[ ]

Szczęście. Jedyny powód żeby żyć. Według mnie oczywiście. Asceci, cynicy, epikurejczycy... Najwidoczniej doszli do tego samego wniosku. Zastanów się. Przestań czytać, i dokładnie w tym momencie pomyśl po co się uczysz czy pracujesz? Żeby wydawać pieniądze. Po co ci pieniądze? Żeby żyć. Żyć. Nie, nie na wszystkie przyjemności, bo za każdym razem kiedy coś kupisz znajdzie się coś droższego i lepszego. Wpadniesz w niekończącą się pustkę, i będziesz przez resztę życia wydawał pieniądze na inne niepotrzebne rzeczy. Takie "życie" nie ma sensu. Powiedz to w końcu.

Powiedz sobie "dość". Jeżeli jedynym sensem życia jest szczęście, to po co ci te cholerne pieniądze? Ano właśnie. Odpocznij od pracy, zastanów się nad tym co cię uszczęśliwia. Mnie uszczęśliwia pisanie. Pisanie i czytanie. Oczywiście lubię też inne rzeczy, ale od dziecka marzyłem żeby napisać książkę. Tak, książkę. Fakt, iż piszę ten tekst, o nieco filozoficznym charakterze jest moim pierwszym krokiem do spełnienia mojego marzenia. Jeżeli nie poprzestanę, jeżeli ktoś, lub coś mnie odpowiednio zmotywuje, to w końcu napiszę do tego wydawnictwa, wezmę się za książkę, i nie dam sobie spokoju, jeśli nie zobaczę jakiegoś przechodnia na ulicy trzymającego w ręku moje kilkaset stron papieru.

I w tym momencie wchodzisz Ty. Zastanów się przez chwilę, skoro ja, nic nie znaczący mały, szary człowiek, jest w stanie z takim zaparciem pisać o tym co prawdopodobnie czeka mnie za dekadę, to dlaczego niby Ty nie możesz? Bo Ci się nie chce? Bo nie masz czasu? Czas spędzany na szukanie szczęścia i spełnianie własnych marzeń nigdy nie jest zmarnowany.

Nigdy.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • ausek 18.10.2015
    Wywołałeś u mnie chwilę refleksji, za co ci dziękuję :) 5
  • Numizmat 18.10.2015
    Rocznik 01? Rzeczywiście jestem zdumiony :) Twoje przemyślenia są bardzo głębokie i zdecydowanie wzbudzające refleksję. Mój ulubiony fragment: "Czas spędzany na szukanie szczęścia i szukanie własnych marzeń nigdy nie jest zmarnowany. Nigdy". Pomimo wielu interpunktów, daję 5 ;)
  • Dwanaście 18.10.2015
    Dzięki wielkie, nie spodziewałem się takich pozytywnych ocen: )
  • alfonsyna 18.10.2015
    Masz absolutną słuszność w tym, co napisałeś. Z takim uporem i nastawieniem, na osiągnięcie swojego celu nie będziesz chyba musiał czekać aż przez dekadę, czego Ci zresztą życzę :)
  • Dwanaście 18.10.2015
    Dzięki wielkie ^^
  • KarolaKorman 18.10.2015
    Posiadasz charyzmę i tego się trzymaj, by nikt nie zarzucił Ci kiedyś, że miałeś słomiany zapał. 5 :)
  • Rasia 27.12.2015
    "pomyśl po co się uczysz" - przecinek przed "po"
    "bo za każdym razem kiedy" - po "razem"
    "coś kupisz znajdzie się" - po "kupisz"
    "Wpadniesz w niekończącą się pustkę, i będziesz przez resztę życia" - bez przecinka
    "nad tym co cię" - po "tym"
    "od dziecka marzyłem żeby" - przed "żeby"
    "iż piszę ten tekst, o nieco filozoficznym charakterze jest" - ten przecinek wędruje przed "jest"
    "nic nie znaczący mały" - nieznaczący* i przecinek po tym słowie
    "pisać o tym co prawdopodobnie" - po "tym"
    Troszkę błędów, ale poza tym przesłanie tekstu mi się podobało, poza tym nieco odsłoniłeś swoją postać. Zostawiam 4,5 czyli 5. Zastanawiam się, czy już zrezygnowałeś z tej strony, czy też jeszcze czasem na niej przesiadujesz, ale mam nadzieję, że kiedyś powrócisz :)
  • KarolaKorman 23.07.2017
    Dwanaście, piszesz coś? Coś tworzysz, czy tylko zaglądasz, jak u nas leci? Pozdrawiam :)
  • Dwanaście 14.05.2018
    Zabrałem się za poezję. Od jakiegoś czasu próbuję pisać wiersze, niedawno przypomniałem sobie o tej stronie i pomyślałem że chętnie usłyszę zdanie innych na ich temat. Cieszę się, że ktoś do mnie tutaj (pomimo raptem jednej, marnej publikacji) zagląda. To niezmiernie miłe, krótko rzecz ujmując. Ah, ten powrót wysyłał u mnie sporo nostalgii!
  • kalaallisut 14.05.2018
    Pisz, pisz :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania