Agata Schroedingera

Przez Ciebie

zrozumiałem stan rzeczy podwójny.

 

Bo gdy Ciebie nie widzę, to wciąż żyjesz w moich wspomnieniach.

 

Lecz gdy mnie mijasz na ulicy, to patrzysz obojętnie.

 

A dzieje sie to ciągle i wtedy,

w moich wspomnieniach umieramy.

 

Bo odwracasz wzrok a

ja wciąż patrzę.

 

Bezustannie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Tjeri ponad rok temu
    Podoba mi się idea. Proste obrazowanie pozostawia nośność tytułowemu skojarzeniu. Osobiście zostawiłabym jednak tam kota. Wiadomo by było i tak o chodzi, a uniknęłoby się pewnej karykaturalności. Ale i tak fajny tekst. :)
  • drohobysz ponad rok temu
    Może potrzebuje tej karykatury? Dzięki za komentarz ?
  • Tjeri ponad rok temu
    drohobysz
    Dlatego dodałam "osobiście" ;)
  • Materazzone ponad rok temu
    Gdyby tak Agata przestała patrzeć to sytuacja by się odwróciła i w jego wspomnieniach by dalej patrzyła?
  • drohobysz ponad rok temu
    Na tym to polega. Gdy patrzymy, wszystko się odmienia. Nagle istniejemy. A potem nie.
  • Materazzone ponad rok temu
    drohobysz No właśnie nie. Jest co prawda odwieczny dylemat filozoficzny, ten o drzewie i dźwięku ale udowodniono już, że istnienie czegokolwiek nie zależy od istnienia obserwatora. Dla mnie wiersz jest całkiem ok ale jego treść mnie okropnie męczy bo traktuje o bzdurnym założeniu, że on patrz obojętnie, więc nie patrzy w ogóle? No patrz ale obojętnie, więc widzi tylko ma w tyłku.
  • Florian Konrad ponad rok temu
    Podoba mi się treść, ale zmieniłbym wersyfikację. za bardzo "rozstrzelane".
  • kasiaczek ponad rok temu
    Eksperyment Schrodingera był bardzo niehumanitarny.
  • drohobysz ponad rok temu
    Miłość jest niehumanitarna
  • MartynaM ponad rok temu
    Dobry wiersz i świetnie zapisana myśl. Bardzo mi się podoba. 5
  • drohobysz ponad rok temu
    Dziękuję
  • Lotos ponad rok temu
    Hm... podoba mi się przekaz, forma nie bardzo, ale fajnie, że taki temat i fizyka w życiu codziennym, też kilka takich wierszy napisałem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania