...

...

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (69)

  • Dekaos Dondi 03.12.2021
    Nuria↔Tekst ma w sobie to "coś z tajemnicy". Jakby wyzwolenie, poprzez niedotknięcie dna bagna, gdyż błękit wyciągał, w przeciwnym kierunku, doświadczając jednak w ten sposób, by go nie pomylił z innym kolorem złudnym.
    Takie pierwsze skojarzenie:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Nuria 03.12.2021
    Ano tak...aby tylko nie pomylił z innym złudnym kolorem.......
    Tak przypomniało mi się spotkanie z dwoma bezdomnymi, kupowałam im od czasu do czasu coś do jedzenia, przychodzili do ośrodka w którym pracowałam się wykąpać. Kiedyś wskazałam im osiedlowy śmietnik w którym ktoś wyrzucił cały worek puszek po piwie, odtąd niemal całowali mnie po rękach.
    Załatwiłam posiłki w opiece społecznej...byli bardzo kulturalni, grzeczni , eden z nich znał na pamięć "Starego człowieka i morze", zorientowany był w literaturze...jednak życie potoczyło się inaczej niż tego chcieli. Zamieszkiwali w opuszczonej wieży ciśnień. Jakiś łotr podłożył ogień i oboje zginęli.
  • Dekaos Dondi 05.12.2021
    Nuria↔Ano tak. Życie jak ten "walec drogowy" Jedni jadą ''na nim'', a drudzy... ''rozpłaszczani''
    Taki skrót myślowy, gdyż bieg życia bardziej skomplikowany. Zależy od tylu różnych składników.
    Na jedne mamy wpływ, na inne trochę, a na niektóre, wcale.
  • DrV 03.12.2021
    coś ma!
  • ... do szuflady 04.12.2021
    Nurio
    Nie mogłam nie 'zagwiazdkować' pełną konstelacją?
    Dopiero niedawno/poraz pierwszy/zetknęłam się tak bardzo namacalnie z problemem o którym piszesz = nie było mnie w kraju 20 lat.
    Nigdy nie pojmę jak można/bez żadnej wiedzy/ traktować bezdomnego jak śmiecia i z pogardą. Podchodząc do takiego biedaka, żeby podać mu parę rzeczy... zostałam obsobaczona przez elegancką paniusię, która nie zawahała się użyć rąk w stosunku do mnie. Moja reakcja była natychmiastowa... ubranko pani ucierpiało deczko w zetknięciu z kałużą.

    Pozdrawiam
  • Nuria 04.12.2021
    Mnie kiedyś taka "paniusia" zapytała, czym dezynfekuję się, po podaniu im ręki...udawałam, że nie słyszę, bo też mogłoby się skończyć na "potarganym" ubranku.
    Jesteśmy dziwnym narodem, niby tacy empatyczni, niby katolicy, niby....niby...a zwykle wychodzi z nas gadzina.

    Dobrego dnia:)
  • Bagno ma to siebie, że wciąga i bez pomocnej dłoni nie ma możliwości wyjścia - może być tylko gorzej.
    Dobry wiersz:)
  • Nuria 04.12.2021
    .........a i po podaniu dłoni, tego koła ratunkowego, długo wychodzi się na powierzchnię, bagno podsycha, kruszeje, ale wystarczy łyk ....i wchłonie ponownie.

    Pozdrawiam.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Fajny. Zmieniłbym jednak zapis pierwszej strofy z racji wplecionej przerzutni. Swoją drogą, nie rozumiem zupełnie tej mody na Opowi (graniczącej niemalże z obsesją) związanej z tym środkiem stylistycznym. Stąd proponuję:

    kleiła się skóra i myśli rozbiegane

    między mazią dostrzegł przebłysk błękitu

    rozsunął lepką szarość

    Pozdrawiam. Cztery z plusem.
  • Nuria 04.12.2021
    Przemyślę Twoją sugestię.
    Dziękuję :)
  • MartynaM 04.12.2021
    Nuria, czytam Twój wiersz i czytam, i zupełnie nie wiem o czym jest. Wstyd się przyznać, ktoś powie, że jestem ograniczona, ale za nic nie potrafię wejść. Na dodatek jest dobrze napisany.
    Proszę Cię, oświeć mnie.
  • Nuria 04.12.2021
    Spoko, Martyna nie przejmuj się, może to chwilowa pomroczność jasna :).
    AMAIMON był łaskaw już wyjaśnić.
  • MartynaM 04.12.2021
    Nuria, przepraszam, ale nie czytam komentarzy, negatywnie to wpływa na mój odbiór.
    Ale skoro wyjaśnił, to dzięki mu za to. Zaraz przeczytam.
  • MartynaM 04.12.2021
    O masz ci los, w życiu bym nie wpadła.
  • Nuria 04.12.2021
    MartynaM
    Nooo nie żartuj. To jest proste jak obsługa cepa......no, ale......
  • MartynaM 04.12.2021
    Nuria, nawet nie wiesz jaka byłam zdziwiona po przeczytaniu komentarza naszego mądrego kolegi... ja wlazłam w to bagno i ugrzęzłam. Dlatego wołałam o ratunek.
    Teraz mogę powiedzieć, że faktycznie wszystko jasne i klarowne.
  • Nuria 04.12.2021
    MartynaM , dobrego dnia życzę:)
  • MartynaM 04.12.2021
    Nuria, dziękuję i wzajemnie.

    Aha, nagrodziłam ten wiersz, po zrozumieniu.
  • AMAIMON 04.12.2021
    To jest przedłożone studium alkoholizmu. Od wykluczenia społecznego do ponownej społecznej akceptacji przez pokonanie uzależnienia. Choć niewielu się to udaje. Chyba o tym.
  • Nuria 04.12.2021
    Otóż to jest istota.
  • Jeszcze wróciłem po uwadze AMAIMONa, jeśli zechcesz zmienić te wersy, uwzględnij, że jeśli między*, to między czymś a czymś. Może więc:

    kleiła się skóra i myśli rozbiegane
    między mazią a przebłyskiem błękitu
    rozsunął lepką szarość
    :)
  • AMAIMON 04.12.2021
    Bzdury. Między to synonim - wśród, pośród, w otoczeniu. I pewnie taki jest zamysł autora jego użycia geniuszu.
  • I po co się plujesz między wszystkowiedzący? Nie odnosiłem się do Ciebie, nadgorliwość? Przedstawiłem propozycję swojej wizji zapisu.
    Do mnie pisz po ludzku albo wcale.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Wiedziałem. Test na wkurwienie zdany celująco. Hahaha.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Wasza nadgorliwość gwoli ścisłości ;)
  • AMAIMON
    między słupami, wśród drzew, pośród pól, w otoczeniu dzieci. Nie wszyscy zobaczą różnicę.
  • AMAIMON 04.12.2021
    piszęwięcjestem Oczywiście. Ale ja twierdzę, że notacja w postaci jak wyżej jest prawidłowa. Tu nie chodzi o to co zobaczą inni. Rzecz w substytucie znaczeniowym, a ten jest zgodny z treścią pierwszego wersu.
  • AMAIMON Zatem zostańmy przy swoich mądrościach, reszta w rękach autora, co z tym fantem zrobić ma;)
  • AMAIMON 04.12.2021
    Zresztą...Róbta co chceta. Chcesz komuś pomóc - nadgorliwy, chcesz komuś doradzić - wszystkowiedzący. No tak. Nie wygrałem żadnego Konkursu Poetyckiego to nie mam mieć prawa monopolu na nieomylność.
  • AMAIMON 04.12.2021
    piszęwięcjestem Przecież pomiędzy przedstawionymi przez ciebie przykładami nie ma żadnej różnicy. To jedno i to samo tylko zapisane z pomocą innych zestawień synonimów. O czym zresztą informuję w jednym z komentarzy. Równie dobrze mógłbym to zapisać tak: wśród słupów, wśród drzew, wśród pól, wśród dzieci, albo:

    w otoczeniu słupów dostrzegł przebłysk błękitu
    w otoczeniu drzew dostrzegł przebłysk błękitu
    w otoczeniu pól dostrzegł przebłysk błękitu
    w otoczeniu dzieci dostrzegł przebłysk błękitu

    Będąc w związku z treścią wiersza. Tyle ode mnie.
  • Piecuszek 04.12.2021
    AMAIMON
    Zauważyłeś, że we wszystkich zacytowanych przez Ciebie przykładach jest liczba mnoga?
    Nie zatem między mazią, bo zaraz nasuwa się pytanie: między mazią a czym? Jeśli już między maziami albo pośród mazi. Oczywiście nie mam monopolu na rację. Autorka zdecyduje.
  • AMAIMON Moje przykłady były w kontrze do "między mazią", a nie różniły się między* sobą, czyli między czymś a czymś. To może inny przykład: spłonął między ogniem? Między wodą dostrzegł rybę?

    Może to i są synonimy, ale w różnych zastosowaniach.
    w otoczeniu słupów dostrzegł... czyli między słupami... czyli jednym a drugim itd.
    Teraz widzisz różnicę, że to liczba mnoga?

    Choć biorę poprawkę, że w poezji wszystko może się zdarzyć.

    Skoro oparłeś się o słownik, ja też:
    "między
    1. «przyimek komunikujący, że to, o czym mowa, jest z obu stron otoczone czymś, np. Ulica ciągnęła się między domami.»
    2. «przyimek komunikujący, iż zależność, o której mowa, dotyczy wymienionych w zdaniu osób, zjawisk, przedmiotów lub faktów, np. Pokrewieństwo między nimi było bardzo dalekie.»
    3. «przyimek wprowadzający określenia granic czasowych, w których miało miejsce dane zdarzenie, np. Wrócę między drugą a trzecią.»
    4. «przyimek wprowadzający określenie przeznaczenia tego, co stanowi rezultat dokonanego podziału, np. Podzielił majątek między synów.»
    5. «przyimek ograniczający dwustronnie zbiór cech, które można przypisać nietypowemu obiektowi, o którym mowa, np. Bluzka koloru między żółtym a brązowym.»
    6. «przyimek komunikujący, iż wybór, przed którym stoi dana osoba, dotyczy wymienionych przedmiotów lub osób, np. Wybieraj między mną a nim.»
    7. «przyimek wprowadzający określenie zbioru, do którego należą lub spośród którego się wyróżniają charakteryzowane w zdaniu przedmioty lub osoby, np. Słynęła z urody między rówieśnicami.»
    między- «pierwszy człon wyrazów złożonych, utworzonych z połączenia przyimka między z rzeczownikami określającymi obiekty lub rzeczy, pomiędzy którymi coś się odbywa lub znajduje, np. międzymorze (między morzami), międzynarodowy (między narodami)»"
  • AMAIMON 04.12.2021
    piszęwięcjestem Masz rację. We wszystkim.
  • AMAIMON czasem trafi się jak ślepej kurze, pewnie przez te konkursy;)
  • AMAIMON 04.12.2021
    Powyższa notacja w postaci j/w jest jak najbardziej poprawna. Powtórzę to po raz ostatni. Więcej nie będę strzępił języka na bezsensowne dysputy. Wytłumaczę ci to łopatologicznie. Dla podmiotu lirycznego kleiła się skóra i myśli rozbiegane. Między mazią czyli wśród kleistej, gęstej substancji dostrzegł przebłysk. To tak jakby powiedzieć: Między zasłoną dostrzegł przebłysk. Przy czym piszący nie opisuje w najdrobniejszych szczegółach przywołanej przeze mnie zasłony. Można więc przyjąć, że owa zasłona była dziurawa na tyle, iż przepuszczała światło bądź tak cienka i przerzedzona, że widać było przez nią przebłysk. Podobnie rzecz ma się z mazią. Tutaj autor nie podaje, że jest ona zbita i gęsta na tyle, żeby nie przebiło się przez nią cokolwiek. Stąd ja, jako czytający przyjmuję, że owa kleista substancja rozrzedziła się, rozstąpiła w tamtej chwili przed oczami bohatera wiersza i mógł dostrzec przebłysk, o którym dywagacja. Dziękuję.
  • Piecuszek 04.12.2021
    AMAIMON
    Nie uważam, żeby ta wymiana zdań była bezsensowna, ale uważam, że już rzeczywiście wystarczy. Nie przekonałeś mnie. Dziękuję jednak i bez odbioru.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Super, bo tu kurwa same omnibusy widzę. Między maziami. Hahaha. Napisz jeszcze między żużlami i przypnij sobie Order Uśmiechu.
  • pansowa 04.12.2021
    AMAIMON Konstruktywny, a bredzący psudo gość jesteś... :)))
    Szczególnie z tym haha i lizaniem rowów.
    Ty masz jakiś problem do przegadania?
  • AMAIMON 04.12.2021
    Lubię lizać rowy i haha. Nie widzę tutaj nic niestosownego.
  • pansowa 04.12.2021
    AMAIMON Powodzenia
  • AMAIMON 04.12.2021
    pansowa Dzienks (podnosi prawicę).
  • Piecuszek 04.12.2021
    AMAIMON
    Nie napisałam między maziami, a pośród mazi. To jest różnica. A między mazią a czym...
    Tak gwoli wyjaśnienia. Nie podoba mi się, w jaki sposób odpowiadasz na komentarze, a nie jestem na Opowi, aby się spierać, więc po prostu zapominam o Twoim tutaj istnieniu.
    Wszystkiego dobrego.
  • AMAIMON u Ciebie może między zasłoną dostrzegł błysk, u mnie przez (np.cienką) zasłonę...
    Sam piszesz, że przez* zasłonę, a nie między zasłoną. Analogicznie - przez maź dostrzegł przebłysk...
    To, że maź się rozrzedziła i przebija się przebłysk światła, to pewnie każdy zrozumiał, ale nie o tym mowa.
    Skoro bezsensowna dyskusja, to po co się produkujesz. Twoje argumenty do mnie nie trafiły.
    Za dyskusję dziękuję.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Piecuszek Brzydko tak kłamać w żywe oczy. Typowe dla ograniczonych umysłowo. Wyparcie lub represja jako jeden z mechanizmów obronnych osobowości. W tym wypadku głupoty. Przeczytaj co napisałaś w swoim komentarzu dwie godziny temu.
  • Piecuszek 04.12.2021
    AMAIMON
    A rzeczywiście. Napisałam między maziami, więc przepraszam.
    Zgadleś. Jestem ograniczona umyslowo, ponieważ wdałam się w dyskusję z takim człowiekiem jak Ty.
  • Piecuszek 04.12.2021
    Czas stąd spadać. Szkoda. Bo nawet dobrze się bawiłam.
  • AMAIMON 04.12.2021
    Również dziękuję. Masz rację. We wszystkim ;)
  • Nuria 04.12.2021
    piszęwięcjestem i AMAIMON, a toście mi Panowie teraz namieszali.
    Sprawa odroczona ...chwilowo :)
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    Synonimy to słowa o podobnym znaczeniu, ale ich użycie należy rozważyć w zależności od kontekstu.
    Dlatego, mimo iż słowa „między”, „pośród” i „wśród” są synonimami, nie zawsze można używać ich zamiennie, nie tworząc przy okazji koszmarków estetycznych i słownych.

    Przykład.

    Wyobraźmy sobie, że piosenkarka przewróciła się na scenie. Zadarła się jej spódnica, a rozstawione nogi podniosły do góry. Co ujrzała publiczność? Podam dwa zdania, do wyboru:

    Między jej nogami połyskiwał kawałek bielizny.

    Wśród jej nóg połyskiwał kawałek bielizny.

    Dlaczego zdanie w pierwszej wersji jest lepsze? Bo wg słownika coś, co leży między czymś, a czymś (tutaj mowa o fragm. bielizny), ma coś innego po obu swoich stronach (tutaj są to nogi).
    Wiadomo, że naturalnie – najczęściej - każdy człowiek, a zatem i owa piosenkarka, ma dwie nogi.

    Dlaczego słowo „wśród” nie pasuje? Bo ono niesie wyobrażenie większej liczby. Tu – większej liczby nóg.

    Słowa „wśród” używamy w kontekstach, w których mamy do czynienia np. z grupą. „Nauczyciel stanął wśród uczniów”. „Wśród lekarzy panowała opinia, że choroba ma łagodny przebieg”. Pośród zgromadzonych zapanowała cisza”. „Pośród wysokich drzew zobaczyliśmy małą brzózkę”.

    Język polski, bogaty w synonimy, pozwala na ogromną precyzję w obrazowaniu!

    Jeśli np. chcemy powiedzieć, że widzimy wiezione w spacerówce małe dziecko, możemy nazwać to dziecko różnie. Bo dla małego człowieczka, dla ludzika, słownik ma wiele synonimów:

    LUDZIK

    bączek,
    berbeć,
    bobas,
    bobo,
    brzdąc,
    cherubinek,
    drobina,
    drobinka,
    dzidzia,
    dzidziuś,
    dzieciaczek,
    dzieciaczyna,
    dzieciątko,
    dziecię,
    dziecina,
    dziecinka,
    dziecko,
    kajtek,
    kilkulatek,
    kruszyna,
    kruszynka,
    malec,
    maleństwo,
    malizna,
    maluch,
    maluszek,
    małolatek,
    mikrus,
    niemowlak,
    niemowlę,
    noworodek,
    osesek,
    pisklę,
    pociecha,
    smyk,
    stworzonko,
    szkrab,
    bąk,
    człowieczek,
    fąfel,
    grzdyl,
    pędrak,
    ptaszyna,
    skrzat,
    bobasek,
    chmyz,
    istotka,
    knot,
    latorośl,
    małolat,
    podrostek,
    przedszkolak,
    kukiełka,
    lala,
    laleczka,
    lalka,
    lalusia,
    ludek,
    łątka,
    marionetka,
    pacynka,
    pajacyk,
    drewniana lalka,
    drewniany człowieczek,
    drewniany ludek,
    figurka,
    pajac,
    zabawka,

    Lecz czy wszystkie synonimy „pasują do obrazka”?

    Dlatego, mimo iż dla słowa „między” możemy znaleźć w słowniku synonim „wśród”, nie znaczy to, że słowo „między” możemy beztrosko zastąpić słowem „wśród”, i - odwrotnie.

    Jeśli by tak było, mówiąc o dziecku w spacerówce moglibyśmy wykorzystać dowolny synonim „ludzika” (małego człowieka):

    Matka wiezie w spacerówce podrostka.

    - czy podrostek to berbeć?

    Matka może wieźć podrostka, czyli „dorastającego, kilkunastoletniego chłopca” (określenie podrostka ze słownika pod red. Doroszewskiego). Przecież matka może opiekować się synem, który nie chodzi. A nawet może się wygłupiać, bawiąc się z tym podrostkiem. Jednak to nie będzie opis tego, co widzimy. Bo jak napisałam wcześniej - „chcemy powiedzieć, że widzimy wiezione w spacerówce małe dziecko”.

    Co jeszcze proponuje słownik synonimów?

    Matka wiezie w spacerówce:
    - figurkę
    - pajaca
    - zabawkę.

    Nie każdy synonim oddaje prawdę o tym, co widzimy. Nie każdy synonim nadaje się do precyzyjnego przedstawienia tego samego obrazu.

    SYNONIM

    bliskoznacznik,
    inne określenie,
    jednoznacznik,
    odpowiednik,
    odpowiednik znaczeniowy,
    równoznacznik,
    wyraz bliskoznaczny,
    wyraz synonimiczny,
    wyrażenie równoznaczne,
    zwrot bliskoznaczny,
    zwrot synonimiczny,
    ekwiwalent,
    korelat,
    pendant,
    równoważnik,
    podobne znaczenie,
    wyraz o podobnym znaczeniu,
    wyraz pokrewny,

    Jak widać, synonimem dla słowa „synonim” może być m.in.:
    a) wyrażenie równoznaczne
    b) podobne znaczenie.
    „Wyrażenie równoznaczne” to nie to samo, co „podobne znaczenie”.

    Cisza a maź

    Można być otoczonym ciszą?
    Można.
    Można być otoczonym mazią?
    Można.
    Czyli można żyć wśród ciszy?
    Tak.
    A wśród mazi?
    No, też chyba można. Jakiś czas można.

    A dlaczego „między mazią” wydaje się być kalekim określeniem? Dlatego, że lepszym byłoby „pośród mazi”.

    WŚRÓD MGŁY. POŚRÓD MGŁY. WŚRÓD MGIEŁ. POŚRÓD MGIEŁ.
    WSRÓD CISZY. POŚRÓD CISZY.
    WŚRÓD MAZI. POŚRÓD MAZI.

    - to są określenia poprawne.

    ...

    Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi,
    Wstańcie pasterze, Bóg się wam rodzi!
    Czym prędzej się wybierajcie,
    Do Betlejem pospieszajcie, przywitać Pana.

    A gdyby tak:

    Między nocną ciszą głos się rozchodzi,
    Wstańcie pasterze, Bóg się wam rodzi!
    Czym prędzej się wybierajcie,
    Do Betlejem pospieszajcie, przywitać Pana.

    To byłoby dobrze? Po polsku?

    Czy to jest precyzyjne określenie:

    - żyć między ciszą?
    - żyć między mazią?

    Dlaczego Michał Zabłocki, pisząc tekst piosenki, dał tak:

    Między ciszą a ciszą
    sprawy się kołyszą
    i idą
    i płyną
    póki nie przeminą - ?

    Czy nie mógł tak:

    Między ciszą
    sprawy się kołyszą
    i idą
    i płyną
    póki nie przeminą -?

    Może i mógł, ale tego nie zrobił.

    Myślę, że Michał Zabłocki, poeta, autor tekstów piosenek, scenarzysta, reżyser i producent spektakli i widowisk muzycznych, a też prezes krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, zna dobrze język polski i wie, jak go używać.

    I myślę, że sformułowanie „między/ mazią dostrzegł” jest słabe.

    kleiła się skóra i myśli rozbiegane MIĘDZY
    MAZIĄ DOSTRZEGŁ przebłysk błękitu

    Odnośnie użycia tego zwrotu zgadzam się z komentującymi tekst wcześniej – z Piecuszkiem i piszęwięcjestem.
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    AMAIMON upiera się głupio jak osioł, pisząc:

    „Bzdury. Między to synonim - wśród, pośród, w otoczeniu. I pewnie taki jest zamysł autora jego użycia geniuszu” .
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    Jak już napisałam wcześniej - nie każdy synonim oddaje prawdę o tym, co widzimy. Nie każdy synonim nadaje się do precyzyjnego przedstawienia tego samego obrazu.
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    AMAIMON nie widzi różnicy między takimi zdaniami:

    1. Znajdować się między młotem a kowadłem.
    2. Znajdować się wśród młota i kowadła.

    „Między” i „wśród” to synonimy. Więc dla AMAIMONA nie ma różnicy!
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    AMAIMON, nie bądź ludzikiem, nie bądź … (zamiast kropek wstaw synonim, o którym myślę – do odnalezienie wyżej). Weź się w garść, i przeproś Piecuszka za obraźliwe słowa, które do niej skierowałeś w komentarzu!
  • Trzy Cztery myślę, że przekonująco rozszerzyłaś moją argumentację z tym, że nieraz szkoda czasu, bo nic nie przekona zapatrzonych w swoją nieomylność.
    Jakich argumentów użyć na słowa zabawy AMAIMONA?
    "Wiedziałem. Test na wkurwienie zdany celująco. Hahaha."
    Rozmowa traci sens.
  • Nuria 05.12.2021
    Trzy Cztery , jesteś genialna w tłumaczeniu.
    Można być upartym jak osioł, ale Twój wykład i jeden z przykładów /
    Trzy Cztery 55 min. temu
    AMAIMON nie widzi różnicy między takimi zdaniami:

    1. Znajdować się między młotem a kowadłem.
    2. Znajdować się wśród młota i kowadła.

    Jest wprost powalający i największego uparciucha powinien przekonać.

    Dziękuję serdecznie i cieszę się, że mnie znów czegoś nauczyłaś:)
  • Nuria 05.12.2021
    piszęwięcjestem Spokojnie, spokojnie i tacy zatwardzialcy nie dający się przekonać bywają.
    Poprawiłam tak jak to Ty sugerowałeś.
    Dziękuję:)
  • AMAIMON 05.12.2021
    Nuria Z punktu widzenia znaczenia obu przedłożonych powyżej komunikatów nie ma (powtarzam) nie ma żadnej różnicy. Rzecz w lepszym, bardziej przyswajalnym przekazie dla czytelnika i jego indywidualnym odbiorze.

    1. Znajdować się między młotem a kowadłem (patrz. stać w środku zaistniałej sytuacji, gdzie po lewej stronie umieszczony jest młot, a po prawej kowadło).
    2. Znajdować się wśród młota i kowadła (analogicznie j/w przy czym dyskusyjnym może być sam zwrot wśród:

    przyimek

    (1.1) w danym otoczeniu, między określonymi elementami (w czasie lub przestrzeni)

    Można więc obalić moje wszystkie wywody posiłkując się (co czyni poniekąd Trzy Cztery i piszęwięcjestem) pierwszą częścią jego definicji (patrz. w danym otoczeniu) zapominając zupełnie o istocie sprawy czyli poprawności zapisu - między - Autora Nuria w związku z całością wiersza. A zarówno obecny jak i pierwotny (użyty) przez twórcę były poprawne i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Reasumując: Należy zawsze i każdorazowo patrzeć na twór językowy przez pryzmat jego koherentności sumy wersów, a dopiero potem próbować podważać słuszne analizy (nawet odbiegające nieco od ogólnie przyjętych norm językowych). W myśl zasady:

    „Oczywiście szanuję słuszność. Ale także ze słusznością nie należy być zbyt drobiazgowym.“

    Pozdrawiam. PS. Przepraszam (choć nie mam powodu) wszystkich łgarzy i kłamców tego portalu
    !
  • AMAIMON i znowu jest subtelna różnica w tym, co piszesz, ustawiasz się na pozycji z góry.
    "...były poprawne i nie ma co do tego żadnych wątpliwości." Napisz "nie mam" i będzie głos do dyskusji. "Nie ma" wypowiadasz się z pozycji Miodka czy Bralczyka, co kończy dyskusję. Ważne, żeby być zadowolonym z siebie.
    Życzę powodzenia.
  • Nuria, ależ proszę, zawsze ku chwale poezji;)
  • AMAIMON 05.12.2021
    A szkoda zachodu. Ja napiszę: 2+2=4, Połeta swoje: 3+1=4. Ja napiszę 2!=2, Połeta swoje: 3-1=2. BRAWO. Pod żadnym pozorem nie otwieraj lodówki! Siedzę wśród baleronu i szynki.
  • AMAIMON 05.12.2021
    Tytułem dopowiedzenia. Ta dyskusja w istocie nie sprowadziła się do przyznania racji AMAIMONOWI, bo prostak i cham, tylko do zabawy: Jak doje*ać dla AMAIMONA? A tak(patrz. wyżej) niech się przekona. Smutne.
  • Trzy Cztery 05.12.2021
    Amaimon, smutne, to widzieć, jak nazywasz swojego rozmówcę "ograniczonym umysłowo", a chwilę później czytać, jak się skarżysz, że ktoś "doje*bał" Tobie.
  • pansowa 05.12.2021
    Trzy Cztery śmieszny pacjent i tyle
  • Nos z Feratu 05.12.2021
    Nikt mi nie dojebie ponieważ jestem inteligentnym człowiekiem. Jestem kurewsko skuteczny w tym co robię i w tym co piszę. Z racji swojej ponadprzeciętnej wiedzy i nabytych umiejętności twórczych :) Wie o tym doskonale piszęwięcjestem, ty i inne tępoty Opowi.p. Że nie będę ubliżał prawdziwym dzidom jak Spurek czy inny Siurek.
  • Nos z Feratu 05.12.2021
    :)
  • pansowa 05.12.2021
    Kolejny najazd weekendowych klonów.
  • Nos z Feratu 05.12.2021
    Waruj Emerycie jeśli drogie ci życie :)
  • Jakby walczyć z armią cieni jaśnie oświeconych. Co ja tępy tu robię między, pośród w otoczeniu.
  • Nuria 05.12.2021
    No i czy warto? Niedawno odsądzono mnie tutaj, od czci i wiary, że nie odpowiadam na komentarze.
    Kiedy widzę taką falę hejtu i blablania o niczym aby tylko zaistnieć, to przeraża mnie zabieranie głosu, odpowiadanie na komentarze, żeby jakieś pomyje się na mnie nie wylały.
    Komentarzy pomocnych, takich, które coś wnoszą, jak na lekarstwo, ale zwykłego pyskowania multum.
    Tu chyba większość userów ma po kilka kont i po prostu zapewniają sobie rozrywkę marnej jakości.
    Jestem otwarta na komentarze , które coś wnoszą, a nie tylko sieją zamęt.

    Dziękuję wszystkim, którzy tutaj mi pomogli, którzy coś ciekawego wnieśli i miłej niedzieli im życzę:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania