¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (58)

  • pansowa 04.07.2021
    Ale Ty przecież pisać nie umiesz :)
  • Szpilka 04.07.2021
    Pansowa

    Nie umiem, się tylko zabawiam słowem, przeca wolno ?
  • pansowa 04.07.2021
    To się guru ucieszy, że nie umiesz.
  • Szpilka 04.07.2021
    Pansowa

    Każdy powinien mieć trochę radości, nawet i łokrutny Kwasibór, co tylko kwasi, niech się cieszy, niech ma ?
  • Agnes07 04.07.2021
    Ale wiersz o plamie na honorze to czytalam memu kilkuletniemu dziecku kiedys. Ładnie to być tak epigonem :) ??
  • Szpilka 04.07.2021
    Agnes, zapodaj ten wiersz, nie pamiętam ?
  • Agnes07 04.07.2021
    Poszukam tej ksiązeczki
  • Szpilka 04.07.2021
    Poszukaj, plama na honorze to popularne pojęcie, nie ma nic wspólnego z epigonizmem, wiersz jest o plamie na koszuli i to satyra ?
  • Agnes07 04.07.2021
    Stanisław Jachowicz: "Staś"

    " Staś na sukni zrobił plamę
    płacze i przeprasza mamę.
    " na sukni wypierze się plama;
    Ale strzeż się moje dziecię
    Brzydkim czynem splamic życie:
    Bo ci Staszku mówię szczerze,
    Ta się plama nie wypierze".

    Szpilko, nie gniewaj się, ale to co piszesz, jest wtórne :)
  • Szpilka 04.07.2021
    Agnes, nie gniewam, nie znam tego wiersza, nie kopiuję innych autorów, wiersze są moje i tylko moje. Pojęcie plamy na honorze jest bardzo popularne, jak i honoru, stąd zbieżność. Poza tym wszystko jest wtórne, bo już o wszystkim napisano przed nami ?

    plama na honorze - skompromitować się, pozbawić siebie honoru
    oddawać honor - okazać szacunek np. salutując lub zrobić ukłon
    punkt honoru - coś, co jest celem nadrzędnym
    splamić honor - zepsuć dobrą reputację
    unosić się z honorem - poczuć się urażonym
    wyjść z honorem - załatwić jakąś kłopotliwą sprawę nie narażając na szwank dobrego imienia
    zwracać honor - przepraszać za jakąś złą opinię, obrażenie

    https://brainly.pl/zadanie/6432775
  • Szpilka 04.07.2021
    To samo z brudem za paznokciami, też znany frazeologizm albo tyle, co kot napłakał, uważasz, że nie powinno się używać?
  • Grain 04.07.2021
    Szpilka teraz to już tylko tyle, co internet napłakał.
  • Szpilka 04.07.2021
    Grain

    W Internecie wszystkiego mnogo, aż się wylewa ?
  • Grain 04.07.2021
    Szpilka jak ruska tajga z czystymi duszami.
  • Szpilka 04.07.2021
    Grain

    A to dobre, oryginalne ?
  • pansowa 04.07.2021
    Klarowne jak zwykle
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Fajny wiersz, taki dźwięczny. Można nawet nauczyć się kilku nowych, wyszukanych słów :D
  • Szpilka 04.07.2021
    Jordan, dziękuję za fajny i dźwięczny ?
  • Narrator 04.07.2021
    Lepsza dziura niźli plama, bo ta pierwsza nie ujmuje honoru, raczej jest wynikiem lenistwa bądź niecierpliwości. Wytarł dziurę na łokciach nic nie robiąc tylko opierając się o parapet cały dzień, lub wiercąc się na płocie. Poza tym w upalne dni dziura może pełnić funkcję wentylatora, a u mężczyzny czego innego.

    Ten wiersz ma klasyczną konstrukcję nawiązującą do najlepszych tradycji poezji: Obrazowy wstęp, rozterkę (wątpię więc myślę), racjonalne argumentowanie, motyw heroiczny („niechże dziurą klata świeci”), dalekosiężną konkluzję oraz morał. Czymże jest nasze życie jeśli nie zbiorowiskiem dziur i plam?

    Autorkę nagradzam i pozdrawiam :)

    P.S. Jak tam wakacje w Kopenhadze?
  • Szpilka 04.07.2021
    Narrator, prawie zemdlałam z wrażenia po przeczytaniu Twojego komentarza, Ty to umiesz pocukrować, że ohohohohoh albo i więcej, dzięki piękne ?

    Z tą Skandynawią to mnie jakiś pech prześladuje, miałam już zabukowany bungalow w Danii i raptem wylądowałam w szpitalu, nic strasznego, ale termin przepadł, drugim razem pogrzeb w rodzinie, a teraz koronaświrus. Nie dam się zastraszyć i zaszczepić, zresztą co to za wczasy z maską na twarzy?

    Wczasuję się nad jeziorem alpejskim, już pływałam, woda zimna jeszcze, bo lato liche tego roku, ale nie pękam ?
  • Narrator 04.07.2021
    Szpilka Jeziora alpejskie też piękne są, a zimna woda dobra na cerę :)
  • Szpilka 04.07.2021
    Narrator

    No pewnieeeeeeeeeeeee, ja się ze wszystkiego cieszę, licho nie śpi i zawsze może jakaś brzydką niespodziaJkę wyrychtować ?
  • Dekaos Dondi 04.07.2021
    Szpilko↔Ale dałaś plamę!!!
    Rymy jak trza, innych części mów i ciekawe do pomyślunku.
    Każdy ma swoje "plamy" wycięte i nie,
    lecz nie każda dusza, gorąca w żelazku, wtedy nie wypali plamy, ale to trochę paradoks.
    A gdyby zaplamić całą koszulę, jedną wielką plamą?
    To wtedy by to nie była plama, jeno kolor koszuli:))↔Pozdrawiam:)↔%
  • Szpilka 04.07.2021
    Dekaos, jeno kolor koszuli - odjazdowe, dziękuję za zajefajny komentarz ?
  • kigja 04.07.2021
    Za moich nastoletnich lat w stolicy była dziwczyna, która miała ksywkę Plama.
    Była agrsywną punkówą. Krążyły o niej legendy, że robiła z ludzi plamę.
    Nie widziałam jej na oczy. I nie chciałam widzieć. Bałam się, jak diabli. Mimo, iż sama byłam punkówą. Ale sama jej ksywka odstraszała nie tylko dziewczyny, ale i chłopaków.
    To były piękne czasy...
    ~
    Plama na honorze jest niezmywalna, ale można temu zaradzić.
    ~
    Coś mi się widzi, że to wierszyk ku przypomnieniu... :)))
  • Szpilka 05.07.2021
    Kigja, byłaś punkówą? Kacza zupa i chapeau bas ?

    Wierszyk dla jajów, lubię se jaja robić, real jest dostatecznie poważny, żeby jeszcze w wirtualu smęcić, dziękuję za komentarz ?
  • Piotrek P. 1988 04.07.2021
    Ciekawe, zabawne i przyjemne w czytaniu, 5, pozdrawiam :-)
  • Szpilka 05.07.2021
    Piotrek, pięknie dziękuję za czytanie ?
  • JamCi 05.07.2021
    Fajne. Świetnie napisane, precyzyjna, ostra myśl i inspiracja tego... :-D no
  • Szpilka 05.07.2021
    JamCi, ano, inspiracja Twoją miniaturą, dziękuję za pochlebne słówko ?
  • Pasja 05.07.2021
    Plamy trzeba wyciąć i załatać. Tylko czy taka lata na lata, czy do następnego razu. Kiedyś strzelano sobie w łeb. Pod kościołem Mariackim przy bocznym wejściu są jeszcze łańcuchy w które zakuwano "plamy" na honorze. stał(a) taki(a) dzień, dwa lub więcej dni, wystawiony na wstyd ludu.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 05.07.2021
    Pasja, aha, w moim mieście dzieciństwa też stał pręgierz, nie wiem, czy dalej stoi, bo wieki tam nie byłam.

    Drzewiej inni ludzie byli i inne obyczaje, dziś się pocztę mailową ujawania bez żenady np. Pięknie dziękuję za komentarz ?
  • Trzy Cztery 05.07.2021
    Ważny temat, a wykonanie - energetyzujące!
  • Szpilka 05.07.2021
    Trzy Cztery

    Pięknie dziękuję za energetyzujące ?
  • laura123 02.08.2021
    Ten wiersz jest dowodem na to, że można nauczyć się warsztatu, pisać wiersze, ale są one tak mechaniczne, takie bez uczuć, że aż to poraża i nie mam na myśli tematyki. I jedno co rwie mi się na usta, to apel, żeby nikt nie pisał bez weny, bo wtedy takie potworki wychodzą. Przygnębiające.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Ten wiersz można zinterpretować na dwa sposoby. Pierwszy dosłowny jako żartobliwą personifikacje plamy. Drugi bardziej zgłębiony jako przypomnienie, że o pewnych osobach lepiej zapomnieć niż próbować je zreformować. Pozdrawiam 5
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek, oj tak, oj tak, trafiłeś w sedno, o pewnych osobach najlepiej zapomnieć. Nom, psikusowy wiersz, dziękuję za odwiedziny ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Chociażby o pani powyżej... ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski prosiłam i nalegalam, żebyś nie wypowiadał się na mój temat.
    Dałeś słowo, a teraz co?
    Mnie nie obchodzisz i tego samego oczekuję od ciebie, panie poniżej...
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM ale mnie śledzisz! Czuje się osaczonym. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, tak, naprawdę?
    Niemożliwe, bo wystarczy tylko umiejętność czytania komentarzy na głównej.

    Nie masz o kim pisać czy kolejny klon Bogumiła?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Tylko, że bez kontekstu nie było nawet wiadomo o kim piszę! ? To jakiś stalking. I jeszcze jedno, obiecałem tylko, że nie będę komentował twojej twórczości, i tego się trzymam. Nigdzie nie twierdziłem, że będę milczał jak trollujesz moją lubą! Podałem też warunek, masz nie wtrącasz się do moich i Szpilki rozmów, co właśnie złamałaś (od początku czułem, że to zrobisz). Widzę, że intepretujesz umowy pokojowe jak Turcja. Niby mamy umowę z Grecję, ale mamy prawo na nią napaść, gdyż ona posiada na Wyspach Egejskich OT. Naucz się szanować umowy, a nie robisz jakąś falandyzację.?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, zagolopowałeś się i to bardzo... kazdy wiedział o kim piszesz, bo głupcy są tylko w twojej wyobraźni, na dodatek chorej, ale to nie mój problem.

    Z "twoją lubą" pisz sobie o czym chcesz, byle nie o mnie. Umowa dotyczyła nie tykania siebie, nie patrzenia na siebie i wszystkiego co z tym związane.

    Ciekawe czy szpilka wie z kim pisze tak ochoczo... hahaha
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM Tykasz to właśnie ty mnie. Nie hejtuj jej, to nie będziemy o tobie gadać. Proste?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM "(...) Każdy wiedział (...)" - puk puk, tylko ty jedna robisz takie analizy. No, ale to miłe, że tyle o mnie myślisz. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, komentarz ma prawo napisać każdy i jaki tylko chce. To nie hejt, tylko portalowy zwyczaj.

    Ty nie masz za to prawa czepiać się moich komentarzy, bo w żadnym razie nie dotyczą ciebie, nie mówiąc że nawet nie autora lecz tekstu.

    Nie myślę o tobie i wbij to sobie raz na zawszecdo pustego łba!

    Tyle ode mnie.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    MartynaM " (...) komentarz ma prawo napisać każdy i jaki tylko chce(...)" - A wiec ja też! A teraz do niewidzenia! ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Niedawno stwierdziłeś, że szkoda czasu na przepychanki, zatem się nie przepychaj, please, tylko chwyć za pióro i napisz cóś fajoskiego o Kościach Wielkich ?

    Idę dziś na miacho, na precla z masłem i kawusię niamniuśną, to będzie przyjemny dzionek, Tobie też takiego życzę ☕ ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szpilka Fakt, szkoda na nią czasu. Ty jesteś ośnieżonym cedrem na szczytach Libanu, ona jedynie grusza na miedzy w Polsce wschodniej. Kto by myślał o gruszy mając cedr. Życzę ci udanego dnia. ?
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, faktycznie, ale plama na krawacie, po cydrze z drzewa wiadomości dobrego i złego
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain W raju to nie było Cedrów. I cydr nie ma nic wspólnego z cedrem po za nazwą!
  • Szpilka dwa lata temu
    Marek

    Ale piękne porównanie, tkanks ?
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, tym odkryciem, większym niż uniesiona kołdra nad śpiącą kobietą, zasłużyłeś na felczcerat Honoris Causa z nadymki siedmiolatki, na najważniejszej uczelni w Kościach Wielkich, a nawet w samej mleczarni
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain Eee, żadne to odkrycie. A w Kościach Wielkich nie ma uczeni.
  • Grain dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski, a na MartynieM, bezkarnie się nie da się dowartościować.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain na nikim nie próbuje się dowartościować. Stwierdziłem tylko fakt.
  • Grain dwa lata temu
    ja go nie zatwierdzam, popróbować możesz, to wolna rzeźnia.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Grain Ok. Każdy ma prawo do własnej opinii. Ja uwielbiam Szpilkę i nie wiem jak można inaczej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania