...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Tjeri 21.10.2020
    A to ponoć cysorz był :). Znaczy ten z gruszkowym nosem. Kurczę, nigdy nie widziałam "na żywo", ale wyobrażam sobie, że po tym doświadczeniu marchewka nigdy nie będzie już tym samym :D.
    Widzę u Ciebie kolejny raz "poetycki foto album". Utrwalasz w wierszach swoje wrażenia, miejsca, w których byłaś. Takie mentalne zdjęcia - bardzo mi się to podoba.
    Wiersz prosty, bez udziwnień, niemal prozatorski (to nie zarzut). I kolejny raz u Ciebie - ciekawa treść (obserwacja plus refleksja) wynagradza słabszą formę. Po prostu czuje się, że masz coś do powiedzenia.
  • Bożena Joanna 21.10.2020
    Gotowałam zupę pomidorową, obierałam warzywa, marchewki, pietruszki, itd. Przypomniał mi się wtedy Arcimboldo i męski portret wiszący na ścianie zamku Grimsholm. Niewielu zwiedzających w zimie, więc mogłam dokładnie przyjrzeć się tym wszystkim jarzynom jako części twarzy,
    Wiersze klecę dopiero od roku, więc forma na pewno niedoskonała.
    Dziękuję za zwrócenie uwagi na mojego Arcimboldo.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • kigja 21.10.2020
    Giuseppe Arcimboldo?
  • Bożena Joanna 21.10.2020
    Poprawiłam literówkę, czytam książkę po hiszpańsku i błędnie napisałam nazwisko malarza. Dziękuję za zwrócenie uwagi i pozdrawiam!
  • kigja 21.10.2020
    Bożena Joanna

    Po hiszpańsku? WoW!
    A nie chciałabyś przybliżyć nam utworów poetów z Hiszpanii?
    Byłoby cudnie. Przyznam, że na tę chwilę żadne nazwisko nie przychodzi mi do głowy, aż poszukam w necie.
    Pozdrawiam :)
  • Bożena Joanna 21.10.2020
    Nie jestem mocna w tym temacie, przychodzi mi do głowy kilka nazwisk, Gongora (barok), Federico Garcia Lorca (zamordowany w czasie wojny domowej), Vicente Aleixandre (nagroda Nobla 1979), Pablo Neruda (Nagroda Noble, Chile).
  • kigja 21.10.2020
    Już przejrzałam na Viki.
    Szkoda.
  • Dekaos Dondi 21.10.2020
    Bożeno Joanno→Bardzo ciekawe połączenie jakby dwóch światów. Warzyw jako twarzy... Arcimboldo.
    Aż takiego żal zjeść:)→lubię jak Ktoś ''dziwnie'' kojarzy. To świadczy też o wyobraźni:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Bożena Joanna 21.10.2020
    To nie moja wyobraźnia, tylko artysty. Spodobały mi się jego portrety o częściach twarzy z jarzyn. Dzięki za przeczytanie i komentarz.
    Pozdrawiam marchewkowo-pietruszkowo!
  • Pasja 23.10.2020
    Widzę, że manieryzm Arcimboldo i jego ekscentryczne portrety, alegoria i kompozycje natury udzieliły się tobie. Pięknie ułożyłaś warzywa tworząc portret mężczyzny.
    Miłego dnia
  • Bożena Joanna 23.10.2020
    Podziwiam tego twórcę, jeszcze przed kubizmem i abstrakcjonizmem stworzył własną manierę i sposób widzenia świata. Należą mu się słowa uznania od skromnego widza, takiego jak ja.

    Pozdrowienia!
  • MarBe 28.10.2020
    Często natura tworzy bajkowe postacie i portrety, lecz widzimy je dzięki naszej wrażliwości.
    Podobnie dzieje się gdy oglądamy sztukę nowoczesną.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 30.10.2020
    Różne fantazje w sztuce istniały już dawniej. Nie wszystko jest odkryciem naszych czasów.
    Pozdrowienia i podziękowania!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania