzie taka sama jak u gwiazdy.
    Dlatego tak im po drodze ze sobą.
  • Noico dwa lata temu
    Trzy Cztery ty taka doskonała interpretatorka, która widzi w wierszach nawet to, czego tam nie ma, nie potrafisz rozgryźć prostej poezji. Aż dziwne. Ale oczywiście, że napiszę cv, już obiecałem Narratorowi, więc będzie również dla Ciebie.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico A gdzież jej tam do takich geniuszy poezji... :)))
  • Lotos dwa lata temu
    A ja jeszcze raz powtarzam, wielbiciel Hitlera uczy Polaków patriotyzmu, czy to do wszystkich dotarło?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Możesz podać linka, gdzie noico wychwala Hitlera.
  • pansowa dwa lata temu
    Józef Kemilk a to trzeba wprost chwalić, czy wystarczy akceptować metody i mieć podobnych wrogów?
    Bo Osz. nie zgadza sina mordowanie Polaków, ale już Żydzi czy homoseksualiści...
    Mądrej głowie dość dwie słowie, a niektórzy oczekują łopatologii.
  • Noico dwa lata temu
    Józef Kemilk sam widzisz, lewacka hołota może tutaj bezkarnie człowieka obrzucać obelgami, a administrator Antek pewnie ma ubaw przed monitorem.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico A wystarczyłoby określić się co do Hitlera, żeby nie było niedomówień.
    Czy uważa go Pan za człowieka godnego podziwu i naśladowania?
  • pansowa dwa lata temu
    Noico jakby prawacka hołota tak tu nie grasowała...?
  • MartynaM dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie, chyba żartujesz z tym pytaniem. Bogumił nie raz i nie dwa przedstawial swoje stanowisko do Hitlera i Stalina. Na równi ich stawiał.
    Ulegles idiotycznym pomówieniom lewicy.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    MartynaM Może i tak:
    "Celina dwa lata temu
    Dlatego tak wiele osób popierało Hitlera? Wcale nie na piękne oczy, których nie miał, ani dlatego, że pięknie przemawiał. Bo nie przemawiał, ale się darł. Ale dlatego, że im zbudował autostrady, uruchomił inwestycje w przemysł, poziom życia wyborców się podniósł. I w związku z tym był godny poparcia.
    Rozumujesz dokładnie jak przeciętny germański muł, który Adolfa wówczas popierał.
    A to, że Unia Europejska uważa człowieka w łonie matki, za robaka, tak jak Hitler uważał Słowian za podludzi, to oczywiście nie ma dla Ciebie żadnego znaczenia?
    Sorry, że pytam, może uważasz faktycznie, że dzieci w łonie matek, to tak jak robaki, do kibla i spłukać."
  • MartynaM dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie, no i co tu jest? Wyjaśnienie stanowiska Niemców do Hitlera. Nic więcej.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    MartynaM Też ,ale jest tu refleksja na temat stosunku Hitlera do Słowian.
  • MartynaM dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie, gdzie ra refleksja? Że ktoś "rozumuje jak germański muł, który Adolfa wówczas popierał"

    To świadczy raczej o nienawiści do Hitlera.
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie uważał Hitler innych narodów za podludzi?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    MartynaM Refleksja Celiny na temat stosunku Hitlera do Słowian.
  • MartynaM dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie no i czego nie rozumiesz?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    MartynaM A gdzie napisałem, że nie rozumiem. Napisałem "Może i tak" - wklejając jego wypowiedz na temat Hitlera i jego stosunku do Słowian. Czyli jest świadom, że Hitler nie był dobry dla Polaków.
  • MartynaM dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie, to ci dopiero odkrycie... weź, to żenujące, że muszę to uświadamiać.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Mi wiersz pasi?.
  • Noico dwa lata temu
    Dzięki, bo jest ładny, mnie też się podoba. Pierwszy wers mi tylko nie pasuje.
  • Lotos dwa lata temu
    Jego zapytaj.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    To chyba proste podać link?
  • Lotos dwa lata temu
    Józef Kemilk On Ci swoje poglądy lepiej wytłumaczy, albo poczytaj trochę komentarzy pod jego tekstami, kiedy mu zarzucam hitleryzm, nie zaprzecza, pod moim tekstem "Auschwitz " widać wyraźny żal, że piszę o tym a nie o zbrodniach sowieckich.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Lotos ja też bym nie zaprzeczał w myśl poniższej bajki.
    Przyszedł osioł do lwa i mówi że trawa jest niebieska, a tygrys mówi, że zielona i się z nim cały czas kłuci. Lew potwierdził, że trawa jest niebieska. To osioł, że trzeba ukarać tygrysa, no to lew ukarał tygrysa. Zadowolony osioł poszedł.
    Tygrys pyta się lwa dlaczego go ukarał, przecież trawa jest zielona. Lew potwierdził kolor trawy, a ukarał tygrysa po prostu za to, że traci czas na kłutnie z głupkiem.

    Więc podaj link, gdzie noico wychwala Hitlera.
    Pozdr
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Lotos Kiedy napisałeś tekst Auschwitz, bo nie mogę do znaleźć? Może pod innym nickiem?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    *go znaleźć
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Józef Kemilk kł...tnie przez o z krechą. Może pomyliłeś z kłuć:)
  • Lotos dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie pod lotos, Celina pisze:wolisz bolszewickie wymiar sprawiedliwości?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Lotos Jest. Przeoczyłem.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie ok?, a link? Nie pytałbym się o link, ale Lotos tak to podkreślił, że zaciekawiło mnie to. Pewnie wie, co pisze? A może nie? Inna rzecz, że autorzy różne rzeczy piszą i często z życiem się to rozjeżdża. Tak to już jest.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Józef Kemilk
    Chodzi o to, że prawdopodobnie Noico ma ten sam stosunek do Hitlera, co inni polscy działacze nacjonalistyczni z okresu międzywojennego. Zachwyt i podziw. A to dlatego, że Hitler mordował Żydów.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie czyli gdybanie? A może dla noico równie zły (albo gorszy) jest komunizm? To Lotos mógłby zaznaczyć, że to jego gdybania. A może jest Stalinistą i chce mordować... ? To taki czarny żart. Po prostu mógłby odnieść się do utworu, a nie swoje projekcje przedstawiać jako prawdziwe stwierdzenia. Chyba, że faktycznie tak pisał noico, tylko linka nie mam?
    To by było na tyle, kończę.
    Szacunek na pierwszym miejscu?
    Pozdr
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Józef Kemilk Faktem jest, że Żydzi zdobywając Polskę w 1945 roku jako Sowieci zaczęli zabijać wielu nacjonalistów. Noico o tym często pisze. Ale to wcale nie usprawiedliwia Holokaustu. Po prostu jak ktoś ma fioła na punkcie jednej nacji to wyszukuje zbrodnie tylko w jej szeregach.
  • Noico dwa lata temu
    Oni urządzili prawdziwą rzeź Polaków baranku, a nie zaczęli zabijać. Pierwszy holocaust był na Kresach, które zajęli w 1939 roku. W ilości trupów przebili niemiecką akcję przeciw inteligencji zwaną A - B (Außerordentliche Befriedungsaktion – AB). Kilkaset tysięcy pomordowanych plus dwa miliony brutalnie wysiedlonych z czego nie wiadomo ilu zmarło w drodze i na miejscu. Szacunkowo około kilkuset tysięcy. Mylisz się, że zaczęli mordować dopiero w 1945 roku. To były takie same bestie jak hitlerowcy. Ich więźniowie, m.in. Pilecki powiedział, że Auschwitz to było sanatorium przy tym co wyprawiała żydokomuna. Ale wielu to samo mówiło.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico Nie podoba mi się Twój stosunek do rozmówcy koziołku.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    PS. Żydzi mordowali, Niemcy mordowali, ale Polacy to już święci byli i tylko grzecznie chodzili do pracy.
  • Noico dwa lata temu
    To zdanie pokazuje szczyt twojego bezmózgowia. Powiedziałem już nie lubię nieuctwa, choć tu starasz się pozować na jakiegoś znawcę. Chyba w głupocie przodujesz. Tak, mordowaliśmy dzielnych obrońców Monte Cassino, heroicznych obronców Ankony (dzisiaj rocznica zdobycia). Polacy walczyli z żołnierzami ciemny głąbie. Skrytobójczo zamordowali paru katów Warszawy.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico Dlaczego mnie obrażasz? Nie masz prawa. Historia nie da się oszukać. Mordercy są w każdym narodzie. A wybielanie jednego czy drugiego narodu jest zawsze skazane na porażkę.
  • Noico dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie porażką to ty jesteś. I spr z mojego wątku w podskokach.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico Potrzebujesz nawrócenia i modlitwy. Z Bogiem.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico a podobno lewacy tu szaleją, chamie.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Chyba się zapominasz, portal nie jest Twoim prywatnym blogiem, przestrzeń pod wierszem należy do wszystkich użytkowników.

    No cóż, walczymy argumentem siły, a nie siłą argumentów? Bardzo nie po katolicku, bardzo.
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Chyba właśnie bardzo po katolicku?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Nie chciałam być złośliwa, ale niestety, coraz bardziej słowo katolik staje się synonimem moralnego dualizmu ?
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka

    Moim zdaniem nie ma złośliwości w stwierdzaniu faktu. Tym bardziej, że to na własne życzenie.
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Maski nie da się długo nosić, maska w twarz nie wrasta, prędzej czy później spadnie i obnaży prawdziwą twarz ?

    Maskują się ci moralnie dualni, a potem sami się demaskują ??‍?‍?????
  • Noico dwa lata temu
    Poncki jesteś namacalnym choć nie jedynym tutaj przykładem tego, że jedyną pożywką ateistów jest szczekanie na ludzi uczciwych. Taki nieudolny sposób na samodowartościowanie. Ale humoru ci to nie poprawia, ani rozumu nie przybywa. Najlepszego????
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ci się na żarty zbiera.
  • Szpilka dwa lata temu
    Tjaaaa, ale kolesiówa doradziła zmianę na rym dziadowski, poza tym nie ma przymiotnika 'warty', jest 'warta', zaś poprawnie w formie męskiej to "wart" ? Niewart-nieba, bardzo dobry rym był, zamienił stryjek siekierkę na kijek.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Jestem rozczarowana Twoją postawą, wydawało mi się, że wygrzeczniałeś, się mi wydawało jednak ?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Humoru mi to nie poprawia wręcz przeciwnie. Od dziecka byłem uczony zasad moralnych przez kościół katolicki i przez to jak się "ludzie uczciwi" okazali zakłamani, ronię łzę podwójnie.
    Ja nie przestałem wierzyć w Boga dlatego, że mi się znudziło albo dlatego, że sobie znalazłem alternatywę. Przestałem dlatego, że zasady moralne wpajali mi ludzie, którzy z tych zasad robili sobie bekę. Ja to widzę tak, że nie odszedłem od wiary tylko zostałem z niej odarty przez tych, którzy powinni być mi pasterzami. Więc prosił bym Cię, żebyś bajki o uczciwych ludziach czytał swoim dzieciom na dobranoc.

    Od rzeczowej dyskusji zawsze przybywa rozumu.

    "szczekanie" względem człowieka jest określeniem mającym na celu jego poniżenie, porównanie go do psa. W rozmowie jest socjotechniką mającą na celu umniejszenie rozmówcy przez co obniżenie wartości merytorycznej jego argumentów. Jest to takie samo słowo klucz jak często stosowane przez lewicę "faszysto". Wartość merytoryczną rozmówcy obniża się po to aby podnieść swoją.

    Osobiście samodowartościowania nie potrzebuję, zapewniam.
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ależ oczywiście, że tak. Mam również podobne oczekiwania wobec Ciebie.??? To musi działać w obie strony?
  • Noico dwa lata temu
    Poncki zostałeś obdarty przez intensywną propagandę ateistyczną. Okazałeś się słaby. Nie ty jedyny i nie ostatni. A reszta to dorabianie sobie ideologii do własnego lenistwa. Wieczorem rozwinę tę myśl, bo tera spadam do roboty. Czis?
  • Noico dwa lata temu
    Er teraz
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Tak, tak. To na pewno była propaganda, to nie możliwe przecież, żeby ksiądz mnie okłamał. Jemu przecież z dupy światło leci.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ciebie gowno obchodzi, co ja doradzam, pilnuj swoich uwag pod publikacjami innych, bo krytykujesz to, co u siebie stosujesz.

    Won ode mnie!
  • Szpilka dwa lata temu
    czemuż prawda ją ukłuła?
    przeca ma coś z osłomuła,
    głośno ryczy, bzdury plecie,
    niech zapisze w toalecie...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    na papierze do pupy ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Te twoje wierszyczki... wszystkie z dupy i o dupie! Brak ci bzykanka widoczny... ale nie rycz, może i takiej "urodnicy" coś się trafi...
  • Szpilka dwa lata temu
    Kto się jak puszczalska bzyka,
    bo łajdaczkę ma na dole,
    ten dostanie na noc byka,
    a po byku ją bejsbolem ?

    Hahahahha, wyruszana rzekła ???
  • Szpilka dwa lata temu
    bejsbolem ruszana
    i drze pysk z rana,

    hahaha, paradne ???
  • MartynaM dwa lata temu
    No... jedno w tym pustym łbie.

    Nikt cię tam już u tych szwabow nie chce? Bieda z nedzą.
    Trudno, wyj, może jakiś się ulituje...
  • Szpilka dwa lata temu
    najpierw wrzeszczy, potem chlipie,
    pewnie pusto ma dziś w... domu,

    łap bejsbola! ?
  • Noico dwa lata temu
    Poncki w czym cię okłamał, jeśli mogę zapytać, czym skrzywdził biedną, niewinną owieczkę? "Jemu przecież z dupy światło leci". - to jest według Ciebie mowa miłości i pojednania?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico

    Nie przesadzaj. Nie czuje się skrzywdzony tylko zawiedziony. Na pewno nie jestem biedny i na sto procent nie niewinny, ale jakie to ma znaczenie?
    Przecież ja nie staję na ambonie co niedziela uważając się za wzór moralny i nie truję ludziom jak trzeba żyć mimo, ze sam robię co dusza zapragnie.

    Nie jest to mowa ani miłość ani pojednania, owszem.
    Nie wiedzę powodów bym miał taką stosować jeżeli jestem wymyślany od głupców, psów, słabeuszy, itd.

    Mojej historii nie opowiem.
    Zaznaczę tylko, że nie jest jakaś dramatyczna. Ot niedotrzymanie słowa, kłamstwo udział osób trzecich. Nic co nazwał byś istotnym.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki mimo wszystko będę Ci czytał bajki o uczciwych ludziach. Pozdrawiam.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    A czemu mi chcesz czytać?
    O swoje dzieci zadbaj, ja sobie poradzę, poza tym moja rodzina mogła by się zdziwić jak by przyszedł do mnie wieczorem obcy Noico i zaczął czytać bajkę o uczciwych ludziach, nie sądzisz?
    Z drugiej strony takie czasy, że nic już nie dziwi, ale nie sadziłem, że masz takie ciągoty.

    Muszę Cię jednak uprzedzić, wolę wieczorem towarzystwo kobiety.
  • Noico dwa lata temu
    Myślałem, że w kobiety też już nie wierzysz, bo pewnie niejedna zrobiła Cię na szaro. A tu masz ci los;)))
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    W jakim sensie na szaro? W sensie jak Sasha Gray?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    A tak na poważnie to akurat tematu moich relacji z kobietami nie będę poruszał ponieważ uważam to za intymne.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki no większość mężczyzn ma z kobietami jakieś przejścia, że rzucą, oszukają, wykorzystają, więc myślałem, że też może miałeś i w nie nie wierzysz, i że zostałeś feministycznym ateistą.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Po pierwsze nie wiem czemu sądzisz, że jestem ateistą. Po drugie feminizm to coś odwrotnego niż miałeś na myśli. Chodziło Ci o mizoginizm.

    Tak jak mówię, możesz sobie roić w głowie na ten temat co Ci się podoba. Zostanie to nadal moją tajemnicą. Najzwyklejszy szacunek z mojej strony.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki wcale Cię nie ciągnę za język.
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki dzieło zniknęło.
    Znaczy Szpilka poprawiła i teraz wędruje do jakiejś gazetki parafialnej.
    Stary numer gościa.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki nie o mizogonizm, tylko o utratę zaufania, jak to opisałeś w przypadku jakiegoś księdza, i w efekcie utrata wiary w kobiety. Mizoginizm to coś innego.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Mam wrażenie, że albo Ty nie wiesz o czym mówisz albo ja nie wiem o czym Ty mówisz.
    Najczęstszą przyczyną mizoginizmu jest utrata zaufania do kobiet choć ja śmiem twierdzić, że to strach przed nimi.
    Czy to prawda, że wystawisz ten tekst do gazety?
  • Noico dwa lata temu
    Poncki chodzi mi o to, że jak oszuka Cię dziecko, to nienawidzisz wszystkie dzieci, jak mężczyzna, to pałasz nienawiścią do wszystkich? Czy takie podejście uważasz za logiczne?
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki Bardzo często tak robi.
    My poprawiamy, potem tekst znika i idzie do jakiegoś pisemka.
    Sądzisz, że się przyzna?
  • Poncki dwa lata temu
    pansowa
    Nie wiem. Jeśli ma honor to powie prawdę.
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki Teraz do dopiero dałeś czadu :))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • Noico dwa lata temu
    Poncki słuchaj idioty, to dobrze na tym wyjdziesz?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki zapytaj go, czy to prawda, że swoją klozetową poezją tapetuje drzwi do WC?
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Z idiotów to akurat słynie twoja rodzina.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki ty na moje o kobietach też nie?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Moje o kobietach jest sprawą intymna - osobistą.
    Z kolei jeżeli Ty publikujesz teksty, w których pomaga Ci ta społeczność to to nie jest Twoja osobista sprawa. Chociażby ta społeczność zasługuje na powiedzenie prawdy. Tak jak powiedziałem. Sprawa honoru.
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki On honor tyle razu tu sflogał, że została mu tylko brudna szmata.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki pytałeś już pansowę czym tapetuje drzwi do wc???
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Wracając wyżej.
    Jeżeli oszuka mnie dziecko, kobieta czy mężczyzna to uznam, że zostałem oszukany, przez człowieka ale nie jestem w stanie obarczyć odpowiedzialnością całej ludzkości więc będzie to sprawą personalną i od tej jednej osoby będę oczekiwał zadośćuczynienia.

    Jeżeli oszuka mnie urzędnik państwowy, czytaj reprezentant państwa uznam, że zostałem oszukany przez urzędnika, ale odpowiedzialnością obarczę instytucję, którą reprezentuje idąc dalej państwo, ponieważ to powinno zadbać aby urzędnik nie miał możliwości mnie oszukać.

    Jeżeli oszuka mnie ktoś kto reprezentuje instytucję, która prezentuje u swojej podwaliny moralność uznam, że zostałem oszukany dwa razy. Przez tego człowieka i przez tą instytucje ponieważ zwiódł mnie ten człowiek i to co głosiła dana instytucja.

    To jest moim zdaniem całkowicie logiczne.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico twoim zdjęciem
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Jeżeli jeszcze raz uciekniesz od odpowiedzi na moje pytanie uznam podejrzenie za zasadne.
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki Podejrzenie? :)))
  • Noico dwa lata temu
    Poncki strasznie surowy jesteś wobec jednych, a łagodny wobec innych. Nie lepiej te same kryteria stosować wobec wszystkich?
  • Noico dwa lata temu
    pansowa idź już, przylep sobie nad spłuczką przerobioną strofę Dekaosa. Widać, że ci dorównuje w kunszcie????
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Nie. Kryteria są takie same dla wszystkich. Wobec kogo niby jestem łagodniejszy?
  • pansowa dwa lata temu
    Noico boisz się że znowu odkryjemy?
  • Noico dwa lata temu
    pansowa idż na warsztaty poetyckie. Po nich będziesz tapetował przedpokój ja zabraknie ci miejsca w wc???
  • pansowa dwa lata temu
    Plagiatów też tu nie wstawiałeś honorowy gościu? ?
  • pansowa dwa lata temu
    Odpowiedz na te pytania bo Poncki czeka?
  • Noico dwa lata temu
    Poncki urzędników chociażby.
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Niby od kogo urzędników traktuje gorzej?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    To inaczej. Powiedzmy, że jest na rynku firma X ciesząca się wieloletnią renomom. Któregoś dnia zatrudniają Mariana, który korzystając z renomy zaczyna robić pod siebie parę groszy oszukując klientów. Co się dzieje? Oszukani klienci są wkurwieni na Mariana ale firma X traci renomę. To przecież jest oczywiste. Ponadto ten sam schemat co wyżej.
  • Noico dwa lata temu
    Poncki sam już sobie odpowiedz NATO pytanie. Dobranoc.
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki no toś otrzymał odpowiedzi...?
  • Poncki dwa lata temu
    Noico
    Na które pytanie?
    Na to kogo traktuje nierówno czy na to czy publikujesz nie do końca swoje prace?
  • Poncki dwa lata temu
    pansowa
    Enigma...
  • pansowa dwa lata temu
    Poncki po prostu wszyscy wiemy jak z gościem jest
  • słone paluszki dwa lata temu
    To nie był potas
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak bardzo chciała zło w dobro zamienić,
    bo bez świętości świat jest mało wartym,
    więc chociaż twardo chodziła po ziemi,
    duch sięgał wyżej, ponad szlak utarty.

    Ja bym tak zaczęła. I koniecznie wersy naprowadzające na gwałt, bo trudno w tej chwili wyczytać to z wiersza, no i jeszcze nierówności zgloskowe, bo rym b.dobry.
  • Noico dwa lata temu
    Zło w dobro miałem w pierwszej wersji Martyno, ale chyba do tego wrócę, bo jak już pisałem wyżej pierwszy wers nie bardzo mi się podoba. Za to ostatni jest super. Jeśli pozwolisz to skorzystam, ale przy zachowaniu układu 5 - 5.
    Co do ostatniej strofy, to nie chciałem pisać o próbie gwałtu, ale napisałem o heroicznej śmierci, a kogo to będzie interesowało, to sobie może sprawdzić o co chodziło. Może coś w niej jeszcze zmienię. My do wierszy piszemy krótkie opowiadanka, więc wyjaśnienia są zawsze w nim.
    Dziękuję za rady.
  • Noico dwa lata temu
    Tu jest bardzo ładny wiersz o Karolinie, chociaż rymy gramatyczne, ale niestety nie wiem czyjego autorstwa:

    Córka tej ziemi.

    Jej czystą duszę - jak kroplę rosy,
    Jej ciężkie życie - jak zboża kłosy,
    Jej proste serce -jak drzewa w borze,
    Bóg wziął do nieba w czci i honorze.

    Swe ziemskie troski i życia trudy,
    Włos kasztanowy, a może rudy,
    I to, co w krótkim życiu zrobiła,
    Tu w swojej wiosce pozostawiła.

    Jest chata, w której mieszkała ona,
    W lesie polana jej krwią zroszona,
    Rośnie pod chatą ta sama grusza,
    Tu gdzieś na pewno krąży jej dusza.

    I tylko czasy, mówimy, inne.
    Któreż to dziewczę jest tak niewinne,
    Czy się tak modli młody lub stary?
    Choć krew męczeńska to posiew wiary

    Ileż zawiści jest miedzy nami,
    Chociaż ją wszyscy czcimy wargami
    Mówimy o niej, że Gwiazdą Ludu
    Ale nie chcemy dzielić jej trudu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania