Anna Górska

Zerwana ze snu, Anna, wyszła na ganek.

Niebo spokojne, srebrzone gwiazdami

koiło myśli dręczone koszmarami.

Zwiastowało kolejny, słoneczny poranek.

 

Przywykła już do niedospanych nocy,

od lata, gdy została szczęśliwą mamą,

z łaski Bożej, danej pod Ostrą Bramą

nim jeszcze butny okupant tu wkroczył.

 

Radość z narodzin upragnionej dzieciny

burzyła myśl o ojczyźnie okaleczonej,

trwożona losu nieznaną przyszłością.

 

Ubogo świętowała kolejne urodziny,

wdzięczna za dar modlitwy spełnionej,

a smutki kryła pod matczyną czułością.

------------------------------

Nie usłyszała drugiego wystrzału.

tylko, nim ranę okryła blizna,

gasnące w dali: bóg, honor, ojczyz….

 

Jaki to bóg, przywoływany,

zabliźni zbrodnicze rany,,

Kto oni, którym było honorowo

pastwić się zbrodnią

nad dzieckiem i matką wdową.

 

(W sonecie matka z dzieckiem, zamordowani w Dubinkach, przez przeklęty szwadron śmierci Łupaszki).

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Noico1 4 miesiące temu
    Kontekst tego czynu debilu jest ważny. Łupaszka zareagował tak, świadomie i na zimno, ponieważ w bestialski sposób formacje litewskie kolaborujące ze zbrodniarzami niemieckimi spacyfikowały brutalnie kilka polskich wsi zabijajć setki kobiet, mężczyzn i dzieci. I dzięki temu, że to zrobił Szulisi przestali dokonywać zbrodni. Zbrodniarze przestraszyli się odwety. Na Litwie wymordowano kilkadziesiąt tysięcy Polaków w Ponarach. Śmierć tych ludzi pokazała zbrodniarzom litewskim i niemieckim, że Polacy nie są bezbronni, a Szaulisów, nawet Niemcy zszokowani ich zbrodniami rozwiązali.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Cretienie: "Litewska policja na niemieckim żołdzie dokonała egzekucji 39 Polaków w Glinciszkach i Podbrzeziu...."
    Czy ty chcesz znaleźć wygodnych bandytów, aby szwadron innego bandziora ułaskawić za wymordowanie bezbronnych cywilów: kobiety, starców, dzieci (stanowili 75% pomordowanych?
    To ostatni szczebel zdemoralizowania.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Cretienie, zamordowana to Polka, dziecko miało cztery lata. Bandyci, jeśli brali odwet, to na kobietach i dzieciach. To nie były ofiary w walki z litewską policja, bo tej tam nie było a zwierzęcy mord na bezbronnych cywilach, w tym, choć mógł atakować posterunek.policji. Najmniejszy dzieciak, ofiara zbrodni wojennej miał dwa lata. Najstarsi tych bóg, honor, ojczyzna to osiemdziesięciolatkowie.
  • Noico1 4 miesiące temu
    Idioto, to nie była litewska policja. Kretynie bierzesz się za tematy, o których nie masz pojęcia i dodatkowo się błaźnisz. Szaulisi, to byli przedwojenni litewscy strzelcy, formacja paramilitarna, w czasie drugiej wojny współpracująca z nazistami, samych Żydów mają na koncie kilkanaście tysięcy rozstrzelanych w Ponarach. Słyszałeś kretynie o Ponarach. To było też miejsce kaźni Polaków. Jakby tego było im mało zaczęli sobie poczynać metodą ukraińców i wyrzynali i palili poslie wsie. Ponieważ jakiekolwiek próby ich powstrzymania nie dawały rezultaty Łupaszko w odwecie wtrargnął do dwóch wsi etnicznie litewskich i w odwecie przeprowadził pacyfikację. To na nich podziałało, po tym Szaulisi zaprzestali swoich działań. Łupaszko ocalił w ten sposób życie kilkunastu, albo nawet kilkudziesięciu tysięcy Polaków, bo byśmy mieli na Litwie podobną rzeź Polaków, jak na Ukrainie. Doucz się debilu, jak o czymś piszesz. Na Ukrainie AK byłą zbyt słąba, przez wcześniejsze sowieckie wywówzki i niemieckie pacyfikacje patriotów, żeby w podobny sposób powstrzymać Ukraińców i przeciwstawić się im. Jeżeli po raz kolejny będziesz miał ochotę kogoś ciemna maso obrażać, to najpierw się doucz historii.
  • Grain 4 miesiące temu
    Odezwało się ścierwo bez Boga, Honoru i Ojczyzny.
  • bardzo proszę bez wulgaryzmów
  • Grain 4 miesiące temu
    Akwizytor UB.
  • bardzo proszę bez wulgaryzmów
  • Grain 4 miesiące temu
    Wojciech Grzegorz Domagała, spierdalaj pustostanie
  • ireneo 4 miesiące temu
    Grain
    - A nie zapomniałeś wcześniej -szczeńść boższe?
    Czy, to już na marginesie ewangelizowania, nie dociera do was, że usprawiedliwiacie wszystkie zbrodnie odwetowe na polskiej ludności cywilnej dokonywane przez hitlerowców, począwszy od Palmir?
  • Conie 4 miesiące temu
    ireneo cretienie jesteś głupszy niż myślałem.
  • ireneo 4 miesiące temu
    Conie
    Zostaw więc myślenie mądrzejszym.
  • Grain 4 miesiące temu
    idiota

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania