...

...

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (81)

  • Noico dwa lata temu
    Wiersz piękny, zatrzymuje na dłużej.
  • MartynaM dwa lata temu
    Chciałam sobie rym przypomnieć, ostatnio zaniedbalam strasznie. To wprawka. Villanella mi się marzy...

    Dzięki za komentarz.
  • Noico dwa lata temu
    Z pewnością dasz radę i napiszesz piękną Vilanellę, Martyno.
  • 110101011 dwa lata temu
    Czytam ten tekst jako prozę - bardzo poetycką, tęskną, ale nie patetyczną, nie nachalną i absolutnie nie histeryczną. To naprawdę świetne wyznanie liryczne - i przez chwilę nawet było mi wstyd, że chwaliłem Lady, która na tym portalu czyniła ekshibicjonistyczne wyznania paraliterackie - no nie, ten tekst to absolutne arcydzieło w porównaniu z tamtymi hm... wyznaniami.
    Martyna, absolutnie mnie żeś Pani zaskoczyła. To jest tak dobre że nie mam słów na skomentowanie tego tekstu.
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję... Kłaniam się nisko, do samej ziemi!
    Poncjusz
  • MartynaM dwa lata temu
    No to mi pojechałeś... porównanie do Lady - majstersztyk.
  • Szpilka dwa lata temu
    Nierytmiczny, chaos w wersach - jedenastozgłoskowe wersy, dwunasto i trzynasto, poprzesuwana średniówka. W poezji klasycznej obowiązują pewne schematy, najlepiej brzmieniowo wychodzą wiersze ze średniówką po piątej sylabie w jedenastozgłoskowcu i po siódmej w trzynastozgłoskowcu. Przeczytaj wiersz Mickiewicza ze średniówką po siódmej sylabie i porównaj ze swoim:

    Litwo! Ojczyzno moja! // ty jesteś jak zdrowie.
    Ile cię trzeba cenić, // ten tylko się dowie,
    Kto cię stracił. Dziś piękność // twą w całej ozdobie
    Widzę i opisuję, // bo tęsknię po tobie.

    Trzeba też zwracać uwagę na akcent, w wierszu Mickiewicza akcent pada na szóstą /przed średniówką/ i dwunastą sylabę, warto o tym pamiętać, wtedy wiersz będzie harmonijny.

    Oceny nie stawiam ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, problem w tym, że ja nie chcę jak Mickiewicz. To już było.
    Dzisiaj można się bawić i to robię. Przecież mogłam "zrobić na wzór", ale po co? Zobacz, ile tu osób trzyma się Mickiewicza, jakby nie było innych możliwości.
    Są.

  • MartynaM dwa lata temu
    Ciekawe, jak będzie wyglądać inny układ wersow... ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka, podałam za wzór wiersz Mickiewicza, żeby uwypuklić rolę średniówki w wierszu. Nie napisałam, że trzeba pisać jak Mickiewicz, powinnaś się trzymać schemtatu wiersza klasycznego, inaczej wiersz będzie nierytmiczny, żeby się bawić trzeba reguły poznać ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Zależy od rymu, gdy łączysz zeński z męskim, wtedy dobrze koreluje 10 na 9, czyli wers z rymem męskim krótszy o zgłoskę. Mistrzowie pióra byli bardzo dobrze wykształceni językowo i skoro zapodali schematy, to warto, a nawet trzeba im zaufać ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpilka, jeszcze mi napisz, że reguł nie znam... zaczynałam od rymowanych. Dawno temu, dzisiaj łamie się schematy...
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka, napisałaś nierytmicznego gniota i nie dorabiaj do gniota ideologii, dobrze?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, nawet jeżeli rytm zachwiany, ten wiersz nie jest gniotem. I dobrze o tym wiesz. Chcesz się kłócić, ale ja nie mam ochoty.
    U Kigji masz gniotka... pustego, łatwego - chwal.?
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka, napisałam merytoryczny komentarz, nie zgadzasz się z nim? Twoje prawo, więcej nie będę zamieszczać komentarzy, bo nie potrafisz zaakceptować uwag. Kigja napisała chyba 1000 razy, że jeszcze nie umie świetnie rymować, ukorzyła się i pomniejszyła, jeszcze Ci mało?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, U Kingji jest erotyka, ludzie pragną seksu, nawet jak mają to więcej. Martyno, czaśnij erotyk a bedzie cud! W swoim przedziale wiekowym najlepsza tuz Ciebie laska a to podbija sporo samo w sobie. No a Szpilka - żyje ona namiętnością - nie ma co kobieta w seks ubrana.

    U Ciebie tęsknota - naprzód trzeba iść, tu teraz spełnij fantazje...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Paczaj jak podtekstami Szpileczka jedzie "gdy łączysz zeński z męskim,"
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM,

    Przypinam pończochy do pasa
    Mini zakładam, buty do kolan
    Dekolt głęboki
    Ramiona odsłaniam
    Delikatwna perfuma francuska na wabia
    Idę, kiedy mijam szaleją z podniety
    Nie odważą się zagadać
    Ech, dzisiaj nie wybrałam
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, ależ akceptuję i udzielam odpowiedzi, że można i trzeba się bawić, tak samo jak wyrwać się z bazowania na Mickiewiczu. Umiem pisać i mogę wszystko, a Ty szukasz ciasnych ram.

    Kigja, wchodzi Ci w cztery litery i dlatego nawet jej gnioty będziesz chwalila... ale to Twój problem.
    Poza tym, Kigja, od trzydziestu lat nie umie rymowac i raczej na tym skończy...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Dłonią kluczy, wyżej po cholewce
    Pewnie się zastanawia,
    Już  nie musi - dotarł
    Nagie uda ciało
    Peści
    Wzdycham
    Czy pozwolić na więcej?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM,
    Rozsuwam kolana,
    dotyka twarzą mego uda
    na obu dłonie położył
    zastanawiam się
    może kiedyś,
    niech jeszcze pocierpi
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 a co Ty wczoraj z jakimiś parametrami, a raczej moją ich znajomością wyskoczyłes? Coś wali na dekiel?
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka

    Dajmy sobie spokój z tą dyskusją, nie uwierzę, że potrafisz, dopóki nie zobaczę i taka jeszcze mała dygresja - żeby zwracać uwagę innym, samemu trzeba dobrze pisać. Ciao.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Bo, tego - no - pisałaś kiedyś, że znasz długość literata...
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpilka, ja bardzo dobrze piszę... a tak na marginesie, czyżbym się myliła chwaląc Twoje teksty? Nie znam się pisząc Ci komentarze?
    Wpadłaś we własne sieci... smuteczek.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Długość rozkoszy, jaką darzyć może, ale nie Cię, bo Tobie długości nie tak żeby wrażenia sprawiały, ale, że wiesz, że - no jak komu na tym zależy, to masz wiedzę w temacie.
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 ja pisałam, że znam? Ja pisałam, że Hal zna, bo się chwaliła... tak nisko upadłeś?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Czaskaj erotyków kilka - miło będzie na pewno, jak nie wiem co.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Oj tam, oj tam, nie bądźmy detalistami, wtedy byłyś≤ciwe przyjaciółkami, to tajemnic nie było...
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka

    Ale klasyka nie potrafisz, a wolniakiem wielu potrafi bardzo dobrze, ano smuteczek.

    Ależ nie chwaliłaś, napisałaś, że rymuję mechanicznie i beztalencie jestem, napisz lepiej ode mnie w takim razie ?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Oj! Co ja wcisłem? Mentalnie erotyzm mnie poniósł.
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997, wtedy nawet jej nie znałam... gowno wiesz i w dupie byłeś, Yanku.?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Szpilka, Obie idźcie w erotyzm.
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, ta zemsta wypadła słabo... idź, kawki się napij, bo zaczynasz mnie śmieszyc, a to zawsze źle się kończy w naszych relacjach...?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Jezu, weź z tymi opodteklstami nie tego, że gdzie, bo jak to się interpretuje - w kimś być - perwersja, ale może to i ta ścieżka, tylka zmysłowo bardziej.

    Ten anal to były nieba bram
    mógłby się nie kończyć...
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997... rozczarowujesz. Na maksa!

    Ochłonąć trzeba... pomyśl.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Jego ręka była z przodu
    Centymetrami penetrował tyły
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Oj tam, zimna jesteś.
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka

    Ano śmieszy ten rytmiczny gniot, zachowam jako dowód Twojej wielkości twórczej ?

    Bez pamięci

    Przyjdź na chwilę, jeden oddech - może dwa.
    Zatańcz przed oczami. Oddam wszystko.
    Rozkręcimy niebo uderzeniem strun,
    i nieważne jutro, dziś chcę poczuć bliskość.

    Dotknij jak klawiszy, fortepian niech niesie,
    że tu płynie muzyka, tutaj nie ma nocy.
    Księżyc jeszcze rysuje jakąś nową gwiazdę,
    kreśli i poprawia, chce ją w ramy wtłoczyć.

    Ma być doskonale, ideał wszak w żyłach.
    Bez sceny na balkonie, Julią już nie bywam.
    Co nas reszta obchodzi? Świat, ludzie - to teatr.
    Pielegnuję więc pamięć, tylko ona żywa.

    MartynkaM
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Szpilka, Nie ma co, bardziej w erotykę, niż oryginał, Pewnie to chciała Martyna osiągnąπć. Troche nieśmiała bywa a niepotyrzebnie przy jej parametrach.
  • Szpilka dwa lata temu
    yanko wojownik 997

    My o rytmice wiersza, nie o erotyce, dobry erotyk trudno napisać, żeby się nie powielać, bo wszystko już napisano przed nami ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, nie rób tego, bo bardziej w Ciebie uderzy ta pielęgnowana nienawiść... a szkoda na to życia. Tyle czasu, a Ty nadal żyjesz opinią wiersza, ktory tworzylas na siłę, co było wyczuwalne przy czytaniu. Jakbyś tydzień nad wierszem siedziała...

    Lubię Twoją zadziornosc. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 jestem zimna, nie ukrywam. Dlatego szukaj ciepła... u innych.
    I nie pleć bzdur na mój temat, nieładnie!
  • Szpilka dwa lata temu
    Martynka, tupetu Ci nigdy nie brakowało, ale takiego gniotona nierytmicznego jak Ty nigdy nie ulepiłam, wstydź się! Poetka!

    Ty się nie dasz lubić, dlatego nie odzywam się do Ciebie więcej, żadna to przyjemność konwersować z kimś, kogo się znielubiło i to już na amen.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Bo wychodzo na to, że jednym kobietom więcej trzeba czułości a innym centymetrów - jak wygląda kopromis?
    Nie plotę, tylko namawiam do głębszego wejścia w swerę zmysłów - wejścia - też żem wybrał słowo...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Szpilka, Kochaj, nie odrzucaj. Niemniej "kto się lubi ten się czubi" - możecie czasnąc cud dueta...
  • MartynaM dwa lata temu
    Szpileczko, nie moja wina, że krytyka Ciebie dołuje. Wiem; dlugo siedzisz nad wierszem, a może to właśnie błąd, bo chcesz tak doskonale, że zatracasz spontaniczność, a bez tego mechaniczny wydźwięk. Idź na żywioł, będzie w tym chociaż jakaś naturalność i może styl swój znajdziesz, bo na razie giniesz w masie takich samych "poetów"
    Narka, Szpileczko.?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Bo Ty pisarzy nie lubisz i tak nadajesz, w ogóle artystów.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Erotyczna wypowiedź.
  • MartynaM dwa lata temu
    Bo artyści są nudni i zapatrzeni w siebie. Nie bawi ich pisanie, jakby o życie chodziło w ich wierszach. A to przecież zabawa, odskocznia.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, To potrzeba.
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 potrzeba zaistnienia... co przy takim nastawieniu jedynie kicz można osiągnąć.
    Piszę, bo lubię, a nie muszę... i później włazenie wszystkim w cztery litery dla dobrych komentarzy.
    Stąd poziom denny...
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Taki Hłasko - zapił się w imię tworzenia, jak wielu innych - znaczy - czy w imię, nie twórcy łapią inny, niezrozumiały wymiar.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM, Nie musisz włazić, bądź tylko badzo dobra i oryginalna. Komu Wojaczek np. właził?
  • MartynaM dwa lata temu
    yanko wojownik 997 to inna bajka. Kiedyś coś chyba o nim napisałam. Dobry poeta.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    MartynaM. "Inna Bajka" tak - cieszy, że doceniasz.
  • Narrator dwa lata temu
    Jeśli fortepian ma nieść:
    Dotknij jak klawiszy, fortepian niech niesie,
    ->
    Uderz w klawisze, fortepian niech niesie,

    Taka uwaga mi się nasunęła, choć oczywiście na poezji się nie znam, ale doceniam tym bardziej wysiłek włożony w pisanie na tak trudny temat. ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Dzięki, Narratorze. Tu miał być wydźwięk erotyczny, dlatego uderz jakoś nie pasuje.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Dobry wiersz. Pozdrawiam 5 ?
  • MartynaM dwa lata temu
    A dziękuję Marku.
    Pozdrawiam.?
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Superancki utwór
    5
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję, Józefie.
  • DrV dwa lata temu
    Chwila oddech klawisze noce same wyświechtane rekwizyty
  • MartynaM dwa lata temu
    No, bo ja nie umiem pisać i za każdym razem się dziwię, że chcą mnie publikować... ?
  • Szpilka dwa lata temu
    DrV

    par excellence ?

    dotknij jak klawiszy
    w tej upojnej ciszy
    albo nie dotykaj,
    lecz od razu bzykaj ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Ale Szpilkę przyszpililo... łazi za mna to ciele... a najlepsze kiedy myśli ze dowcipna... a tu nawet inteligencją nie grzeszy.

    Jak byk jurny ślepa i aby do przodu...?
  • DrV dwa lata temu
    Szpilka płaczę xD
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Piękny wiersz, myślę przy nim o mojej Izie
  • MartynaM dwa lata temu
    Nieźle się bawisz... a my tu umieramy ze strachu o Izę...bo co to będzie jak ją dorwiesz... ?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    MartynaM Jeszcze nie jestem gotowy na kolejny krok, muszę się wpierw przygotować
  • MartynaM dwa lata temu
    Niezły psychol, czyli?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Wszystko będę na bierząco opisywał, obiecuję.
  • MartynaM dwa lata temu
    Niezły psychol, pod warunkiem że wcześniej Ciebie nie zamkną, tym bardziej że podkreślasz w komentarzach, iz to są fakty z życia...
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Wiersz taki jaby się komuś chciało tłoczyć, ale ciśnienie już dawno uszło?
  • MartynaM dwa lata temu
    A wczoraj byl piękny... Twoim zdaniem. Dzisiajj stracił po krytyce podglądania... ?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    MartynaM Nadal dobry, tylko poszerzyłem interpretację o ciebie :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Niezły psychol, popatrzvjak Ty mnie poznałeś...po kilku wpisach i bez podglądania.?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    MartynaM Nazywają to inteligencją, poczytaj jeśli nie wiesz co to
  • MartynaM dwa lata temu
    Niezły psychol, inteligentni nie grzebią w śmieciach, nie podglądają ludzi... nie wiedziałeś?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Chyba że szukaja natchnienia
  • MartynaM dwa lata temu
    W śmieciach? Niezłe źródło inspiracji...?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    MartynaM No w śmieciach i co z tego...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania