A jednak przeszedłeś!

A jednak przeszedłeś! I w przeciwieństwie do innych nie kazałeś, mi na siebie czekać.

A jak pięknie się ubrałeś! Chyba nikt mi nie uwierzy, że specjalnie dla mnie nauczyłeś się prasować. Siadaj, nie przejmuj się moją paplaniną mam tak zawsze, kiedy chcę zagłuszyć wyrzuty sumienia. Ty myślisz, że znamy, się dopiero od wczoraj a ja wiem o Tobie wszystko!

Znam nazwisko rodowe Twojej matki, wiem, że na kolanie masz, bliznę jednym słowem znam, każdy Twój sekret, choć Bóg mi światkiem niektórych wolałabym nie znać. A ty, co o mnie wiesz? Śmiało powiedz, mi jak mnie postrzegają ludzie? Bo z tego, co wiem, oni się mnie boją! I nie rozumieją, że żadna praca nie hańbi! Nie powinnam Tego mówić, zwłaszcza teraz w godzinie, której pocałunkiem odbiorę Ci życie, ale żal mi Cię, że jesteś pierwszą osobą, która poświęca mi swój czas. Przestań patrzeć na mnie w ten sposób, bo czuję się niezręcznie! Zrozum chciałabym, ale, nie mogę cofnąć wyroków Boskich! Za to mogę Ci pomóc odejść szybko i bezboleśnie bez konwulsji, majaków i żalu. A teraz już śpij, ja zostanę przy Tobie i osobiście zaprowadzę Cię przed niebieskie bramy. Bo Ty jako jedyny Śmierci się nie bałeś...co więcej pozwoliłeś jej być damą.

 

 

 

Zmieniłam tylko zapis na prozę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Justyska 02.07.2018
    "choć Bóg mi światkiem " - świadkiem
    "A teraz już śpi, ja zostanę przy " - śpij
    Hej Tino, po Twojej prozie wolę prozę i to też zapisałabym zwyczajnie prozą. To oczywiście tylko moje osobiste odczucie. Przewrotny tekst i dałam się zaskoczyć. :)
    Pozdrawiam
  • Tina12 02.07.2018
    Zerknij teraz zmieniłam zapis.
  • Justyska 02.07.2018
    Kurczę Tino, teraz czuję na sobie dużą odpowiedzialność :) Jak dla mnie lepiej. Mam wątpliwości co do interpunkcji, ale moja tak kuleje, że nie będę się tu mądrzyć.
    I tu mała podpowiedź, bo masz powtórzenie.

    " Ale mogę Ci pomóc odejść szybko i bezboleśnie bez konwulsji, majaków i żalu." może lepiej w tym zdaniu "Za to mogę Ci pomóc.
    I nie wiem jak to z zapisem z dużej litery "Ci" w takim tekście.
    Faja miniatura wyszła:)
  • Tina12 02.07.2018
    Interpunkcja to u mnie leży i kwiczy. Dla tego chętnie korzystam z porad.
  • Keraj 02.07.2018
    Podoba mi się 5
  • Tina12 02.07.2018
    Dzięki
  • Nie powinnam Tego mówić, zwłaszcza teraz w godzinie, której pocałunkiem odbiorę Ci życie, ale żal mi Cię, bo mam wrażenie, że jesteś pierwszą osobą, która poświęca mi swój czas
    - taka sugestia aby wzmocnić przekaz w tym zdaniu, wywalilbym „mam wrażenie”
    „Nie powinnam Tego mówić, zwłaszcza teraz w godzinie, której pocałunkiem odbiorę Ci życie, ale żal mi Cię, jesteś pierwszą osobą, która poświęca mi swój czas
    - taki zapis jest bardziej zdecydowany moim zdaniem, bardziej wyrazisty i mocny.

    I ostatnie zdanie, jako puenta jest najważniejsze:
    „Bo Ty jako jedyny Śmierci się nie bałeś, co więcej pozwoliłeś jej być damą.”
    Gdyby to zapisać tak:
    „Śmierci się nie bałeś... co więcej pozwoliłeś jej być damą.”
    Taki zapis dałoby wiecej dwuznaczności, pozwoliłby czytelnikowi na szersze interpretacje.

    Tekst ciekawy, oczywiście nie musisz niczego zmieniać, to co napisałem to tylko moje luźne rozważania z których mozesz oczywiście skorzystać jeśli zechcesz lub nie.
    Pozdrawiam :)
  • Tina12 03.07.2018
    Troche zmieniłam, z tym tekstem jest tak że na początku był zapisany w formie wiersza. Potem zmieniłam na proze.
  • Tina12 tak naprawdę do nie ma większego znaczenia jak zapiszesz, w sensie prozą czy wierszem, ale jak to zrobisz. Drobne niuanse stanowią o jakości tekstu. Can zwrócił Ci uwagę pośrednio taką samą jak ja, moje propozycje zmian, delikatnie maskują, że chodzi o smierć, sprawiają, że tekst nie byłby tak oczywisty. Chociaż oczywiście możnaby jeszcze bardziej to ukryć, ale to rzecz gustu.
    Dobrze, że ciagle piszesz:)
  • Tina12 03.07.2018
    Maurycy Lesniewski
    Próbuje pisać cokolwiek. Nawet piosenki po ingliszu do szuflady.
  • Canulas 03.07.2018
    "A jednak przeszedłeś! I w przeciwieństwie do innych nie kazałeś, mi na siebie czekać." - na przecinkach się nie znam, ale ten mi się wydaje bezzasadny. Już prędzej po słowie "innych"
    Z tymi przecinkami to jest tu lekkie zamieszanie, ale sam tekst naprawdę spoko.
    Odkryłem, że chodzi o śmierć, ale też tego przesadnie nie ukryłaś.
  • Tina12 03.07.2018
    Próbuję walczyć z interpunkcją, ale mi nie wychodzi. Wiem, że za specjalnie nie ukryłam o co mi chodzi, ale trening czymi mistrza. I za 101 może kogoś zaskocze. Dzięki za przeczytanie.
  • Dekaos Dondi 03.07.2018
    Tekst mnie się podoba. Ma to ''coś'' w sobie.
    P.S. Mnie by bardziej pasowało: A jednak przyszedłeś. Ale może coś źle zrozumiałem.
    Pozdrawiam→5
  • Tina12 04.07.2018
    Dzięki za wizyte
  • Margerita 03.07.2018
    pięć jak zawsze na błędach ja się nie znam więc zostawiam to innym
  • Tina12 04.07.2018
    Danke :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania