Andrzejkowy wieczór...

nie trzeba nam wróżb gdy 

myśli trzepoczą życiem

pełnym pragnień

 

szelest przygasającego papierosa zastygł w mroku

czekając pełnego spełnienia

zmysłowych pieszczot

 

przygryzione usta

budzą namiętność

koronkowym westchnieniem

Beaujolais Primeur 

 

w czereśniowym dymie

rozkołysał się fotel bujany

echem Paryżanki*

 

*  https://youtu.be/vkUpfw4Hf3w

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Paweł Beer 01.12.2021
    Jest to pełne tej, no... erotyki i chyba całkiem spełnionej miłości. Ja nie jestem dobry w interpretacji, ale to przywiodło mi na myśl darzące się zmysłowym uczuciem gołąbki. Gołąbki pewne swoich uczuć względem siebie. Pozdro:)
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Paweł Beer ???
    Jako synogarlica perłoszyja... dziękuję najładniej jak tylko potrafię - grrruchu, grrrrruchu
  • Nuria 01.12.2021
    Mam wrażenie, że coś w tym przydługim wersie nie zagrało:
    "szelest przygasającego papierosa zastygł w mroku"........przygasający i zastygł...poszukałabym synonimu "zastygł".
    Najładniejsza msz pierwsza strofa...dalej wiersz jest rwany jak kaczka po staropolsku, może gdyby przeredagować słowa popłynęłyby jak zwiewny szal Isadory.

    Pozdrawiam.
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Nurio?
    No czasem/jak go obserwowałam/ to tak, jakby skubaniec zastygał w mroku... ale spróbuję poszukać zamiennika, tylko, że teraz nigdzie nie mogę wyjść, bo pilnuję prawnusię?
    Mówisz, że rwany... może dlatego, że w pewnym sensie, pisany był na raty, ale, żeby tak od razu przerobić go na szarpaną kaczkę/no trochę zabolało?
    I jeszcze ten zwiewny szał Izadory, przez który rzekomo Ona sama zginęła... Ty mnie chcesz kobieto po prostu 'unicztożyć'?

    Serdeczności, miłego dnia.
  • Nuria 01.12.2021
    ... do szuflady
    Enooo, zaraz tam unicztożyć :)))...szarpana kaczka po staropolsku jest pyszna, tak jak i Twój wiersz...tylko niektórym marzy się jednak "sztuka mięsa" :))
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Nuria ?
    Jasne... 'de gustibus et biustibus' ?
    Serdeczności podwójne za 'nieobsobaczenie' mnie za ryczące emotki/tak czasami mam.
  • Agata Durka 01.12.2021
    Mnie się podoba ?
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Durcia?
    Dzięki, pozdrawiam serdecznie.
  • Piotrek P. 1988 01.12.2021
    Przypomniały mi się liczne imprezy z wielu różnych lat. Inne, niezwykłe czasy.
    5, pozdrawiam :-)
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Piotr?
    Też takie pamiętam hahaaa
    Dzięki za obecność senny fantasto?

    Pozdrowionka
  • Trzy Cztery 01.12.2021
    Zastyganie lanego na wodę wosku zastąpiło "zastyganie szelestu przygasającego papierosa":

    szelest przygasającego papierosa zastygł w mroku

    Ha! Ten papieros jest tutaj tak fajnie przyczajony. Jak kot. Papieros - odłożony na brzeg popielniczki, bo nie ma jak trzymać go w palcach, czy ustach, gdy te za chwile zajmą się "spełnianiem niewywróżonych wróżb".

    Szelest przygasającego papierosa to chyba jeden z najcichszych szelestów. Czy w ogóle słyszalny? Czasem cos tam pyknie w tytoniu, czasem mocniej zapali się bibułka. Ale ten szelest słyszą tylko nieliczni.

    Jest w wierszu nastrój, miły mrok, trochę dymu, muzyka i wino, lecz jest też np. dwa razy powtórzone słowo "namiętność". Może jedno z nich zastąp "pragnieniem"? Może to pierwsze, w pierwszej strofeczce?

    A najładniejszy fragm. to ten:

    koronkowym westchnieniem
    Beaujolais Primeur

    w czereśniowym dymie
    rozkołysał się fotel bujany

    Pozdro:)
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Walczyku?
    Nawet nie zapytam się czy palisz... wystarczy mi, że dokładnie odczytałaś "całego papierosa"... a tym "koronkowym wersem"/choć bliżej, bo chcę Ci powiedzieć na ucho/ natchną mnie ten, którego przypisałaś mi w miseczkach ?????
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Zrobione, pierwsza namiętność poszła się wietrzyć = dzięki za zwrócenie uwagi?
  • Trzy Cztery 02.12.2021
    Wiem, wiem, mignęła mi Wasza rozmowa pod którymś z tekstów. Wzajemne inspirowanie się - fajna rzecz.
  • Cicho_sza 01.12.2021
    Klimatycznie. Po przeczytaniu pojawił mi się taki obraz, że gdybym chciała go tutaj przytoczyć musiałabym mój wpis oznaczyć 18+, haha. Papierosowy dym unoszący się w mroku przywołuje trochę tajemniczości, wije się jak wąż pomiędzy postaciami... Opłata je, wypełnia i ... No takie tam.
    Buziole ?
  • ... do szuflady 01.12.2021
    Cichoniu kochana?
    Ty już lepiej nie 'obrazuj'/wierzę w Twoje zdolności - nie tylko piśmiennicze/, a i tak, żaden inny obraz nie jest w stanie przebić Twojego awatarka?
    Wiesz, mój tatulek z którym uwielbiam chodzić na grzyby, zawsze bierze ze sobą pagaja i 'unym' /idąc za mną/w razie potrzeby wyrównuje mi przedziałek = kiedy widzi, że omijam jakiegoś grzybka, albo jestem bliska stratowania go kaloszem - to tak, apropo 18+... ???
    Bo widzisz, mnie się wydaje, że jak się ma półwiecze z połową następnej dekady... to już wszystko można/wypada, a przecież młodzież może tu zaglądnąć i przeczytać, i zniesmaczyć się... a Ty, jak ten tatowy pagaj - przywołujesz mnie do porządku na tzw 'następny raz' ?????
  • W andrzejkowy wieczór oprócz lania wosku zdarzają się cuda i dziwy. Nie mylić z laniem wody;)
    Nastrojowo, klimatyczno-erotycznie:)
    Pozdrawiam.
  • ... do szuflady 01.12.2021
    piszęwięcjestem?
    Oj tak, nawet 'cuda na patyku'... dziwy też/oczywiście natury ???
    Dziękuję nastrojowo - klimatycznie... i pozdrawiam serdecznie.
  • Dekaos Dondi 01.12.2021
    Doszufilandio?↔Daje ów tekst po oczach, zmysłową delikatnością, koronkowym prześwitem spełnień, w muskanym czereśnią, papierosowym dymie, o kształcie kołysanego fotela, co jakby symbolem, żarzącego się marzenia, co ma rozbłysnąć namiętnym płomieniem.
    Przy takiej ładnej, pełnej wirtuozerni i decybeli muzyce, na pewno rozbłyśnie. Bez dwóch zdań?
  • ... do szuflady 01.12.2021
    DeDuś???
    Dzięki choćby za to tylko, że cokolwiek dało Ci po oczach i to zmysłową delikatnością... mimo tych wirtuozerskich, ale zawsze to decybeli, które po 'dają po uszach' ???
  • Agata Durka 02.12.2021
    Rozwalacie system ?
  • ... do szuflady 02.12.2021
    Durcia?
    No nie ukrywam, że jest parę opowijczyków z którymi jakakolwiek wymiana "korespondencji" jest po prostu najczystszą formą przyjemności.

    Miłego dzionka życzę

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania