Bez celu

I wybuduję mur, i zamek, a wszystko to nie z cegieł, lecz z niespełnionych marzeń.

I drzewa zasadzę, i stworzę lasy. Choć nie mam nasion, tylko Twe łzy.

Zbuduję świat! I kosmos! I więcej!

Zamykam oczy, unoszę ręce, a myśli pędzą, jak materialne.

Więcej, chcę więcej.

 

Ambicja.

Zabawne.

 

Już zapomniałam, jak to jest:

marzyć.

I modlić się bez bożej twarzy jako dowodu, że jeszcze jestem, że mnie nie zostawił.

Jeszcze.

Bo może kiedyś, gdy już mu się znudzę – w końcu czym jestem, jak nie twarzą w tłumie – może wprost przyzna, że szeptów nie słyszy, że woli ciszę, niż słuchać życzeń.

Powinnam przestać marnować mu życie.

Boże, przepraszam, przestanę się modlić.

Przepraszam, człowiek z natury jest podły.

Amen.

 

Już dość zgrzeszyłam. Nie trafię do nieba, cokolwiek zrobię.

Nie mam ambicji, gdy rajskie drzewa kwitną, a ja mogę tylko patrzeć.

Smutno patrzeć.

Patrzeć, nie myśląc i nie mając już marzeń.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • NIka 21.09.2015
    "I wybuduję mur, i zamek, a wszystko to nie z cegieł, lecz z niespełnionych marzeń.
    I drzewa zasadzę, i stworzę lasy. Choć nie mam nasion, tylko Twe łzy." Wspaniały fragment! Ode mnie 5, tylko troszkę mi nie pasuje 'Amen' tak w środku; odrywa ostatnią część (jest na prawdę piękna!) od całości :/
  • Ichigo-chan 21.09.2015
    Amen ma to tak symbolicznie odcinać. Pierwsza część jest jakby do Boga. Pod koniec jest mowa o tym, że "kończę" z modlitwami, a Amen pokazuje, że to cały czas była modlitwa.
    Końcówka jest odcięta, bo jest już tak po prostu, w przestrzeń, do nikogo konkretnego.
    Ale dzięki, że czuwasz :D Dziękuję ^-^
  • Numizmat 21.09.2015
    Miewam pewne obawy przy czytaniu i wypowiadaniu się na temat poezji. Głównie dlatego, że nie chce jej kaleczyć swoim brakiem wrażliwości w jej odbiorze :) Potrafię jednak docenić dobre wiersze i widzę, kiedy któryś niesie ze sobą moc urzekania ludzi wrażliwszych na poezję ode mnie. Twój wiersz jest doskonały, a już szczególnie pierwsza strofa, która jest wręcz magiczna :-)
  • Ichigo-chan 21.09.2015
    Jejku, wielkie dzięki ^-^
  • comboometga 02.11.2015
    Cudowny tekst, życiowy i..po prostu piękny :) 5 się należy
  • Ichigo-chan 02.11.2015
    Dzięki :)
  • Rasia 19.07.2016
    "w końcu czym jestem, jak nie twarzą w tłumie" - tutaj zbędny przecinek
    Strasznie przykry ten wiersz, troszkę jak taka ostatnia deska ratunku, podmiot już powoli nie wie, jak odnaleźć się w życiu i odnaleźć jakiekolwiek wskazówki. Zostawiam 5 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania