American Dream

- Nikt!

Bardziej od nas

nie miłuje pokoju

 

Wie o tym każdy dzikus

 

- Nikt!

Bardziej od nas

nie miłuje pokoju

 

Wie o tym każdy czarnuch

 

- Nikt!

Bardziej od nas

nie miłuje pokoju

 

Wie o tym każdy kitajec

 

- Nikt!

Bardziej od nas

nie miłuje pokoju

 

Wie o tym każdy arabus

 

GLORY TO UKRAINE!

 

i naszym

nieskalanym ludobójstwem

żydowskim braciom...

Średnia ocena: 1.9  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (158)

  • Patriota dwa lata temu
    Niezłe, pokazuje tę hipokryzje i zakłamanie tych amerykańskich sprzedajnych polityków, którzy tam są wyłączne po to, żeby służyć interesom innego państwa.
  • PACHEL dwa lata temu
    Największy współczesny żandarm globu zabiera głos w sprawie konfliktu na Ukrainie. Nie, to nie żart. Jak widać nawet w zabijaniu ludzi są równi i równiejsi. Bo Izrael to wraz z nim - najsprawiedliwszy wśród narodów Świata.
  • Patriota dwa lata temu
    Teraz gwarancje bezpieczeństwa od tego zdegenerowało tworu to pocałunek śmierci.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota Ale odróżnij dwie rzeczy my jesteśmy ich oficjalnym sojusznikiem, Ukraina nie. Po za tym z kim mamy mieć sojusz? Turcja, Gruzja, Izrael, Węgry, Chiny? To nie ma sensu. Jesteśmy zgani na Jankesów.
  • Patriota dwa lata temu
    No tak, ale ich zachowanie pokazuje co wart ten sojusz. Memorandum budapesztańskie zobowiązuje ich do obrony Ukrainy, a oni żałują jej nawet paru starych samolotów.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota Chodzi o to, żeby zamiast liczyć na pomoc na zasadzie "bo nasz lubią", budować stabilny sojusz. Bazy NATO w Polsce już są pewną formą gwarancji.
  • skandal dwa lata temu
    Gniot
  • PACHEL dwa lata temu
    Naczelny historyk Opowi z kolejnym bezdyskusyjnym komentarzem? Zapomniał chyba, że dzięki planowi Marshalla odbudowano agresora, a kraje bloku wschodniego do dzisiaj odczuwają "niedźwiedzi" uścisk ówczesnego Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. I stało się tak za sprawą porozumienia amerykańsko - radzieckiego za plecami Winstona Churchilla, który bezskutecznie zabiegał o zmianę powojennej strefy wpływów. Tyle. Co do wkładu jankesów w II wojnę światową... Śmiem twierdzić, iż był znikomy i przypuszczam, że nawet nie przystąpiliby do niej gdyby nie japoński atak na Pearl Harbor w czerwcu 1942. Ich pyrrusowe zwycięstwo nad Paktem Stalowym sprowadza się jedynie do zrzucenia dwóch bomb atomowych na Hiroszimę i Nagasaki. Jeszcze żadne państwo w historii prócz Stanów Zjednoczonych nie sięgnęło po arsenał nuklearny. Brawo. Żydzi za przyzwoleniem Bidena i wcześniejszych przywódców owej krainy wspaniałości mogą zabijać Palestyńczyków i to nie jest ludobójstwo, a w przypadku rosyjskim już jest tak? Przecież nie tak dawno amerykański prezydent jednym podpisem oddał Izraelowi kolejne ziemie należące od dziada pradziada do Palestyny. Spójrz jak wygląda obecny Irak po zaprowadzeniu w nim demokracji na modłę amerykańską, a później stawiaj własne tezy. Pozdrawiam. Cztery litery inteligenta.
  • cichy lot dwa lata temu
    Widać, że nowy użytkownik :)))
    Uspokój się świrze i przestań gadać sam ze sobą.
  • PACHEL dwa lata temu
    Pansowa piszący o klonach. A to dobre :)
  • cichy lot dwa lata temu
    Ten pansowa to musi być fajny gość, skoro wyśmiewa idiotów.
  • malakruszyna dwa lata temu
    cichy lot czyli jak widzi swoje odbicie w lustrze ten niby sowa to dostaje drgawek ze śmiechu. Słusznie prawisz, tytułu naczelnego świra, który mu się słusZnie należy, nikt mu nie odbierze. Weź leki.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Jejku, wojna klonów?
  • PACHEL dwa lata temu
    Klon Wars I: Historyk Kontratakuje.
  • cichy lot dwa lata temu
    I na kogo teraz doniesiesz kablarzu? :)))
  • malakruszyna dwa lata temu
    cichy lot leki
  • Narrator dwa lata temu
    Cóż za hipokryzja!

    Gdyby nie 'American dream' autor nie opublikowałby tego artykułu, bo system operacyjny zainstalowany na jego komputerze powstał w USA, software do wyświetlania stron internetowych i edytor tekstu również powstały w USA, sam Internet jest wynalazkiem Pentagonu, jak również model TCP/IP będący podstawowym środkiem komunikacji w sieci — wszystkie te dobrodziejstwa powstały dzięki wyzyskowi, niewolnictwu oraz imperialnej polityce Stanów Zjednoczonych, ale autor jakoś nie brzydzi się ich używać.

    Do tego słaba znajomość historii — atak na Perl Harbor nastąpił 7 grudnia 1941, a nie jak autor błędnie podaje w komentarzu w czerwcu 1942. W czerwcu 1942 to proszę pana autora miała miejsce Bitwa pod Midway, będąca punktem zwrotnym w wojnie na Pacyfiku.

    W podsycaniu anty-amerykańskich nastrojów autor nie jest jedyny. Moja znajoma jest święcie przekonana, że to ukraińscy „faszyści” wysadzają budynki w Charkowie i Mariupolu, mordują tamtejsze kobiety i dzieci, ponieważ jej mąż jest Palestyńczykiem i wspólnie oglądają arabskie wiadomości, przedstawiające Putina jako oswobodziciela uciśnionych, współczesnego Robin Hooda, który zabiera bogatej Ameryce i daje biednej Ukrainie. Wierzą w to, bo wedle zasady: kto jest wrogiem mojego wroga, ten jest moim przyjacielem. Może autor zamiast pisać bzdury w zaciszu własnego apartamentu powinien wstąpić do legii cudzoziemskiej organizowanej przez Putina z byłych bojowników w Syrii. Wprawdzie nie jest Arabem, ale wystarczy się nauczyć 'Allāhu ʾakbaru', wymywać dupę lewą ręką, a na pewno go przyjmą.
  • Narrator dwa lata temu
    ✽Pearl Harbor (literówka w moim komentarzu — myśli lecą szybciej aniżeli palce po klawiaturze)
  • cichy lot dwa lata temu
    Doprawdy zazdroszczę ci spokoju i dzięki temu logicznego punktowania bzdur.
    Wygląda na to, że część klonów oszołoma (i on sam) to tylko pożyteczny idiota.
    Ale tu mam wrażenie drugiego Maciara. Pod płaszczykiem patriotyzmu, ośmiesza go i prezentuje się jako wybitny ruski klon.
    Maciar to tylko agent. Tu działalność jest wielopłaszczyznowa.
    Dobrze, że ma minimalny wpływ na innych, bo banda pozostanie w oparach własnych spekulacji.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator Ale wiesz, że Putin to jest w Izraelu uwielbiany?
  • Patriota dwa lata temu
    Narratorze nie wiem czy pamiętasz amerykańskie gwarancje bezpieczeństwa dla Ukrainy. Oni nie mają prawa mówić, że to nie ich wojna.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Nie wiem, o co chodzi w tym wierszu? Jeśli o pretensje do Amerykanów, że nie pomogli Ukrainie, to absurd. Amerykanie nic nie obiecywali, obiecywała Polska i to Polska powinna przeprosić Ukrainę.
  • Patriota dwa lata temu
    Tu raczej chodzi o nierówne traktowanie ludobójstwa uprawianego przez Rosję i Izrael.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota OK, tu ma rację. Rok temu Izrael zrobił rzeź w strefie gazy. Militarnie nic przy tym nie osiągnął. Po za tym Izrael to (razem z Niemcami) Rosyjski szczur w obozie zachodu. Obecny konflikt tylko to potwierdził.
  • Patriota dwa lata temu
    Memorandum budapeszteńskie (Memorandum Budapeszteńskie o Gwarancjach Bezpieczeństwa) – porozumienie międzynarodowe niemające statusu traktatu[1] podpisane w grudniu 1994 roku[2] w Budapeszcie, na mocy którego Stany Zjednoczone, Rosja i Wielka Brytania zobowiązały się do respektowania suwerenności i integralności terytorialnej Ukrainy, oraz powstrzymania się od wszelkich gróźb użycia siły przeciwko jej niepodległości i integralności terytorialnej[3], a Ukraina zobowiązała się do przekazania strategicznej broni nuklearnej Rosji i przystąpienia do układu o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej[1].
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Ale nigdzie Ameryka nie obiecywała bronić zbrojnie Ukrainy. Po za tym, Ukraina według tych ustaleń miała pozostać w strefie wpływów Rosyjskich. Porównywanie tego z NATO to absurd.
  • Patriota dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski to na czym ma polegać realizacja gwarancji? Żałują nawet samolotów.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota Owszem, żałują, ale ich nie obiecali. Myśmy obiecali i teraz powinniśmy Ukrainę przeprosić.
  • Patriota dwa lata temu
    Marku, czy my dawaliśmy Ukrainie gwarancje bezpieczeństwa? Nie. Wielka Brytania, USA i Rosja. Skoro jeden z gwarantów je naruszył to naturalne że pozostali przywrócić porządek i zaatakować agresora, a minimum to wysłanie dwustutysięcznego kontyngentu brytyjsko - amerykańskiego na Ukrainę i zniszczenie atakujących Rosjan. Przyzwoitość tego wymaga. Bo w innym wypadku cóż warte są ich gwarancje? Nic.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota To Polscy Politycy i Polskie media kusiły Ukrainę NATO, UE i przede wszystkim pomocą w sytuacji napadu Rosji. Amerykanie (z obydwu partii) chłodzili te obiecanki. Nadinterpretowałeś porozumienie z lat 90-tych.
  • Patriota dwa lata temu
    Wartość tych pseudo "gwarancji" była dla mnie jasna od samego początku. Ale oczekiwałem czegoś innego. A co do wciągania Ukrainy do Unii i Nato to nasi politycy współbrzmieli po prostu z głosem zachodu. My żadnego decydującego głosu w tej mierze nie mamy. Możemy sobie co najwyżej pokrzyczeć i poobiecywać. Niestety niepodległa Ukraina, jak najbardziej niezależna od Rosji była gwarantem także naszej niepodległości. Ale to już przeszłość. Rosja teraz nie wypuści ich już ze swoich łap. Niestety.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Memorandum Budapesztańskie jest jasne. Strony zobowiązały się do nieatakowania Ukrainy w zamian za jej pozbycie się broni nuklearnej. Teraz zachód wystawił Ukrainę na pastwę głodnego wilka. Dlaczego Donbas ma być niepodległy a Czeczenia już nie? Prawo silniejszego niestety.
    Ukraińcy za szybko chcieli do Unii. Zrobili najpierw pomarańczową rewolucję. Potem sami wybrali Janukowycza, którego znowu obalili. Odrodził się banderyzm i gloryfikowanie nacjonalistycznych zbrodniarzy wojennych - nazistów i nacjonalistów.
    A teraz głodny niedźwiedź na nich napadł, a przyjaciel Zachód wszedł na drzewo jak w bajce Mickiewicza.
    Na szczęście Polska nie dała się wystawić zachodowi w sprawie MiGów. A Ameryka się przestraszyła sama je przekazać mimo że ma broń jądrową.
    Przecież mogą porozmawiać z Rosją, że ma się wycofać z Ukrainy. Widocznie nie chce. Może plan jest inny. Nie wiem.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota:" A co do wciągania Ukrainy do Unii i Nato to nasi politycy współbrzmieli po prostu z głosem zachodu". - Ale zrobiliśmy im wilczą przysługę.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria:" Strony zobowiązały się do nieatakowania Ukrainy w zamian za jej pozbycie się broni nuklearnej." - Słabością tych porozumień był brak zabezpieczenia. Opierały się tylko na domniemaniu "dobrej woli Rosji".
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria: "Ukraińcy za szybko chcieli do Unii. Zrobili najpierw pomarańczową rewolucję. Potem sami wybrali Janukowycza, którego znowu obalili. Odrodził się banderyzm i gloryfikowanie nacjonalistycznych zbrodniarzy wojennych - nazistów i nacjonalistów".- W sumie słuszna diagnoza. Ukraińcy wpadli w pułapkę. To co miało ich chronić przed Rosją poszło w drugą stronę. Szkoda tylko Zeleńskiego, gdyż robi wrażenie dobrego prezydenta.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski A polscy politycy co tak sweet focie na Majdanie robili, teraz już cichutką siedzą w Polsce. Rosja może sprzedać im kulkę na Ukrainie, tak jak morduje tam cywili bez mrugnięcia okiem. Coś co było możliwe za Hitlera ponad 80 lat temu, dzisiaj w dobie internetu i gazet przechodzi równie gładko. Rosjanie są zapatrzeni w cara, taka mentalność wiernopoddańcza.
    Czy będą sądzenie w Norymberdze? Wątpię.
  • pansowa dwa lata temu
    Patriota Geniusz!!! :)))
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria:" A polscy politycy co tak sweet focie na Majdanie robili, teraz już cichutką siedzą w Polsce." - Dokładnie, to typowe Polskie podejście. Wpychamy słabszego do walki, a sami spierdalamy.
  • Kusy dwa lata temu
    Pomijając polityczny wydźwięk tego utworu i jego tendencyjność, każdy średnio rozgarnięty użytkownik tego forum zauważy, że to słaby tekst, który trudno nawet nazwać wierszem. Na przemycaniu poglądów we własnej twórczości stracił niejeden pisarz, vide Rymkiewicz, z kolei niektórzy spośród tych, co nie gadali na prawo i lewo, że są np. faszystami (i przy okazji coś potrafili), weszli do kanonu, vide Celine. To samo radziłbym autorowi, jeśli traktuje swoją twórczość poważnie. Trollować można gdzie indziej. Przejedź się, chłopie, do Dorohuska, Hrebennego, Dołhobyczowa, popatrz na tych wszystkich ludzi, przewieź jednego albo dwóch do Lublina, Warszawy czy gdziekolwiek, spójrz im w oczy, a wtedy zobaczysz strach i niepewność, jakiego w życiu nie widziałeś. Serio. A wielka polityka? Że jedni zabijają drugich w imię imperialistycznych ambicji albo dla zysku? To jest poza nami. Tym nie warto się przejmować, bo nie mamy na to wpływu. Tak jest, było i będzie. Czy Żydom prowadzonym do komory gazowej też byś powiedział, że są be i tak po prawdzie należy im się, bo za kilka/kilkanaście lat będą bombardować palestyńskie osiedla W Strefie Gazy i na zachodnim brzegu Jordanu? Czy przeciętny mieszkaniec Jerozolimy albo Tel Awiwu ma na to wpływ? Wydaje mi się, że nie. Liczy się tylko pomoc drugiemu człowiekowi.
  • Patriota dwa lata temu
    Oczywiście, że przeciętny mieszkaniec Tel Awiwu, Jerozolimy ma na to wpływ. To państwo najbardziej zmilitaryzowane na świecie, tam żołnierzami są nawet wszystkie kobiety, oni biorą w tym udział. Mogliby odmówić, jak Otto Schimek, za odmowę rozstrzeliwania polskich cywili, jedyny sprawiedliwy żołnierz w armii niemieckiej.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota oczywiście nie można robić odpowiedzialności zbiorowej, ale Izrael jest państwem demokratycznym i większość Żydów oraz (przekupionych nędznymi zasiłkami) Arabów Izraelskich swoimi głosami poparła ludobójstwo Palestyńczyków.
  • Patriota dwa lata temu
    To raczej taka pseudodemokracja, jak u nas. Głosuj na podsunięte ci byty. Żadna partia niezależna bez pieniędzy nigdy w Polsce nie powstanie, tak samo jak i w Izraelu. Widziałbym w polskim życiu politycznym partię zdecydowanie antyunijną, bo wielu polskich obywateli ma serdecznie dość tego spedalonego tworu narzucającego swoje władztwo już dosłownie we wszystkim. Nawet sowieci tego nie robili tak obrzydliwymi metodami. Taka partia już dziś mogłaby liczyć na 20 - 30 procent głosów, a w przyszłości w miarę pogłębiania unijnej pętli na więcej.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Patriota Masz rację, ale to by musiało być zrobione na Szwajcarskich zasadach, i połączone z sojuszem z Ameryką i państwami nadbałtyckimi, być może jeszcze z bliskim wschodem. Nie możemy być samotna wyspą.
  • SwanSong dwa lata temu
    Patriota
    W przeciwieństwie do ciebie, myślący Polacy wiedza, że UE ma zdecydowanie więcej zalet niż wad i takie stare dziady borowe, jak ty, mogą tylko toczyć pianę z mordy.
  • pansowa dwa lata temu
    SwanSong płacone mają.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Leki durniu.
  • Kusy dwa lata temu
    Patriota, sprawiedliwych wśród nazistów było więcej, Wilm Hosenfeld chociażby. Skoro już się na niego powołujesz, to zapytam: czy potrafiłbyś zachować się jak Otto Schimek? Odmówić wykonania rozkazu, wiedząc, że czeka Cię za to pluton egzekucyjny albo po prostu kulka w dyńkę i rów razem z tymi, których miałeś rozstrzelać? Bo ja osobiście nie jestem pewien, jak bym się zachował. Podejrzewam, że większość ludzi by nie wiedziała z obawy o własne życie.
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna Ćwok :)
  • Patriota dwa lata temu
    Kusy wiesz, bardzo trudne pytanie. Powiem ci, że nie wiem, jakbym się zachował. Po prostu nie wiem.
  • cichy lot dwa lata temu
    Skłaniam sie jednak do opinii, że patriota z jego klonami to ruski klon. Ta głupota jest zwyczajnie nieludzka.
  • Lotos dwa lata temu
    Zgadzam się z Kusym, a takie teksty tylko pomagają Putinowi, być może niedługo wtrąca się do tej pomocy kibole, o. Rydzyk i będą wypominać Wołyń, nawoływać do zemsty i cała nasza pomoc pójdzie na marne.
    A co do samego tekstu, kiepski, to nie jest poezja, grafomania i tyle.
  • cichy lot dwa lata temu
    Literacko też tak oceniłem, co tym bardziej na Boguniemiła wskazuje.
  • PACHEL dwa lata temu
    Niestety - słaba(wiedza historyczna). Ale skoro sam Schetyna(historyk z wykształcenia)stwierdził, że Auschwitz Birkenau wyzwolili Ukraińcy i ja mam prawo do niewiedzy i lapsusów w temacie dat historycznych. O dziwo. Ankiety przeprowadzane cyklicznie na Polakach wskazują jednoznacznie, iż niemal połowa pytanych nie wie kiedy odbyła się bitwa pod Grunwaldem czy chrzest Polski. Jestem zatem w tej grupie niemal prymusem. Choć nadal odstaję intelektualnie od moich oponentów. Poza tym wszystko co napisałem we wcześniejszym komentarzu jest prawdą i nie zmieni tego nikt ani nic. Nawet niejaki Narrator czy pansowa. Syndrom wyparcia stosowany przez obu panów nie zakrzyczy brutalnej rzeczywistości w jakiej żyjemy. Widomym znakiem hipokryzji, o której wspomina pierwszy z w/w jest choćby odrzucenie przez Donalda Trumpa paryskiego porozumienia klimatycznego o ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych z grudnia 2015(w razie pomyłki proszę o korektę).[...] Porozumienie paryskie jest w najwyższym stopniu niekorzystne dla USA, działa natomiast na korzyść innych krajów[...] - stwierdza były przywódca Stanów Zjednoczonych. Nie ma w tej konstatacji nic nadzwyczajnego skoro USA wraz z Chinami są największymi trucicielami świata i każda ingerencja z zewnątrz w ich gospodarki to walka z wiatrakami. Jak widać więksi mogą więcej. Tyczy się to również kwestii wydatków wszystkich członków NATO na uzbrojenie. Chichot losu. Miast dywagować nad sukcesywną redukcją zasobów militarnych każdego państwa Amerykanie głaskają po główkach tych, którzy spełnią procentowe wymogi PKB na "śmierć". Powiem to głośno i z całą stanowczością! USA nie jest społecznością wyrosłą z tego samego korzenia kulturowego, historycznego czy tradycji. To zbiorowisko ludzi z całego świata, które jedynie przykrywa się ich flagą, a w sercu nosi własny naród. Jankesi wymordowali rodzimych mieszkańców ich ziemi - Indian i na ich trupach stworzyli własny kraj. Koniec, kropka. No tak software. Tak sobie myślę, że gdyby Trump został wybrany na drugą kadencję mielibyśmy u wrót Europy globalny konflikt światowy, bo to taki sam szaleniec i wariat jak Putin. Dziękuję.
  • pansowa dwa lata temu
    Klonie z zacięciem ruskim, masz parę :)))
    Tyrada dokładnie w stylu oszołoma.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Czyim klonem jest Pachel, bo kompletnie się pogubiłam w tym lesie klonowym ?
  • PACHEL dwa lata temu
    słone paluszki Putina.
  • PACHEL dwa lata temu
    Moim ulubionym klubem piłkarskim jest Spartak Moskwa, ulubionym poetą - Jesienin, a pisarzem - Dostojewski. Tak gwoli wiedzy pansowy.
  • PACHEL dwa lata temu
    Aż sprawdzę swoje drzewo genealogiczne. Może się trafi jakiś kacap(zaciera ręce).
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL Nu maladiets. ne nervuysya. Rosiya ochen balshoya strana. Mnoga mesta.
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria I ljudziej mnoga. Ubijut ukraińskich faszystów.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL Da, da ubiyut fashistow, banderovtsov i kantsa kantsov Ukraina budet chista od nazizma. No skazhy tolka pochemu oni ubivayut no pochemu oni ubivayut mirnykh zhiteley i nasiluyut zhenshchin?i nasiluyut zhenshchin?
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria Patamu szto ani bladzi i swołocz prieklata.
  • pansowa dwa lata temu
    słone paluszki Wyluzuj.
    Przegryź paluszkiem i orzeszkiem.
    Młotki tu lubią naiwnych.
  • pansowa dwa lata temu
    PACHEL Dobry bajer lepszy niż stówa w kieszeni :)
  • PACHEL dwa lata temu
    pansowa ma dlatego najwięcej polubień na Opowi.
  • pansowa dwa lata temu
    PACHEL Nie kosztem idiotyzmu.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL winno być proklataya.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    PACHEL: "Jankesi wymordowali rodzimych mieszkańców ich ziemi - Indian i na ich trupach stworzyli własny kraj. Koniec, kropka." - Zapomniałeś dodać, że zrobiono to wbrew Amerykańskiemu prawu.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski durne poszukiwania.
    Jak historia historią ktoś kogoś eksterminował, aby robić przestrzeń.
    Możemy to potępiać, ale nie negować.
    Słowianie też nie wkroczyli na pustkowia.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Tu jest wielkie uproszczenie, bo najpierw Amerykę zdobyli Francuzi i Anglicy, a Stany Zjednoczone powstały później.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_o_panowanie_w_Ameryce_P%C3%B3%C5%82nocnej
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    pansowa Tak, ale chodziło mi, że pierwotnie rząd USA próbował utrzymać pokój z Indianami. Działania osadników oraz żołnierzy (sic!) były przestępstwem, do czego z resztą Amerykanie przyznali się już za Granta. Nie można obwiniać całego społeczeństwa za przestępców, nawet jeśli reszta nie potrafiła ich zatrzymać.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski to klasyczna determinacja. Tak musiało być jakkolwiek nie współczujemy rdzennym mieszkańcom.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria tak, ale to było wybrzeże, gdzie Indian było mało. Później osadnicy (z własnej woli) weszli w głąb kraju. Rzeź Indian była w pierwszej połowie XIX. i odbyła się mimo próby sprzeciwu Sądu Najwyższego.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski to był sąd amerykańskiego Ziobry.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    pansowa Być może masz rację, ale trzeba pamiętać, o tych Amerykanach, którzy próbowali inaczej, zwłaszcza, że to oni bronili prawa, które było zbrodniczo łamane.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    pansowa w pewnym sensie na odwrót. W USA łamano wyroki sądowe tak jak teraz robi to rząd w Polsce. Obyśmy też nie musieli się po latach tłumaczyć.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Tam był zawsze dziki zachód. Nawet system prawa jest oparty na precedensie a nie na normie prawnej. Kiedy budowali wielką kolej było wiele przypadków przejmowania majątków za grosze przez gangsterów. "Czarnym" dali prawa człowieka dopiero w drugiej połowie dwudziestego wieku. Gdzie rządzi kapitał tam jest mało miejsca na praworządność.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski a pamiętasz o tych magnatach, którzy próbowali Ukrainę stworzyć?
    Kto ich stłamsił?
    A mogła być Rzeczpospolita trzech narodów.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    pansowa Mogła i to pewnie byłoby dobre.
  • pansowa dwa lata temu
    Abbie Faria dokładnie.
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria Święte słowa. W Ameryce nawet w transporcie publicznym były przez długi okres czasu tzw. miejsca tylko białych. Wzorem: tylko dla Niemców za III Rzeszy.
  • pansowa dwa lata temu
    PACHEL to straszne, że z trolem oszołoma dyskutujemy...
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL Ale to co różni USA od Rosji to jest wolność słowa. W Twojej kochanej Rosji jej nie ma, a w Ameryce jest. Druga różnica to głowa państwa. W Rosji jest dyktatura jednego człowieka, a w USA dyktatura dwóch partii co się dogadały i rządzą zamiennie.
  • PACHEL dwa lata temu
    pansowa zawsze lubiłem z tobą dyskutować.
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria co ty wygadujesz? Kiedy ja napisałem, że kocham Rosję?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria w samej Nowej Anglii była cywilizacja. Natomiast reszta kraju to była dzicz. Jak prezydent Adams chciał budować drogi i mosty, to do nie wybrali, tylko Jacksona który miał na wszystko rozwiązanie: "Odebrać ziemię Indianom!"
  • PACHEL dwa lata temu
    A już rozumiem. Wyszłaś z prostego założenia. Jeśli bym najeżdżał na Tuska to pewnie tylko TVP Info jedynka i dwójka. Haha.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Abbie Faria wielka mi różnica jedna czy dwie partie. Wolność słowa? Pajacu? Napisz tam prawdę co sądzisz o zbokach lub Żymianach i znikasz jak w trzeciej Rzeszy.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria: "Ale to co różni USA od Rosji to jest wolność słowa". - No, właśnie i to jest różnica. W USA zawsze jak było jakieś zło, to ktoś przynajmniej z tym walczył. O tym piszę, a PACHEL widzi wszystko zero-jedynkowo.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski nomen omen
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    malakruszyna" Napisz tam prawdę co sądzisz o zbokach lub Żymianach i znikasz jak w trzeciej Rzeszy." - Akurat w USA w tych sprawach są dyskusję.
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna jesteś klasycznym debilem?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    malakruszyna Ale po co ataki personalne? Rozmawiam z PACHEL i odpowiedz mi na pytanie czy jesteś kobietą.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Aha, jak nie jesteś piewcom to masz wilczy bilet.
  • pansowa dwa lata temu
    Abbie Faria zapulta się zaraz.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski demokracja w USA to mit. Może kiedyś była.
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna to troll jak nic.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    malakruszyna Nienawidzisz Żydów ( nie ma czegoś takiego jak Żymianie) i masz do tego prawo. Możesz nawet w domu zrobić małą makietę w Auschwitz - Birkenau, tylko co to ma do dyskusji? Masz coś do nich to napisz co Ci się nie podoba.
    A zboczeńców typu pedofile i gwałciciele powinno się kastrować fizycznie. To moje zdanie.
  • PACHEL dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski wolność słowa? Mam tobie przypomnieć ostatnie wybory i zablokowanie przez Facebook Trumpa. Wolność słowa to ostatnio w Ameryce niezbyt fortunny zwrot. Choć różnicę pomiędzy USA a Rosją widać gołym okiem.
  • pansowa dwa lata temu
    Abbie Faria flaki z olejem są ciekawsze niż ta banda ruskich trolli.
    Przecież im chodzi o to pierdolenie.
    Dziękuję ?
  • malakruszyna dwa lata temu
    pansowa leki dzyń dzyń leki.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Abbie Faria każde państwo współczesnego świata to zakamuflowana dyktatura, nawet jak dobie gęby wycierają słowem demokracja. Tylko za co innego obywateli prześladują.
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna debil
  • Abbie Faria dwa lata temu
    pansowa Mnie tylko przeraża fakt, że rozmawia sam ze sobą. Rozumiem mieć wiele nicków, publikować pod nimi, ale rozmawiać ze sobą , to powinno się w ICD-10 napisać nową jednostkę chorobową.
  • malakruszyna dwa lata temu
    pansowa bierz leki????
  • pansowa dwa lata temu
    Abbie Faria może jest, ale to literacki portal, a nie diagnostyczny w kategorii świrów.
    Niesamowita jest pojemność neta dla psychopatów.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    malakruszyna Tak. Tylko dyktatury się różnią od siebie. Jeżeli system jest dyktaturą to jest kwestia doboru systemu. Jeżeli jeden człowiek i jedna partia jest dyktaturą to mamy powtórkę III rzeszy.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Abbie Faria a co za różnica jak są dwie partie a robią zAsadniczo prawie to samo? To już jest według ciebie demokracja?
  • malakruszyna dwa lata temu
    Abbie Faria w Rosji też masz kilka partii No ale obywatele wolą Putina.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    malakruszyna Jeżeli ludzie tak chcą to dlaczego nie? Pan Putin ma poparcie i dopiero sankcje, które uderzą w Rosjan zaczynają działać. Niemcy też popierali Hitlera, bo to wielki patriota był i chciał dla Niemców tylko dobrze.
    Ludzi jest łatwo omamić i problem jest w tym, aby był trójpodział władzy, aby raz wybrana władza nie pozmieniała sobie ustaw pod siebie, by rządzić wiecznie, bo to grozi degeneracją społeczeństwa.
  • PACHEL dwa lata temu
    Wolność słowa w wydaniu amerykańskim jest ostatnio w dużej mierze warunkowana tym czy rozmówca porusza temat Izraela czy nie. Jeśli porusza nie jest miło widziany na Kapitolu. Wystarczy wspomnieć sprawę reparacji dla Izraela od Polski i związaną z tym burzę dyplomatyczną pomiędzy RP a Stanami Zjednoczonymi. I tutaj trzeba się ugryźć w język zanim zaatakuje się potężne lobby żydowskie dzierżące stery amerykańskiej gospodarki.
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria Dobrze mówisz.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Abbie Faria trójpodział to dziś anachronizm.
  • PACHEL dwa lata temu
    Mogę z tobą chodzić?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    PACHEL Podałeś jedne przykład. Przecież Trump ma swoje media. Czy mógłbyś sobie wyobrazić FOX NEWS w Rosji czy nawet w UE?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL umów się z Bogumiłem.
  • PACHEL dwa lata temu
    Abbie Faria Ale już mnie pupa boli.
  • Abbie Faria dwa lata temu
    PACHEL To Ty sowa? podszywasz się pod klona patryjoty? Niezłe:)
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    PACHEL:" słowa w wydaniu amerykańskim jest ostatnio w dużej mierze warunkowana tym czy rozmówca porusza temat Izraela czy nie". - To czemu książki Buchanana nie schodzą z list bestselerów?
  • PACHEL dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Jak najbardziej. Podobno nawet Kim Dzong Un pije coca colę.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    malakruszyna: " a co za różnica jak są dwie partie a robią zAsadniczo prawie to samo? To już jest według ciebie demokracja?" - Nie wiesz nic o tych partiach.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    PACHEL Cha cha cha!
  • malakruszyna dwa lata temu
    Marku, między demokratami a republikanami nie ma dziś zasadniczej różnicy.
  • pansowa dwa lata temu
    Abbie Faria chyba mnie obrażasz.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Taka jak między niemiecką chadecką a socjalistami.
  • malakruszyna dwa lata temu
    pansowa to ty świrze założyłeś setnego klona?
  • PACHEL dwa lata temu
    pansowa lubi w mięsień czworogłowy?
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna jak między kruszyną, noico, puciem i patriotą
  • pansowa dwa lata temu
    PACHEL coś pierdolicie, ale to norma.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    malakruszyna Obamacare, aborcja, LGBT, Ochrona środowiska, zasiłki, imigracja, stosunki z Chinami, In Vitro, kara śmierci, finasowanie opozycji w Syrii, podatki, prawo do broni, modlitwa w miejscach publicznych....
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    malakruszyna człowieku weź się nie kompromituj!
  • malakruszyna dwa lata temu
    W gębie te różnice, w działaniu niewielkie.
  • pansowa dwa lata temu
    malakruszyna męczysz się bo kurs rubla spada?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    malakruszyna przecież te wszystkie sprawy dotyczyły konkretnych działań!
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    pansowa lepiej idźmy z stad. "Rozmowa" nie ma sensu.
  • pansowa dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Fakt.
    Niech się bujają za ruble.
  • PACHEL dwa lata temu
    Yhy :)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Tylko refluksja jest prorosyjska, ale chyba nią nie jesteś...
  • PACHEL dwa lata temu
    Nie. Ja tylko piszę prawdę. Ciekawe ilu uchodźców przyjęła ta szpetna co darła mordę: Gdzie są dzieci z Michałowa?
  • PACHEL dwa lata temu
    Naród polski stał się w tej chwili zakładnikiem własnej wspaniałomyślności i przysłowiowej gościnności. Przyjmowanie uchodźców? Jestem za. Ale niech Bruksela podsyła na nich ełrusy. Może bowiem dojść do absurdalnej sytuacji kiedy Polska upomni się o 770 mld dotacji, a ukochana Ursula von der Leyen odpowie: Zaraz, zaraz. Przecież dostaliście je na Ukraińców. Polska czy to się komuś podoba czy nie jest nadal traktowana w UE jak trędowaty żebrak co jedynie wyciąga brudne łapska po unijne fundusze i miast siedzieć z podkulonym ogonem wszędzie wkłada swoje trzy grosze. Stąd nie dziwi sprzeciw Scholza w sprawie ekspresowego akcesu Ukrainy do Unii. Przecież po wojnie trzeba ów kraj odbudować.A Niemcom ani żadnym pozostałym możnym Europy(wbrew panującej propagandzie wspólnoty)nie uśmiecha się wizja gratisów dla kolejnego nędzarza ze wschodu. Powiem brutalnie. Jeśli owa wojna będzie trwać kilkanaście miesięcy bądź lat wolę aby polskie pieniądze otrzymały polskie dzieci, a nie ukraińskie. Life is brutal and full of zasadzkas!
  • PACHEL dwa lata temu
    Yhy :) Ale lubisz mnie geju ;)
  • PACHEL dwa lata temu
    Jestem inteligentnym człowiekiem, a tutaj takich jak na lekarstwo.
  • PACHEL dwa lata temu
    Już palę papierosa. Koniec przyjemności :)
  • PACHEL dwa lata temu
    Czy jest tu jakiś cwaniak?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Kiedyś polecał Pan taką książkę - epopeję o ziemiaństwie na kresach Rzeczpospolitej. Zapomniałem nazwy.
  • PACHEL dwa lata temu
    Jaki Pan? Zwykły chuj z blokowiska.
  • PACHEL dwa lata temu
    Nawet w hierarchii więziennej istnieje pojęcie pansowizmu. To osadzony usytuowany na najniższym szczeblu owej drabiny. Nawet cwele nie podają ręki pansowom.
  • PACHEL dwa lata temu
    W mitologii hinduskiej Pansowa to bóg homoseksualizmu i miłości analnej. Mahabharata opisuje go dokładnie w rozdziale: Bóg w czarnym oku. W zemście za odtrącenie zalotów do jednego z śmiertelników obciął wszystkim mieszkańcom Kalkuty fallusy.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Aaaa, faktycznie...
  • słone paluszki dwa lata temu
    Macie w tej chwili przestać!!!?
  • malakruszyna dwa lata temu
    Wyłączam automat. Jak zacznie po raz kolejny to włączę.
  • malakruszyna dwa lata temu
    No chyba nie pozostawia mi wyboru. Daję mu pół minuty na zastanowienie.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Nie zamierza zaprzestać, to włączam.
  • słone paluszki dwa lata temu
    malakruszyna Napiszę do admina, że zaczepiasz puszczyka i prowokujesz do awantur. Twój wybór.
  • malakruszyna dwa lata temu
    Jestem samotną szeryfką walczącą ze złem w sieci. Ten facet obraża wszystkich naokoło, a szczególnie drażni gdy robi to wobec kobiet, które go w żaden sposób nie sprowokowały. Dziwię się, że admin, czyli pan Ant, na te jego teksty nie reaguje z urzędu. Wystarczy przeczytać teksty wpisane tutaj:
  • malakruszyna dwa lata temu
    cichy lot vel Miruś vel pansowa godzinę temu
    befana_di_campi Raszpla to raszpla. Nic się nie zmieni do kresu :)

    cichy lot 52 min. temu
    befana_di_campi Serdecznie - geriatryczna idiotka z obrazem klinicznym Jasia i Małgosi.

    cichy lot 23 min. temu
    befana_di_campi Nie ma nic bardziej śmiesznego, niż stara raszpla grająca intelektualną damę.

    Tu się jeszcze trochę hamował.
  • słone paluszki dwa lata temu
    I co, chcesz nastukać 1000 komentarzy, żeby dopiec puszczykowi, jak on się świetnie bawi.
    Przecież on kocha wirtualne burdy. Pewnie siedzi z piwem i rechocze do ekranu.
    Mnie to nie bawi. Nie wzrusza i nie porusza. Mnie to wkur....za.

    Serio, jak się nie uspokoicie, to pozgłaszam każdego.

    A befana jest dorosła i zaprawiona w internetowych bojach. Niech sobie radzi.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Jak jesteś samotną szeryfką to może nie bądź samotna w sieci, tylko spakuj się i jedź ba Ukrainę. Tam potrzebują do walki ze złem.
    Żegnam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania