absolutnie ważne i poważne receptury na jesienne kalambury

(recepta na zarazę covidową od samego doktora)

 

„jedno jabłko z wieczora i nie ma doktora” (a najlepiej dwa)

czy to szczyt głupoty czy robienie z ludzi ciemnogrodu?

a może reklama na grójeckie jabłka takie ciche prawo zbójeckie

kupujmy więc nasze polskie owoce i SARS-CoV-2 nam nie podskoczy

po co maski respiratory i spinanie rzyci wszak jabłka są lekarstwem

ponad wszystko ponad życie

 

zamiast jabłek kilo kitu kupmy na jesieni

i będziemy na zimę szczęśliwie uszczelnieni... Amen

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • 00.00 15.10.2020
    Jedno i drugie powinno się jeść. Sama jem kit pszczeli, ten z pasieki. ?
  • Pasja 15.10.2020
    Dobrze wybrnęłaś z tego kitu :) Pozdrawiam
  • Szpilka 15.10.2020
    zjeść jabłuszko lub szarlotkę,
    no i w (_!_) mieć mikroba,
    przecież krzepi to co słodkie,
    a tu cała prawda, zobacz:

    https://gbdeclaration.org/

    https://www.rp.pl/Covid-19/201009494-Pandemia-Protest-6-tys-naukowcow-przeciw-zamykaniu-krajow.html
  • Pasja 15.10.2020
    Przeczytałam i też mam pewne zastrzeżenia i niedomówienia. Jednak denerwują mnie różnorakie publikacje przekrzykujące się nawzajem i te stwierdzenia... amerykańscy uczeni.
    Uważam, że jesteśmy daleko od postawienia 100% diagnozy. To jest walka pomiędzy koncernami. Naturalna selekcja ludności. Jabłka jem od wieków i będę jeść. A takie gadanie polityka to uważam za absurdalne i za brak poszanowania dla nas.
    Miłego jabłuszka
  • Szpilka 15.10.2020
    Pasja, można nie lubić USA i Amerykańców, ale nie da się zaprzeczyć faktom, że to potęga, jeśli chodzi o rozwój medycyny, leczą glejaka mózgu, u nas zachorowanie równa się wyrokowi śmierci. Baaaaaa, potrafię też leczyć wirusa Ebola, świetnie sobie radzą ze schizofrenią, wielu schizofreników wraca do normalnego życia, dlatego bardziej jestem skłonna wierzyć Amerykanom niż ruskiej propagandzie z wątpliwą szczepionką Sputnik w tle.

    Miłego ?
  • Pasja 15.10.2020
    Szpilka oczywiście i tutaj nie zaprzeczam. Jednak my też mamy pewien rozwój medycyny. Polscy lekarze coraz częściej są doceniani i chwaleni na świecie. Jest wiele dziedzin polskiej medycyny, z których możemy być naprawdę dumni jak: kardiologia i zabiegi angioplastyki wieńcowej, które zostały uwzględnione w najnowszych amerykańskich zaleceniach, Prof. Maria Siemionow sześć lat temu pierwsza wykonała transplantację twarzy. Operacja odbyła się w USA, wrocławscy lekarze przywrócili czucie w nogach pacjentowi z przerwanym rdzeniem kręgowym, Doktor Paweł Salwa, twórca i dyrektor Polskiego Centrum Urologii Robotycznej w Szpitalu Medicover w Warszawie, poświęcił się wczesnemu i nowoczesnemu wykrywaniu i leczeniu raka prostaty. Z ponad 1000 pacjentami operowanymi zza konsoli robota da Vinci jest aktualnie zdecydowanie najbardziej doświadczonym operatorem w Polsce... i szereg innych. Tylko jesteśmy w stosunku takiej potęgi jak USA kroplą w morzu. Niestety nakłady finansowe blokuj rozwój. Gro naszych specjalistów wyjechało za ocean i tam właśnie się przyczynia do rozwoju medycyny. O ruskiej propagandzie nie wspomniałam i nie wspominam.
  • Szpilka 15.10.2020
    Pasja

    Wiem, wiem, czytałam, a robota da Vinci widziałam live ? Ano wszystko rozbija się o finanse, a raczej ich brak.
  • Bożena Joanna 15.10.2020
    Mam już uszczelnione okna, jem jabłka, a dostęp do medycyny niesłychanie trudny i wymaga czasu i cierpliwości. Dlatego jesteśmy podatni na różne reklamy w myśl przysłowia "trzeba lubić co się ma". Postęp medycyny nie równa się dostęp.

    Smacznych jabłek!
  • Pasja 15.10.2020
    Dzięki Bożenko za radosne spojrzenie i uśmiech.
    Pozdrawiam i wzajemnie dobrych jabłek
  • Anonim 15.10.2020
    Japka są gid!
    Tę całą pandemię to obecna polska władza wprowadziła na świecie, bo kto najbardziej ucierpi na pandemii? Prostytutki, wiadomo dlaczego. A ta władza chce, żeby do końca wyplenić to "Magdaleńskie zło" z tego świata! Są mądrzejsi od Chrystusa.
    To taka moja teoria, hihihihi

    Pozdrawiam.
    ps.
    Powiem coś na uszko: nie ma jak jabłuszko ;)
  • Pasja 15.10.2020
    Witaj Antoni
    No, twoja koncepcja jak najbardziej możliwa. Jabłka są kuszące, ale chyba nie warte grzechu i jak to było w raju z tym jabłkiem?
    Zawierają przede wszystkim wodę, trochę witamin, pektyny i biopierwiastki. Może wąż-szatan, kusząc Ewę jabłkiem szepnął jej do uszka, że dzięki zjedzeniu tego zakazanego owocu schudnie. I teraz Magdaleny jedzą by utrzymać szczupłą sylwetkę.

    Pozdrawiam
  • Tjeri 15.10.2020
    Przeczytałam wcześniej, ale nie znałam kontekstu. Teraz akurat włączyłam tv i usłyszałam te ważkie rady.
    Skomentujmy to milczeniem.
  • Jarema 15.10.2020
    Teleporada: ogranicz
  • Jarema 15.10.2020
    Tvn
  • Pasja 16.10.2020
    Tjeri czasem nie da się pomilczeć. Pozdrawiam serdecznie.
  • Tjeri 16.10.2020
    pasja ja czasem nie dowierzam, że to co widzę, dzieje się naprawdę. I że aż tylu osobom to pasuje.
  • Piotrek P. 1988 15.10.2020
    Interesujące, zabawnie brzmiące i zaskakująco inspirujące. Niektóre z pojedynczych słów potrafią zainspirować mnie do napisania całych opowiadań. 5, pozdrawiam :-)
  • Pasja 16.10.2020
    Piotrek to napisz coś. Pozdrówka
  • Piotrek P. 1988 16.10.2020
    Niektóre z opowiadań, zainspirowanych słowami takimi jak "jabłko", "owoc" czy "życie", napisałem w ostatnich kilku latach, i napisać kolejne podobne utwory mam w planach. Gdy pomyślę o jednym owocu, to potrafię napisać opowiadanie, w którym wspomnę o licznych sadach i ogrodach, często spotykanych aż po horyzont :-)
  • Pan Buczybór 15.10.2020
    Ciekawe. Kontekst do poznania bliżej, ale w ogólnym pojęciu intrygujące, na czasie wiersz
  • Pasja 16.10.2020
    Dzięki PB za spojrzenie. Miłego
  • kigja 15.10.2020
    Ci z rządu, to powinni teksty dla kabaretów pisać.
    Wczoraj było o nauczycielach, którzy i tak umierają w wypadkach samochodowych, a dzisiaj o tym, że jabłko najlepszym lekarstwem na covid, nowotwór, demencję, Alzheimera i co jeszcze?

    Życzę im, jak najgorzej.
  • Pasja 16.10.2020
    Tam już jest kabaret. Niestety wybrano większością i teraz mamy to co mamy.
    Pozdrawiam
  • Jarema 15.10.2020
    Jabłka są be, a lgbt jest godne szacunku.
  • Jarema 15.10.2020
    To był ponury dowcip pokazujący stan umysłowy pewnej części społeczeństwa.
  • Pasja 16.10.2020
    Jarema a ty jesteś psychiatrą narodowym?
  • MarBe 28.10.2020
    Potrzebujemy dla dobrego zdrowia witamin i mikroelementów, a wszystko to znajdziemy w zdrowej żywności. Niestety zbyt często nasza karma ogranicza się do chemii i jednego wielkiego oszustwa, lecz smakuje znakomicie.
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania