xx

xx

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (66)

  • Dekaos Dondi 20.03.2021
    Ładny i sensowny wiersz↔Pozdrawiam:)↔5
  • laura123 20.03.2021
    Dziękuję, Waszej Wysokości...
  • To jest jakieś Twoje wznowienie, czy przeróbka? Coś mi się kojarzy z tylu głowy...
    Bardzo ok.
  • laura123 20.03.2021
    Nie wznowienie. Nowy twór, aczkolwiek w jakimś padło już slowo "krematorium", ale w innym kontekscie.
    Dzięki za przeczytanie.
  • Bardzo ciekawy i ładny wiersz. Pozdrawiam 5
  • laura123 20.03.2021
    Dziękuję, Marku.
    Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 20.03.2021
    Superanckie. Dla mnie pasuje do sytuacji Polaków i Żydów w czasie IIWŚ.
    Pozdrawiam
    5
  • laura123 20.03.2021
    Trochę się o to bałam, że skojarzenie może pójść za II wojną, mnie obecna była na myśli... ale co czytelnik zobaczy, to jego. Dla autora radość, że w ogóle coś widać...
    Dziękuję, Józefie.
  • Jordan Tomczyk 20.03.2021
    Fakt, bardzo ciekawy utwór i w moim odczuciu dość uniwersalny. Może kojarzyć się z różnymi okresami i wojnami. 5 i tradycyjnie zapraszam na swój profil. Już jest druga część Mafiosa ;)
  • laura123 20.03.2021
    Dzięki, Jordan.

    Idę...
  • Celina 20.03.2021
    Gdzie wy tu widzicie wojny. Tu raczej właściwszym słowem byłoby zdrobnienie "wojenki", ale to zbyt dziecinnie by brzmiało. I tyle w temacie. Dobry wiersz. 5.
  • laura123 20.03.2021
    Bogumił, ale tu jest wojna, walczymy wszak z pandemią koronawirusa i nieśmiało napiszę, że ja o tym właśnie...
  • Celina 20.03.2021
    Chyba użyłaś zbyt mocnych słów, naprowadzających na złe interpretacje.
  • laura123 20.03.2021
    Tak myślisz? Kurczę, chodziło mi, że pandemia, jedni umierają, a inni kłócą się o byle co.
    Widocznie namieszałam, ale kłócić się nie będę.
  • Celina 20.03.2021
    Dlatego zaproponowałem słowo "wojenka" zamiast "wojna", wtedy by było wiadomo, że o byle co.
  • laura123 20.03.2021
    Ale tam właśnie jest wojna. Atak wirusa i walka z nim. To nie wojenka i nie piaskownica.
  • laura123 20.03.2021
    Nieco niżej jest nienawiść, taka zwykła, międzyludzka, która trwa pomimo tej wojny z wirusem.
  • Celina 20.03.2021
    Lauro, tym wirusem już się mało kto przejmuje poza mediami. Żadne wojny z nim nie pomogą, raczej to śmieszne wojenki dla mnie są. A nienawiść będzie trwać, dopóki istnieje ród ludzki. Między zwierzętami zresztą też nienawiść. Jedne pożerają drugie, a często jak koty, mordują dla przyjemności pobawienia się z ofiarą.
  • laura123 20.03.2021
    Bogumił, mnie nie śmieszy ten wirus, bo już kilka osób z rodziny odeszło. Dlatego warto przystanąć, przestać się szarpać. Ludzie się nie zmienią, bo im dobrze w swoich skorupkach...
  • Celina 20.03.2021
    Z mojej nie, ostatnio 41 - letnia znajoma, ale generalnie to umierają ludzie starsi, i tak sobie myślę, że jak ktoś miał 82 lata, to może i tak by umarł. A tak sobie daliśmy wmówić, że to przez koronę. Bardziej wierzę w śmierć tych, którzy umierają, bo lekarze nie chcieli ich przyjąć i diagnozowali zdalnie. Takich jest więcej. Pierwsi lekarze się przestraszyli i porzucili posterunki. Taki brat Jana Pawła II opiekował się ciężko chorymi na choroby zakaźne, nie uciekł. To był lekarz. A ci dzisiejsi? Jak te portalowe gnidy, zdegenerowane, bez sumień, kultury, baby jakby wyciągnięte z domów publicznych, a faceci spod budek z piwem.
  • laura123 20.03.2021
    Bogumił, wyluzuj. Świata ani ludzi nie zbawisz, taki czas, trzeba przetrwać i na siebie patrzeć, swego pilnować. Za czyjeś grzechy nie będziesz rozliczany, tylko za swoje.
  • Celina 20.03.2021
    Ojczyzny mi szkoda, tyle milionów ją naprawdę kochało i o nią walczyło, a teraz takie g. potrafi napluć bez wyrzutów sumienia.
  • laura123 20.03.2021
    Jakbyś nie wiedział, ile resortowych dzieci zostało po komunie...
  • Celina 20.03.2021
    laura123 tak widać, że ustawione, zadowolone z życia na cudzy koszt, to i ma czas i może setki ton guana wrzucać na ruszt, to resortowe świństwo.
  • laura123 20.03.2021
    Więc daj sobie spokój i rób swoje. Bez kłótni, bo to nic nie da, wręcz przyniesie inny efekt od oczekiwanego.
  • Celina 20.03.2021
    Lauro, ja się z nikim nie kłócę. To banda świrów skoczyła na mnie, bo mam w d. ich Lema i jego twórczość. Są książki setki razy bardziej wartościowe, niż te ich gusty. Śmieszne w sumie, jak typowa banda esesmanów zareagowali. Ubaw po pachy. A później się dziwić, skąd się bierze narybek na wieżyczki do KL Auschwitz i na kapo męsko damskie. Przecież to gotowy materiał.
  • laura123 20.03.2021
    Trzeba było dla siebie zachować upodobania do pisarzy. Ja tam się jedynie zdziwiłam, że wszyscy Lema czytali, w sumie ja też coś czytałam, myślę że ''Solaris'', ale żeby mnie kto zabił, nie pamiętam o czym to. Trochę mnie to zastanawia, bo niektóre książki pamiętam, jak pacierz. Mam chyba jeszcze jego ''Bombę'', ale nie czytałam.
  • Celina 20.03.2021
    No właśnie, Lauro, w tym swoim komentarzu zapomniałem napisać, że to jest zwyczajnie nudne, zacząłem chyba Solaris, dwa czy trzy razy, i zwyczajnie przy tym usnąłem. Styl drętwy. Oni tak chyba reagują jak typowe psy Pawłowa, że skoro kilkadziesiąt krajów wydrukowało, to dobre.

    Zresztą zwyczajnie napisałem w komentarzu, że to co ciemnemu ludowi wydaje się proroczymi wizjami Lema, to przeciętny elektronik wiedział już w latach pięćdziesiątych, o rozwoju elektroniki i tak dalej. No ale że to głupie wszystko jak but, to tak reaguje, jak reaguje. Sami nawet nie widzą, jacy są śmieszni w tym zacietrzewieniu. Najlepsze jest to, że szantażem, groźbami i obelgami próbują wszystkich zrównać do swoich plebejskich gustów.
  • laura123 20.03.2021
    Pomyśl, że ktoś może lubić taki styl albo tematykę. Nie ma więc co się dziwić. To, ze Ciebie nudzi, nie znaczy, że innych też.
    Kiedy wzięłam się za Tolkiena na początku czytałam jak bajkę, później wciągnęło mnie i poleciało... a są ludzie, którzy po kilku rozdziałach, odłożyli. Gusty i guściki.
  • Celina 20.03.2021
    Ale cała ta otoczka, robienie wizjonera ze zwykłego bajkopisarza, to śmieszne. I lubienie, nie obliguje do takich zachowań, Tjeri to wręcz oczy chciała mi wydrapać, jak kura broniąca piskląt, na mnie skoczyła. A za nią jej piesek. Myślałem, że pęknę ze śmiechu. A na portalu literackim mam prawo wyrazić swoje zdanie, wcale nie zamierzam się z nim kryć, i nie zamierzam kogoś chwalić, tylko dlatego że miał dobry marketing, choćby milionowi głupców wmówiono, że ktoś był wielki. To bardzo ciekawy materiał do socjologicznej analizy.
    Teraz naszą dyskusję śledzi pół opowi, zagryzając pazury.
  • laura123 20.03.2021
    Bogumił, weż poczytaj książki Adama Przechrzty, mówię Ci rewelacja, ciężko co prawda dostać, ale warto szukać. Znakomite pióro i tematyka nam bliska.
  • Celina 20.03.2021
    Pamiętam, kiedyś pisałaś, że z nim rozmawiałaś. To chyba coś w rodzaju historii alternatywnej. A którą książkę jego możesz mi polecić?
  • laura123 20.03.2021
    ''Demony wojny'', tylko to jest seria. Sprawdź sobie w necie.
  • laura123 https://www.taniaksiazka.pl/autor/adam-przechrzta
  • laura123 20.03.2021
    nagarnuszkusiostry kim Ty jesteś, bo tu cnotliwa Zuzanna mnie podejrzewała o ten nick?
  • Celina 20.03.2021
    laura123 dzięki, w takim razie muszę kupić na razie pierwszą część. Mamy w tej chwili taką sytuację, że córka sąsiadki się przeprowadzała i likwidowała bibliotekę, siedzieliśmy u niej pół dnia z Ewą i przebieraliśmy, wybraliśmy chyba ponad sto pozycji, i teraz powoli to czytamy. Leżą na stosie w korytarzu i czekają na swoją kolej. No i na bieżąco muszę czytać, te które potrzebne są nam do tekstów historycznych. Więc cierpimy na brak czasu, a jeszcze pisanie. Dziś napisaliśmy jeden tekst A5. Teraz żona go obrabia, później ja po niej, taka kilkupiętrowa korekta. A i tak jeszcze literówki się zdarzają.

    Aha, przypomniałem sobie, ten wiersz, który poprawiałaś o Pogonowskim pewnie niedługo będzie publikowany, jeszcze przed świętami.
  • Celina 20.03.2021
    nagarnuszkusiostry no właśnie, kim ty jesteś. Ale dziękuję za link.
  • laura123 20.03.2021
    Ja też co raz wietrzę swoją biblioteczkę, kiedy nie mam gdzie książki odłożyć i też znajoma zabiera, bo mi szkoda wyrzucić.
    Pozdrów żonę ode mnie!
  • laura123 dobrze
  • Celina 20.03.2021
    Lauro, dzięki, pozdrowię..
  • Celina jestem taki sobie gość
  • laura123 20.03.2021
    nagarnuszkusiostry ty się tu spowiadaj, a nie żarty sobie stroisz z poważnych rzeczy...
  • Celina 20.03.2021
    Aha.
  • Celina

    "Mamy w tej chwili taką Przyszedł
    żona go obrabia, później ja po niej"

    Ewa przyszedł?
  • *"Mamy w tej chwili taką sytuację
    Przyszedł
    żona go obrabia, później ja po niej"
  • Celina 20.03.2021
    Siostra też się miesza do niektórych naszych tekstów, ale jej nie wymieniamy, jako autora, bo ona z dobrego serca.
  • Celina 20.03.2021
    Coś mi użarło w tekście, kawałek zaginął.
  • laura123 20.03.2021
    Yanku, nudzisz się, prawda? A co tam u Krystyny?
  • laura123, A świetnie, ma się bardzo dobrze, wręcz zajebiaszczo. Zajęta trochę w swoich Boskich kręgach.
  • laura123 cicho niech mówi
  • laura123 20.03.2021
    To dobrze, Yanku. Pozdrów ją ode mnie.
  • laura123, Będzie szczęśliwa.
  • Celina 20.03.2021
    Ode mnie też pozdrów Janku.
  • Celina, Tyle radości na raz, nawet się pewnie nie spodziewa, nie omieszkam.
  • Celina 20.03.2021
    No w końcu stare dzieje. A jak tam twój ślub?
  • Celina, Na razie są utrudnienia w dotarciu do Vegas...
  • Celina 20.03.2021
    Aha.
  • Ale jak tylko się skończą, to znów będę odkładał...
  • Celina 20.03.2021
    To wszystkiego najlepszego na nowej drodze.
  • Do skarbonki, na wyjazd.
  • Celina, Dzięki, tyle szczęścia w jeden dzień...
  • Celina 20.03.2021
    Nie ma za, Janku.
  • Celin, Ale jak nawkładam do skarbonki, to będzie.
  • Celina 20.03.2021
    Składaj.
  • laura123 20.03.2021
    Dzięki za namiary, jakoś drożej kupowałam.
  • Celina 20.03.2021
    Na pewno kupię. Choć mnie bardziej kusi Gambit Wielopolskiego, bo to moje ulubione tematy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania